/spanien/barcelona/forum/14616.aspx/spanien/barcelona/forum/14616.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2010-07-18 12:06
Inte för att det har något med Barca att göra men City kommer komma före Arsenal den här säsongen. Det står mellan ManU och Chelsea som etta, sedan kommer City, Tottenham, Liverpool och Arsenal som slåss om platserna under.

Det som är helt säkert är att Arsenal inte vinner ligan eller något annat i år, som vanligt.
Atlético addeh
2010-07-18 11:49
Intressanta namn som kan ersätta Yaya. Senna vore ett superbt alternativ. Rutinerad, accepterar bänken och skulle även kunna lära Busquets en del.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-18 11:18
Cesc Fabregas#4

"Det Arsenal har försökt är att hitta rätt balans och lösningar för att vinna den där liga titeln."

The never ending quest.

Förövrigt så röstar jag på att vi tar in Senna. Han kan sitta på bänken, och han gör alltid ett gediget jobb när han väl får hoppa in. Sen kan han dessutom fungera som en mentor åt Busquets, finslipa hans egenskaper och lära honom nya saker.
Barcelona el Maestro!
2010-07-18 11:18
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Jag kommer att sätta mina slant på att Man City hamnar före Arsenal. Man City har nu ett lag som ska konkurrera i topp 4. Man har spelare som har spelat ihop en säsong och man har dessutom förbättrat truppen.
Det är dessutom inte omöjligt som sagt, att Liverpool tar plats i topp 4.
Spanien Cesc Fabregas#4
2010-07-18 11:08
Ämne: Ämne: KtoorBa.... el Maestro!//

Du gör samma misstag som media gör varje säsong att räkna Arsenal ur topp 4. Det har aldrig vart nån som helst tvivel inom Arsenal kretsar att man klarar minst CL plats, du ska titta åt Liverpool,Tottenham och Man City det är dom som slåss om fjärde platsen folk borde lära sig vid här laget.

Det Arsenal har försökt är att hitta rätt balans och lösningar för att vinna den där liga titeln.
Barcelona sabit
2010-07-18 11:06
Ämne: Ämne: KtoorBa....
hahaha tror du verkligen att pool kommer vara bättre än Arsenal nästa säsong ?
Barcelona Barçainfluensa
2010-07-18 10:59
el maestro

Jag tror inte fabregas vill komma denna säsong , för om han verkligen velat det så kan jag lova dig han hadde han spelat i barca. men det e bra vi behöver inte han nu jag tycker vi har ett bra lag nu..
Barcelona el Maestro!
2010-07-18 10:45
Ämne: KtoorBaloor//

Jag....Hur roligt är det att ha en kapten som har sitt hjärta någon annanstans?
Om en spelare vill byta klubb/arbetsgivare så kommer han förr eller senare att få igenom sin vilja. Det går inte att tvinga kvar en spelare i en klubb när han vill spela i annan klubb. Wenger själv vet om det.

Till säsongen 2011/2012 blir det mycket svårt att hålla honom kvar i Arsenal! Det är jag säker på.

Edit: Min fråga till dig är om du tror att Arsenal kommer vara kvar i topp 4 när säsongen ska summeras? Det blir svårt det.
Man City tar plats i topp 4. Liverpool kommer också antagligen att ta tillbaka sin position i topp 4. Man united och Chelsea kan du räkna med som lag som konkurrerar om titeln.

Det blir spännande att se om Arsenal kan hålla Man City och Liverpool bakom sig i tabellet med andra ord, med Cesc och utan Cesc. Det blir svårt det.
Spanien Clichy #22
2010-07-18 10:10
KtoorBaloor//

Jag undrar hur du skulle reagera om din svärfar skulle säga så där till dig :D

Frodo//

Ok. Han verkar ju ha den inställning som krävs då i alla fall. Men jag är fortfarande rädd att han får svårt att slå sig in i laget när man på två senaste säsongerna värvat Villa och Zlatan. Hoppas jag har fel.

Barcelona ★Sami★
2010-07-18 10:08
Här är spelarna som kan ersätta Yaya Toure. Vem vill ni se? Zapater som spelar i Genoa är väl defensivmittfältare? Han gillar jag sjukt mycket.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-18 03:00
Nu måste jag hylla Rosell äntligen kom första värvningen bra jobbat. Fan vad spännande med den här Adriano, av det jag har sett av honom i Sevilla har det varit imponerande.

ADRIANO SHOW PÅ LÄNKEN!!!
Atlético addeh
2010-07-18 02:35
17 Barça B spelare kommer delta under försäsongen. Ska bli väldigt intressant att se hur allt utvecklar sig. Hoppas Henrique gör bra ifrån sig så han får chansen på riktigt av Pep.

Följande spelare kommer delta under försäsongen:

Målvakter: Pinto, Oier, Miño & Masip

Försvarare: Milito, Maxwell, Henrique, Fontás, Muniesa, Armando, Dalmau, Gómez & Adriano

Mittfältare: Keita, dos Santos, Riverola, Victor Sánchez, Vázquez, Sergí Roberto & Ilie

Anfallare: Bojan, Jeffren, Ibrahimovic, Soriano, Benja, Nolito, Edu Oriol, Hleb

Spelare som Thiago & Bartra spelar U19-EM och kan inte delta av den anledningen. De som spelat VM börjar träna senare i Augusti.
Barcelona KtoorBaloor
2010-07-18 02:09
WilgotH

Eran Cesc? Det har aldrig varit ''eran'' och kommer aldrig att bli eran. Cesc tillhör Barca och det vet till och med han. Men ni kan få låna honom några år till ;)
Barcelona Frodo
2010-07-18 02:06
Clichy22

I Barcelona brukar en utlåning oftast betyda första steget till att lämna klubben för spelaren. Dessutom visar Bojan prov på en stark mentalitet vilket krävs för att lyckas i Barca. Han säger alltid att han är villig att kriga för sin plats och bli en legend i Barca likt spelare som Puyol och Xavi. Hans mentalitet gör att fansen gillar honom och vill att han ska lyckas.

Det här med brist på speltid kan han bara påverka genom att spela bra. Spelare som Xavi, Iniesta, Busquets, Pedro med flera forcerade sig in laget trots att de hade en tuff konkurrens. Dessa spelare har blivit belönade för sitt tålamod och förhoppningsvis går Bojan samma framtid till mötes.
Barcelona el Flaco
2010-07-18 01:43
Det är nu officiellt att Carles Busquets blir målvaktstränare för A-laget nu när Juan Carlos Unzué lämnar Barça för att träna Numancia.

Busquets har sedan 2003 varit målvaktstränare för B-laget och även Juvenil. Under säsongen 2007/08 arbetade han tillsammans med Pep Guardiola under tiden i Barça Atlétic och även med sin son, Sergio.

Får hoppas nu dock att Carles Busquets visar sig vara en bättre lärare än utövare när det gäller målvaktsfronten. Minns att han var knappast känd för att vara en stabil keeper back in the days.
Spanien Clichy #22
2010-07-18 01:40
westinho//

Tack för svaret. Fast skulle det inte vara vettigt att låna ut Bojan? Är ju en grym talang, men känns som att han behöver speltid och att risken är stor att han inte får det inkommande säsong i Barcelona.
Delarocha
2010-07-18 01:30
Messi#10

Adriano har knappt spelat back i Sevilla väl? Skulle snarare se det som en förstärkning till alla kanter och håll. En defensiv ytter, offensiv ytterback. Kan avlasta på Abidal/Maxwell och Dani Alves.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-18 01:28
WilgotH

Nej!? Fifan, ska lägga mig ner och gråta en stund... ;)

Förhoppningsvis håller alla inblandade k*ften nu, framförallt huvudpersonen själv som bara yrar.
Delarocha
2010-07-18 01:25
WilgotH

Härligt va. Då kanske ni hamnar topp 4 i år igen. Hurra!
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-18 01:24
Ämne: Oops ser ut som våra....
Som tur är! Riktigt onödigt de skulle vara att betala 400+ för en bänkspelare.. Dock framtidsman men tror inte hans pris kommer öka om 1-3 år, såvida ni inte vinner trippeln med Cesc som gör hat-trick i finalen och tar Spanien till EM guld 2012, inte så värst troligt dock :)
Messi#10
2010-07-18 01:21
Adriano? hmm detta måste ju tyda på att Abidal inte ingår i peps planer kommande sässe. Utgår från att Barca tänker använda honom som vänsterback även om man han kan spela i anfallet?

Pep the king: Zlatan klarade sig ju galant i Holland? Och det är väll där barca fått sitt spel ifrån. dvs den snabba 4-3-3 fotbollen :)
WilgotH
2010-07-18 01:14
Oops ser ut som våran kära Cesc stannar i Arsenal .
Barcelona Puyi 5
2010-07-18 00:06
sitter i barcelona och har sett några matcher på barca tv och ja måste säga att benja martinez är en spelare man måste hålla ett öga på, sen så finns det dom solklara som thiago, dos santos, muniesa, bartra och massa mer. men benja verkade vara en ganska färdig fotbollspelare, han var, snabb, stark, tvåfotad och även bra bollkontroll, hoppas han spelar bra i försäsongen så han får en chans i första laget.
Barcelona Pep the King
2010-07-18 00:02
★Sami★
Zlatan är för seg för Barcas spel. Det går för snabbt för han. Bättre spela med Bojan och Pedro som har mer fart!
Zlatan kommer få sitta på bänken och tjura.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-17 23:58
Falskt, som Zlatan sa igår, de använder hans namn för att sälja tidningar..
Barcelona ★Sami★
2010-07-17 23:55
Vad tror ni? Sant eller falskt rykte.
Barcelona DM1982
2010-07-17 23:42
Ämne: Messidinho_10//

V....
Bojan har proffkontrakt med Barca så ni kan tyvärr inte göra en Fabregas med honom. Synd va ; )
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-17 23:38
LÄNKTIPS.
Essien hade inte riktigt fått in siktet på uppvärmningen efter sin långa skadefrånvaro..när matchen väl var igång gick det bättre dock
Barcelona westinho
2010-07-17 23:31
Ämne: Messidinho_10//

V....
Blir svårt med speltid för Bojan nu när Ibra, Pedro, Messi och Villa går före honom. Men i slutet av förra säsongen var han fantastisk och petade ju Ibra, så jag är inte orolig..han kommer bli en riktigt bra spelare.
Spanien Clichy #22
2010-07-17 23:23
Messidinho_10//

Visst, men det är skillnad på att prata om någon och att låta någon prata.

Skönt att Rosell verkar ha insett det som Laporta borde förstått för 2 månader sen, dvs att Fabregas är under kontrakt och att Arsenal inte är intresserade av att sälja honom.

Hur artar sig Bojan nuförtiden? Känns som att han fallit något i skymundan bland stjärnspelarna och transferryktena. Blir det här hans riktiga genombrottsår?
Annons: