/spanien/barcelona/forum/14639.aspx/spanien/barcelona/forum/14639.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Alvés
2010-07-12 22:30
*länktips*

Cruyff sågar Hollands agressiva spel..
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-12 22:26
el Flaco

Holland spelade inte fotboll, mer än så behöver man inte säga. Iniestas ben bevisar bara att Holland tränade på amerikansk fotboll innan matchen.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-07-12 22:24
Kan någon säga vart Puyol är? Varför ser man honom inte i bussen? Har han fått diarre eller vad?
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-12 22:10
Messi är fotbollsgudens son

Glöm inte att Capdevila också är från Barcelona ;) dock från Espanyol....
Barcelona el Flaco - Garra Charrúa
2010-07-12 22:09
Kolla in hur Iniestas ben såg ut under flygresan hem efter finalen igår. Don Andrés fick ett par "souvenirer" från holländarna. Mirakel att han inte blev skadad.

*Länktips.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2010-07-12 22:03
En fråga som jag funderat ett bra tag är varför Spanien som i många år haft bra spelare aldrig tidigare lyckats i VM. Fram till i går kväll hade de sämre meriter än Sverige.

Många har svarat med att deras landslag har försökt jämka ihop de ledande klubbarnas spelstilar, vilket inte lyckats. Nu gick de på en annan linje: stommen hämtades från Barcelona, likaså spelidén. Där det fanns flera alternativa jämngoda spelare att välja valdes Barca-killen. Till de lades de bästa spanjorerna i Madrid och en kille från Villareal.

Normalt hade en sådan strategi varit väldigt kontroversiell i hemlandet men denna gång var det en Madridikon som var förbundskapten och gjorde valet. Han var en av de få som kunde göra en tydlig Barca-satsning utan att kritiseras.
Barcelona Messi är fotbollsgudens son
2010-07-12 21:49
Undrar om den försynte och diskrete Iniesta har insett att hans framtida liv totalt ändrades igår. Om han räknat med att dra sig tillbaka till anonymiteten när han lagt av är det kört. För generationer av landsmän kommer han alltid vara den som gjorde det avgörande målet.
2010-07-12 21:48
Här är klippet på när Iniesta höll sitt tal tidigare idag när det spanska landslaget togs emot av premiärministern Zapatero.

Don Andrés är riktigt skön när han ska inleda: "Hade jag vetat om detta (om att hålla ett tal) så hade jag inte gjort målet igår".
Real Madrid ☆iEl-Grande-Raúl!☆
2010-07-12 21:47
Mojito - Culé (un estilo de vida)

Hahaha bäst när han står upp, blundar och höjer armarna mot himlen (0.23) Hahaha så sköön =)
Barcelona Alvés
2010-07-12 21:45
El-Grande-Raúl

Tackar;)!
Real Madrid ☆iEl-Grande-Raúl!☆
2010-07-12 21:44
Spanska landslaget hos kungafamiljen, till er som är intresserade. :)
Barcelona Barca4eva
2010-07-12 21:39
Mojito - Culé (un estilo de vida)

LOOL det där ser t.o.m larvigt ut hahaha =P
2010-07-12 21:34
Ämne: Haha, gjorde Reina e....
"...y que la siguan chupando". ;)
Barcelona Meessii10
2010-07-12 21:34
Tikitaka

Cadena ser :)
Barcelona Abbe.
2010-07-12 21:32
Haha, gjorde Reina en imitation av Maradona på planet hem?

"Que la chupen"
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-07-12 21:31
Tikitaka

Här har du ett med Camacho som kommentator.
2010-07-12 21:23
addeh

Ja, där håller jag med dig. Vi saknade honom i matchen, men vi saknade en Iniesta i storform. Hade vi haft honom i samma form som han visade upp under hösten/vintern så tror jag inte att det hade spelat någon roll.

Skadorna förstörde allting.
Barcelona tikitaka
2010-07-12 21:17
Någon som har sett iniesta mål med spanska kommentatorer, det måste vara sjukt! Jag hittar dock inte den
Atlético addeh
2010-07-12 21:17
H.Alavi

Jag kan inte hålla med dig. Även om jag tror ni förstår att jag är en stor Iniesta-fantast så tycker jag han håller väldigt låg lägsta nivå. När han väl spelade under våren gjorde han det alltid bra. Aja, jag tyckte vi saknade honom för mycket i Inter-matcherna.
2010-07-12 21:11
Det är enkelt och vara efterklok ang. Inter matchen, men ni glömmer faktiskt bort att Iniesta var inte ens nära bra under de matcher han spelade under säsongen. Och när han väl var på väg upp i sin form så åkte han på en ny skada.

Tror inte att det hade spelat någon roll om Iniesta spelade mot Inter eller inte. Iaf inte i den form han visade upp under säsongen.

Hoppas bara att han kan föra med sig den underbara formen från VM till FCB.
Barcelona Alvés
2010-07-12 21:10
Så sant så sant, Vi såg att Xavi inte ens hade passningsalternativ och att det var ganska svårt att göra allt själv och där behövdes verkligen don Andrés.
Atlético addeh
2010-07-12 21:04
el Maestro

Har sagt det förr men säger det igen. Andrés var anledningen att vårat uttåg ut Champions League. En sådan spelare är oersättlig, hans speed och teknik hade behövts för att tråckla upp Interförsvaret.
Barcelona el Maestro!
2010-07-12 21:01
Så här i efterhand så tycker man att det var väldig synd att Iniesta var skadad och inte kunde spela mot Inter i semifinalen i våras. Han har ju tendes att kliva fram när det väl gäller med antigen ett avgörande mål eller avgörande assist!
Canaletes
2010-07-12 20:58
Här är länk som ni kopierar till Nätverkström på VLC player

mycket bättre
Atlético addeh
2010-07-12 20:49
Abbe.

Fantastiska bilder, får rysningar!
2010-07-12 20:46
Rosell sade innan han begav sig till Sydafrika att han planerade att träffa Wenger där nere för att förhandla om Cesc. Idag skriver Sport att Wenger inte ens ville gå med på att träffa den nye Barçapresidenten för att diskutera om en eventuell försäljning av Fabregas.

Vad skönt att Arsenal inte viker ner sig. Vill verkligen inte att Cesc ska komma. Nu önskar jag bara att Barcelona glömmer bort Cesc och istället går vidare.
Barcelona Abbe.
2010-07-12 20:44
Ämne: Kan någon ge länkar ....
Här pågår det just nu, iallafall.
Barcelona Forca_Blaugranas - Islam_Bosna
2010-07-12 20:41
Kan någon ge länkar till firandet igår, och även idag när man firade i Madrid? Vet någon var man kan se firandet från igår efter segern i finalen?
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-07-12 20:40
Jag är så lycklig att jag bjöd på en tårta till alla i jobbet, så god att även en holländare var tvungen o smaka lite haha :D. En hemmagjord tårta i holländska färger =D
Barcelona C.Andrés
2010-07-12 19:20
Hahaha. Era Pedrito,despues Pedro per ahora es Don Pedro!

Känns lite overkill med en flod mellan människorna och scenen.
Annons: