/spanien/barcelona/forum/14618.aspx/spanien/barcelona/forum/14618.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-07-18 14:25
DM1982 //

Du kommer bara med negativa kommentarer och jag börjar bli på trött att svara på dom, det är du som är patetiskt som inte har nåt roligare att göra i livet än att ta upp samma Arsenal kritik man redan hört gång på gång kom med nytt som inte har med Wenger eller klubbens ungdomspolicy att göra.

Sen är det väl starkt att sluta på tredje plats när man har uppköpta klubbar bakom sig.
Barcelona DM1982
2010-07-18 14:13
Ämne: DM1982//

Man näm....
Snälla sänk inte nivån till "du hatar min klubb". Det blir så patetiskt.

Visst ska man tro på sitt lag men det gäller att vara realistisk. Det var det jag bad om.

Problemet är att ni kör med ursäkt efter ursäkt år efter år. För ung trupp, kan inte köpa in spelare, för många skador. Någon gång måste väl också tanken på att ni inte är bättre än de senaste årens tredje- och fjärdeplatser infinna sig?
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-07-18 14:09
Får man inte önska sitt lag en skadefri trupp och en världsmålis utan att det ska tas som ursäkter för en misslyckad säsong och att klubben är snål.
Barcelona Frodo
2010-07-18 13:52
DM1982

Märkliga free transfers och suspekta metoder till att värva in talanger är Arsenals sätt att spara in pengar. Att skylla på generationsväxling, skador och att de spenderat mindre än övriga lag är deras ursäkt till misslyckanden. Det kommer stå mellan Chelsea och ManU i år också.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-07-18 13:47
DM1982//

Man nämner en sak du fyller på med flera ditt Arsenal hat lyser igenom rakt av, Jag tror på mitt lag det är väl logiskt?
Barcelona Davids3
2010-07-18 13:47
däremot tycker jag inte ens att vi behöver cesc ?

jag vill absolut inte se pedro på bänken, han ska vara från start :)
och säg mig, vem av iniesta och xavi kan cesc peta ? ingen chans..
busq kommer inte heller petas vi måste ha 1 deff.mittfältare på plan..
så jag vet inte hur pep tänker där..
Barcelona Davids3
2010-07-18 13:46
hatar när barca snålar sig..
bara lägg 45 milj på cesc så kommer de få han oavsett om wenger vill eller inte, så länge fabregas själv vill så går det !

vem fan bryr sig om de blir ovänner, va ska barca med arsenal...kasta dom =D
Barcelona DM1982
2010-07-18 13:38
Ha ha...jag visste att du skulle säga att ni har en chans att vinna ligan bara det ena händer eller det andra.

Ni har en kass målvakt, köp en ny. Problemet är väl bara att ni inte vill lägga ut några pengar på spelare och vill man ha en bra målvakt måste han ha rutin och vara lite äldre. Så länge ni inte vill betala för er så har ni den målvakten ni förtjänar.

Skadefri trupp? Ja, kanske dags att investera i en ny fystränare? Återigen, det kostar pengar och det verkar som om ni absolut inte vill betala för något, gratis är gott. Å andra sidan är det den sämsta bortförklaringen det där med många skador. Men den verkar funka för er år efter år.

Så vi var överens om att att det bara står mellan ManU och Chelsea, bra.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-07-18 13:33
Ämne: Cesc Fabregas#4

....
DM1982//

Realistiskt sätt så skulle det stå mellan Man U och Chelsea för att dom har vunnit ligan dom senaste åren är du nöjd med svaret? Om jag kan se Arsenal som liga vinnare svarar jag absolut det är inte mycket som fattas bara en målvakt av världsklass och en skadefri trupp.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-07-18 13:28
Hetfield- Megan Fox is a dude //

Ingen fara, jag personligen skiter fullständigt i vart Cesc hamnar även om jag har han som forum alias, jag hoppas bara vi får bra betalt för han.

Men jag måste fråga en sak tycker ni inte det börjar bli tjatigt att snart höra hela er start elva snacka om vad Cesc vill i brist på bättre nyheter.
Barcelona DM1982
2010-07-18 13:25
Cesc Fabregas#4

Svara gärna på min fråga om vilka du tror vinner PL. Finns det några andra än ManU och Chelsea som realistiskt kan ta hem det?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-18 13:21
Ämne: Hetfield- Megan Fox ....
Fair enough. Tog ut min frustration på fel sätt, är bara trött på vissa gunners som ska ge oss en moralpredikan så fort någon i Barcelona öppnar munnen.

Ber om ursäkt för det.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-07-18 13:18
Hetfield- Megan Fox is a dude//

Arsenal är tillräckligt bra för sluta topp 4 och varför startar du en onödig debatt utan anledning?
2010-07-18 13:12
Ämne: Hehe, sagan om Cesc ....el Maestro

Jag väntar bara på att Arsenal fansen ska storma forumet.

Väntar 1..2...3

Cesc Fabregas#4

Sluta dunka dig själv i ryggen, ni är inte så bra.

Det är bara att acceptera att Arsenal är bara språngbrädan till bättre klubbar, så är det bara. Cesc kommer att återvända till Barcelona, förr eller senare.

Enough said.

Barcelona petersays
2010-07-18 13:11
" NAGON MER SOM TYCKER ATT VI BORDE KOPA TILLBAKA MARC CROSSAS ? "

Beror lite på vad han själv vill. Vi borde _lätt_ kunna få mer om vi köper tillbaka och säljer honom igen. Har för mig att klausulen bara var 1M Euro. Men vill han stanna i Celtic och det varken finns intresse från andra klubbar eller från Pep så är det mest logiska att låta honom stanna.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-18 13:09
The reporter,

vart har du hört det?
Barcelona DM1982
2010-07-18 13:08
Jag hoppas att Arsenal missar CL-platsen men det lär de nog inte göra. Det ser ut som om en värvning av Fabregas tidigast kan vara aktuell nästa säsong så vore det bra om de missade CL eftersom de måste få in pengar. Då kanske budet som Barca har lagt nu känns bra och inte några fantasisummor som Wenger vill ha för en bänknötare i landslaget och som även skulle vara det i Barca till en början.

Men är det verkligen den enda punkten vi är överens om? Ser du någon annan än ManU och Chelsea som segrare? Och kom inte och säg Arsenal nu, snälla.
Barcelona el Maestro!
2010-07-18 13:04
Hehe, sagan om Cesc verkar inte alls vara slut, hur mycket Wenger än skulle vilja få den ur världen.
Senast är det el capitano som uttalar sig. Han vet vad han pratar om.

Citat:
"I think Arsenal need to respect his class and show the same class by giving the guy who has given so much to them the move that he and his family want. He[Cesc] is the future of Barcelona and Arsenal can't do anything to stop that.
I have just spent six weeks with him and there is only one club he wants to be at. The worst-case scenario is that we have to wait another 12 months for him to join us - but Arsenal, Barcelona and Cesc know that is the very worst-case scenario."

Vi får se hur denna saga/triller slutar.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-07-18 12:57
Ämne: Inte splittrad men l....
DM1982//

Vad bra att du insåg att Arsenal aldrig missar en CL plats enda punkten vi är överens om. Tottenham på tredje plats skämm inte ut dina kunskaper det är som att tippa Valencia som liga segrare.
Barcelona Anders
2010-07-18 12:55
Någon som vet vad Abramovich gör i Stockholm? Inte helt säker på att han personligen är här men hans "båt" (Le grand bleu) ligger vid gamla stan...
Barcelona The Reporter
2010-07-18 12:34
Kommer inte spelschemat idag?
darre2
2010-07-18 12:34
NAGON MER SOM TYCKER ATT VI BORDE KOPA TILLBAKA MARC CROSSAS ?
Barcelona DM1982
2010-07-18 12:28
Inte splittrad men lite otydligt.

ManU och Chelsea slåss om förstaplatsen, sedan tror jag att City kommer trea, kanske Tottenham.

Arsenal kommer hamna som bäst på fjärdeplats.

Klarnade det lite nu?

Självklart hoppas jag att Arsenal missar CL-platser helt men de lär de nog inte göra.
Real Madrid Hassan
2010-07-18 12:23
Pérez ska enligt Sport ha tackat nej till Adriano. Kul att tidningarna alltid hittar något nytt som de kan använda till klassikern.

Jag satt och funderade på Canal+ och dess satsning av ligan. Det skall bli riktigt spännande att se vem som blir deras La Liga-expert.

Som ni alla känner till kommer Canal+ att ha en La Liga-expert. På länken finns ett par alternativ som jag tror kan komma att bli just denna expert.

Vem skulle ni vilja ha? För er som skrev tidigare om Tv4 - ni kan vara lugna. Det blir ingen Pontus Kåmark detta har deras PR-chef sagt till mig.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-07-18 12:21
Ämne: Inte för att det har....Du är splittrad i dina åsikter först säger du City kommer komma före Arsenal sen säger du fjärde platsen kommer stå mellan City,Spurs,Pool och Arsenal ingen som helst koll.
darre2
2010-07-18 12:20
For DM positionen kan vi ju kopa tillbaka marc corssas gryym spelare som vi salde till celtic for drygt 2 ar sen...
Barcelona DM1982
2010-07-18 12:06
Inte för att det har något med Barca att göra men City kommer komma före Arsenal den här säsongen. Det står mellan ManU och Chelsea som etta, sedan kommer City, Tottenham, Liverpool och Arsenal som slåss om platserna under.

Det som är helt säkert är att Arsenal inte vinner ligan eller något annat i år, som vanligt.
Atlético addeh
2010-07-18 11:49
Intressanta namn som kan ersätta Yaya. Senna vore ett superbt alternativ. Rutinerad, accepterar bänken och skulle även kunna lära Busquets en del.
2010-07-18 11:18
Cesc Fabregas#4

"Det Arsenal har försökt är att hitta rätt balans och lösningar för att vinna den där liga titeln."

The never ending quest.

Förövrigt så röstar jag på att vi tar in Senna. Han kan sitta på bänken, och han gör alltid ett gediget jobb när han väl får hoppa in. Sen kan han dessutom fungera som en mentor åt Busquets, finslipa hans egenskaper och lära honom nya saker.
Barcelona el Maestro!
2010-07-18 11:18
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Jag kommer att sätta mina slant på att Man City hamnar före Arsenal. Man City har nu ett lag som ska konkurrera i topp 4. Man har spelare som har spelat ihop en säsong och man har dessutom förbättrat truppen.
Det är dessutom inte omöjligt som sagt, att Liverpool tar plats i topp 4.
Annons: