/spanien/barcelona/forum/14667.aspx/spanien/barcelona/forum/14667.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-07-06 12:12
Ämne: Ämne: Ämne....
Det svenska språket tar en fail eftersom den är inkapabel att beskriva hur pass misslyckad Chyg-värvningen var.

Rambla/

"megaflopp-värvning" duger inte heller som definition. Step your definition-game up. :)

Annars håller jag med dig. Bättre att göra sig med Chyg, ta förlusten på 10 miljoner euro and move on. Det kändes ganska givet att vi skulle göra en ekonomisk förlust oavsett, men om vi nu får 15 miljoner euro bör vi vara lyckliga.
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2010-07-06 12:08
Robinho plus 190 milj mot Zlatan! Hoppas på det..
Barcelona Rambla~
Abbe & el Flaco

Visst är det en megaflopp-värvning, men samtidigt kan man försöka se det positivt. Istället för att dra ut på lidandet så försöker man rätta till "misstagen" som gjorts. Förhoppningsvis så lär man sig något på köpet så att man ej gör sådana här korkade investeringar i framtiden.
Barcelona Abbe.
Ämne: Ämne: Chygry&....
Korrekt. Ibland räcker helt enkelt inte det svenska språket till.
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-07-06 12:05
Ämne: Chygry's övergång....
Att kalla Chyg-värvningen för en flopp är alldeles för generös. Det krävs ett nytt ord eller uttryck för att beskriva hur pass misslyckat det köpet var.
Barcelona Abbe.
2010-07-06 12:03
Chygry's övergång från Barça till Shakhtar är bara detaljer från att slutföras, enligt Rosell.

Det här kan vi kalla flopp-värvning. Som jag skrev tidigare, jag blir irriterad på den här historien.
Barcelona Pep the King
2010-07-06 12:03
Zlatan nytt.
Barcelona Rambla~
2010-07-06 11:43
Aldrig Robinho!

Han kan i vissa matcher vara helt magisk och allt kan verka frid och fröjd. Fast hur ofta är det så? Kontinuitet vet han inte vad det innebär. Dessutom så verkar han vara en gnällig person på planen. Nästan lite Ronaldo-varning där. I alla klubbar, åtminstone i Europa, han varit i så hamnar han ofta i trubbel och skapar turbulens.

I Barcelona, en klubb där det verkligen inte behövs mycket för att saker och ting tar enorma proportioner över minsta lilla. Tänk bara på alla får i olika färger som tidigare fanns i truppen enligt Edmilson. Samus frispel i Villafranca när Rijkaard och Ronaldinho sågades. Det känns som om klubben har haft nog av sådant.
Barcelona C.A.K
2010-07-06 11:25
Ämne: vilka värvningar tän....
Hleb...
Delarocha
2010-07-06 11:24
Mascherano kommer ju få så mycket gula och röda kort i spanska ligan. :P
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-06 11:20
vilka värvningar tänker du på när du säger misslyckade värvningar?

Chyg, K9, Henrique, Caceres.. någon mer?

Nesto,

Är inne lite på samma linje som dig. Ge Ibra lite tid! Han är en klasspelare och har inte varit en flopp. Det är lätt att man glömmer bort hans första halvår i klubben
Barcelona Nesto
2010-07-06 11:15
Sami

Skulle vara intressant och se hur Robinho skötte det i Barcelona och lite ögongodis är aldrig fel men ja säger nej. Man kan ju undra hur bra han är för Barça utanför planen.
Ibra förtjänar nog en till säsong. Men om nu Pep redan har tröttnat på Ibra så bör vi kunna få åtminstonne 25+Ibra.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-06 11:14
Abbe

Jag med. Ganska trött på alla misslyckade värvningar som har gjorts. Har blivit en del dem senaste två säsongerna.
Barcelona Abbe.
2010-07-06 11:08
Blir smått irriterad på den här Chygrynskiy-historien.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-06 11:03
glöm inte att Pedrito måste få spela också..
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-07-06 10:56
★Sami★

Tycker man bör ta budet men trappa upp priset till 220 miljoner kr.. på så sätt kan Villa spela i mitten, Robinho och Messi på kanterna.

Robinho-Villa-Messi

Iniesta-Busi-Xavi

Maxwell-Pique-Puyol-Alves

Ser bra ut..
Barcelona ★Sami★
2010-07-06 10:54
Citys bud på Zlatan: Robinho & 190 milj. Vad tycker ni om det?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-06 10:37
Jag är nog för en värvning av Mascherano ändå.. förutsatt att han får okej med speltid. Vilken krigare! Hade varit guld att ha en sådan bakom Xavi och Iniesta :) Om nu de spanska domarna tillåter sådant spel
Barcelona Suñol
2010-07-06 10:33
Barcelonistas: Du arrogant stavs med två r.

Från en arrogant tysk.
Barcelona Port Olímpic.
2010-07-06 10:13
Jag förstår inte riktigt tanken med att ersätta Yaya med Mascherano. Busquets lär väl fortsättningvis vara Peps förstaval, konstigt vore det väl annars. Samt att Mascherano inte är någon spelare av bänkkaraktär direkt. Inte sagt att han är dålig; tvärtom, men är han verkligen menad som en komplementspelare?
Barcelona Barçainfluensa
2010-07-06 10:12
vad säger ni om min länktips.
seriöst jag skulle gå med på det..
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-06 06:36
Vad säger ni om den här killen ?
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-06 03:59
Har en fråga. Varför spelar inte Martin Caceres från start i Ururguay ? han var ju bra i Juventus och många av deras fans var nöjda med honom. Jag tror att han är skadad eller vad tror ni ?
Barcelona DaniAlves
2010-07-06 03:00
Messi var den sista som fick Guldbollen, nu är det klart att den läggs ner och istället heter den nu "Fifas Guldboll", Checka länk!
Barcelona DaniAlves
2010-07-06 01:46
addeh

Du har rätt i början så skrevs det som ett självmål för felipo melo, men 3 dagar senare så tog fifa beslutet att Sneijder skulle få målet.

Det kanske beror på att Melo styrde inte den så mycket han fick bara en liten touch på bollen.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-06 00:56
Har jag missat något? Såvitt jag vet så finns det inte ens något rykte om att Zlatan ska till Real? Varför skulle dem ens vilja ha Ibra?
-------
När Pep blev utnämnd som Barças tränare så hoppades jag på att han skulle vara den som bestämde vilka som skulle värvas, helt och hållet. Med facit i hand (för han fick ju i stort sett bestämma helt och hållet vilka som skulle in) så känner man att det kanske inte var så bra.

Jag hoppas nu verkligen på att Zubi och Pep lyckas få ihop bra kommunikation och därmed bra värvningar. Även om ekonomin verkar vara ganska stabil så verkar det som om klubben har förlorat en hel del pengar på misslyckade värvningar, om man räknar ihop allt. Förvisso har vi sålt spelare också, men scoutandet/värvningarna kunde ha skötts bättre.

Edit: Tänk er om Monchi hade varit en del i Barças styrelse. Ingen garanti på att det hade funkat, men jädrans vad bra han gör det i Sevilla. I mitt tycke är Sevillas ledning (Monchi & del Nido) den bästa bland fotbollsklubbar. Dem har tagit Sevilla långt, väldigt långt.
Atlético addeh
2010-07-06 00:40
Ämne: Hade Zlatan gått til....
Precis, Ibra kommer aldrig skriva på för Real men han är precis en sådan person som skulle kunna göra det.
Barcelona Smogen
2010-07-06 00:19

Är det klart att Chyg lämnar eller bara rykten från Sport? Borde man inte slänga in en återköpsklausul om man nu ska göra sig av med honom efter en säsong?

Barcelona Smogen
2010-07-06 00:14
Hade Zlatan gått till Real hade han garvat hela vägen till el Clasico. Tror han gillar att göra sådana saker, men nu lär han inte gå dit, så ingen idé att diskutera.

Barcelonistas
2010-07-06 00:05
özil är barcafan en perfekt värvning, ung + riktigt bra en spelare kan bli hur bra som helst!

nu får vi hoppas att spanien ger en fotbollslektion till dom aroganta tyskarna.
Annons: