/spanien/barcelona/forum/14643.aspx/spanien/barcelona/forum/14643.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2010-07-12 01:52
"Näst sist; Jävla Paul. Madre mia vilken bläckfisk. Ge honom en god middag!"

Njaaa, sjelv skulle jag gjort honom till en middag men men..det du sa funkar oxo XD (tangenter pajade)

Real Madrid RMCF FANATICS 1980 ♥
2010-07-12 01:51
Canaletes

haha ;D nu håller vi tummarna inför em 2012 för det ska spanien försvara eller vad säger ni sverige mot spanien i em final i Ukraina ;D
Canaletes
2010-07-12 01:48
RMCF FANATICS 1980 ♥

Verkligen!!!
Kan inte va mer stolt :')
Real Madrid MadridistaN,
2010-07-12 01:48
Ämne: Så otroligt starkt a....
GULDSTJÄRNA!
Real Madrid MadridistaN,
2010-07-12 01:46
Många hyllningar till Casillas hos rivalernas borg får passa på och tacka då Iniesta dels för målet och glädjen han skänkte folket dels för att han ägnade målet till sin största rivals döda kapten. Stort! Ibland när fotbollen blir oviktig...

Till Jarque
Till Puerta
Till Spanien
Till det spanska folket
Till Real och Barca som visade att spanska fotboll är BÄST I VÄRLDEN!

Näst sist; Jävla Paul. Madre mia vilken bläckfisk. Ge honom en god middag!

Sist; Jag borde varit i Barcelona nu och firat detta, har massvis med kompisar där nu som firar. Avundsjuk på dom!

HALA MADRID!
2010-07-12 01:46
Canaletes

asså det är helt sjukt vad spanskt idrott har utvecklas
Barcelona Frodo
2010-07-12 01:42
Så otroligt starkt av Spanien att vinna trots att Holland försökte utöva MMA på plan. Några fina ögonblick:

En gråtande Iniesta som hyllar Jarque.

En gråtande Casillas som omfamnas av Valdes.

Alla spelare som visar hur enade de är, trots klubbtillhörighet.

Jag skulle vilja hylla väldigt många spelare men väljer att såga några andra istället.

Madridistas som inte ville att Spanien skulle segra pga Barca-spelare. Hur kan ni inte unna en legend som Casillas lycka? Vilken spelare, klass rakt igenom och han förtjänar en VM-titel.

Dessutom de madridistas som ska komma in hit och påstå att Iniesta inte varit bra under VM. Villa, Iniesta och Ramos har genomgående varit Spaniens bästa spelare under turneringen. Casillas har varit den stora game-breakern och visar varför han troligtvis kommer rankas som tidernas bästa målvakt när han lägger handskarna på hyllan.

Skönt att se gamla rävar som Puyol, Xavi, Casillas med flera vinna en VM-titel. Skönt även att Iniesta fick avgöra med sitt mål. Han är en spelare som förtjänar allt bra, enligt mig.

Dessutom, om inte Busquets fått folk att ändra uppfattning nu så kommer han aldrig kunna göra det. Skitsamma, säger jag. Han är Barcelonas och Spaniens pivote nr 1.

Slutligen så tycker jag att det gnällts oerhört mycket på del Bosques val att spela med två pivotes. Alla semifinallag har gjort det men inte gnälls det lika mycket på annat håll. Ett VM-guld borde tysta kritikerna.
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-07-12 01:41
Jag har inte hängt me den där bläckfisken, jag har hört talats om det men vet inte riktigt hur det ligger till. Skulle någon vara god och informera mig lite här tack? :D
Canaletes
2010-07-12 01:40
Någon som kan hjälpa mig o summera spaniens framgångar inom sport dem senaste åren??

Basket: OS, VM
Tennis: Alla GS
F1: 2 titlar
Klubblagg... etcétera
Canaletes
2010-07-12 01:38
H.Alavi - Magico!

Annars skulle engelska pressen skriva nåt skit som vanligt :P
Var ju The Guardian som skrev att Spanien spelade dåligt tackvare henne. FAIL!!! lol

man märkte direkt på henne att hon var försiktigt med allt efter det som pratats med henne, därför.
adil,
2010-07-12 01:34
Äsch, irritationen Real supportrar emellan angående katalanska flaggor och dylikt är bara småpotatis.

Vill ni känna på riktigt hat rekommenderas ett besök på Chelseas forum. Iniesta har gett fanskapen men för livet. :)

Grande Iniesta!
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-07-12 01:32
CASILLAS VILKEN MÅLVAKT OCH KAPTEN! 3 har kritiserat honom flera gånger under gångna säsongen för många misstag men fan om man ställer upp på en stor match som VM finalen och räddar sitt klubblag (real) i flertal tillfällen.. ja vad fan vill man mer? IKER!!!! jävla kung 3
Real Madrid Realvirre
2010-07-12 01:25
Ämne: Intressant att alla ....
Inte så konstigt att bara Barca spelare gjorde mål i detta VM med tanke på att ni hade väl en aningen mer spelare på plan kan man ju tycka :)

Real Madrid Sergio the machine
2010-07-12 01:24
håller med många här inne släpp real barca för en dag spanien vann catalunya vann bilbao vann andalusien vann hela spanien vann vm guld. Vi som älskar spanien bör fira det och släppa real-barca nu. Om Casilias och Puyol är som bröder vad har vi då att komma med?
2010-07-12 01:24
Messidinho_10

japp dom är redan i madrid imon för att ta emot folket :D
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-12 01:20
Sergio the machine

Haha jorå, jag vet att hon skäms. :P
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-07-12 01:19
Grattis Barca och Spanien! (Till Barca fans, Real Madrid fans (kan inte skriva hos er, Atlethic Bilbao, Sevilla osv). Stundtals en rysarfinal men också mycket filmningar och brutalt spel stundalts! Om jag ska vara helt ärlig så tycker jag att Spanien lade sig lite för enkelt, Iniesta vid ett par tillfällen och Holland spelade brutalt (De Jong, Bommel). Jag höll själv på Holland, har alltid gjort det sen 98- satsade t.o.m en 500 fan på de innan VM, hade vunnit 4 lax om Holland hade vunnit idag men en final kan gå liksom hur som helst!

Helt ärligt så är Spanien världens bästa lag spelmässigt och spelarmässigt så man får väl ändå gratta! Blev lite besviken på Iniesta då han filmade lite men en stor hjälte och fantastisk spelare none the less.

Hoppas alla Culés och Real fans kan fira guldet tillsammans (fira något tsms för första gången) trött på er rivalitet som ska tjafsas om varje minsta sak hehe :)

Grattis!
Real Madrid Sergio the machine
2010-07-12 01:17
H.Alavi - Magico!
tror nog det har med att göra att det är tv hon säger efter pussen att bryta för hon skämms inför kamerorna. Tro mig hon kommer röra vid han sen när de är hemma:p
Barcelona The Reporter
2010-07-12 01:17
Sätter inte tranfersmarkanden igång nu på allvar?
Barcelona Messidinho_10
2010-07-12 01:15
När återvänder världsmästarna till Spanien tror ni, imorgon?
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
Undrar vad Cruyff tycker om van bommel och hollands mma lag, vart tog total fotbollen vägen holland?

Och varför ska man köpa van der wiel, när man har Cáceres? onödigt slöseri på pengar
Barcelona H.Alavi - Magico!
Ser nästan ut som att Casillas flickvän inte ens vill röra Casillas. :P

*Länktips!
elbraco
2010-07-12 01:14
Det roliga är att den stora grejen med Spaniens landslag är att dom är så s*tans enade nu, killarna är ju i princip bästa vänner, Erik Niva skrev en lysande krönika om det, och här sitter folk (Madridistas mest om man ska vara ärlig ;)) och bråkar om spelare, katalan eller icke-katalan m.m.
Spanska landslaget skulle säkert skratta åt många här inne...
Barcelona Para Siempre
2010-07-12 01:12
Canaletes:

haha, vilken bild!
Atlético addeh
2010-07-12 01:09
Nya Zeeland enda obesegrade laget i VM. Lite roligt faktiskt. :D
Real Madrid ☆iEl-Grande-Raúl!☆
2010-07-12 01:08
Jontteee//

Hur kan du kalla Xabi för ett skämt? Han kanske inte var så bra idag men han är en vital del av det spanska landslaget, glöm inte det.

Alla spelare, både på plan och på bänken var viktiga och alla hade en del i Vm guldet precis som alla ledare och fans.
Detta guld tog Spanien tillsammans!!
Canaletes
2010-07-12 01:08
Hollands karate kid! :P
Barcelona basaric
2010-07-12 01:05
Jag glömde bort "självmålet" mot Chile så 2 mål släppte dom in..
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-07-12 01:04
el Flaco

Haha, vi hade en liten diskussion igår efter matchen och han frågade var det magkänsla eller rent tur? Jag sa om jag ska vara ärlig så var det en mix utav magkänsla och rent tur.

1. jag gillar dig som en vän och ville låta snäll i dina öron

2. Uruguay är inget spekulärt joga bonito ala spania eller brazil, men dem har ett stabilt spel.

Jag var också positiv för Chile men mer än åttondelen blir det inte av. Däremot trodde jag på brasilien i final tillsammans med spanien. Holland chockade mig faktist.
Real Madrid Alex.K
2010-07-12 01:01
basaric

Spanien släppte in 2 mål. Ett mot Schweiz och ett mot Chile. Men det är ändå riktigt starkt att inte släppa in något mål i någon av utslagsmatcherna.
Spanien kanske inte spelade den bästa fotbollen men de var riktigt stabila.
Annons: