/spanien/barcelona/forum/14636.aspx/spanien/barcelona/forum/14636.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona basaric
2010-08-17 01:24
Duda

Busquets segar ner spelet? Pratar du verkligen om Sergio Busquets nu? Det är inte ofta vi får se Busquets röra bollen mer än en gång innan han leverar den vidare.. oftast till Xavi.

Det är just darför Pep valt att satsa på ynglingen, han är kanske världens enklaste pivote och världens bästa pivote för Barcelona.
Barcelona Denyo
2010-08-17 01:07
alla ni här inne lyssnar för mycket på rykten.
vad gör tidningar för att sälja? kryddar en story extra mycket, enda gången man ska lyssna är när huvudpersonerna uttalar sig själva vilket både zlatan o klubben har gjort och han är här för att stanna!

tror inte folk fattar vilket anfall vi har.

Villa-Zlatan-messi
kanske det mest fruktade anfallet genom alla tider i alla fall namnmässigt sen får vi hoppas att de bär frukt denna säsong!
Barcelona ★Sami★
2010-08-17 00:56
Har en stark känsla att det kommer bli ett byte mellan Zlatan och Robinho. Dags att sova. God natt!
adil,
2010-08-17 00:56
Duda

Om det var någon som drev för mycket med boll så var det väl Yaya. Fast han hade bättre förutsättningar till det än Busi iofs. Busquets spelar väl ändå mest på ett tillslag. När han väl väljer att gå på egen hand så tycker jag för det mesta han har gjort det bra. Sett honom runda motståndare många gånger. Att han sedan tar felbeslut beror på att han är orutinerad, men sådant blir ju bara bättre med tiden. Håller med om att han faller alltför ofta men likt förbannat har han en offervilja som sådan att han får ta mer stryk en någon annan.
Atlético addeh
2010-08-17 00:51
Duda

Kan hålla med dig till viss fel. Busquets är ingen komplett pivoté likt Essien eller Yaya Touré. Skillnaden är att i Barcelonas spelmodell, passar Sergio som handen i handsken. Han vinner boll och för den snabbt och enkelt vidare till någon bättre lämpad, oftast Xavi eller Iniesta.

För övrigt hoppas jag vi kan få ut mer av Busquets i det offensiva spelet. Han har längden och borde kunna va ett hot i luftrummet, där vi sett honom alldeles för lite. Jag tror han behöver bygga på sig lite muskler för att inte bli ner plockad så lätt på fasta situationer.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-17 00:48
Robinho-Villa-Messi

Jo då, det låter saftigt, men tänk på att varken Robinho eller Messi jobbar hemåt. Vi pratar om enorma luckor när Alves är uppe 9/10.
Atlético addeh
2010-08-17 00:44
tikitaka

Det handlar enbart om lån. Något annat hade inte varit att tänka på.
Barcelona Duda
2010-08-17 00:43
Jag har aldrig gillat Busquets och ännu mindre Mascherano.

Busquets är i mina ögon väldigt osympatisk för att jag tycker att han ofta segar upp spelet och driver med boll aldeles för mycket, många felbeslut, även så faller han som en trägren allt för ofta. Trots det håller jag honom före Mascherano.

De matcherna jag sett Mascherano spela så springer han runt på plan och gnäller, spelar allmänt dåligt passnings spel och är väldigt vårdslös i sitt spelsätt. En överskattad spelare.

Nåväl, det är mina tankar och min åsikt. Hoppas att spelarna bevisar mig fel. Och enligt mig ska en def mittfältare vara bra på allt, i alla fall det flesta, då tänker jag på spelare som Essien, Cambiasso, De Rossi, Sissoko Moussa (favorit), Ramires (bra köp av Chelsea), Tymoschuk (ser även ut som en riktig def mitt ska göra). Även när Makelele spelade som bäst hos "dom onda" så gjorde han att hans jobb såg så lätt ut. Stod alltid på rätt position.
Barcelona ★Sami★
2010-08-17 00:34
Jag skulle gärna vilja se Robinho sänka Real:)
Barcelona Pep the King
2010-08-17 00:32
Det enda laget som har råd med Zlatan är väl City. Milan får väl låna av socialen eller något:)
Jag tror inte på det hära Robinho ryktet.
Barcelona B-A-R-C-A
2010-08-17 00:31
Robinho kmr att sänka sin lön, det är jag nästan säker på, han ville ju lixom att santos skulle lösa honom från city:S han vill bort till varje pris
Real Madrid Villarrato
2010-08-17 00:30
Ämne: Ämne: På El L....
El Larguero är ganska trovärdigt, de var också först ut med värvningen av Adriano. Man ska tydligen ha en överenskommelse med Robinho och värva honom, men endast om Zlatan lämnar. Vilket knappast lär bli enkelt, finns ingen klubb som kan betala hans lön.
Barcelona B-A-R-C-A
2010-08-17 00:29
absolut..vi behöver en back o en mitt defensiv. jag litar itne på milito om puyi elr pique går sönder i en slutstrid, fine fontas o muniesa är duktiga men inte tillräckligt bra just nu
Barcelona KtoorBaloor
2010-08-17 00:29
Pep the King

Robinho har en ganska hög lön i Manchester City. Förmodligen har han minskat sin lön om det nu skulle vara ''klart''. För Barca vill just ha bort Zlatan på grund av den höga lönen, så det skulle ju vara dumt att värva en sämre spelare med lika hög lön.
adil,
2010-08-17 00:28
Ämne: På El Larguero prata....
Sådant bullshit ska man förkasta med en gång.
Barcelona Pep the King
2010-08-17 00:27
Villarrato
Ok. Men konstigt att det inte står nåt på sport.es eller elmundo. Zlatan har en hög lön. Men har inte Robinho också det?
Barcelona tikitaka
2010-08-17 00:25
Det här med Planas och Muniesa, handlar det om lån eller köp?
Barcelona KtoorBaloor
2010-08-17 00:24
Jag förstår inte hur Pep tänker. 2009 Då hade vi en lagom trupp med massa spelare som kunde agera som backup, vad hände? Vi vann allt som gick att vinna.

2010 ville Pep göra truppen mindre. Vi vann ligan okej det var bra, men vi hade ingen chans när det te.x vart 2 matcher per vecka. Våra spelare var trötta och vi hade endast få spelare på varje position. Det jag vill komma fram till är att vi måste köpa spelare och göra truppen minst lika stor som den var 2009. Någon som tycker likadant?
Barcelona B-A-R-C-A
2010-08-17 00:24
Tror faktist att det är ibras lön som gör att han är listad, går inte att bänka en spelare som tjänar 120 millar om året. bänkas han en match så sätter mino pizza bagaren raola igång med massa rubriker o det skadar laget..
Real Madrid Villarrato
2010-08-17 00:23
Ämne: Vad är El Larguero f....
Ett radioprogram. Nu har AS publicerat en artikel kring det hela.
Barcelona Pep the King
2010-08-17 00:20
Vad är El Larguero för något?
adil,
2010-08-17 00:19
Ämne: Det enda jag är rädd....
Att man låter Zlatan lämna och sedan vara nöjda? Hehe, något sådant existerar inte på kartan. Hur ska Pep vara nöjd utan Ibra, när det är en spelartyp han förespråkat ända sedan han tog över rodret (tack gud för att det inte blev Adebayor).

Kom igen cules, tänk realistiskt nu. Ibrahimovic kommer inte lämna oss för fem öre. Tycker det är förvånansvärt många som tror på denna eventualitet, liksom jag finner det märkligt hur många som faktiskt vill se den gå i uppfyllelse. Barcelona har länge saknat denna monsteranfallare med orubblig fysik. Försök förstå vilken stor tillgång han är istället. Att han ska hamna på bänken behöver vi heller inte oroa oss för. Jag längtar efter att få se Ibra och Villa tillsammans, som kanske kan rotera positioner lite under matchens gång?

Och det där uttalandet från Pep om att det bästa vore att inte prata ut om Zlatans situation behöver per automatik inte betyda att man jobbar på att hitta en ny klubbadress åt svensken. Som jag ser det har Pep och Barca har uttalat sig om den saken så det räcker, dvs att man är nöjda och glada och att han inte är till salu. Varför skulle man ändra sig helt plötsligt?
Real Madrid Villarrato
2010-08-17 00:17
På El Larguero pratar de om Robinho, verkar som om han är på väg till Barca.

Pep har godkännt det hela, men man vill först göra sig av med Ibra. Men man ska tydligen ha en överenskommelse med brassen. 20 miljoner euro kommer att kosta av köpa loss. De pratar om det just nu på El Larguero, som är en ganska trovärdig källa.
Barcelona B-A-R-C-A
2010-08-17 00:16
håller tummarna tro mig...med tanke på hans egenskaper så kan han bli en komplett back om nåra år, han behöver en tränare som tror på honom...
Barcelona ★Sami★
2010-08-17 00:14
David Villa om Zlatan.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-17 00:08
Han kommer stanna! :) Tro mig.
Jag hoppas Caceres gör det samma. Då är det bara en DM som behövs, annars är truppen faktiskt riktigt bra. Och OM det inte kommer en DM så känns det skönt att ha en till klassback, om man väljer att ta upp Pique ett snäpp om Busi skadar sig t.ex.

Håll tummarna för Martin Caceres!
Barcelona B-A-R-C-A
2010-08-17 00:04
jag hoppas det verkligen. men känns inte så, känns som att han tvingas bort=(
o lånas han ut till milan så blir jag galen, ibra är itne 22 lixom. men robinho plus 200 skulle vara helt ok även om jag helst vll att han stannar
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-17 00:02
Ämne: Tror ni Ibra stannar....
Ja.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-08-17 00:01
Med Caceres ser backlinjen faktiskt inte så tunn ut längre.
Barcelona B-A-R-C-A
2010-08-17 00:01
Tror ni Ibra stannar?
Annons: