/spanien/barcelona/forum/14659.aspx/spanien/barcelona/forum/14659.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelonistas
11/4/2010 22:46
som vanligt när en madridista kommer in hit så ska de provoceras...

FBÖzil

ja och faktum är att vi har 4 raka mot er och en målskillnad på 11-2 mot er klasskillnad mannen!
Barcelona 1.70-ligan.
11/4/2010 22:44
Och ang debatten om att Pep inte ger de unga en ordentlig chans...

Jag tycker inte det är just ungdomarna Pep är feg med. Problemet är att han är för feg överhuvudtaget. Han vill helst inte ändra sin startelva, för han klarar inte av att göra genidrag. Känns det som. Sen ska givetvis spelare förtjäna att få komma in! Förra året gav han Pedro mer och mer förtroende ju längre säsongen gick. Och han tog chansen! Tillslut hade han petat Henry. I dagsläget är Bojan för dålig för att få spela mycket. Hur man ska få honom i samma form som i våras är onekligenn ett problem.. Det bästa kanske är att ge honom 90 min i CDR och liknande, trots allt.

Thiago tror jag kommer få ökat med speltid hela tiden, bara han fortsätter utvecklas. Särskilt efter han får A-lagskontrakt.
Real Madrid FBÖzil
11/4/2010 22:41
Ja ja du kan trösta dig med historiken, men faktum är att vi vann idag mot regerande mästarna.
Barcelona Capitán - El tiburón
11/4/2010 22:37
FBÖzil//

Ok, tack för infon.
Kan ju även tillägga i sådana fall att på de senaste 12 mötena mellan Regal Barca och Real, har ni förlorat 11 gånger.

Sug på den istället...
Barcelona Barca-nist
11/4/2010 22:37
"Previous Board Did Not Waste Barcelona's Money - Former Vice-President Jaume Ferrer"

länk från goal.com
Barcelona 1.70-ligan.
11/4/2010 22:36
Sorry för två jäkligt sena svar, har inte varit hemma på ett tag men ..

Hetfield,

Okej, du har NÄSTAN övertygat om att Bale inte är något för Barca. Med betoning på nästan :P

Addeh,

Nej, en riktigt duglig ersättare för Xavi (Cesc) värvas inte förrän i sommar som tidigast. Men jag tror ändå att chansen är ganska stor att Zubi fixar hit NÅGON spelare i vinter, för att vi inte ska bli lika sårade om Xavi blir borta länge. Skulle inte förvåna mig om Afellay eller någon liknande faktiskt dyker upp vid Camp Nou tillslut. Men vi får se!
Real Madrid FBÖzil
11/4/2010 22:29
Regal Barcelona 61 - 69 Fenerbahce Ülker :D
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
11/4/2010 22:24
Frodo

Skillnaden är att de flesta lagen har RUTINERADE spelare på bänken, kanske inte världsstjärnor med rutinerade. Vi har endast spelare på bänken som har slutat använda blöjor, och det finns inte ord för hur dålig Bojan är just nu.

Det är så otroligt korkad av Pep att lita på ungdomarna och förvänta sig att nyckelspelarna ska hålla sig skadefria, det är ett tydligt tecken på en naiv och oerfaren tränare. Ferguson och Mourinho skulle ALDRIG resonera så, det är att förlita sig på tur och chans, en vettig tränare gör aldrig så. Jag säger det igen, det här med att ha tunn trupp och dåliga avbytare kommer att bita oss förr eller senare i arslet.
Pessimist? Ja
Realist? Ja
Barcelona Frodo
11/4/2010 22:23
petersays

Ok, vi behöver inte räkna med Arsenal som en toppklubb om du inte vill. Vilka är de mer rutinerade alternativen du pratar om i Chelsea och ManU? I Chelsea har de Sturridge, Kakuta, McEchran (stavning?) och en Kalou som väldigt många Chelseafans fortfarande hoppas på men ändå är ganska besvikna på. Är det rutnierade alternativ framåt? I ManU har de Hernandez, Bebe, Gibson, Macheda bland annat. Är det rutinerade alternativ?

ManC och Real kan vi inte jämföra oss med då de har de allra största och dyraste trupperna.
Barcelonistas
11/4/2010 22:13
ja men pep var ju tydligen nöjd med kryss borta mot köpenham vilket ja inte förstår. ja tycker de såg riktit lojt ut från visa spelare!!

Petersays

Ja de är la inte så konstigt bojan bidrar med 0 när han får spela. sen låt oss vara ärliga detta är inte spelare som kan komma in och ändra en match bild inte just nu!
Barcelona petersays
11/4/2010 22:11
Pep har ju tydligt visat att han faktiskt INTE litar på J2S, Bojan, Jeffren och Thiago. Han envisas ju med att spela 1-1 mot Köpenhamn utan att utnyttja fler än ett byte. Och så har det sett ut hela säsongen. Vi säger att vi satsar på ungdomen - men låter dom bara spela mot övertaggade Division 3-gäng i CdR.
Barcelona petersays
11/4/2010 22:09
Arsenal räknar jag inte som en toppklubb. Man U och Chelsea må ha en del ungdomar på bänken, men även mer rutinerade alternativ. Jag tycker fortfarande det saknas 1-2 offensiva alternativ i vår trupp. En luttrad striker och en riktigt offensiv mitt, det duger inte att sätta in Mascherano och flytta upp Busquets bredvid Xavi om vi vill spela vända en match eller punktera ett lag som ligger och försvarar. Det här är inget nytt.
Real Madrid Gonzalo Gerardo Higuaín
11/4/2010 22:07
Hetfield

Jag måste säga emot dig där.
Jag tycker att det är fantastiskt att ni satsar så stenhårt på era talanger, det gör mig avundsjuk att ni kan slänga in en egen produkt som kan röra om ett trött motståndarförsvar.

Sen kan jag förstå er frustration när Pep överdriver något på den biten.
Barcelona Frodo
11/4/2010 21:58
Hetfield

Om du tittar runt i olika toppklubbars trupper så ser du att det är likadant där. Chelsea, ManU, Arsenal har flera icke etablerade ungdomar på bänken. Milan får knappt ihop en duglig startelva och Inter måste kasta in en gammal Pandev eller grön Coutinho ifall spelet låser sig. Bayern har också flera yngre spelare på bänken där det är tänkt att spelare som Kroos ska ta ett steg framåt.

Det är väl bara Real och City som har monstertrupper där etablerade spelare sitter på bänken. Vill man ta samma väg som de är frågan?

Med den rådande ekonomiska situationen i många klubbar är det inte fördelaktigt att ha massa etablerade spelare på bänken som drar in höga löner.

Jag tycker likt många andra att det roteras för lite och att det kanske nu i inledningen getts för lite chanser till vissa av B-lagsspelarna. Dessutom byts det in för få spelare och det kan ju tyda på brist på förtroende från Peps sida. Men samtidigt har vi alltid det senaste decenniet slussat in spelarna i laget. De enda som kastades in i elden på en gång var Bojan och Giovani och som du kan se har det gett blandade resultat.
Barcelonistas
11/4/2010 21:50
Bat

LOL herregud!

hoppas att vi får se de gammla barca mot getafe visca barca!
Barcelona petersays
11/4/2010 21:43
Precis när jag tryckte på skicka så skickade Falcao in en straff mot Besiktas och håller uppe sitt målsnitt på ca 1 mål per match i både Liga Sagres och i Europaspel.
Barcelona petersays
11/4/2010 21:41
Givet snacket om att Pep inte ger ungdomarna en chans, att truppen är för tunn/svag, att vi saknar offensiva alternativ:

Nu kastar jag in en brandfackla här. Falcao? 24 år, men spelar som en mycket mer erfaren striker än så. Skulle mycket väl kunna vara vår "nästa Eto'o".
11/4/2010 21:13
Bat

Om du tänkte med hjärnan så förstår du att det bråket var när Spanien hade träning, då hamnade Puyol och Vicente i bråk. I det läget så puttade Puyol iväg Vicente, tänk lite nästa gång.
Atlético addeh
11/4/2010 21:11
Bat

Nej det är han inte, är du?
Valencia Bat
11/4/2010 21:10
Har Carles Puyol någon form av psykisk sjukdom?(seriös fråga). För han verkar ha problem med temperamentet. Stryper han sin fru också?
11/4/2010 21:05
Det är rätt så patetiskt att Pep ville "satsa på ungdomarna", sen så har vi en värdelös Bojan på bänken kryddat med en Jeffren som är lika skadebenägen som en vandrande pinne.
Sen så har man Thiago som är för "flashig" för A-laget och en JDS som blandar och ger.

Ja, man kan lugnt påstå att man är aningen oroad.
Atlético addeh
11/4/2010 20:32
Capitán - El tiburón

Det var väl mestadels under vårsäsongen som Busquets fick förtroendet i viktiga matcher, så framtiden får väl utvisa om Thiago går samma öde till mötes. I Pedros fall berodde det på skadebekymmer som huserade i laget under hösten, vilket gav den lille kanariern chansen. Även om man måste ta vara på de chanser som dyker upp, handlar det mycket om tillfälligheter och en gnutta tur för att lyckas slå igenom så som Busquets och Pedro har gjort.
11/4/2010 20:23
addeh//

Jag menar att han inte gör det lika frekvent som han gjorde med exempelvis Pedro och Busquets. Såsom han satsade på dessa spelare i viktiga/stora matcher då, gör han inte riktigt idag med andra canteranos.
Hur många gånger blev vi inte chockade över att se en okänd och mager Busquets peta vår store Yaya när vi mötte svårt motstånd? Jag tycker att Pep verkade iaf mer övertygad av dessa två spelare än vad han gör idag av t.ex Thiago eller Giovani.
Men visst, nu menar jag inte att på något sätt att han inte räknar med dessa två. Jag tror också att de är en del av hans planer, samt att de successivt kommer slussas in på ett säkert sätt.
Men förstår du hur jag tänker i jämförelsen?
Atlético addeh
11/4/2010 20:09
Capitán - El tiburón

Inte fastnat för någon canterano? Nja, där kan jag inte riktigt hålla med dig. Thiago har i princip bara tränat med A-laget den här säsongen, och har hoppat in i tre ligamatcher samt startat den enda Copa del Rey-match som hittills spelats. Visserligen kunde man begärt lite mer speltid för den unge mittfältaren, men jag är övertygad om att speltiden byggs på successivt.
11/4/2010 20:02

Man kan förstå att Xavi börjar bli lite sliten med tanke på hur många matcher han har spelat de senaste 2-3 säsongerna med Barça och landslaget.

De senaste två åren har vi ju fått ett genombrott av La Masia varsin säsong, först Busquets, sedan Pedro.
Hade hoppats på något liknande iår, men hittills verkar ju inte Pep ha fastnat för någon canterano. Nu har ju visserligen inte ens halva säsongen gått, men man tänkte ändå att Thiago eller Dos Santos skulle ha fått mer speltid vid det här laget.

Trevligt att Jeffren kommit tillbaka till träningen med gruppen nu dock!
Atlético addeh
11/4/2010 19:52
Rambla

Det verkade som Pep var nöjd med resultatet på Parken, annars är det ju direkt tjänstefel att han inte ändrade matchbilden med fler byten. Dessutom kom Pedro in med tio minuter kvar att spela, vilket enligt mig kändes ganska onödigt då han borde fått minst en halvtimme för att kunna få ordning på saker och ting. Konstigt att Villa togs ut också, han var ju den enda spelare som hade lite spring i benen.

Den här säsongen har verkligen inte Pep övertygat och hans konstiga laguttagningar blandat med knepiga ageranden och uteblivna byten måste det bli bättring på, annars kommer vi fortsätta tappa poäng.

Om nu Xavi inte är helt hundra att spela mot Getafe, varför inte ge en hungrig Thiago chansen från start istället för att låta Keite spela? Han om någon har ju varit loj de senaste matcherna.
Barcelona Rambla~
11/4/2010 19:27
Även Pep måste fatta att han nu måste börja rotera lite och låta några spelare från B-laget spela. Varför är han annars så envis inför säsongen med att han har fullt förtroende för dessa spelare. Fan, i Köpenhamn hade han tydligen inte förtroende för någon på bänken förutom Pedro som byttes in.
Atlético addeh
11/4/2010 19:21
1.70

Av de namnen Sport presenterade som tänkbara värvningar är det bara Cesc som är renodlad mittfältare och innehar den positionen som Xavi har. Och chansen att vi värvar Cesc redan i vinter är ungefär lika stor som att jag får tassarna innanför Cameron Diaz trosor. Jag håller med dig om ditt resonemang, att Pep kanske börjat bli lite orolig över Xavi's hälsenor, men ett köp av mittfältare tror jag får vänta tills sommaren.

Rambla

Nej, vi har redan gott om vänsterspringare.
Barcelona Rambla~
11/4/2010 19:15
Zubi får av någon journlist/er en fråga om vad han tycker om Bale. Zubi svarar: Det är en intressant spelare. Ett standardsvar som jag garanterar 99% av alla tränare och sportdirektörer hade svarat. Vips ryktas han till Barcelona.

Tror någon på fullaste allvar att Barcelona ens funderar på att värva honom?
11/4/2010 19:03
Raul Gonz Blanco//

Förstår inte riktigt varför du postar din blogg på Barcas forum? Inte direkt här dina största följare lär hänga..

För övrigt håller jag med om Bale. Bara för han har haft ett par kanonmatcher är han plötsligt Barças framtida vänsterkant.
Hoppas innerligt att Zubi lägger is på denna affär (om den nu ens är igång). Även efter allt detta snack om vår dålig ekonomi och skyhöga skulder, skulle det vara orimligt att se ledningen punga ut de tiotals miljoner euro Tottenham lär kräva...

Rent åldersmässigt tror jag att Abidal och Maxwell håller minst ett par säsonger till iaf.
Annons: