/spanien/barcelona/forum/14655.aspx/spanien/barcelona/forum/14655.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid RMCF FANATICS 1980 ♥
2010-07-11 20:40
Gonzalez_Barca

är han spanjor eller ?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-11 20:38
Ämne: haha ja föresten vem....
En av världens mest "kända" evenemang "förstörare".
2010-07-11 20:36
haha ja föresten vem är denna jimmy jump berätta någon ?
Aléx
2010-07-11 20:34
Jävlar va nära..Ramos är livsfarlig i huvudspel.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-11 20:34
Minns ni dagen då Pedrito med nummer 33 debuterade? nu 2,5 år senare startar han en VM-final

MAGISKT är bara förnamnet.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-11 20:30
RMCF FANATICS / Aléx

Haha, oförståeligt. Varför väntar dem inte till slutet av matchen? Jimmy Jump kan man förstå lite, han har ju sett hundratals matcher. Men en VM final... Titta åtminstone på matchen först.
------
Hetfield

Hahaha. :D
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-11 20:30
Men jösses, är det här Miss Universe? Är det verkligen nödvändigt att presidenten ska hälsa på ALLA?
Undrar varför kungen inte är där, han brukar alltid vara där när Spanien spelar.

BlueRed

But hey, han får berätta för sina barnbarn vid brasan att han har rört VM bucklan.

----------

Hehe, det gick inte ens 1 minut innan Busquets rullade runt :P
2010-07-11 20:28
BlueRed - I’m with Coco

haha undra hur mkt han gick i förlust för den final biljeten da haha :D
Aléx
2010-07-11 20:27
BlueRed - I’m with Coco

Vad tänkte "människan" med? haha
***Den lilla mannen från Argentina***
2010-07-11 20:27
Kom igen Spanien!!!
2010-07-11 20:25
Haha, någon försökte ta VM bucklan, åkte på en smäll och nu missar han finalen. Hur dum får man vara...
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-11 20:20
Trots att Gio VB är en av mina favoriter, så vill jag fortfarande se Spanien som vinnare. Jag står inte ut med deras notoriska filmare som Sneijder, Robben, RVP osv.

Det fantastiska med Spanien är att laget är så jämnt, det finns ingen solklar stjärna i laget, alla är en del av kollektivet. Jämför det med Maradonas Argentina där allt lastades på Leo's späda axlar.
Barcelona el Maestro!
2010-07-11 20:12
Mycket bra betyg för Barcas ungdomsakademi, La Masia, om man tänker på antalet spelare i truppen inklusive Cesc och Reina.
Aléx
2010-07-11 19:58
Pedro, vilken kille :)
Barcelona tikitaka
2010-07-11 19:56
Fan vad jag är stolt över Pedro!! :)))) På ett år har han gått från Barca B till en startman i en VM-final! Vilken raketkarriär helt sinnessjukt!! Vi får hoppas att han avgör idag. Don Pedro!! :D
2010-07-11 19:29
Rambla

Precis. Jag var för ung för att förstå vad som hände under Gaspart, jag vet dock nu i efterhand vad han gjorde.

Sevilla är ett lag jag verkligen tycker om. Jobbar (hårt) i det tysta. Värvar smart, säljer smart. Långsiktigt projekt. Kan även nämna deras fans på Sanchez Pizjuan, när dem sjunger Sevilla hymnen. Fantastiskt!
------
Alex.K

Ja absolut, finns en hel del, lite mindre klubbar som har riktigt bra styrelse (som Rambla skrev). Men just Sevillas är jag mest imponerad över.
-------
Jag hoppas också att tv rättigheterna blir rättvist delade mellan lagen, snart. Som ni förmodligen har läst så är det något som bland annat Del Nido verkligen kämpar för. Förhoppningsvis går det igenom. Jag tror inte att det skadar Barça eller Real, dessutom så får vi en bättre och jämnare liga.
Barcelona Rambla~
2010-07-11 19:26
Ämne: BlueRed - I’m with C....
Japp, en väldigt välskött klubb som dessutom har en väldigt bra ungdomsverksamhet.

Jag är även imponerad av klubbar som Roma, Fiorentina, Palermo och Mallorca bara för att nämna en klubb i Spanien också. Klubbar som klarar av att få till slagkraftiga lag med små medel trots att de befinner sig en väldigt svår ekonomisk situation. Speciellt då Roma.
Real Madrid Alex.K
2010-07-11 19:22
BlueRed - I’m with Coco

Glöm inte Lyon som oftast får bra priser för sina spelare. Sen så hittar de okända spelare som oftast får sitt stora genombrott i klubben.

Diarra, Essien, Juninho, Abidal, Malouda och många fler.
Barcelona Barca4eva
2010-07-11 19:22
Amunt

Vänta lite..90% av Spaniens elva är Barcelona och Real spelare...och du säger att det beror på att vi köper andra lags stjärnor? Vilka då förutom Villa, som förövrigt inte spelat för oss än? Alla andra har ju spelat jäkligt länge eller är produkter...Vad tänker du med männi..oj...råtta?

Ps. Jag snackade tidigare om hur denna Amunt skit håller på :)
Barcelona Rambla~
2010-07-11 19:20
Bluered, till skillnad mot Valencia så har inte Sevilla levt över sina tillgångar. Valencia får skylla sig själva. De tog väldigt stora ekonomiska risker och men det sket sig. Nu får de betala priset. Barcelona har också varit i samma sits när Gaspart drog ner oss i skiten och byggde ett enormt skuldberg som sen Laporta fick ta över.

Skillnaden är att Valencia är ett företag med aktieägare medans Barcelona är en medlemsägd förening.
2010-07-11 19:17
Amunt

Sevilla säljer inte sina stjärnor lika enkelt. Oftast så lyckas dem skrämma iväg storklubbar också. Dem behöver inte sälja, i alla fall inte lika mycket som Valencia och andra klubbar som har enorma skulder. Och när Sevilla väl säljer spelare, så är det inte direkt rea-priser.

Sevilla har - tycker jag - Europas bästa ledning med Monchi och Del Nido.
Barcelona Rambla~
2010-07-11 19:15
"Hur Busquets kan peta Fabregas och Silva är för mig en olöslig gåta."

Det är ingen som begär att en trögtänkt stackare som du ska begripa det där. Seså, ge dig iväg och snacka skit om Barcelona och det hat du känner i det egna forumet som du brukar.
Barcelona DM1982
2010-07-11 19:13
Även om snacket om vilket lag spelarna kommer ifrån har blivit uttjatat så är det trots allt helt otroligt att det är sju Barcelona-spelare på planen i den här finalen.

Är inte det rekord, jag har för mig att sex spelare var det gamla rekordet?
Barcelona Rambla~
2010-07-11 19:12
Ämne: 7 Barca spelare från....
Nämn inte Villa, då får vi snart skit för det. Han har ju faktiskt inte spelat en match för klubben ännu. Du vet, det där är überkänsligt för vissa och kan leda till nervsammanbrott för dem. :P

Pedro, vilken kille. För två säsonger sen harvade han i Tercera division, nu ska han spela i en VM-final. Helt otroligt!
Valencia Amunt
2010-07-11 19:11
Ämne: Startelvan:

Casil....
Hur Busquets kan peta Fabregas och Silva är för mig en olöslig gåta. Tänkte om det kunde vara favorisering först, men Del Bosque är ju madrilista. Är han verkligen så bra denne Busquets? Nu får ju ioförsig den offensiva delen Xavis och Iniestas kreativitet, men ändå.

Kul att 90% av startelvan är från Barcelona och Real Madrid. Man kan snart byta namn på landslaget då det nästan bara omfattar två städer(visserligen dem två största) i Spanien xD

Inte så underligt när ni är dem som har bäst ekonomi och kan köpa de övriga lagens spelare. Men tråkigt för ligan... Fattas bara att Atletico och Sevilla tappar sina stjärnor så blir det ännu tråkigare.

Men men... lycka till ikväll mot Holland. Tippar 1-1 och sedan vinner ni på straffar.
2010-07-11 19:10
Vem trodde att Pedro skulle bi såhär stor, när han spelade sin första match för Barça? Dem flesta räknade ju honom som en i truppen, bra att slänga in när det låser sig. Ett år senare tar han Henrys plats i startelvan, gör avgörande mål och spelar VM final.
Barcelona Trippeln
2010-07-11 19:08
7 Barca spelare från start!
Barcelona el Maestro!
2010-07-11 19:01
Uppenbarligen så gör Pedro j*kligt bra ifrån sig på träningarna. Vilken kille!
Han petar den form svage Torres och den hyfsad bra anfallaren Llorante.
Barcelona C.Andrés
2010-07-11 18:57
Haha magiskt!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-11 18:54
Startelvan:

Casillas, Sergio Ramos, Puyol, Piqué, Capdevila, Busquets, Xavi, Xabi Alonso, Iniesta, Pedro Rodríguez y Villa!
Annons: