/spanien/barcelona/forum/14645.aspx/spanien/barcelona/forum/14645.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2010-12-10 18:51
Barcelonito / Lucho Enrique 21

Vem har Rosell sålt som Pep ville ha kvar?

Zlatan? Knappast
Chyg? Pep skulle inte gått med på försäljning då.
Toure? Ville själv lämna.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-12-10 18:48
De Goda

Jag jämför helst inte Barca med andra klubbar när det inte gäller det sportsliga. På plan kan man jämföra men det utanför plan är inte detsamma.

Nu tycker jag att han borde vänta med det här beslutet. knappt 6 månader och han har lånat 1,5 miljard, sålt en spelare som Pep ville ha kvar och nu det här, och skyllt allt på Laporta som sportsligt är den bästa presidenten och den populäraste.

Han borde väl tänka på nästa val, Katalaner är jävligt knepiga människor och ganska långsinta. Det här ökar inte hans popularitet.
Barcelona Tompa
2010-12-10 18:42
Qatar foundation tröjsponsor åt FC Barcelona. Visst, det är inte den roligaste dagen som Barcasupporter... men det är inte ett dugg oväntat så tagga ner lite nu alla som är gruvligt besvikna.

Det var bara en tidsfråga egentligen innan Barcelona tog detta steg. Money talks sen må man tycka vad man vill om det men det är den bistra verkligheten. Blundar man för detta sticker man huvudet i sandlådan. Och med tanke på att vi säljer spelare med en torsk på en halv miljard spänn, pröjsar över 100 miljoner om året i lön till Messi och långt över 50 miljoner för Xavi, Iniesta mfl är det inte så konstigt att ekonomin är ansträngd.

Sen Demokrati argumentet. Visst, Qatar är ett allt annat än demokratiskt land men vad säger i då om att vi tar emot hundratals miljoner kr varje år fån ett företag som Nike som användar barnarbetare mm mm (Därmed inte sagt att Nike är värre än Adidas, Puma mfl)?
Barcelonistas
2010-12-10 18:37
.Sami.

vi har dom senaste säsongerna alltid tappat poäng mot espanyol. Och som jag skrev tidigare har dom en sjuk statistik hemmaplan. Men tror vi drar längsta strået våran bortaform är inte dålig heller. 7 raka vinster och en sjuk mållskillnad.
Barcelona De Goda
2010-12-10 18:33
Barcelonito---Tack för ditt inlägg! Jag håller med dig i allt DU sa.

Men som president måste man ta obekväma beslut. Vill vi ha ett framgångsrikt lag får man också ge efter för vissa principer. Andra lag och fans har sponsoravtal på tröjan och dom är inte mindre värdiga än oss menar jag.
Barcelona westinho
2010-12-10 18:31
Allright, då får man passa på o köpa sin sista rena barcatröja när man är i Barcelona i februari. Sorgligt.
Barcelona Pedrito
2010-12-10 18:29
Går väl fortfarande att beställa tröjor utan sponsor?
Gillar verkligen inte detta. Känns som det gått för långt nu. 1.4Miljarder kunde de inte klämt ur mer av shejkerna? Vilken skit!!
2010-12-10 18:27
De Goda

Jag förstår precis vad du menar och respekterar det du säger. Men för mig är det principen som gäller. Det är tradition som bryts av en precis nyinsatt president som bara skyller allt på någon annan och inte ens väntar året ut innan han tar ett sånt beslut.

Det som stör mig mest är att han har gått bakvägen och gömt affären tills den va färdig. Han är ju så jävla snabb på konferenser annars när det gäller att snacka skit om Laportas affärer. Men varför kunde inte medlemmarna i klubben få ta del av affären och känna till förhandlingarna? Svar: han vet att majoriteten inte vill ha det så. Men det var just majoriteten som valde honom till den han är nu. Förstår du vad jag menar?

Det handlar inte om att leka änglar. FC Barcelona är uppbyggt efter medlemmarnas beslut och principer.
Barcelona .Sami.
2010-12-10 18:27
Barcelonistas
Matchen mot Espanyol kommer bli tuff. Riktigt tufft! Tror på 1-1 där. Men som du sa. Först real sociedad. Utklassning tror jag på 6-0!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-12-10 18:18
Äh, det är nog bäst att avrunda för idag. Jag hoppas att vi vinner helgens match, tack och hej på ett tag.
Barcelona De Goda
2010-12-10 18:16
Barcelonito----

Det är kanske så här deras demokratisering börjar att ta form. Men om vi ska resonera så och uppfatta oss själva som änglar bör vi nog säga upp alla sponsoravtal. För företag bryr sig bara om profit och inte människor, eller?
Barcelona .Sami.
2010-12-10 18:16
Nu slutar alla här inne bråka. Hetfield du har fått en varning.
2010-12-10 18:13
Ni kan själva föreställa er vad jag menar med den här bilden...
2010-12-10 18:13
Pep the king

Ingen har tvingat dig att läsa mina inlägg. Du måste ha rekord på dumma och meningslösa inlägg här i forumet och du bidrar aldrig med något, så gör oss en tjänst och dra till lunarstorm eller något liknande.

Om du är otrevlig så är jag otrevlig.

Sami

Av vem då?
Barcelona Pep the King
2010-12-10 18:12
Hetfield- Megan Fox is a dude
Gäsp åt dina inlägg. Sluta kalla folk här inne för ökennamn!
Spärra honom RED.
Qatar Foundation is paid by Qatar's government, as stated by the Barcelona representative in today's press.

Qatar is nº 144 out of 170 countries in Amnesty International democratic index. It's officially a non democratic republic.

Precisely on the Human Rights International Day, Barcelona informs their shirt will be sponsored by said foundation, becoming the image of said country.

UNICEF sponsorship alongside QATAR sponsorship?
Barcelona De Goda
thomas18---

Jag har länge velat läsa den och kommer nog göra det. Hoppas att du har fel farhågor, vill så klart själv inte att Barca ska förknippas med såna metoder
Barcelonistas
2010-12-10 18:11
De Goda

tvär lajv..
-----------------------

Nu till annat måste säga derbyt kommer bli riktigt tufft Espanyol är obesegrade på hemmaplan och har inte ens kryssat en enda match i Barcelona. Men samtidigt så har vi vunnit alla våra borta matcher och har en sjuk statistik borta! Men först är det socidad.
2010-12-10 18:09
Sam

Nevermind, läste fel fråga.

Pep the king

Ingen bryr sig om vad du tycker.
Barcelona thomas18
2010-12-10 18:08
Tjena grabbar, brukar läsa på forumet men har aldrig skrivit ett inlägg tidigare.
Saken är ju den att när man tittar på qatar foundation så samarbeta man med tex RAND Corporation. Läs Naomi Kleins bok shock doktrin så kanske ni får en bättre uppfattning om vad det är för typ av sponsor vi har fått. En sorglig dag i mitt liv vilja jag påstå..
Barcelona Pep the King
2010-12-10 18:07
Spärra Hetfield

.
Barcelona De Goda
2010-12-10 18:07
Admin---

Jag ska vårda mitt språk men kan du förklara för mig på vilket sätt jag ska passa mig?
Barcelona Sam
2010-12-10 18:05
De Goda

Vilka frågor? Jag loggade in precis

Hetfield

Varför inte vadå?
Admin
2010-12-10 18:05
De Goda,

Passa dig och vårda språket. Gult kort.
Barcelona De Goda
2010-12-10 18:04
Sam --- det gör jag heller inte , och jag jämför inte förtryck med förtryck heller, min värld är inte svart och vitt.

Tråkigt att ingen kan svara på min frågor konstruktivt.
Barcelona Sam
2010-12-10 18:02
De Goda

Du kan knappast jämföra Turkiet med arabiska halvön.
2010-12-10 18:01
Essienesque

Eftersom att det är en non profit välgörenhetsorganisation så "tar" man inte pengar från de, utan det är mer att de privata investerarnas personliga pengar.

Miljoner med folk ser Barcelona spela varje kväll, och de kommer att se Barcelona med deras namn och koppla ihop det med något bra. Det är nog bara deras sätt att globalisera deras foundation.

Sam

Varför inte?

Barcelona De Goda
2010-12-10 18:00
Okej , vad tycker ni nej-sägare om sponsoravtalet med Turkish Airlines ur ett demokratiperspektiv med tanke på landets politik? Är inte det också fel?
2010-12-10 17:59
Urflippat, Hejdå.
Barcelona Sam
2010-12-10 17:54
Jag gillar verkligen inte Rossels styrsätt. Nu syftar jag specifikt på tröjsponsorerna! Va fan! Jag älska att vi inte hade sponsorer på tröjorna, var ett av anledningarna till att jag börja hålla på laget också. Vi är verkligen inte så fattiga.

Och värst av allt, så väljer man Qatar som sponsor jo tjena, lika bra ta Saudiarabien eller Nordkorea.

Känns som vi säljer vår själv, bit för bit.

Inga fler tröjköp för mig.
Annons: