/spanien/barcelona/forum/14621.aspx/spanien/barcelona/forum/14621.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Maestro!
2010-10-24 14:24
Den lilla klubben A.D. ceuta är så stolta över att möta Barca. Det kan man ju förstå. Det är inte varje år man får möjlighet att möta stora lag i sitt hemmaarena. Arenan har 6500 platser.
Se länken.
Länktips: www.adceuta.org/
Barcelona Sagrada Familia
2010-10-24 14:23
Parma - Roma 0-0 VAD ANNARS?

Jag dör, VILL HA TILLBAKA MINA 2 TIMMAR!

Hur i helvete kan man ens vara fan till ett Italienskt lag? Skulle fan skämmas, skulle fan inte gå ut med det offentligt i alla fall.
Kommer aldrig få tillbaka min bortkastade tid, fifan!
Barcelona Messidinho_10
2010-10-24 14:21
Stekhet derby för er som är intresserad!!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-10-24 14:20
addeh

Fair enough, vi har nog olika mått och förväntningar på spelare. No harm done :)

----

Kan inte någon sparka Ranieri...gah!
Atlético addeh
2010-10-24 14:19
Hetfield

Så länge han sprang och slet samt gjorde sina mål räcker det för att vara fantastisk för mig. Och om inte Bojan själv var "fantastisk" så var åtminstone 170-centimeters trion Messi-Bojan-Pedro det.

Hyder

Co-sign!
Barcelona Hyder
2010-10-24 14:15
addeh

Jag håller med dig om att Bojan var helt fantastisk i våras. Han gjorde mål i match efter match och sprang otroligt smart i djupled. Hans skott och mål mot Bilbao på hemmaplan och hans solo rusch mot Villareal på bortaplan är väll höjdpunkterna. Sedan att han presterar och gör mål i den matchen som i princip avgjorde allt mot Sevilla ger väll oss mer rätt att säga att han var just fantastisk. Det känns inte som att man kan begära mer av en central anfallare hos oss än det Bojan gav oss under de sista månaderna av förra säsongen.
2010-10-24 14:06
addeh

Hehe nu tog du i rejält med "fantastisk". Nej, Bojan var verkligen inte fantastisk, men han var bra jämfört med Zlatan. Bojan erbjöd något som Zlatan aldrig erbjöd och det är spring i benen.

Som sagt, jag håller tummarna att Bojan kommer att bli bra men jag håller fast vid att pga. att han flyttades upp så snabbt så kan det här skada honom i längden. Hans utvecklingskurva har stannat pga. det, men men man ska ju inte klaga alltför mycket.
Atlético addeh
2010-10-24 14:01
När vi ändå är inne på tisdagens Copa del Rey-möte med Ceuta skriver Sport idag att Messi, Busquets, Valdés, Iniesta, Piqué, Alves & Villa kommer få ledigt och inte åka med till Afrika (Ja, Ceuta ligger otroligt nog på den afrikanska kontinenten, men tillhör Spanien).

Med tanke på att Villa behöver komma igång med målskyttet hade jag gärna sett honom få lite speltid mot Ceuta, men det finns andra spelare som också behöver komma igång.

Fontás, Mascherano, Adriano, Thiago, Bojan, Pedro & Jeffrén är de spelare jag vill se från start. Sedan får Pep spela med vilka han vill.
Atlético addeh
2010-10-24 13:58
Hetfield

Jo, jag har förstått att din favoritanfallare är Torres, och det är väl naturligt att man vill ha sina favoritspelare till sitt favoritlag. Jag skulle exempelvis inte gråta blod om Luis Suárez en dag poserade på Camp Nou i en blåröd vacker Barcelona-tröja, snarare få fram glädjetårar.

Självklart är allt relativt, men du måste ju hålla med om att Bojan var helt fantastisk i våras. Äh, jag tror starkt på Bojan, trots att målskyttet inte lossnat hittills den här säsongen. Två baljor från Bojans skor på tisdag vore inte fel.
2010-10-24 13:48
Abbe.

Hade jag varit med i Barcas trupp hade jag fan tränat alla dagar jag fått tillfälle till, 364 dagar om året, julafton vill jag vara hemma ;)

Men nu är jag inte med i Barca =(
Barcelona Abbe.
2010-10-24 13:44
Villa var en av de spelare som fått ledigt från träning idag, ändå dök han upp på Ciutat Esportiva för att träna med sina lagkamrater. Ambitiös kille!

Även Valdés och Busquets gjorde som el Guaje.
Barcelonistas
2010-10-24 13:43
värvar vi torres så bänkas pedro och där är han för bra för att sitta på bänken.pedro om några år kan bli sjukt bra kanse världens bästa tom. Pedro har dessutom visat attt han kan spela mot topplag.

Pedro gjorde 2-0 mot inter i gruppspelet, 0-2 målet borta mot mandril, och 0-1 målet borta mot inter i semin. och även bojan som var ett domslut från att skicka oss till cl final!
2010-10-24 13:38
addeh

Bojan har potential, jag hoppas innerst inne att han lyckas med allt han gör men i det här fallet så är jag högst subjektiv då Torres är min favoritanfallare :P

Sen är ju allt relativt, Bojan glänste för att Zlatan var lika bra som hundbajs.
Atlético addeh
2010-10-24 13:35
Hetfield

Men jisses, har du helt glömt bort hur Bojan spelade i våras när han knuffade Zlatan till bänken? Det är förtroende och trygghet som krävs, får man hoppa in sista kvarten hinner man inte alltid göra så mycket. Dessutom har han inte bränt 2-3 solklara målchanser varje match som en viss David Villa.

Jag ser hellre att klubben satsar fullt ut på Bojan som kan systemet och brinner för klubben, än en frisyrfixerad Torres som mestadels ligger i sjukstugan. Inget ont om Torres, jag gillar snubben, men jag kan tyvärr inte se honom i Barcelona med tanke på att vi värvade Villa.
2010-10-24 13:22
Barcelonistas

Real Madrid har faktiskt spelat riktigt bra på senare tid, gör ju mål i alla fall.
Ska börja spela "under 2.5 mål" i varje Italiensk match, muhaha kommer bli rik.
0-0, 0-1. 1-0 ... lol
Barcelonistas
2010-10-24 13:21
Sagrada

haha så sant real madrid och den italienska ligan är det perfekta sömnpillret!
2010-10-24 13:20
Hahahahahaha, sitter och kollar på Parma - Roma.
Fyfan vilket jävla skämt Italienska ligan är, Fan Malmö FF är ju bättre än Roma.
Man snackar om sömnpiller hit och dit, vill ni verkligen sova? KOLLA ITALIENSKA LIGAN. My god!
2010-10-24 13:19
Såsom Bojan spelar nu så är det större chans att Cryiff hoppar in i fotbollen igen och blir en världsstjärna.

Jag tror att Sandro kommer att värva Torres (om Pep godkänner det), han döljer inte precis att han gillar Torres, och att Torres har bra relation med Sandro.

Sagradia Familia

Tacka Ranieri för det.
Atlético addeh
2010-10-24 13:14
Varför tror ni Villa värvades istället för Torres? För mig är anledningen självskriven, nämligen den att Villa är äldre och inte har lika många år kvar på den absoluta världstoppen, vilket i sin tur är upplagt åt Bojan att ta över permanent om ett par år. Detta är bara hur jag resonerar, men att köpa Torres i detta nu, känns som att skjuta sig själv i foten.

Om vi nu ska värva någon anfallare i januarifönstret, eller nästa sommar, hoppas jag det antingen blir en lång och huvudstark spelare som vi kan slänga in i tighta matcher, eller en stjärna i ett mindre lag, exempelvis Luis Suárez.
elbraco
2010-10-24 13:09
Sant, det med Adriano. In my mind så är han alltid en anfallare/mittfältare så :P
Barcelona Barcadinho.
2010-10-24 13:04
Lite OT -
Måste säga att ni har fått det riktigt snyggt med den nya layouten.
Skarpare färgkontraster och den mörka blåa är kanon bra grundfärg.
Bra fantasi och känsla för han/hon som har kommit på den här varianten.
Barcelona Juan Gamper
2010-10-24 13:02
Kära forum medlemmar!

Jag tar upp detta en gång till ang Canal +. Det finns ett sätt att komma runt problematiken för er som saknar Hd box och har Canal +. Varje gång dem visar mathen på en av kanalerna ni saknar, ringer ni kundservice för att utöka ert befintliga abonnemang med Canal+ max ( om ni ex har Comhem )

Samatidigt som ni utökar paketet har ni rätt till något som heter 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att ni har rätt att ångra er utökning/köp. Alltså, dagen efter matchen el nästkommande vardag, ringer ni kundservice och ångrar ert köp. Detta har alltså inte kostat er 1 krona. Dessutom har vi konsumenter lagen på vår sida. Se länk.

Har sj gjort detta flertalet ggr. Sprid detta till alla Canal+ vänner. Dem får helt enkelt smaka på sin egen medicin. Bra va?
Barcelona Barcadinho.
2010-10-24 13:00
Hetfield -
Oj, Totti, Borriello OCH Vucinic är samtidigt på plan.
Det var ovanligt. Inte säkert att det går bättre för det, men jag hoppas för din skull.

(jag hinner inte se matchen)
Barcelona Rambla~
2010-10-24 12:59
elbraco

Vad tror du Adriano värvades för? Annars håller jag med om Torrés. För dyr, och han behövs inte i Barcelona.
Barcelona el Maestro!
2010-10-24 12:59
elbraco//
"Back-up" till Alves ska ju Adriano vara. Han är tänkt att ersätta Alves om han inte kan spela, har jag fått för mig.

Torres vill jag inte heller ha nu men om ett par säsonger. När han har ett eller två år kvar av sitt kontrakt. Då är han mer än gärna välkommen, skulle jag tro.
elbraco
2010-10-24 12:45
Jag hade också velat se Torres i Barca, men har man de pengarna för honom känns det som man kan göra nyttigare saker än att köpa ännu en forward.
Det känns som många vill ha honom bara för att målskyttet inte riktigt har släppt för Villa och Pedro än, och att köpa Torres känns i så fall som en kortsiktigt lösning.
Vad kommer isåfall hända med Pedro och Bojan?
Pedro kommer hamna på bänken och Bojan isåfall ännu längre ner i rankingen.

Hellre en "versatile" back som kan spela både mitt och ytterback. Just nu har vi ju t.ex. ingen backup till Alves, förutom att sätta Puyol på kanten och Jeffren gills inte. Någon slags backup offensiv mitt/anfallare hade jag inte heller tackat nej till.
2010-10-24 12:37
Om ni har fotbollsabstinens eller om ni är uttråkade så spelar Roma-Parma just nu. Gå in i länken, välj sopcast streamen (Livesoccertv) , välj den första och kolla.
Barcelona el Maestro!
2010-10-24 12:30
Rambla~ //
Det stämmer. Man måste ha en HD-box.
Men kostnadsmässigt så ökar inte priset, man betalar samma avgift som innan, förutom då att man investerar en ny digital-box.
Barcelona Rambla~
2010-10-24 12:25
el Maestro!

Det kräver också att du haren HD-box, vilket uppenbarligen inte alla har.
Barcelona el Maestro!
2010-10-24 12:23
Angående Canal + sport, om ni har det gamla paketet Canal + sport, ska ni också ha tillgång till HD-kanalen.
I den sänds alla matcher som sänds i Canal + fotboll. Ni behöver då inte teckna det senare paktetet.
Annons: