/spanien/barcelona/forum/14642.aspx/spanien/barcelona/forum/14642.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2010-07-13 15:04
...Och så kom då nästa våg av gunners.

*Suck*
Barcelona appleseed
2010-07-13 15:03
Om Messi skulle dra till Inter då? Hur skulle ni reagera?
Delarocha
2010-07-13 15:01
Liten skillnad på att gå till Real från Barcelona va? Fabregas är vår egna produkt som ni har snott från oss. Figo var väl så vitt jag minns mer eller mindre kapten i klubben och gick till vår värsta rival.

Hade varit som att Cesc gick till Chelsea då antar jag. Eller kanske Tottenham. Det är en mer rättvis liknelse.
Barcelona Farbror Bosse
2010-07-13 14:54

Stort skämt att läsa alla Barcafans kommentarer om att vi skall "chilla"...
Det var inte särskilt många Barcafans som chillade när Figo besökte Nou Camp i Los Merengues vita tröja - då ven det grishuvuden och mobiltelefoner högt och lågt!
Så kom inte och var spydiga och säg åt oss att chilla...
Låt vara att det inte är "illegalt" det som Barca har sysslat med men påstå inte att det är ok!
Det är helt enkelt ett flagrant övergrepp på UEFAs regelverk - gossen har ju 4-5 år kvar på sitt kontrakt! Det är först de sista 6 månaderna på kontraktstiden man får förhandla, direkt eller indirekt via media!
Det vore uppfriskande att se hur ni reagerat om ManU hade gjort samma sak med Messi...
Barcelona appleseed
2010-07-13 14:53
Det finns många Arsenalfans som är besvikna på Cesc. Men faktum kvarstår att han är en av de viktigaste spelarna i truppen, hade han varit en "fringe player" hade vi nog redan skippat iväg honom till er. Det finns inget lätt eller rätt sätt att agera för oss fans. Det förstår nog ni också om ni tänker efter.

Vi KAN inte förkasta Cesc, men vi kan förkasta er. Det är jobbigt nog för oss att Cesc beter sig som han gör, men er ledning och era spelare drar ju sitt till stacken också.
Spanien Clichy #22
2010-07-13 14:52
Heywood Jablome - Xaviniesta//

Jag kan inte svara för alla arsenalsupportrar utan bara för mig själv, men så här ser jag på saken. Fabregas gillar Arsenal - check. Fabregas gillar Barcelona - check. Fabregas har ett kontrakt med Arsenal - check. Tixi har sagt att Barcelona kommer att respektera Arsenals beslut - check. Arsenal går officiellt ut med att man inte är intresserad av att sälja, att man inte vill inleda förhandlingar och att man hoppas Barcelona står vid sitt ord och respekterar Arsenals beslut - check. Representanter för Barcelona fortsätter att söka dra Fabregas till Barcelona - check.

Jag tycker inte illa om Fabregas för att han tycker om Barcelona och en dag vill spela där. Han är en fantastisk fotbollsspelare och kommer att vara det oavsett var han spelar. Men jag ogillar att representanter och spelare för Barcelona inte respekterar Arsenals beslut att inte sälja honom. Och jag ser inte det som Fabregas skyldighet att få Barcelonas spelare att respektera Arsenals beslut.

Men vi får väl helt enkelt acceptera att vi ser olika på situationen och vänta och se hur det blir.

elbraco//

Hur ska du ha det nu? ;) Gjorde spelarna det för att jävlas med såna som inte förstår skämt eller ville de inte reta upp några arsenalfans? Känns som att du står och vacklar här beroende på vad andra barcasupportrar tycker :)
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-07-13 14:46
Heywood Jablome - Xaviniesta//

Jag håller med angående allt du säger och svaret varför inte Cesc får mer kritik än vad han får att förmodligen pga att det är så otroligt mycket lättare för många (inte alla) gunners att göra Barcelona till den enda boven i dramat istället för att rikta kritik mot sin egen kapten. Men faktum kvarstår att om Cesc inte själv hade viljat gå så hade vi förmodligen inte haft några diskusioner om detta ämne.

Sen tror jag också som du säger att det är inget personligt mot Arsenal utan hade Cesc spelat i t.ex. Man Utd så hade det varit samma visa där.

Dock har jag full förståelse för att gunners blir irriterade för det har varit väldigt mycket i media på sistone. Men som du säger, varför gör inte "hjälten" Cesc någonting åt dessa spekulationer?
elbraco
2010-07-13 14:37
Ämne: Deras agenda var nog....Nej jag överdrev nog lite men effekten blev ju att alla Arsenalfans tog åt sig, och det borde man ju ha förutspått. Tror inte spelarna bryr sig så mycket dock :)
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-07-13 14:35
Deras agenda var nog inte att reta upp några Arsenalfans. De vill ha hem en god vän och en bra fotbollsspelare.
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-07-13 14:34
Piqué och Cesc är goda vänner. De delade till och med boende när de spelade i La Masia tillsammans. Det är fullt normalt att vilja ha en av sina bästa vänner, som faktiskt är katalan, i Barcelona.

Istället för att klaga på Piqué och spelarna, FC Barcelona och på fansen så kanske Cesc också borde få kritik. Varför säger han bara inte: "Jag vill spela i Arsenal?", varför kan han inte i enrum prata med Barcelonaspelarna och be dem att tona ner sig i media och säga till dem att han faktiskt ska spela kvar i Arsenal.
elbraco
2010-07-13 14:29
HAha, först nu såg jag videon på när Fab blir tvingad på en Barcatröja, och det första jag tänkte på var "NEJ, nu komemr det komma 100 14-åriga Arsenalfans till forumet och gå lös", och som sagt...
FÖrövrigt var det ju Reina som tog på honom tröjan (med hjälp av Puyi,och det var ju knappast så att Fabregas ville ha på sig tröjan uppenbarligen.)
Jag lovar att alla spelare visste att det skulle provocera alla Arsenalfans, och det är så jävla roligt att dom inte inser det själva utan reagerar exakt så man vet att dom kommer göra.
Puyol, Reina och vem fan dte nu var gjorde det för att jävlas med såna som inte förstår att det är ett skämt!
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-07-13 14:11
ashambles//

"Förstår inte hur man försvarar detta. "Men Cesc har ju inte sagt nåt!!". Nej, han har haft ett VM att fokusera på och nu har han semester. "

Det du skriver fallar ju på sin egen orimlighet. Om han var säker på att stanna i Arsenal skulle han väl ha sagt det innan eller i början på VM för att slippa alla återkommande frågor och spekulationer om sin framtid och på så sätt verkligen kunna, som du själv säger, fokusera 100% på VM.
Spanien Don Pelayo
2010-07-13 13:52
Ämne: Tycker ni Barcelona-....Släpp sargen och kom in i matchen nu.

Tröjpåsättningen igår var ju planerad och tillkom genom fantastisk uppsluppenhet och glädje samt viss berusning. Reina som är lite av samma krot och korn samt Piqué sa ju förresten: "El futuro de Barca - El futuro de España" vilket kan tolkas som att det är Barcas framtid och inte rimligtvis nuet. Det tycker jag Ni kan ställa in Er på. Om Fabregas är stolt kapten för Er borde han rimligtvis kunna ta sådana här saker.

Chilla lite, relaxa, ta en öl...Allt behöver inte vara så allvarligt. Hela världen är inte emot Er.
Barcelona Rambla~
2010-07-13 13:05
el Flaco

Tja, brist på feeling från Peps sida, men nu gissar jag bara. På 10 dagar lyckades Sandrusco ställa till med en del. Snacka skit om Laporta (indirekt), förolämpa Cruijff och få honom att nästan känna sig som en brottsling i och med att kräva tillbaka symbolen för hederspresident.

Låt oss konstatera att Sandro kunde skött saker och ting lite smidigare.
Barcelona el Flaco
2010-07-13 13:02
H.Alavi/

Å andra sidan har Pep och Sandro diskuterat om framtiden ända sedan Rosell vann valet för en månad sedan. Med tanke på det förväntade jag mig att de skulle skriva på kontrakten redan i början av julimånad.

Det är inte så att jag är orolig, utan snarare konfunderad över att det har dröjt så här pass länge för att komma överens.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-13 12:51
el Flaco - Garra Charrúa

Det kan nog bero på att Rosell och Guardiola reste iväg till Sydafrika under VM. Ett muntligt avtal är de nog överens om ang. kontraktet, det gäller bara att ge Guardiola pennan.

Samma gäller Zubi och Amor, tror inte att Rosell har haft tid då han reste iväg så pass tidigt under hans första tid i FCB.
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-07-13 12:47
Rambla/

Varför tror du att Pep kommer lämna nästa år? Beror det på att han inte känner sig bekväm med Rosell? Brist på feeling?

Jag minns själv hur mycket Rosell skröt under valkampanjen om den goda relationen han har/hade med Guardiola, att de hade känt varandra i ca 20 år, att det inte skulle dröja länge innan de kom överens om kontraktsvillkoren och bla, bla, bla.

Idag, nästan två veckor efter att Sandrusco officiellt tillträtt som president, har han varken förlängt med Pep eller offentliggjort Zubi och Amor som de nya sportcheferna för de olika sektionerna inom klubben.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-13 12:44
Rambla~

Personligen blir jag inte förvånad om Guardiola lämnar efter den här säsongen, och om han gör det, så är det säkert till en klubb i Italien. Där han var aktiv under slutet av karriären.

Han har redan vunnit allt med FCB, han lär söka efter nya utmaningar. Men, jag hoppas att Rosell tar tag i Guardiola och ger honom ett saftigt kontrakt som sträcker sig fram till 2015 eller något sådant.
Barcelona Rambla~
2010-07-13 12:33
el Flaco

Jag är dessvärre rädd för att Pep drar efter denna säsong. Först gick Rosell ut och nästan lovade ett 6-års kontrakt för Pep under valkampanjen. När Rosell väl tog över som president och talade med Pep visade det sig att Pep endast var beredd på att skriva på för 2år + 1 optionsår. De senaste rapporterna säger att Pep endast vill skriva på för 1år i taget. Han gav ju ett löfte till Laporta när denne ville skriva kontrakt att han kommer att skriva på för minst 1år. Det är detta löfte han tänker hålla.
Barcelona Barca4eva
2010-07-13 12:28
Amunt är en rutten skit som alltid kommer hit och provocerar, kommer med negativa kommentarer...riktigt nolifer
2010-07-13 12:26
Rambla/

Gunners stay catching feelings. :)

Men på tal om något helt annat nu, är det bara jag som tycker det är märkligt att den nya ledningen ännu inte har kommit överens om Pep Guardiolas kontrakt? Inte bara det, man har, så vitt jag vet, inte heller offentliggjort kontrakten med Zubi och Amor.

Det är nu mindre än en vecka kvar innan försäsongen inleds. Jag hoppas att Rosell & Co börjar komma igång på allvar snart, dels med förnya Pep och även dels med att värva in några nya spelare.
Barcelona Nesto
2010-07-13 12:24
Amunt

Om man har 8 spelare i startelvan så kan man nog unna sig att de resterande 3 är lite dyrare.
(Egentligen 2. Ibra+Alves)

Har inte så stor koll på hur mycket era spelare kostar så jag kollade på fotbollstransfers.com
Räknade där ut att om ni säljer 8 av era dyraste spelare(och ersätter med egna produkter) så skulle ni ha råd med Alves och Ibra (det pris vi köpte dom för)
Sen om Alves och Ibra vill komma till Valencia är en annan femma.
Barcelona Rambla~
2010-07-13 12:24
el Flaco

Du kan nog räkna med någon månad till. The show must go on. Det är bara att ta fram popcornen på kvällarna och njuta av showen. :P
2010-07-13 12:20
Ämne: Tycker ni Barcelona-....
Hur många gånger har denna frågan ställts av gunners denna sommaren? Déjà vu.
Barcelona Rambla~
2010-07-13 12:19
Nja, jag anser att det mest är svenska arsenalfans som beter sig som 8-åringar.

Det råder yttrandefrihet och spelare har rätt att säga precis vad de vill. Piqué har ingen skyldighet mot arsenfalfans. En kupp? Du tror inte att det handlar om ett practical joke? En kupp är det när er käre manager fiskar efter talanger i Barcelona, går bakom klubbens rygg och påverkar unga pojkar och deras föräldrar att i Arsenal får ni det mycket bättre. Det om något är respektlöst mot Barcelona, som har utbildat dessa ungdomar från tidig ålder.
ashambles
2010-07-13 12:15
Tycker ni Barcelona-supportrar, ärligt talat, det är ok för spelarna att springa klubbens ärenden och göra uttalanden om Cesc's "Barcelona-DNA" och "Barcelona-hjärta" medan han fortfarande är lagkapten för Arsenal FC (med stolthet dessutom)? Och att sedan göra en kupp där man sätter på honom en Barcelona-tröja i förtid vilket man borde inse retar upp Arsenal-supportrar då han är en av våra tre viktigaste spelare.. Barcelona-spelarna beter sig ju lite som 8-åringar tycker ni inte?

Förstår inte hur man försvarar detta. "Men Cesc har ju inte sagt nåt!!". Nej, han har haft ett VM att fokusera på och nu har han semester.
Valencia Amunt
2010-07-13 12:12
Ämne: Amunt

''Rea....
Det stämmer :D

Nesto//

Alla lag köper spelare. Men det är en fråga om kvalitet och inte kvantitet. Spelare med högre kvalitet kostar mer.
Barcelona C.A.K
2010-07-13 12:05
Ämne: Amunt, Alla lag köp....
Precis! Det är det jag försöker säga till alla madrid-polare som hela tiden tar upp Zlatans övergång som nåt slags bevis för att vi också köper titlar. Det är väl självklart att inget lag kan klara sig med ENBART egna spelare, men att vinna ligan med så många egna talanger är beundransvärt.
Delarocha
2010-07-13 11:57
Helt underbart att se den här stämningen mellan oss och Arsenal. Jag njuter. Hoppas hela transfern blir ännu mer infekterad än så här.
Barcelona Ghazza
2010-07-13 11:56
Haha, riktigt roligt att se Piqué. Han verkar vara helskön! Tycker alla Arsenal-fans ska ta ett chillpill. Inte fan gick jag bananas när Real Madrid snackade om att värva Puyol en gång i tiden.

Det gäller att ha tillit för sina spelare ;)
Annons: