/spanien/barcelona/forum/14666.aspx/spanien/barcelona/forum/14666.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

FORUMET ÄR JUST NU HELT STÄNGT.
Barcelona Rambla~
2010-07-29 17:27
Barca4eva

Goal-artikeln är bara en översättning från de två artiklarna i Sport och EMD, som är en sammafattning från en interjvu. Cesc har gjort en intervju för magasinet DIR Emotions där han blev intervjuad av journalisten Carme Barceló.

Om inte andra klubbar och dess fans tidigare har insett det, borde det vara uppenbart för dom nu att de aldrig ens har varit med i racet.
Barcelona el Flaco
2010-07-29 17:23
Förutom de mer kända talangerna så är jag även intresserad av att se mittbacken Sergi Gómez och mittfältaren Martí Riverola.

Gómez gjorde väldigt bra ifrån sig under play-off matcherna under våren med Barça Atlétic när både Fontás och Muniesa var frånvarande på grund av skador. Riverola å andra sidan har gjort sig känd som en väldigt målfarlig mittfältare i Juvenil A, där han även var lagkapten den gångna säsongen.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-29 16:47
Någon som har koll vem är den mest lovande talangerna som är med i truppen ikväll, förutom Sergio Roberto som det har tagits upp.
Barcelona el Maestro!
2010-07-29 16:46
Ämne: el Maestro!

Varfö....
Det har du rätt i. Jag låter bli det i fortsättningen.
Barcelona Barca4eva
2010-07-29 16:39
el Maestro!

Varför ens ta upp det här med Cesc igen? Och ber dig att inte länka Goal igen..snälla..=)
Barcelona Messidinho_10
2010-07-29 16:39
el Maestro!

Vadå vad är det för fel på det uttalandet, alla vet att han har Barca i blodet Fabregas är en äkta katalan!!
Barcelona NoGo™
2010-07-29 16:36
el Maestro!

Precis håller med, hade han sagt innan VM tex att jag kommer att stanna i Arsenal den här säsongen så hade det vart över och Barça hade kunnat rikta in sig på en annan spelare.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-29 16:34
Det är pinsamt att ingen svensk tv kanal visar matchen ikväll. Varken C+ eller tv4sport
Barcelona el Maestro!
2010-07-29 16:33
Alltså Cesc, det är han som skapar alla dessa rykten och förvirringen kring honom.

Jag är en Arsenalspelare men jag älskar Barca sen jag var liten, bla, bla... Jag känner för färgerna…. Jag är medlem i klubben sen barnsben, o.s.v.
Jag hoppas verkligen att Gunners buar ut honom, om han nu stannar i Arsenal. Man kan bara inte behandla fansen på det sättet som han gör.
Han vill både äta kakan och ha den kvar. Det går kanske inte riktigt att hålla i längden. Han vill inte bränna några broar.
Barcelona NoGo™
2010-07-29 16:32
Hehe Abidal, killen med kollen :p

Se länk
Barcelona Barca4eva
2010-07-29 16:30
sevillakarl

Lol lite random =P

Barcamartin

Ingen aning faktiskt, vill gärna veta det oxå =P
Sevilla sevillakarl
2010-07-29 16:27
VAMOS!
Barcelona Barcamartin
2010-07-29 16:26
Tjena tänkte bara höra mig för om det är någon som har koll på hur det blir kommande säsong. Under förra säsongen så provades det på att spela måndagar i La Liga. Kommer det fortsätta så? Tacksam för svar :)
Barcelona Barca4eva
2010-07-29 16:26
Supercupstiteln får vi inte underskatta, den borde vi kamma hem...därför bör spelare som kommer tillbaka "tidigt", t.ex Messi, delta i matcherna och skippa landslagsmatcher. Samma misstag som förra året, Cdr, får inte upprepas...speciellt inte mot samma lag!
Atlético addeh
2010-07-29 16:24
Zlatans presskonferens i sin helhet. (länktips)

Han frågas naturligtvis ut angående alla transferrykten som florerar. Även landslaget tas upp.

Presskonferensen är på engelska och det är inga problem att förstå vad som sägs.
Barcelona Barcadinho.
2010-07-29 16:12
Jag läste också tidigare under sommaren om extra 4 kilo mer. Det är knappt möjligt att soppa in sig 10 kilo extra på två månader, när man är en idrottsman.
Han får jobba hårt nu och inte bara han, utan en del andra som nog har slappnat rejält (nyttigt förstås efter en tuff säsong).
Jag märkte t ex under VM att Villa hade dålig kondition. Han orkade knappt 90 min spel.
Atlético addeh
2010-07-29 15:47
Zlatan hjälper Vålerengens tränare Martin Andresen med engelskan.
Atlético addeh
2010-07-29 15:44
Ämne: ska jag trycka på de....
Har aldrig använt mig av denna sidan förut så jag har faktiskt ingen aning. Det står att det ska dra igång 18:53 så vi märker nog allt eftersom.
Barcelona Villa7
2010-07-29 15:30
ska jag trycka på den röda länken på högersida när matchen börjar eller går den igång av sig själv när jag går in på hemsidan?
Atlético addeh
2010-07-29 15:28
Villa7

Se länktips. Du hittar även stream på myp2p.eu.
Barcelona Villa7
2010-07-29 15:21
grabbar.. har någon en bra streamsida som visar matchen ikväll?
Barcelona Bernie
2010-07-29 15:17
Klart Zlaja skämtade, man såg ju hur de andra skrattade och se på kroppspråket bara. Hoppas han leder laget ikväll och målar mycket under försäsongen. :-)
Atlético addeh
2010-07-29 15:16
Äh, vem bryr sig egentligen om hur mycket Zlatan väger. Så länge det inte stör den fotbollsmässiga biten skiter jag i om han gått upp tio eller tre kilo. Såpass professionell måste han väl vara att han kan hålla vikten.
Barcelona el Flaco
2010-07-29 15:11
Rambla/

"Han kommer att behövas mot Sevilla med tanke på att alla VM-spelarna inte lär vara aktuella i det första mötet."

Sport skrev för några dagar sen att Del Bosque inte kommer ta med sig Barçaspelarna till Mexiko för att delta i vänskapsmatchen så det är ju bra för oss, även om de åtta endast kommer ha tränat i 4-5 dagar innan supercupmötet mot Sevilla. Vet dock inte om det är 100% bekräftat att Del Bosque inte kommer inkludera våra spelare i uttagningen eller ej.

För att göra saken ännu mer komplicerad läste jag att Messi har blivit uttagen i truppen för Argentinas vänskapsmatch mot Irland tre dagar innan den första matchen mot Sevilla i spanska supercupen.

Bra ”uppladdning”. Matchen på Sánchez Pízjuan kommer inte bli en lätt uppgift.
Barcelona Jontteee
2010-07-29 15:03
Ämne: Ämne: Ämne....
Lyssna! En figher kan tömma kroppen på mer än 10kg vätska på ett dygn och dagen efter dricka till sig sina förlorade KG. OM Zlatan har gått upp 10kg är så mestadels fett och det är nästan omöjligt om man inte äter typ 5 måltider bara hamburgare och dricker typ 5 liter läst/måltid.
Som Dave Chappelle sa "Stop godship Celebrities"
Barcelona Rambla~
2010-07-29 15:01
Ämne: Minns nu att de kata....Han kan säkert ha överdrivet en aning. Samtidigt så har ju fysteamet koll på spelarnas idealvikt mitt under säsongen. När spelarna samlades den 19 juli så vägs ju alla spelarna innan man sätter igång med försäsongsträningen. Vilket borde innebära att även Zlatan har full koll på vad han väger vid tidpunkten. Aja, skit samma, bara han kommer i matchform så fort som möjligt. Han kommer att behövas mot Sevilla med tanke på att alla VM-spelarna inte lär vara aktuella i det första mötet.
Barcelona el Flaco
2010-07-29 14:58
Minns nu att de katalanska tidningarna skrev i början av försäsongen att Zlatan hade gått upp ca fyra kilo under sommaruppehållet så han kanske skojade när han sa tio.

Jag hoppas åtminstone att det var ett skämt, annars är det bara skrämmande och oansvarigt att en professionell fotbollspelare kan gå upp så mycket i vikt på endast två månaders tid.
Barcelona Rambla~
2010-07-29 14:57
Han sa att han redan hade blivit av med nästan all övervikt, att han hade ca 3kg kvar att bli av med. Visst, han kanske överdrev om 10kg, det ligger kanske i närheten precis under. Dessutom så har Zlatan varit ledig nästan 8v och inte 3-4v.
Barcelona Rambla~
2010-07-29 14:55
Ämne: Ämne: Ämne....
Nej, han ljög väl då och du vet bäst. Jämförelsen om dig i Barcelona B är ju bara korkad.
Barcelona Jontteee
2010-07-29 14:53
Ämne: Ämne: Ingen f....
Bara för att han sa det, betyder det inte att det är sant. Om jag säger att jag spelar för Barca B, skulle du då tro på mig?
Annons: