/spanien/barcelona/forum/14628.aspx/spanien/barcelona/forum/14628.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tikitaka
2010-07-15 19:19
Kanske ändra lita där uppe istället för 3-3, 3-1-2.

Villa-Zlatan
---Messi---
Barcelona Barca4eva
2010-07-15 19:15
Sjutton | Milanista

Jo, jag menar Messi-Ibra-Villa skulle inte vara så dåligt...men folk vet hur bra Villa är och vill helst se honom i mitten.Och hur skulle Ibra fungera som ytter?*Host* Men eh det är faktiskt sant att alla anfallarna är korta och kan ha det svårt...men vi får se hur det blir.
Barcelona haeger
2010-07-15 19:15
Sjutton | Milanista

Ja precis, det såg vi förra säsongen. Det gick hur bra som helst då mot Inter med Zlatan på topp.. ;)

Och när vi vann över Inter i gruppspelet så var inte Zlatan med.
Men det kanske bara var en slump, vad vet jag.
Barcelona Sjutton | Milanista
2010-07-15 19:12
En annak som är kul är väl ni som vill se Pedro-Villa-Messi som frontarna. Inser ni inte medellängden på den frontlinjen eller? Folk som kommer spela a la Chelsea, Inter mot er kommer ni få riktigt svårt mot med dessa små spelare. Därför tror jag om Zlatan är riktigt motiverad vilket det verkar vara nu och redo inför nästa säsong, är det viktigt med honom där i mitten. Som är riktigt jobbig att spela mot som försvarare, och i vanliga fall uppehåller han själv 2 mittbackar med sina dueller på mark och i luftrummet vilket direkt kommer skapa ytor för Messi och Villa om någon inte fattat det ännu. Sen är han alltid farlig i fasta situationer och höjdbollar så tänk om. Ni har knappt långa spelare förutom Pique och Zlatan som är farliga i luftrummet lol
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-07-15 18:42
Delarocha

Håller med.

Visserligen är Muniesa ff mycket ung, men han borde kunna agera back-up i några matcher under säsongen. Dessutom tror jag han kommer utvecklas ytterligare i Segundan och kommer vara mogen att axla ansvaret under våren när spelschemat är som hårdast.

Om Cáceres inte kommer tillbaka anser jag att det behövs en spelare som likt Abidal klarar av att spela både inner- & ytterback. Gärna högerfotad.

Henrique (och Hleb) anser jag redan vara förbrukade och inget som varken klubben eller Pep kommer/vill satsa på. De kommer bli utlånade igen.
Barcelona Barca4eva
2010-07-15 18:32
Vill så gärna titta på matchen oxå =P
Barcelona tikitaka
2010-07-15 18:12
Kan man ladda hem den?? riktigt sugen på den asså haha :)

Kul o se davids och cafu igen :D
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-15 17:50
Grabbar har ni missat att Messi spelade match igår?? :P

Kolla länktipset.

Sry om det varit uppe tidigare men inte sett någon skriva något om detta.
Peshmerge
2010-07-15 17:41
Jag tycker denna silly season går för segt. Barca och Rosell har förknippat sig till Cesc Fabregas, vara eller icke vara i Barca. Och därför har inte fler nyförvärv kommit in förutom Villa då.

Jag tycker Barca och Rosell borde jobba mera med att ha mera koll på andra spelare och dem positionerna som behövs i laget för att förstärkas.

Köp det som behövs. Fabregas affären kommer inte att bli lätt. Det bara försätter. Och ska jag var ärlig vill jag inte ha honom iår. Nästa sommar är han välkommen då kanske.

VamosBarca!!
Delarocha
2010-07-15 17:20
MOjito

Försvinner Henqriue, Marquez och Caceres har vi helt plötsligt ganska tomt på mittbackar. Då har vi väl Pique, Milito, Puyol och Muniesa kvar. Kanske Abidal

Å andra sidan funderar jag på om det inte kan vara bättre, ha Milito, Pique och Puyol om våra tre "regulars" och låta Muniesa spela mer och mer under säsongen. Krisar det sig har vi Abidal som mittback och Maxwell eller Keita som vänsterback. Kanske på ett sätt är sundare med lite färre i backlinjen men gå runt mer ofta på dessa. För i ärlighetens namn, hur mycket speltid fick Marquez och Chyg egentligen? Dem kändes rätt överflödiga.
Barcelona Barca4eva
2010-07-15 17:14
Mr_Oneil

Spanien och Fc Barcelona är världsmästare...Spanien vann VM och Fc Barcelona vann VM för klubblag...

Vad är felet?
Real Madrid Mr_Oneil
2010-07-15 17:02
Jag måste bara få kommentera en artikel som en TAIMAZ BALTAEV skrev " Spanien och Barcelona är officiellt världsmästare". Visst det var sjukt många Barca spelare med i startelvan och spelet påminnde en hel del om hur Barca brukar lira. MEN man vinner i LAG. SPANIEN vann Vm guldet inte Barcelona. Jag tog upp detta i Reals "vårat" forum också, jag tycker det är löjligt rent utsagt att få det till prestige att ha med många spelare i landslaget. Se detta inte som någon provokation bara mer en åsikt om Spaniens insatsi mästerskapet generellt sett. Jag tycker det var underbart att Iniesta avgjorde, jag tycker det är underbart att Puyol fick avgöra mot Tyskarna. Jag vill se Spanien vinna, och det gjorde de också.

För övrigt hoppas jag på en trevlig fotbollssäsong. Ha en trevlig sommar
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-07-15 16:57
el Flaco

50 miljoner att spendera låter sunt efter värvningen av Villa.

Visserligen har vi sålt Yaya & Chyg för 45 miljoner, men jag anser att vi endast behöver fylla tomrummet efter Yaya, samt fylla på med ytterligare en ytterback/mittback beroende på om Marqués lämnar och om Caceres (som förmodat) inte tas tillbaka.

Jag tycker Martinez är ett bra val som back-up till Busquets, han har även kvaliteer att spela bredvid Xavi som två-vägsspelare.

Jag ser fram emot att höra hur snacket går efter att Pep haft ett möte med både Rosell & Zubi.

Vore också bra om Cesc-affären läggs åt sidan, och i stället jobba för att få hem honom nästa säsong. Det bästa vore att lockat lades på och allting återgick till det normala. Då kan Zubi & Rosell bygga upp en bra kontakt med Arsenal och bättra på relationen som minst sagt verkar frostig klubbarna emellan.

Valdes - Pinto

Alves, Puyol, Piqué, Milito, Abidal, Maxwell, (Marques)
Bartra & Muniesa som back-uper samt en ersättre till Marques)

Xavi, Iniesta, Keita, Busi, (Martinez)
J2S och Thiago som back-uper

Messi, Villa, Pedro, Zlatan, Jeffren, Bojan

Så anser jag att truppen ska se ut.
Atlético addeh
2010-07-15 16:52
el Flaco

Är inte säker på att Arsenal släpper Cesc för 50 miljoner euro heller, dem kommer förmodligen kräva mer. Som du skrev, ersättare till Yaya samt en ny mittback måste vara större prioritet än Fabregas.
Barcelona Barca4eva
2010-07-15 16:47
basaric

Samt att han har vunnit Guldskon!

MÅSTE bli världens bäste i år också.
Barcelona Barca4eva
2010-07-15 16:37
Martiinh0

Ja helt sjukt att Titi aldrig fått guldbollen..seriöst. Men co-sign på hela ditt inlägg.
Barcelona Martiinh0
2010-07-15 16:28
Muller var bra i klubblaget också + Vann skytteligan i VM tillsammans med några andra.

Forlan vann oxå skytteligan i VM, samt att han var en stor anledning till att A.M vann Europa League.

Sneijder vann trippeln med sitt lag, men snubblade på mållinjen i VM finalen.

I mina ögon står det mellan Messi & Sneijder, men om ni minns 2002 tror jag det var, Ronaldo var inte bra i klubblaget, men gjorde ett grymt VM. Och vipps. Men Messi är väl den som står ut mest som individ, utan tvekan.

Fifa är ett skämt ända sen Henry aldrig blev Världens bästa fotbollsspelare.

Väl mött.
Barcelona el Flaco
2010-07-15 16:25
Enligt vicepresidenten Xavier Faus har klubben ca 50 miljoner euro för att köpa spelare denna sommaren. Om detta stämmer kan jag inte se hur en värvning av Fabregas kan ses som realistiskt då vi förmodligen även måste köpa en ersättare till Touré och kanske även en back.

Ska bli intressant att se hur styrelsen resonerar när det gäller spelarmarknaden.
Barcelona basaric
2010-07-15 16:25
47 mål 15 assists under en och samma säsong, vinner skytteligan i världens största turnering för klubblag, största orsaken till att hans lag vann den spanska ligan för 2a året i rad, gjorde bra insats i VM trots att hans lag-kamrater inte kunde göra detsamma.. Messi ska prisas som världens bästa spelare annars bränner jag ner FIFA.
Barcelona basaric
2010-07-15 16:20
Är detta ett skämt? Spelare som Muller, Sneijder, Robben, Forlan hammnar före Leo på denna lista.

Visst några av dom gjorde bättre ifrån sig under VM men kom igen nu? Vem är Muller igentligen?

Om inte Messi blir utsedd till världens bästa fotbollspelare så är det något som inte stämmer.
Barcelona Martiinh0
2010-07-15 16:20
Men tanken var väl att Veron skulle spela varje match, då hade kanske Messi kunnat hålla sig till det han är bäst på.
Barcelona Zamboza
2010-07-15 16:13
El clasico längtar man alltid till oavsett om man håller på nåt av lagen, men jag är orolig över att med Mourinho som tränare så kan matcherna se riktigt tråkigt och tafatt ut. Hans lag spelar ju alltid så extremt defensiv när dem ställs mot barca. Nu är jag inte orolig över poängtapp men tror inte på någon skönspel om inte Mourinho överger sin defensiva fotboll för att visa att hans lag kan spela underhållande.
Barcelona basaric
2010-07-15 16:11
Man behöver inte hålla med med Vicente, men det sänder possitiva vibes åt Messi som kanske inte var så nöjd med sin instats i detta VM..

Jag håller med dig Martin, Messi hammnade oftast långt nere i banan och saknades då anfallen skulle avslutas.
Barcelona Martiinh0
2010-07-15 16:08
Messi förtjänade den inte alls, jag tycker Maradona spelade honom på helt fel plats. Han ska inte vara någon "Spelfördelare". Han ska vara Messi!

Forlan, Villa eller Sneijder stog priset hos i mina ögon. Nån av dom hehe
Barcelona Davids3
2010-07-15 16:06
Bara jag som tycker att el clasico blir bara mer och mer intressant efter varje år, alla världens stjärnor samlas i dessa 2 klubbar !
Nu har real köpt di maria, har nu murinho som tränare och möjligt att maicon går dit.
Vi har köpt Villa nu och fabregas kanske kommer, sjukt kommer det bli !! =D
Någon som vet ifall spelschemat för nästa säsong är klar ?
Barcelona Davids3
2010-07-15 16:04
Jag håller med bosque, dock inte att han borde bli vm's bästa spelare.
Folk är så vana vid att se honom göra mål varje match, men när han inte gör det verkar det som om han är skit..
Han gör väldigt mycket på planen !
Barcelona basaric
2010-07-15 15:59
Vad ska man säga om Leo igentligen? Han gjorde inte ett enda mål i VM men ändå går Vicente del Bosque ut och säger så här om världens bästa fotbollspelare : "Självklart hade jag önskat att någon av våra spelare fått den, men Messi förtjänade den mer än Forlan. Varje match skapade han minst 20 målchanser helt på egen hand, han är fenomenal."
Barcelona Martiinh0
2010-07-15 15:49
Jävlar va många mittfältare Real har om dom får Khedira.
Barcelona Zamboza
2010-07-15 15:46
Real värvar mycket för att dem vill kunna slå oss och det är inte speciellt smart att vi ska börja tävla med dem på transfer marknaden. Sist vi gjorde det köpte vi Zlatan, inte ett helt lyckat köp enligt mig. Vi har redan en elva i absolut världsklass med Villa i laget. Vår bredd är väl sådär, men vi lär nog värva 1 eller 2 spelare till innan säsongen startar.
Atlético addeh
2010-07-15 15:24
Ämne: Ämne: På tal ....
westinho

Så du menar att Javi Martínez inte är en profil i Athletic? Han har varit en utav ligans bästa mittfältare vilket belönades med en plats i den spanska VM-truppen.

Tappar de mindre lagen sina stjärnor klart det försämrar ligan.
Annons: