/spanien/barcelona/forum/14638.aspx/spanien/barcelona/forum/14638.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-07-15 00:12
Messidinho_10

Ursäkta, men vilken artikel menar du?
Delarocha
2010-07-15 00:08
Varför är det en vågad artikel? Om du syftar på Barcelona artikeln så handlar det ju om att vi är världsmästare för klubblag.

Svenskafans börjar ju bli ett forum man inte kan vara på längre. Går ju verkligen inte att debattera med folk här längre eller ens skriva artiklar utan att en lynchmobb går man ur huse och börjar slå på sina tangenter i hopp om att dem ska verka logiska och vettiga. Börjar bli mer och mer avsmak när man kommer till SF nuförtiden då folk verkligen inte verkar vilja föra diskussioner utan bara vill syssla med personangrepp, spam och meningslöst dravel av diverse slag.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-15 00:06
Haha fyfan vad vågad artikel av den där snubben, vad har han för nick här på forumet någon som vet??
Delarocha
2010-07-15 00:05
Patrick

Herrejävlar, allvarligt talat. Lär dig skriva ordentliga meningar innan du ska försöka "diskutera" något eller gnälla på något. Jag förstår fan inte hälften av vad du skriver.

Sen de som gnäller om skulden, de kan väl fråga sina föräldrar om de har betalat av hela sin skuld på huset som denne användaren antagligen huserar i. Jag tvivlar på det. Är användaren i frågas föräldrar i en ekonomisk kris för det?
adil,
2010-07-14 23:54
Frodo

Instämmer.

Sen behöver knappast vara något ekonomiskt orakel för att förstå att Barca är en välmående klubb. Jag är usel när det gäller ekonomi men kan för den sakens skull ändå luska ut att Barcelona är en ekonomiskt välmående klubb med välplanerad budget som det ser ut.

Storklubbar har skulder delvis pga. att de är i behov av att köpa stjärnspelare som går under astronomiska summor för att kunna fortsätta konkurerra om titlar. Men en skuld betyder nödvändigtvis inte att man är i kris för guds skull.

Jag har en faktura men kan inte betala den förrän om en månad då jag inte fått lön ännu. Men inte fan är jag i kris för det.
adil,
2010-07-14 23:36
Jag tycker inte Zlatan behöver känna någon press överhuvudtaget att prestera utöver sin förmåga och göra 20+ mål. Sin peak i karriären hade han förmodligen i Inter där han var den klart lysande stjärnan. Nu får han sätta laget före sig själv och vi hoppas helt enkelt att han växer ut till den viktiga kugge som alla väntar på. Att han verkligen blir en viktig del av laget, för vid detta laget verkar det som att många anser honom överflödig.

Och fördelen med Zlatan är att han med sin fysik och teknik kan avgöra vilken match som helst, när som helst.
Barcelona Frodo
2010-07-14 23:32
En del verkar inte kunna läsa. Det skulle inte skada att göra läxorna ibland? Barcelona är världsmästare. I vintras vann vi VM för klubblag. Det är det som åsyftas i krönikan och inte det faktum att flera av våra spelare var med och vann VM häromdan. Så tagga ner istället för att försöka finna första bästa möjlighet till att klanka ner på allt som har med Barcelona att göra.

Sen är det lustigt att p15 ska berätta om hur det ligger till med vår ekonomi. Det är inte så enkelt som att få en veckopeng på 100 kr och inte kunna spendera mer än 100 kr. Har man ingen koll på ekonomi eller hur klubben med dess medlemmar, styrelse etc fungerar bör man inte uttala sig om att klubben befinner sig en "kris".

För tusende gången...Barca, likt Real, är en medlemsägd förening. Detta har konsekvenser på hur klubbarna sköts ekonomiskt. Jag orkar inte gå in närmare på det (dels för att jag inte är en expert och dels för att idioter som härjar med dumma påståenden ändå inte kommer förstå) men kan väl bara enkelt konstatera att dessa klubbar knappast kommer att gå under ekonomiskt under den närmaste tiden.
adil,
2010-07-14 23:29
H.Alavi

Ja, precis. Zlatan behöver knappt bekymra sig att göra mål längre med målsprutorna Villa och Messi bredvid sig. Jag nöjer mig om Zlatan bjuder på några mål och många vackra assist som klacken till Pedro i cupen.

Herre gud, det kommer bli åka av!
Barcelona westinho
2010-07-14 23:23
Nej för fasiken, bort med Márquez nu. Jag orkar inte se honom en säsong till med alla matchavgörande misstag. Jag vet att han är stor i Barcelona, men nuförtiden är han snarare en börda än en tillgång. Satsa hellre på Fontás och Muniesa som bänkspelare.

Länktips, efter 56 sekunder. Kan fortfarande inte släppa det målet, även om det var Piqué som gjorde det tycker jag Márquez ingripande är bedrövligt.

Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-14 23:22
adil,

Villa funkade riktigt bra till vänster i Spanien under VM slutspelet, har inget emot att ha honom bredvid Zlatan, som även har Messi på andra sidan.

Villa--Zlatan--Messi borde funka alla dagar i veckan.
adil,
2010-07-14 23:14
H.Alavi

Enligt mig har Guardiola redan fått sin vänsterytter och det är David villa, som ska fylla Henrys skor.

Zlatan är fortfarande inte till salu. Eller så var det enligt Laporta i alla fall, vet inte om Rosell tänker likadant. Men sista ordet ligger hos Guardiola och jag är övertygad att han inte vill sälja honom.

Jag tror faktiskt att det inte blir någon mer anfallare i år. David Villa, Zlatan, Messi, Pedro, Bojan och Jeffren är en mycket bra uppsättning.

Det enda som eventuellt skulle få över Jovetic till Barca är om han själv går ut och erkänner att Puyol är hans stora idol och att han kämpat länge för att odla samma frisyr som honom. ;P
Barcelona Allendinho
2010-07-14 23:13
Henry i free transfer, kommentarer ?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-14 23:06
adil,

Co-sign.

----

EMD skriver att Fiorentinas Jovetic kan vara en spelare som passar in på vad Guardiola söker, en vänsterytter, om Zlatan lämnar alltså.

Vad tycker ni? Själv tycker jag att han är en bra spelare, men samtidigt så tror jag inte att han passar in i spelsystemet.
adil,
2010-07-14 23:05
Jag hoppas att Marquez fortsätter som bänkspelare. Han är legend och en riktig ikon som spelat för oss i många år.

Men han är ju knappast gammal för att vara mittback och kanske vill söka lyckan någon annanstans där han kan spela sig i form igen.

Har dock för mig att han sagt att han skulle se det som en ära att få avsluta karriären i Barca.
adil,
2010-07-14 22:57
Orka snacka om en så liten obetydande händelse som när Pique spottade ut det där tuggummit. Det var kul när man såg det en gång men knappast något att bli irriterad över.

Visst, vi ser upp till våra spelare men inte så mycket att man behöver snacka hela dagen om deras spottloskor.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-07-14 22:48
MartiinhO

För att vara nån som tror på förebilder så antar jag att din unge svär "som fan och utav helvete"?

Marques som DM i Barca, njae.
Ett hyfsat VM gör ingen klasspelare. Tyvärr har han inte längre kvaliteerna som krävs för att vara mer än en bänkspelare nästa säsong, med väldigt få minuters speltid.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-14 22:48
Ämne: Marquez är en jävlig....
Ja, men han börjar bli gammal. Puyol och Milito likaså. Och den finns intresse för Rafa, därför tror jag man säljer medan han fortfarande kan genera i lite pengar .

Caceres är 10 år yngre och dessutom har man massa spännande juniorer som snart är redo för den stora scenen.. tror att det är dags att börja slussa in dem sakta man säkert, för att så småningom kunna hitta en ny puyol brevid Pique :)
Barcelona Martiinh0
2010-07-14 22:43
Av den filmen jag har sett så gick han bara.

Visst. Men det är inte Ok att spotta på folk. Skämt eller inte,
elbraco
2010-07-14 22:35
Ämne: elbraco

Du tror h....
Ja, han pekar på dom i slutet av videon har jag för mig.
Orkar inte diskutera mer om detta, så jävla hypat hela grejen...
Barcelona Martiinh0
2010-07-14 22:34
elbraco

Du tror han märkte av det?
Barcelona Martiinh0
Marquez är en jävligt intressant spelare. Kan ju både spela defmitt och CB. Tycker han är bra som fan.

Cambiasso/Macherano spelar säkert tillsammans i Inter. Du vet italiensk fotboll bygger på stark defensiv :)
elbraco
Ämne: Aha ok. Så jag ska g....
Kolla på mannens reaktion till det med. Ser han arg ut?
Förövrigt hade jag ändå inte klappat till dig för det...
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-14 22:32
Har en känsla av att Barca inte kommer värva någon av de spelarna det ryktas mest om i sommar.

Lite så var det ju förra året, då var Villa och Felipe påväg hela sommaren i princip, men sen slog värvningarna av Ibra och Maxwell istälet ned som en mindre bomb.
Jag tvivlar på att varken Fabregas eller Mascherano är Barcaspelare till hösten. Vilka spelare tror ni har lämnat och kommit när Silly Season är slut?

Vore kul om alla tog med en spelare som inte alls ryktats hit. Rena spekulationer, och det kanske inte alls någon sådan värvning. Men någon kan ju få rätt :)

Jag tror det blir såhär:

IN: Hleb och Caceres får en chans till.
Och som helt otippat förvärv kommer CAMBIASSO. Han vill röra på sig när Mascherano går till Inter. En klassspelare som är billigare för klubben än hans argentinska kollega.

UT: Lämnar: (utöver de som redan åkt) Marquez
Resten av de utlånade spelarna

I övrigt gör inga fler värvningar. Då tycker jag att klubben värvat smart.
Mittfältet får mer bredd och blir mindre sårbart vid skador. Hleb kan vara nyttig att ha, om han nöjer sig med attt agera backup.

Backlinjen förlorar två spelare, men Caceres kan agera både mittback och ytterback vid behov. Dessutom är han ung och kan bli riktigt bra så småning om.
Sedan hoppas jag fler juniorer får mer speltid kommande säsong. Thiago, JDS, Bartra framför allt.
Barcelona Martiinh0
2010-07-14 22:32
Aha ok. Så jag ska gå och spotta ett tuggumi på dig, och hoppas att det sätter sig i håret. Ska vi se hur jävla mycket Skämt det är för dig Elbraco.

Det är jävligt kränkade om inte annat, usch.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-14 22:31
Patrick

Förstod inte mycket av det där... Men jag gissar på att du har blivit tårögd på grund av den senaste artikeln som har kommit upp här. Om det är så, kan inte du använda kommentarsfältet under artikeln och skriva din feedback där?
elbraco
2010-07-14 22:31
Ämne: Pff. Hade jag sett n....
Du tycker det är fel att spotta ett tuggummi på skämt på en person men helt okej att gå fram till en främmande person på stan och klappa till han för det? Har fortfarande inte förstått om du trollar eller om du verkligen tror på dig själv.
Barcelona Barca4eva
2010-07-14 22:30
Patrick

När han sade att Spanien och Fc Barcelona är mästare menar han att vi vann VM för klubblag vilket gör Fc Barcelona till mästare...

Ps. Du skriver lika dåligt som din läsförståelse är.
adil,
2010-07-14 22:28
Ämne: Ämne: Otrolig....
Jag orkar sitta och skriva en hyllningskrönika samma dag som transfern blir officiell. Skickade den till Mattias Klints hotmail, hoppas han ser den och vill publicera den snart. :D
Barcelona Barca4eva
2010-07-14 22:28
Martiinh0

Förklarar fortfarande inte ditt syfte här
Delarocha
2010-07-14 22:27
Och det hjälper din unge genom att du sitter och moralpredikar på ett fotbollsforum? Gotcha. Kan du inte moralpredika i ditt eget forum? För ni är ju experter på moral och att sköta allt snyggt?
Annons: