/spanien/barcelona/forum/14650.aspx/spanien/barcelona/forum/14650.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Sergio the machine
2010-07-12 00:24
elbraco
Det är inte alla jag skulle bli skit glad vem än det var som avgjorde. Spanien är ett land sedan att de finns olika regioner och spelare är helt normalt. De har visat sig nu i 4 år att detta lag spelar för alla i spanien.
Real Madrid Siamak_Madrid
2010-07-12 00:24
Maräng talar!

Så härligt att se dessa spelare njuta, sjukt.

För första gången i mitt liv ska jag ge cred till busquets, mycket bra match av honom.

Xavi; mittfältets kung, ögon i nacken, finns ingen bättre mittfältare.

Iniesta; Felpassningar här och där, trillade ihop lite för lätt men gick alltid frammåt. Han visade till slut vägen för spaniens seger.

Iker Casillas: Min barndoms idol, ännu en gång visar du vem kungen är mellan stolparna, en sann kapten!

Valdes, Reina och Torres: Två av dessa har nött bänk hela VM och den sistnämnde har haft ett katastrofalt VM..ser vi några klagomål från dem? Icke, så ska det vara!

Barcelona fans: Snart börjar la liga, el clasico närmar sig..jag förväntar mig extra mycket känslor i spelartunneln!!
Atlético addeh
2010-07-12 00:23
Sherko

Jag antar att du inte sett Spaniens matcher överhuvudtaget. Inför finalen tyckte jag David Villa varit Spaniens mest framstående spelare, följt av Iniesta. Men är man överallt i en VM-final och dessutom avgör den är det för mig obegripligt att Andrés inte slår sig in på den listan.

Egentligen bryr jag mig inte så mycket, Spanien har vunnit VM-guld och jag tror inte Iniesta bryr sig ett smack om den utmärkelsen heller.
elbraco
2010-07-12 00:23
Ämne: Helt jäkla otroligt ....
Stor underhållning i Puertan där Barca mutar domare och Casillas borde få avgöra eftersom han varit så bra :) Bilden av att madridistas (de flesta) hatar Barca mer än de älskar Real växer bara starkare och starkare!
Jag skäms å deras vägnar, medelåldern kan inte vara högre än 15 där inne alltså...
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-07-12 00:20
addeh

Idag är Iniesta min kung, kejsare, don, prins och president. Men som top 3 i adidas utdelning tycker jag inte heller att han ska finnas med. Idag gjorde iniesta en GRYM match, men mer än så har det inte vart under turneringen tyvärr.
Barcelona DM1982
2010-07-12 00:20
Helt jäkla otroligt att maränger i Puertan kan diskutera i timmar om att den katalanska flaggan kom fram under firandet på planen.

Man skulle kunna tro att de är spanska nationalister hela gänget, allvarligt.

Tycker nog att listan ser helt ok ut, Iniesta har inte varit på topp under VM men han gjorde ett viktigt mål. Sett över hela turneringen har han inte varit en av de bästa.
Real Madrid Sherko
2010-07-12 00:19
addeh

Den listan tycker jag är klockren, Iniesta har inte varit så utmärkande och avgörande som dem tre herrarna för vardera lag.
Atlético addeh
2010-07-12 00:16
adidas Golden Ball: Diego Forlan (Uruguay)
adidas Silver Ball: Wesley Sneijder (Netherlands)
adidas Bronze Ball: David Villa (Spain)

Att Iniesta inte ens finns med på den listan är bara pinsamt. Att Forlán får vinna känns dock helt rätt, vilken spelare!

Thomas Müller vann poängligan och bästa unga spelare.
Barcelona Andres Iniesta Lujan
2010-07-12 00:16
INIESTA!
Atlético addeh
2010-07-12 00:13
Underbart med ett strömavbrott en timme innan matchstart. Men aja, det löste sig ändå. Helt rätt spelare som fick avgöra också, tycker Andrés varit helt fantastisk turneringen igenom. Magiskt!
Barcelona petersays
Dagens bild!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
Tack Casillas och Iniesta ! :D:D
Barcelona basaric
2010-07-12 00:10
Xavi, Iniesta & Puyol har vunnit Champions Leauge.. dom har vunnit den spanska ligan ett antal gånger, dom har även vunnit den spanska cupen ett antal gånger men även den spanska supercupen.. sen har dom vunnit europeiska supercupen och VM för klubblag, men dom har även vunnit europamästerskapet för landslag och nu världsmästerskapet.. herregud vilka lirare.
Barcelona @NC
2010-07-12 00:09
Hade Xavi tryckt in nått mål eller två i VM så, men nu känns det tveksamt
Barcelona Alvés
2010-07-12 00:04
Länktips, forlan blev tuneringens bästa spelare, och muller blev den bästa unga spelaren. Nu återstår det att se vem som får Ballon d'or hoppas hoppas hoppas det blir Xavi.. Tror dock att det blir Messi
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-07-12 00:03
Ämne: Jag är beredd på att....
Hetfield/

Co-sign. Jag tycker inte heller att Spanien har gjort ett riktigt bra VM ifrån sig. De hade en riktigt bra match och det var mot Tyskland, annars inget värsta. Trots det är jag glad att de vann finalen då de var det laget som åtminstone försökte spela fotboll.

Att sen Don Andrés fick avgöra finalen och att få se glädjebilderna på Puyol, Casillas och Xavi bl.a. var episkt.
Barcelona Barca Barca
2010-07-12 00:03
KUNG MESSI//
Nej, VM guldet vann Spanien och inte barcelona.

Casillas räddade hela spanien idag. Casillas är en sann hjälte och Ramos är kung som högerback. Xavi, Puyol är spelare jag kommer alltid att älska, aldrig klagat varken i medgång med landslaget och klubblaget o när dom väl lägger skorna på hyllan har dom vunnit ALLT som går att vinna som LAGspelare och det är vad dom just är. Individuella priser är ingenting egentligen. Torres som inte öppnar sin mun även om han blir bänksittade stora delar av tuneringen (Van persie borde lära sig något där). Vilket landslag.

Avslutar med att säga, Iniesta *med ett smile*
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-12 00:01
Måste ta upp Casillas igen, och för den delen målvakter. Så otroligt underskattade, av FIFA speciellt. Alla avgörande räddningar som Casillas har gjort den här turneringen... Inget erkännande alls.

Aja, nu blir det lite BC2 för att runda av. Hej då.

Edit: Läste precis att Casillas vann Golden Gloves (bästa målvakt). Men han förtjänade man of the match också. Och Forlan fick Adidas guldbollen. Nu så, god natt.
elbraco
2010-07-11 23:54
Ämne: elbraco

Iniesta b....Jaja, nöjer mig lika mycket åt att Iniesta får den ;) Vet någon hur många assist Xavi har i VM? Känns som han har legat bakom måånga mål, tänker inte minst på hörnan på Puyis nick och klacken till Villa?
Barcelona ihefsu
2010-07-11 23:53
ORGASMISKT!
Barcelona DM1982
2010-07-11 23:53
Otroligt skönt att Spanien vann, det Holland sysslade med var inte fotboll. Vidrigt.

Sedan kan man undra hur en del maränger tänker när de inte ville att Spanien skulle vinna VM eftersom det var så många Barca-spelare med. Tittar man hur glad Casillas blir över den vinsten så kan man inte annat än i alla fall vara glad för hans skull.

2010-07-11 23:51
elbraco

Iniesta blev faktiskt man of the match. Alla vet dock att Casillas var den riktiga hjälten.
Barcelona KUNG MESSI
2010-07-11 23:50
Grattis Barcelona till VM-Guldet .... spanska landslaget ägs ju av bara Barca spelare o katalaner ... skönt att iniesta fick sätta dit den ...... man såg direkt på honom att han var lika glad som när han gjorde målet på stamford bridge .
elbraco
2010-07-11 23:49
"Kanske dags att ersätta Kåmark med bläckfisken?"
HAHAHA dagens stora garv!!!

Asså detta är helt sjukt, hur jävla stort är inte detta? Den lille vampyren, den lille magikern, den lille farbrodern, you name it, han gjorde mål i VM finalen!!!! Många har sagt att målet mot Chelsea i CL förra året var det viktigaste målet han har lagt, tror ni det stämmer fortfarande??
Och sedan att han ägnar målet åt Daniel Jarque är helt fantastiskt, hade ingen aning om att de var så goda vänner.

Iker San Iker Casillas, han är så stor och räddar Spanien x antal gånger, han måste ju bara bli man of the match.
Chris kommentar när han höjer bucklan:

"Och Casillas gråter ännu mer"

Tänk på Pedro som gick in i Barcas a-lag, vann allting som går att vinna, och nu även VM-guld. 600 000 euro i bonus, killen kan lika gärna sluta spela fotboll, vad har han kvar att spela för?

Det enda negativa med detta blir väl att Puyol (kanske) rakar av sitt hår, men det hoppas och tror jag inte!! :)

SOm jag garvade när Iniesta gav tillbaka på bronckhorst eller vem fan det var, och SÅ GLAD JAG ÄR ATT INTE HOLLAND VINNER. ÄCKLIGARE LANDSLAG FÅR MAN LETA EFTER!!!!!!!

Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-11 23:48
David Fjälls kommentar till engelsmannen var klockren!

"Ni fick åtminstone fram en engelsk domare till finalen"

Haha!
Barcelona Kim ★
2010-07-11 23:48
Det här banne mig en av de gladaste stunderna i mitt liv. Sjuk känsla!
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2010-07-11 23:47
Wikipedia har redan kompletterat artikeln om Iniesta!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-11 23:45
Jag är beredd på att få inkorgen bombat med PM nu, jag kommer att låta som en bortskämd douche, men here it goes:

Jag är fortfarande inte särskilt nöjd med Spanien, man gör väldigt få mål, och när man väl gör de så är det oftast pga. en individuell prestation.

Genom att köra med två defensiva mittfältare så försvinner all kreativitet och "tiki-taka" spel från laget.
Jag är medveten om hur löjligt det är att säga så när Spanien har vunnit VM, but I had to say it.

Jag citerar Erik Niva:
"De gjorde inte världens bästa match – de gjorde inte ens världens bästa turnering – men där har ni ett faktum som faktiskt i praktiken är omöjligt att ifrågasätta."
2010-07-11 23:41
Hetfield

Han whinar om en hörna... HerreXavi.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-11 23:39
Vilken dålig förlorare, håll knipen och gratulera motståndaren.

Yeeez.
Annons: