/spanien/barcelona/forum/14634.aspx/spanien/barcelona/forum/14634.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-01 18:20
addeh

Det var väl ganska väntat. Ingen kunde väl på riktigt tro att Real skulle behålla sin största talang just nu(?). Bra för oss, tråkigt för dem. Sen kommer han säkert bli en stjärna hos Benfica.

Edit: Såg nu att de har återköpsklausul. Ännu mer typiskt Real. Men det känns inte så smart att betala det dubbla efter bara ett år. Det är som att låna ut en spelare och betala 6 miljoner euro.
Barcelona franzen
2010-08-01 18:18
Ämne: Enligt Marca har Rea....
6 miljoner euro kostade han. Sen kan de köpa tillbaka honom för det dubbla om ett år.
Atlético addeh
2010-08-01 18:10
Enligt Marca har Real Madrids supertalang och U19-landslagsmannen Rodrigo skrivit på ett femårskontrakt med Benfica.
Barcelona Sentuary
2010-08-01 17:55
Hoppas nu ledningen satsar på en annan mittfältare, kan också leda till att Cesc själv inser att man inte orkar med honom och att han själv går ut och säger att han vill hit. Men det var bara en tanke, knappast troligt med tanke på han att verkar ha svårt att öppna munnen.
Atlético addeh
2010-08-01 17:48
franzen

"Det är väl snarare så att Aftonbladets skribenter väljer att missförstå intervjuer och liknande så att de kan vinkla det till en bättre story"

Den förklaringen på Aftonbladets skribenter stämmer precis. De vill inte förstå saker & ting, det enda dem bryr sig om är att få en bra rubrik så dem kan locka läsare. Uppenbarligen har dem lyckats.
Barcelona franzen
2010-08-01 17:40
Det är väl snarare så att Aftonbladets skribenter väljer att missförstå intervjuer och liknande så att de kan vinkla det till en bättre story... Kan inte tänka mig att de verkligen, på riktigt, missar ironin i Sala i Martins uttalande
Barcelona NoGo™
2010-08-01 17:32
Det var ju så uppenbart att Sala i Martin var ironisk att det nästan är omöjligt att inte fatta det. Att Aftonbladet sedan inte fattar är väl ingen skräll men men.
elbraco
2010-08-01 17:18
Ämne: Vad är detta för ski....
Alltså herregud den kommentaren bevisar ju bara vilka reportrar som är dumma i huvudet och tror på det. Therese Gustafsson förtjänar en spark i röven och ett nytt jobb för att hon tog den kommentaren seriöst.
Barcelona Xavi11
2010-08-01 17:14
Någon som skulle kunna tänka sig att hjälpa till? Ska fixa en hemsida om Barcelona like www.arsenal.se
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-01 17:04
Ja jag misstänkte också det, men Aftonbladet börjar gå mig riktigt på nerverna på senare tid, funderar på att sluta läsa skitet..
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-08-01 17:00
Jag läste intervjun i spanska medier och det hela var ett skämt. Sala i Martín sade att klubben kanske borde sälja Messi i hopp om att dumförklara reportrarna och skriverierna om att FC Barcelona var i kris och i nöd av pengar.
Barcelona FCBarca3
2010-08-01 16:45
Tja
är det nån som vet när spelarna från u19 EM kommer tillbaka. Är väldigt sugen på att se Thiago lira lite med a-lagspelarna.
Atlético addeh
2010-08-01 16:44
Det är aftonbladet som gör allt för att locka läsare. Idioti kallas det.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-08-01 16:36
Ingen mittback har samma känsla som Rafa. Hans långbollar är mycket bättre än dom flesta mittfältare som tjongar bollar till anfallarna. Killen är sjukt underskattad.
Barcelona FCBarca3
2010-08-01 16:36
Ämne: Tjena!

Tycker int....
fixa det.. det skulle vara skitbra! :D
Delarocha
2010-08-01 16:35
L.A.M Nr 10

Busquets är ingen nummer fyra. Pep och Cesc är det.
2010-08-01 16:33
Tycker den här nya ledningen har misslyckats totalt så här inledningsvis.. Smutskastar klubben, kolla bara på alla artiklar, Barca tvingas sälja spelare, messi ska till real hit o dit, bara för att Rosell vill smutskasta Laporta o co. Hoppas bara det inte smittar av sig på spelarna, den här stämningen..
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-01 16:33
Är det bara jag som tycker att Busi borde få fyran. Han har ju förtjänat den, och Cesc verkar inte komma det här året. Det är ju främst ett nummer för en mittback, men även för en spelare som Busquets, defensiv mittfältare. Så ge Sergio fyran!
Vad tycker ni?
Barcelona Davids3
2010-08-01 16:27
jag kan lova dig, hade ekonomin gått så dåligt att de tvingats sälja, hade xavi,iniesta,messi,puyol, kanske valdes hellre spelat med halva sin lön än att byta klubb !
Barcelona Davids3
2010-08-01 16:24
Ämne: Vad tycker ni om at....
grym ide, kan erbjuda hjälp om det behövs
2010-08-01 16:24
Vad är detta för skitsnack?
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-01 16:20
Även om Rafa tappat speeden och tajming i brytningar den här året, så sitter fortfarande krossbollarna i honom.

Kommer ihåg en match mot Racing(tror jag att det var) på Camp Nou i år, där han slog en grym boll till Iniesta som satte bollen i nät. Senare i matchen slog han också till med en fantastisk frispark.

Tack för allting Rafa! Du har gjort så mycket för oss och förtjänar inte att bara bli ihågkommen för sista säsongen.
Barcelona Xavi11
2010-08-01 16:19
Vad tycker ni om att jag kommer nog starta en hemsida som www.arsenal.se fast med barcelona?
Barcelona NoGo™
2010-08-01 15:59
Alltså det är ju nästan som man får en liten tår i ögat när man kollar på Rafa Marquez videos på Youtube. Riktigt grym spelare och frågan är ju om det finns nån mer mittback som har/hade samma elegans och känsla i högerfoten, makalöst alltså.

Grande Rafa och tack för allt!
elbraco
2010-08-01 15:53
Ämne: Hm inväntar vågen av....
äh, den var la inte så farlig? Helt neutral och icke provocerande mot något lag eller spelare. Tyckte mer det var konstigt att han tog upp Pique & Puyols tröjpåsättning på Cesc som en seriös grej...
Barcelona C.Andrés
2010-08-01 15:42
Hm inväntar vågen av arsenal fans som kommer att skrika som galningar pga den nya artikeln.
Barcelona petersays
2010-08-01 15:35
Satt precis och kollade priserna för Canal Plus. 300 spänn i månaden är ju bara löjligt! Snacka om att be folk att streama matcherna. Vill man dessutom ha Premier League så får man betala nästan lika mycket til hos konkurrenten.
elbraco
2010-08-01 15:17
"I cannot confirm nor deny anything. In the last six months, this story has made our lives difficult. At the moment, what is important is that when Cesc comes back, that he comes out. For me, I have nothing more to add. The conversations with the players have to be private because I cannot come out every time I speak with a player."

Wenger på presskonferensen (igår?).
Uppenbarligen vill Wenger att Cesc ska tala ut, får se hur det blir eftersom Cesc själv har sagt att det är bäst att vara tyst och se vad som händer.

Elsafrånunderjorden//
Cesc sa väl i höstas att han tänkte stanna?
Hursomhelst så har han lovat att vinna en stor titel med Arsenal så på sätt och vis så har han ju
lovat Arsenal att stanna tills det händer.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-08-01 15:17
Hetfield- Megan Fox is a dude: Snygg provocering där.
Barcelona Criff
2010-08-01 15:15
David Villa: ”Själv så älskar jag Valencia men jag visste at jag var tvungen att lämna klubben om jag ville vara med och vinna de största titlarna i fotboll.”

Intressant att Villa också ville lämna för att vinna titlar! :)
Annons: