/spanien/barcelona/forum/14657.aspx/spanien/barcelona/forum/14657.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Sam
2010-08-14 14:00
Jag kan inte fatta att Silva gick till Manchester City. Hoppas han återvänder till primeran i vinter eller nästa sommar.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-08-14 13:31
Ämne: Vem är tidernas spel....
Ronaldo gjorde en helt magisk säsong, synd att han inte stannade kvar längre..
Ronaldinho tog upp oss till toppen tillsammans med Laporta, förde oss till vår första CL titel på 14 år.
Messi, 2000 talets största talang. De två senaste säsongerna har han hållit samma extremt höga nivå där han nätat över 35 mål på båda. Mål i varenda final (förutom europeiska supercupen, dock assist) år 2009.

Svår fråga, men jag anser att Ronaldinho är den största av de alla, anledningen till att jag började heja på Barça. Dock har Messi all potential att inte bara bli den största i Barça, utan också den största i världen genom tiderna.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-14 13:26
YAYA Toure och David Silva startar för ManC.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-14 13:25
Usch, jag blir magsjuk av att se David Silva och Yaya Toure i Manchester City.

addeh

Det är rätt så naivt att tro på att Özil tackar nej till Real Madrid även om han är en culé. Det är trots enorma summor vi pratar om, och en chans att få spela i ett lag som har en rejäl chans på att vinna titlar.

But hey, jag håller tummarna att Zlatan försvinner och Özil kommer hit.
Barcelona basaric
2010-08-14 13:21
Jag har gjort en video med GIF Sundsvalls 18 åring och världens bästa fotbollspelare.. ta en titt.

Välj att visa videon i 480 p annars blir det ingen bra kvalite.. titta till vänster om där man gör helskärm på youtube så ser ni att ni kan välja i vilken upplösning videon ska visas i.

länktips.
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-08-14 13:18
Ämne: Radical - La Armada ....
Jag argumenterar ju MOT att Özil ska komma till Madrid. Vår trupp är i princip maxad på offensiva mittfältare.

Och varför skulle Real vara den sista av storklubbar som Özil skulle gå till? För att han är culé? Visst, fick han välja mellan Barcelona och Real Madrid med likvärdiga bud hade han nog med all säkerhet gått till er men han har själv sagt att han vill spela i Spanien förut (jag tror ifs att han sagt att han vill spela i England också) och Real Madrid är för de flesta mer attraktivt än Manchester eller London.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-08-14 13:10
Dagen är här, fullsmockad med fotboll!
Snart åker vi med CITY :)
adil,
2010-08-14 13:09
Radical - La Armada Blanca

Seriöst, vadå Özil? Ni har redan femtioelva stycken mittfältare. Ni skulle kunna ställa upp en hel startelva med bara mittfältare, och nu vill ni ha en till "förstärkning" i Özil.

Ska ni köra med en 1-8-1 uppställning, eller vad är det frågan om?

Dessutom skulle Real vara den sista av storklubbar Özil skulle gå till.
Barcelona Steaua/Bukarest
2010-08-14 13:07
Vem är tidernas spelare i Barcelona tycker ni?
Ronaldo, Ronaldinho eller Messi?
Barcelona Messidinho_10
2010-08-14 12:53
Ja jag tänkte kolla nu när tv6 visar matchen. Ska bli intressant och se Yaya käka upp spelarna.
Barcelona Criff
2010-08-14 12:52
Jaha jag trodde han gick till Real, ryktades väl om det? Har bara haft koll på Barca hela sommaren :P Orkar inte med silly season!
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-14 12:49
På tal om City, är det någon som ska se premiärmatchen mot Tottenham? Två CL-kandidater som möts redan i första omgången.
Kan bli kul.
Barcelona Rambla~
2010-08-14 12:47
Ämne: Radical, Räcker det ....
Han är ju redan såld till City. Dessutom, så dålig som Kolarov är defensivt är det ju knappast en uppgradering jämfört med Marcelo.
Barcelona Messidinho_10
2010-08-14 12:46
Hur tänker ManCity nu här om dem vill köpa Zlatan så måste ett bud på minst 500 komma in, eller är dem så dumma och tror han kommer komma gratis.
Barcelona HugoBoss
2010-08-14 12:46
Ämne: Radical, Räcker det ....
Kolarov har väl skrivit på för Manchester City om jag inte minns fel?
Barcelona Criff
2010-08-14 12:44
Radical, Räcker det inte med Kolarov som vänsterback eller?
Real Madrid Radical - La Armada Blanca
2010-08-14 12:25
Ämne: Nu står det att Besi....
Det är ju Mourinho som vill ha Özil. Han ser Özil som ett bra komplement till truppen då det inte riktigt finns några bra tredje anfallare på marknaden så då tänkte han använda Cristiano som tredjeanfallare om det krisar sig och Özil kommer vara den som balanserar upp offensiven på mittfältet så att det inte känns alltför mycket om Ronaldo får gå upp på topp istället. Dock så är jag ytterst tveksam om ett köp av Özil verkligen är vad vi behöver.

Personligen skulle jag använt pengarna på en hygglig vänsterback som är helt okej bakåt och bra framåt. För 20 miljoner euro får man nog ganska enkelt en ganska bra vänsterback.

Nu tror jag att en vänsterback värvas ändå men det känns lite som slöseri att spendera pengar på ännu en offensiv mittfältare. Vi har nu fyra spelare i truppen som är offensiva mittfältare i Canales, Kaká, Rafael och Granero. Visst, Özil kan spela på kanterna men vi har ju ganska bra ytterbesättning också i Di María, León, Cristiano och Drenthe/Marcelo (ifall en vänsterback värvas in).

Sedan förstår jag inte riktigt vad NI ska med Özil till. Visst, han är bra på att operera mellan linjerna, precis som Iniesta, men samtidigt så brukar han ha en högre utgångsposition och för att utnyttja honom till max så bör man centrera spelet runt omkring honom. Att Messi också börjat dra sig alltmer centralt kan nog göra så att Özils ytor krymper.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-08-14 12:22
Matchen startar 21.30, det gör även sändningen på Tv4Sport.

Bänka er framför tvn 21.30!
Barcelona Steaua/Bukarest
2010-08-14 12:01
Ämne: Nu står det att Besi....
Lagen från öst är underskattade..
Se på lag som CSKA Moskva, Zenit, Kiev, CFR Cluj, Galatasasray, Fenerbache, Rubin Kazan, Steaua Bukarest ,Besiktas, Shacktar Donetsk...

Vissa av lagen ovanför har visat sig kunna slå, eller göra det svårt för lag som Sevilla, Barcelona, Chelsea, Manchester united, Wolfsburg de m.fl. de senaste åren..

Det dröjer inte länge innan ett lag från öst är framme i semi i CL...
Barcelona Barca4eva
2010-08-14 11:42
Abbe.

Ja där stod det =P Dock står det fortfarande fel på den lilla "Next match-rutan" åt höger, 22.00 där...
Barcelona Abbe.
2010-08-14 11:39
Ämne: Hur dags är avspark ....
På officiella hemsidan står det 21.30.
Barcelona FCBarca6
2010-08-14 11:30
Ämne: FCBarca3

Lika för....
ok... ä väl lika bra å bänka sig framför tvn 21.30 för att vara säker då :)
Barcelona Barca4eva
2010-08-14 11:26
FCBarca3

Lika förvirrad här men det verkar bli 21:30
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-14 11:25
Nu står det att Besiktas (!) vill låna Zlatan. Jo då, Besiktas har ju en rejäl chans på att vinna CL.

Äh, Perez påminner mig om ungen som har 1000 leksaker som han aldrig leker med, men så fort en annan vill leka med en av hans leksaker så måste ungen ha JUST den leksaken. Jag förstår inte syftet med att jaga Özil när Perez har många unga spelare i laget.
Barcelona FCBarca3
2010-08-14 11:25
Hur dags är avspark ikväll?.. På barcas officiella hemsida står det 22.00 på andra sidor som t.ex livescore står det 21.30..
Barcelona DM1982
2010-08-14 11:18
Ämne: Truppen till dagens ....
Ser ut som om vi kan få ihop ett bra lag ikväll och det kommer bli kul att se hur det här laget presterar.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-14 10:49
Barcadinho,

Urugyas landslag har precis som Spaniens haft semester. Caceres är alltså precis lika lite matchtränad som Villa och co. :)
Barcelona HugoBoss
2010-08-14 10:25
Truppen till dagens match.

Miño (31), Oier (38), Abidal, Milito, Alves, Sergi Gómez (33), Maxwell, Muniesa (35), Oriol Romeu (37), Keita, Adriano, Jonathan Dos Santos (34), Thiago (30) , Jeffren, Sergi Roberto (28), Nolito (27), Ibrahimovic, Messi y Bojan

Ingen Iniesta alltså. Kommer bli väldigt intressant och se hur Pep kommer att formera laget.
Barcelona Barcadinho.
2010-08-14 09:52
Verkar som Pep inte räknar med Cáceres till nästa säsong. Så tolkar jag lagupptagningen till dagens match. Uruguay hade en träning match i onsdags mot Angola, men det spelade i Lisabon. Så det är knappt en orsak att inte ta Martin till Sevilla.

J Dos Santos får idag en ypperligt chans att visa fram fötterna. En riktigt och officiell match som förmodligen han kommer att delta i. Jag tror på honom, även om man inte kan förvänta sig en perfekt prestation redan på en gång.

Läser att Real vill ha Özil. Mourinho verkar alltså minst lika förvirrade som Pep ang värvningar. Han har sagt förra veckan att han söker en extra boxspelare. Han är inte nöjd med att ha endast två alternativ (Hug och Benz) i boxen. På frågan om inte Ronaldo kan täcka positionen så svarade han blankt nej.
Özil är långt ifrån en boxspelare.

Jag klagade lite på Pep om vissa saker - men det finns förstås mycket goda sidor. Det är bara att se vilken glädje han lyckas spridda på träningarna. De ser ut att vara ett glatt gäng.
Atlético addeh
2010-08-14 02:14
Även om jag inte är något större fan utav stoplskottet Javier Mascherano så skulle jag inte bli ledsen om en värvning blev klar inom de närmsta dagarna. Det har varit mycket snack om vem som kommer agera komplementspelare till Busquets om ingen värvning görs, men jag hoppas hela den diskussionen kan läggas åt sidan väldigt snart.

Två spelare på varje position är ett minimun. Jag förstår inte varför Pep ska envisas med att ha en så liten trupp som möjligt. Spelarna kommer vara utbrända redan vid 30 års ålder om det fortsätter såhär.
Annons: