/spanien/barcelona/forum/14646.aspx/spanien/barcelona/forum/14646.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Frodo
2010-07-12 02:34
På något sätt kan jag ändå inte ogilla van Bommel trots att han oftast spelar som ett svin. Han är en spelare som gör allt för att lyckas. När han blev värvad av oss gjorde han allt för att behärska det katalanska språket så fort som möjligt. Om jag inte minns fel så stängde han in sig i ett munkkloster under en viss period under sommaren för att kunna koncentrera sig på språket bättre.

Det har sagts av många, men jag upprepar det igen. Han är en spelare man älskar att ha i sitt lag men hatar att möta. Jag är förvånad över att han inte blev utvisad en enda gång under mästerskapet med tanke på hur han spelat (inte bara mot Spanien).
Spanien Don Pelayo
2010-07-12 02:33
Det värmde mitt hjärta att se Xavi och Puyi hissa den katalanska flaggan under segeryran. Som stolta katalaner i ett landslag representerande alla spanjorer. Det säger allt som behöver sägas.

Vi vann tillsammans.

Visca Catalunya y Visca España.
Barcelona AzizWaysi
Jag tycker att Villa har varit jävligt bra i Spanien och jag tycker att han borde få den. Om Cannavaro fick den , då måste nog någon i Spanien också få den.

1998 - Zidane VM-guld med Frankrike

2002-Ronaldo VM-guld med BRasilien

2006- Cannavaro VM-guld med Italien

Barcelonistas
Holland är precis som chelsea äckligt lag som bara gnäller på dommare. fan va dåliga förlorare dom ska vara glada att dommaren inte visa ut van sparkman och de jung.

för er som har tråkigt gå in till the shed chelseas forum haha stor komedi! :)
Real Madrid MadridistaN,
2010-07-12 02:28
Rambla

Jo, men aldrig ätit det:)
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-07-12 02:27
Van Bommel, De Jong och Robben borde också få rött kort egentligen. Van Bommel och De Jong efter deras kung fu sparkar och Robben för att han slog iväg bollen 5 sekunder efter att han blev avblåst.
Athletic Toxicum13
2010-07-12 02:26
AzizWaysi /

Hoppas jag inte. Skall nån få den så är det Sneijder, helt klart!
Barcelona Barca4eva
2010-07-12 02:25
AzizWaysi

Njaaa, ingen av spelarna i det spanska laget har spelat tillräckligt bra för att få det priset..förutom Xavi då som även hade en grym säsong i klubblaget, och kanske Villa oxå? Själv tycker jag fortfarande att Messi borde få den då ingen spelare lyst ordentligt i detta VM...
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-07-12 02:25
Holland har alltid reagerat så när de ligger under. Då menar jag inte bara de 3-4 senaste turneringarna som dom har visat sig kunna bete sig som svin. Nu menar jag även på Gullit och Rijkaards tid. De har alltid varit ett lag som beter sig som svin.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-12 02:24
Grattis till SPanien!
Barcelonistas
2010-07-12 02:20
ahelt sjukt att holland bara fick 1 utvisning. dom borde fått 3 utvisningar minst!
Barcelona Rambla~
2010-07-12 02:20
Ja men de blev ju bestulna på en hörna. Felaktiga eller uteblivna hörnor är vardagsmat i så gott som varje fotbollsmatch. Att man skyller en förlust på detta är skrattretande.
Barcelona AzizWaysi
2010-07-12 02:19
Angående Ballon d'or, visst är det alltid så att någon i det vinnande laget får den? Som Cannavaro tex med Italien..
Barcelona Frodo
2010-07-12 02:18
De som tycker att Holland blev orättvist behandlade bör i fortsättningen följa kampsporter eller rugby istället för fotboll.
Barcelona Rambla~
2010-07-12 02:18
Ämne: Barca4eva

Nej, &q....
Aldrig hört talas om calamari? Det är en väldigt känd rätt.
Real Madrid MadridistaN,
2010-07-12 02:16
Barca4eva

Nej, "tyvärr inte"? Aldrig hört att friterade bläckfiskringar smakar gott.
Barcelona Frodo
2010-07-12 02:14
addeh

Vad jag försöker säga är att under detta VM har de flesta lag haft en destruktiv inställning till fotboll. Alla målfattiga matcher tyder på att fler lag gör det som är enklare, det vill säga att spela en destruktiv fotboll. Därmed var det inte helt fel av del Bosque att tänka i samma banor.

Jag hade helst velat se ett mittfält bestående av Xavi, Iniesta och Busquets. Men med tanke på att alla andra lag ska ställa spelarbussen framför mål och satsa på kontringar så var det inte fel av Spanien att också tänka lite mer defensivt. Att de inte släppte in ett enda mål i utslagsrundorna tyder ju på att defensiven var viktig.
Barcelona Trippeln
2010-07-12 02:10
OBSERVERA!

Tja gott folk,är det någon som kan göra mig en underbar tjänst och ge mig viktiga stats på iniesta i Fifa 10 som skott snabbhet och så,jag har Fifa 08 på datan då Fifa 10 ej fungerar :D

Eller vet någon ngn sida där man kan se alla stats..? :D
Canaletes
2010-07-12 02:08
Rambla~

Dem som klagar är ju riktiga Spanien-hatare. Inte så svårt o inse...
Fattar inte på folk som klagar på Spanien hela j*vla tiden.
Lust o ringa till nordkoreanerna o skicka kärnvapen på hatarna..!! :@
Barcelona Rambla~
2010-07-12 02:07
Ja, enligt vissa ska man stå upp och få korsbanden avslitna istället.
Barcelona Barca4eva
2010-07-12 02:05
MadridistaN,

Aldrig smakat på friterade bläckfisksringar?XD

Ne skämtar =P är ingen tysk så ^^
Real Madrid Sergio the machine
2010-07-12 02:01
och de som gnäller på iniesta är sjuka i huvudet. Messi ronaldo har grym teknik men iniesta har bäst teknik i hela världen. Killen är phenomenal med bollen och han kastar sig efter holland försökt bryta hans ben. BTW de jong borde får minst 3 månader fängelse försök till mord på alonso.
Atlético addeh
2010-07-12 02:01
Frodo

"Slutligen så tycker jag att det gnällts oerhört mycket på del Bosques val att spela med två pivotes. Alla semifinallag har gjort det men inte gnälls det lika mycket på annat håll. Ett VM-guld borde tysta kritikerna."

Spanien har ju dock fått fart i spelet när Del Bosque bytt ut Alonso. Inget ont om Xabi men jag tillhör dem som anser att Cesc borde spela från start på hans bekostnad. Vi såg det både ikväll och i kvartsfinalen. Fabregas in, Alonso ut = Mål.
Real Madrid Sergio the machine
2010-07-12 01:59
Kan någon snälla översätta de på puertan sover nog för får inget svar. Översätta allt vad hon säger när han går därifrån osv de är lite roligt hur generad hon blir.
Barcelona Rambla~
2010-07-12 01:58
Jag förstår ärligt inte allt gnäll på Iniesta från vissa. Så förbannat mycket filmar han inte som alla påstår. Han blir fult nersparkad och stämplad flera gånger under matchen. Det nämner ingen alls. Dessutom så täcker han bollen så bra att de måste skava och sparka på honom. Varför ska han stå upp då? Det gör ju för fan ont.
Real Madrid MadridistaN,
2010-07-12 01:58
Barca4eva

Varför äta?
Barcelona Barca4eva
2010-07-12 01:55
Håller med, så patetiska de är...tänk inte ens på att gå in i deras forum, ångrar att jag gjorde det!

Ps.Woot fixade tangenter
Barcelona Rambla~
2010-07-12 01:53
adil

Chelsea-fans? Vem bryr sig om vad det packet anser? Har du sett hur de ser ut? Det är som om all världens avskräde tycks ha hittat en gemensam klubb att hålla på. Tvi fan.
Barcelona Barca4eva
2010-07-12 01:52
"Näst sist; Jävla Paul. Madre mia vilken bläckfisk. Ge honom en god middag!"

Njaaa, sjelv skulle jag gjort honom till en middag men men..det du sa funkar oxo XD (tangenter pajade)

Real Madrid RMCF FANATICS 1980 ♥
2010-07-12 01:51
Canaletes

haha ;D nu håller vi tummarna inför em 2012 för det ska spanien försvara eller vad säger ni sverige mot spanien i em final i Ukraina ;D
Annons: