/spanien/barcelona/forum/14631.aspx/spanien/barcelona/forum/14631.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-07-15 22:14
Genoa förbereder bud på Rafa Marquez, uppger Tuttomercatoweb.

Klubben har enligt uppgift satt en prislapp på £7 miljoner på Rafa och sägs blivit imponerade av hans insatser i VM-slutspelet.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-15 22:00
Oha789

Mitt inlägg handlade inte så mycket om hur Zlatan ska anpassa sig till Barcelona. Inte heller om hur Barcelona ska anpassa sig till Zlatan.

Eftersom det snackades lite om hur vi skulle spela nästa säsong så kom jag med min åsikt om ett ganska centrerat 4-3-3. Sen försökte jag säga att yttrarna inte alltid behöver bredda så mycket eftersom att ytterbackarna är såpass offensiva i dagens fotboll. Så skojade jag till med ett lite konstigt exempel.

Jag har inte sagt att ytterbackarna ska pumpa in bollar på Zlatan. Jag har heller inte sagt att Barcelona ska anpassa sitt spel efter Zlatan.
Barcelona westinho
2010-07-15 21:56
Ämne: Ämne: Ämne....
addeh

Jo jag vet att Martinez är en profil i Athletic, men du sa att ligan tappar en profil om han kommer till Barca, vilket inte är sant då han fortfarande kommer spela i la liga. Däremot kommer Athletic tappa en profil.
Barcelona Oha789
2010-07-15 21:44
L.A.M Nr 10

du vet inte vad du snackar om.

När har du sätt Barcelona pumpa in bollar från ytterbackarna.. Ja det händer att Dani Alves kommer in med några inlägg per match. Men det är inte så att Barcelona har en taktik att spela sig så centralt i mitten så att Dani och Abidal får otroliga ytor.. Sån fotboll spelar inte Barcelona.. Specielt inte om allt problem handlar om en spelare (Zlatan)

Men om du förväntar dig att Barcelona varierar sitt spel under matchen.. så gör dom redan det sedan dagen PEP blev bossen i laget.

Han ändrar matchen hela tiden och spelarna känner igen Guardiolas press och taktik så väl att dom vet redan när dom ska ändra sina anfalls taktik..

Tycker du mer ska börja snacka om Zlatan och hur han ska anpassa sig till Barcelona och inte hur Barcelona ska anpassa sig till Zlatan.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-15 21:28
Giff

Det verkar som om han kommer stanna. Men det är väl fortfarande ganska stor chans att han lämnar. Hoppas själv att han får stanna och försöka visa att han är en man för startelvan. Men då ska det verkligen vara 50/50 mellan honom och Pedro. Den som presterar ska spela.
Barcelona Barca4eva
2010-07-15 21:27
Giff

Det jag visade var lite spanskt ja men jag tror inte det kommer hända även om det kan funka, men jag tror och ärligt talat hoppas att han stannar.
Giff
2010-07-15 21:22
Så man kan säga att Barca kommer köra som Spanien gjorde i VM ungefär?

Så Zlatan kommer stanna tror ni?

United hade annars varit ett intressant alternativ för honom.

Tänkte väl att det inte var någon direkt fara med eknomin, verkade konstigt när jag hörde det.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-15 21:18
Bästa lösningen om man ska ha med Zlatan i startelvan är nog ändå ett väldigt centrerat 4-3-3. Messi och Villa på kanterna har då relativt fria roller och får röra sig inåt i banan hur mycket det vill. Sen när det blir trångt i mitten ger man bollen till Xavi som lägger ut bollen på kanten till Abidal eller Dani. Så får de en hel yta att springa på så blir det inlägg och MÅL:).

I alla fall, ni förstår hur jag menar. Messi behöver inte bredda så jättemycket eftersom Dani kommer upp i varje anfall. Samma sak på andra kanten. Och i mitten har vi Zlatan som kan variera sitt spel. Han ska lära sig att springa på djupet ibland och ibland vara bollmottagare. Sen kommer anfallarna också byta positioner under matcherna så det där kommer säkert ändras.

Det kan inte gå fel nästa säsong.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-07-15 21:08
Giff

Om du sett Barca spela så är spelet inte upphängt av en viss uppställning, t ex 4-4-3.
Snarare är platsbyten och fria roller en prioritering för att såga sig igenom de handbollsförsvar laget ofta ställs inför.

Både Zlatan och Villa är inte främmande för att spela "på kanten", och Messi går ju gärna in i banan.
Men det ska bli spännande att se om Pep spelar med Pedro eller Zlatan initialt.
2010-07-15 21:03
Lånet är en checkkredit för att täcka de löpande kostnaderna, inte för att köpa spelare.
Löpande kostnader är alltså, löner, materialkostnader, administrativa kostnader etc.

Lägg därtill att man väntar på TV-avtalspengar som ännu inte kommit in.

Bara det faktum att klubben får ett så stort lån visar på vilken betalningsförmåga som finns, samt att intäkterna är enorma när säsongen väl kommer igång.
Normalt sett betalar man inte en transfer (David Villa) på ett bräde vilket också ger sår i kassaflödet.
Man ska också tänka på att klubben inte enbart består av Fotboll utan också andra sporter.

Man måste dessutom ha i åtanke att klubben sålt spelare för 45 miljoner EURO, vilket i det närmaste motsvarar den summan man tänkt lägga i detta transferfönster.

Sunt tänkande om ni frågar mig.
Barcelona Barca4eva
2010-07-15 20:54
Giff

Ja man kan ju alltid spela

Xavi - Busquets
Messi - Iniesta

Villa - Ibra

Man har ju märkt att Xavi har fått gå längre ner för att plocka boll och jobba defensivt...så det här skulle inte vara så pjåkigt. Men det finns alltid bättre alternativ än att låta en av världens bästa passningsspelare bli defensiv.

Men angående ekonomin..som många har sagt tidigare har alla klubbar skulder osv. Det här med att Barca har lånat 1,5 miljarder har inget med värvningarna att göra tbh. Rosell sa ju själv att vi har 500miljoner kr att värva för varje år, och i år har vi t.o.m 890miljoner för att värva eftersom Chyg och Yaya sålts.

Tror att det var så.
Giff
2010-07-15 20:41
Hur allvarligt är det med de ekonomiska problemen? Det betyder väl att det inte går att köpa Cesc, det blir väl för dyrt?

Sedan undrar jag inte om Zlatan och Villa hade kunnat spela tillsammans i ett tvåmanna anfall, för Zlatans del hade det nog fungerat bäst så.
Barcelona Barca o Mort!
2010-07-15 20:38
Hyder

Co-sign
Barcelona Hyder
2010-07-15 20:17
Att Zlatan är stor och stark vet vi alla om. Att han är stor betyder inte att han per automatik är bra på huvudet, vilket han inte är. Huvudsaken är att Zlatan inte kan utnyttja sin styrka och storlek i Barcelona. När han börjar springa i ljupled som i matchen mot Arsenal, då förstår man hur man får hål på lag. Zlatan hade inte gjort en endaste positiv jävla skillnad i matcherna mot Chelsea för ett och ett halvt år sedan. Mot Inter såg det ut precis som mot Chelsea borta. Det offensiva spelet haltade rejält och man kom inte speciellt långt fram. Då är det bättre att ha spelare som löper, för när chanserna kommer då handlar det med största sannolikhet om en genial löpning och pass. Inte någon Zlatan som tar emot och håller i bollen för att sedan spela bollen på stillastående spelare. Så som det har sett ut i vår med Zlatan i blickfånget.
Barcelona haeger
2010-07-15 20:07
Sjutton | Milanista

Ja visst, vi har även vunnit över Chelsea med Ronaldinho, Eto'o och Messi på topp.
Så det är inte precis omöjligt att vinna över de utan Zlatan.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-15 19:51
ElMagnifico

Absolut, come save us please dictator!! :(

idiot.. tror du/ni verkligen att vi ens är i närheten av konkurs..?

Har jag fel när jag säger att ni tog en 70 miljoner euro lån för att täcka kostnaderna från Cristianos värvning, samt cirka 30 miljoner för att täcka förlusterna från Beckham affären?
Canaletes
2010-07-15 19:46
Messidinho_10

V-ringad t-shirt också! fattas nu bara en bränna och örhänge. Ronaldo 2 :P
Real Madrid ElMagnifico
2010-07-15 19:40
Spärrad för oseriöst inlägg samt provokation. Hej då. /Mod
Barcelona Barca o Mort!
2010-07-15 19:39
Sjutton Milanista

Zlatan farlig i luftrummet? Du måste skoja. Han är så överskattad där. Gjorde han ens ett enda mål med huvudet förra säsongen? Fick han ens nån nick på mål typ? :P

Nej du hellre korta små snabba spelaren än en klumpig Zlatan där uppe. Visst kanske det är bra med en stark anfallare ibland. Men jag tycker anfallsspelet flöt på bättre med R-E-M än med Zlatan. Och ingen av dem var speciellt stark även om R och E var långa ;)
Barcelona Messidinho_10
2010-07-15 19:36
glömde länken
Barcelona Barca4eva
2010-07-15 19:26
Messidinho_10

Vet hahah men tills säsongen börjar har han nog 2 meters hår igen LOL
Barcelona Messidinho_10
2010-07-15 19:25
Vilken frilla Messi har skaffat kolla klippet hehe ;)

Någon som kan översätta det han säger??
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-07-15 19:23
haeger

Haha fail på dig. Visst men ni har nog större chans att rå på sådana motstånd med en sådan spelartyp än med en frontlinje med 170 i medelängd, någon som säger annat är konstigt =)
2010-07-15 19:21
Barca4eva

Jo jo det är sant men jag vettefan jag tror ändå att Villa, Messi och Ibra ändå är ganska flexibla alltså. Med Ibra och Villa så om Ibra är skadad så kan Villa spela i mitten, de kan byta positioner under matchens gång om något låser sig t.e.x. Ibra har ju spelat på kanten förut (vänsterkanten) och har klarat det galant men då ska man komma ihåg att han hade rejäl speed i kroppen vilket han inte riktigt har nu. Men Zlatan skulle nog ändå klara av den uppgiften pga sin teknik, spelsinne och erfarenhet. Såvitt jag minns varje gång han kom på kanten förra säsongen (mest första delen av säsongen) gjorde han det bra. Vi får väl se, är taggad på säsongen för o se Milan o Ibra ;D
Barcelona tikitaka
2010-07-15 19:19
Kanske ändra lita där uppe istället för 3-3, 3-1-2.

Villa-Zlatan
---Messi---
Barcelona Barca4eva
2010-07-15 19:15
Sjutton | Milanista

Jo, jag menar Messi-Ibra-Villa skulle inte vara så dåligt...men folk vet hur bra Villa är och vill helst se honom i mitten.Och hur skulle Ibra fungera som ytter?*Host* Men eh det är faktiskt sant att alla anfallarna är korta och kan ha det svårt...men vi får se hur det blir.
Barcelona haeger
2010-07-15 19:15
Sjutton | Milanista

Ja precis, det såg vi förra säsongen. Det gick hur bra som helst då mot Inter med Zlatan på topp.. ;)

Och när vi vann över Inter i gruppspelet så var inte Zlatan med.
Men det kanske bara var en slump, vad vet jag.
2010-07-15 19:12
En annak som är kul är väl ni som vill se Pedro-Villa-Messi som frontarna. Inser ni inte medellängden på den frontlinjen eller? Folk som kommer spela a la Chelsea, Inter mot er kommer ni få riktigt svårt mot med dessa små spelare. Därför tror jag om Zlatan är riktigt motiverad vilket det verkar vara nu och redo inför nästa säsong, är det viktigt med honom där i mitten. Som är riktigt jobbig att spela mot som försvarare, och i vanliga fall uppehåller han själv 2 mittbackar med sina dueller på mark och i luftrummet vilket direkt kommer skapa ytor för Messi och Villa om någon inte fattat det ännu. Sen är han alltid farlig i fasta situationer och höjdbollar så tänk om. Ni har knappt långa spelare förutom Pique och Zlatan som är farliga i luftrummet lol
2010-07-15 18:42
Delarocha

Håller med.

Visserligen är Muniesa ff mycket ung, men han borde kunna agera back-up i några matcher under säsongen. Dessutom tror jag han kommer utvecklas ytterligare i Segundan och kommer vara mogen att axla ansvaret under våren när spelschemat är som hårdast.

Om Cáceres inte kommer tillbaka anser jag att det behövs en spelare som likt Abidal klarar av att spela både inner- & ytterback. Gärna högerfotad.

Henrique (och Hleb) anser jag redan vara förbrukade och inget som varken klubben eller Pep kommer/vill satsa på. De kommer bli utlånade igen.
Barcelona Barca4eva
2010-07-15 18:32
Vill så gärna titta på matchen oxå =P
Annons: