/spanien/barcelona/forum/14624.aspx/spanien/barcelona/forum/14624.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2010-07-18 15:27
Heh, hyfsad ar val anda lite overdrivet? Busquets var en sopa helt enkelt. :)

Forresten, har ni lagt marke till Rosells varvningsfilosofi? Allt sker i det tysta. Enligt del Nido sa hade man forhandlat i 5 dagar innan Adrianos transfers blev klar. Hur manga hade hort rykten om detta? Inte manga gissar jag. Fortsatt sa nu bara. Nar det galler Cesc sa ar det ju redan forsent, hela den storyn ar en enda stor sapa sen dag ett.
Atlético addeh
2010-07-18 15:23
Ämne: Cesc Fabregas#4

V....
Hetfield

Carlos Busquets var ju åtminstone en hyffsad målvakt, jämfört med Gago som aldrig varit bra på sin position. :)
Barcelona Rambla~
2010-07-18 15:20
Jag gillar knappast Arsenal och ar ocksa trott pa alla gooners som kommer in hit och tjafsar samt leker moralkarringar. Dock sa behover vi inte vara ohovliga mot den ende goonern, Cesc Fabregas#4, som faktiskt forsoker fora en vettig diskussion, eller? Han provocerar inte nagon med sina inlagg utan ar allmant hovlig och trevlig. Han far val tro pa sitt lag hur mycket han vill?

Puh, nu har jag fatt nog av Rom och denna hetta. I morgon bar det av till kara gamla Svedala. Hoppas det ar riktigt kyligt nar man landar i Kopenhamn. :P
Barcelona el Flaco
2010-07-18 15:15
Lite kuriös fakta om Adriano;

Hans debut med Sevilla i ligaspelet var mot just Barcelona på Sánchez Pizjuán, där Frank Rijkaards lag gick segrande ur striden med 0-4.

Adrianos sista ligaframträdande för andaluserna var också det mot Barça på Sánchez Pizjuán nu senast i våras, då vi vann med 2-3.

Brassens sista titel med Sevilla togs på Camp Nou, hans nya hemmaplan, i Copa del Rey finalen mot Atlético de Madrid.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-18 15:10
Jag vet inte hur mycket sanning det ligger i detta men det är iafall ett intressant bud som kan gå vägen.
Barcelona Barcadinho.
2010-07-18 14:52
Arsenal behöver ett eller ett par äldre spelare med mycket dignitet och ledar egenskaper.
En på backlinjen och en på mittfältet (bara ett förslag), En ny Toni Adams och Vieira alltså.
Fabregas är för ung för att vara en fadersfigur för dem yngre.
Det fattas alltså väldigt lite tycker jag för att nå högre nivåer. Vad kan en sådan spelare kosta?
Jag förstår inte alls varför man väntar med det, Även om ledningen helst vill betala pengar för bygget av den nya arenan så bör man tänka på det sportliga stora klivet parallellt.
Det är min åsikt om Arsenal, men jag erkänner att jag inte följer klubben så noga. Jag kommer ihåg min som säger samma sak för ett tag sen och han är mer insatt i andra klubbar än mig.

Dags för grill nu – ha en bra dag.

Till Red - ursäkta - jag vill bara spotta ut de här tankarna.
Redaktionen
2010-07-18 14:39
Med tanke på hur det här forumet har sett ut den senaste tiden, så är det förståeligt att många har glömt bort det, men detta forum är till för att diskutera FC Barcelona. För de som vill diskutera Arsenal i oändlighet så finns det ett sådant forum (se länktips). Var vänliga och respektera detta utan att vi behöver spärra folk.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-18 14:36
Cesc Fabregas#4

Vad menar du med "uppköpta lag"?

Barcadinho

Jag är lite orolig när det gäller att ha Busquets pappa som målvaktstränare, det är nästan som att Gago ska lära andra hur man spelar som en def.mittfältare.

But hey, those who can't do , teach.
Barcelona C.Andrés
2010-07-18 14:34
Kan inte ledningen bara lägga ner Cesc sagan. Jag hoppas innerligt att det inte blir någon transfer detta år då jag inte ser hur han ska få plats i mitten samt den höga summan. Lägg därtill att Arsenal gång på gång sagt att han inte är till salu så borde man backa..men nej varje gång dyker det upp nya uppgifter om hemliga samtal och diverse muntliga avtal. Låt det dö ut,tror flera är trötta på denna sega transfer saga.

F.ö vad hände med "Snart officiellt:Sami Khedira till Madrid?" Haha lite passa er för el madridismo på den...
Barcelona Barcadinho.
2010-07-18 14:28
Ämne: Det är nu officiellt....
Jag vet inte exakt och i detaljer hur det gick till under träningarna, men Juan Carlos har gjort ett riktigt bra jobb med Valdes. Carlos har förbättrat Valdes fotarbete enormt. Valdes spelar ibland som en extra back. I början var han väldigt ostabil med fötterna och han tabbade flera gånger så sjukt att en sten fastnade i halsen på åskådarna och tittarna. Men han har blivit betydligt bättre på det under åren.
En annan sak som Valdes har blivit bättre under åren är hur snabb han når marken när han slänger sig. Han reagerar otroligt snabbt när han ska ner till gräset. Självklart går det fortare för korta målvakter med sådana instinkter jämfört med långa grabbar, men Valdes har tränat sig bättre på den här biten.
Han har blivit bättre i luftrummet med, trots naturliga brister, Han kommer aldrig att vara riktigt bra på den här biten, eftersom han är för kort.

En sak var han redan från början – modig. Han är inte rädd för några närkramper. Först rädda och gå hårt och sen fundera på konsekvenserna. Rijkaard har alltid försvarat Valdes genom att säga att han är den modigaste målvakten som han har sett.
Komiskt nog så är Zubizarreta en direktör – han som är bland de bästa målvakter som Spanien har haft. Han kommer kanske hinna med lite tips för båda Valdes och Busqis farsa.
Jag hoppas att Busquets the father kommer att bli lika utvecklande som Juan.
Det finns alltid saker som varje spelare kan bli bättre på.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-07-18 14:25
DM1982 //

Du kommer bara med negativa kommentarer och jag börjar bli på trött att svara på dom, det är du som är patetiskt som inte har nåt roligare att göra i livet än att ta upp samma Arsenal kritik man redan hört gång på gång kom med nytt som inte har med Wenger eller klubbens ungdomspolicy att göra.

Sen är det väl starkt att sluta på tredje plats när man har uppköpta klubbar bakom sig.
Barcelona DM1982
2010-07-18 14:13
Ämne: DM1982//

Man näm....
Snälla sänk inte nivån till "du hatar min klubb". Det blir så patetiskt.

Visst ska man tro på sitt lag men det gäller att vara realistisk. Det var det jag bad om.

Problemet är att ni kör med ursäkt efter ursäkt år efter år. För ung trupp, kan inte köpa in spelare, för många skador. Någon gång måste väl också tanken på att ni inte är bättre än de senaste årens tredje- och fjärdeplatser infinna sig?
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-07-18 14:09
Får man inte önska sitt lag en skadefri trupp och en världsmålis utan att det ska tas som ursäkter för en misslyckad säsong och att klubben är snål.
Barcelona Frodo
2010-07-18 13:52
DM1982

Märkliga free transfers och suspekta metoder till att värva in talanger är Arsenals sätt att spara in pengar. Att skylla på generationsväxling, skador och att de spenderat mindre än övriga lag är deras ursäkt till misslyckanden. Det kommer stå mellan Chelsea och ManU i år också.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-07-18 13:47
DM1982//

Man nämner en sak du fyller på med flera ditt Arsenal hat lyser igenom rakt av, Jag tror på mitt lag det är väl logiskt?
Barcelona Davids3
2010-07-18 13:47
däremot tycker jag inte ens att vi behöver cesc ?

jag vill absolut inte se pedro på bänken, han ska vara från start :)
och säg mig, vem av iniesta och xavi kan cesc peta ? ingen chans..
busq kommer inte heller petas vi måste ha 1 deff.mittfältare på plan..
så jag vet inte hur pep tänker där..
Barcelona Davids3
2010-07-18 13:46
hatar när barca snålar sig..
bara lägg 45 milj på cesc så kommer de få han oavsett om wenger vill eller inte, så länge fabregas själv vill så går det !

vem fan bryr sig om de blir ovänner, va ska barca med arsenal...kasta dom =D
Barcelona DM1982
2010-07-18 13:38
Ha ha...jag visste att du skulle säga att ni har en chans att vinna ligan bara det ena händer eller det andra.

Ni har en kass målvakt, köp en ny. Problemet är väl bara att ni inte vill lägga ut några pengar på spelare och vill man ha en bra målvakt måste han ha rutin och vara lite äldre. Så länge ni inte vill betala för er så har ni den målvakten ni förtjänar.

Skadefri trupp? Ja, kanske dags att investera i en ny fystränare? Återigen, det kostar pengar och det verkar som om ni absolut inte vill betala för något, gratis är gott. Å andra sidan är det den sämsta bortförklaringen det där med många skador. Men den verkar funka för er år efter år.

Så vi var överens om att att det bara står mellan ManU och Chelsea, bra.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-07-18 13:33
Ämne: Cesc Fabregas#4

....
DM1982//

Realistiskt sätt så skulle det stå mellan Man U och Chelsea för att dom har vunnit ligan dom senaste åren är du nöjd med svaret? Om jag kan se Arsenal som liga vinnare svarar jag absolut det är inte mycket som fattas bara en målvakt av världsklass och en skadefri trupp.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-07-18 13:28
Hetfield- Megan Fox is a dude //

Ingen fara, jag personligen skiter fullständigt i vart Cesc hamnar även om jag har han som forum alias, jag hoppas bara vi får bra betalt för han.

Men jag måste fråga en sak tycker ni inte det börjar bli tjatigt att snart höra hela er start elva snacka om vad Cesc vill i brist på bättre nyheter.
Barcelona DM1982
2010-07-18 13:25
Cesc Fabregas#4

Svara gärna på min fråga om vilka du tror vinner PL. Finns det några andra än ManU och Chelsea som realistiskt kan ta hem det?
2010-07-18 13:21
Ämne: Hetfield- Megan Fox ....
Fair enough. Tog ut min frustration på fel sätt, är bara trött på vissa gunners som ska ge oss en moralpredikan så fort någon i Barcelona öppnar munnen.

Ber om ursäkt för det.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-07-18 13:18
Hetfield- Megan Fox is a dude//

Arsenal är tillräckligt bra för sluta topp 4 och varför startar du en onödig debatt utan anledning?
2010-07-18 13:12
Ämne: Hehe, sagan om Cesc ....el Maestro

Jag väntar bara på att Arsenal fansen ska storma forumet.

Väntar 1..2...3

Cesc Fabregas#4

Sluta dunka dig själv i ryggen, ni är inte så bra.

Det är bara att acceptera att Arsenal är bara språngbrädan till bättre klubbar, så är det bara. Cesc kommer att återvända till Barcelona, förr eller senare.

Enough said.

Barcelona petersays
2010-07-18 13:11
" NAGON MER SOM TYCKER ATT VI BORDE KOPA TILLBAKA MARC CROSSAS ? "

Beror lite på vad han själv vill. Vi borde _lätt_ kunna få mer om vi köper tillbaka och säljer honom igen. Har för mig att klausulen bara var 1M Euro. Men vill han stanna i Celtic och det varken finns intresse från andra klubbar eller från Pep så är det mest logiska att låta honom stanna.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-18 13:09
The reporter,

vart har du hört det?
Barcelona DM1982
2010-07-18 13:08
Jag hoppas att Arsenal missar CL-platsen men det lär de nog inte göra. Det ser ut som om en värvning av Fabregas tidigast kan vara aktuell nästa säsong så vore det bra om de missade CL eftersom de måste få in pengar. Då kanske budet som Barca har lagt nu känns bra och inte några fantasisummor som Wenger vill ha för en bänknötare i landslaget och som även skulle vara det i Barca till en början.

Men är det verkligen den enda punkten vi är överens om? Ser du någon annan än ManU och Chelsea som segrare? Och kom inte och säg Arsenal nu, snälla.
Barcelona el Maestro!
2010-07-18 13:04
Hehe, sagan om Cesc verkar inte alls vara slut, hur mycket Wenger än skulle vilja få den ur världen.
Senast är det el capitano som uttalar sig. Han vet vad han pratar om.

Citat:
"I think Arsenal need to respect his class and show the same class by giving the guy who has given so much to them the move that he and his family want. He[Cesc] is the future of Barcelona and Arsenal can't do anything to stop that.
I have just spent six weeks with him and there is only one club he wants to be at. The worst-case scenario is that we have to wait another 12 months for him to join us - but Arsenal, Barcelona and Cesc know that is the very worst-case scenario."

Vi får se hur denna saga/triller slutar.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-07-18 12:57
Ämne: Inte splittrad men l....
DM1982//

Vad bra att du insåg att Arsenal aldrig missar en CL plats enda punkten vi är överens om. Tottenham på tredje plats skämm inte ut dina kunskaper det är som att tippa Valencia som liga segrare.
Barcelona Anders
2010-07-18 12:55
Någon som vet vad Abramovich gör i Stockholm? Inte helt säker på att han personligen är här men hans "båt" (Le grand bleu) ligger vid gamla stan...
Annons: