/spanien/barcelona/forum/14614.aspx/spanien/barcelona/forum/14614.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-07-19 16:24
Hetfield

Vad jag hört om Özil har han varit strålande i Werder Bremen och det klart, fortsätter han att utvecklas kommer han bli en utav världens allra främsta. Förresten så är han bara 21.

Grejen med Barcelona är ju att dem alltid föredrar spelare från de egna leden, så jag ser det som näst intill omöjligt att en spelare som Gourcuff kommer spela för oss en dag. Cesc är Xavi's arvtagare, frågan är bara när han ska återvända till Katalonien.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-19 16:07
addeh

Nja, han var ju helt lysande i Tyskland redan som 22 åring. Jämför det med hur etablerade spelare som C.Ronaldo, Messi, Ribery, Kaka osv. spelade, så är det ju imponerande.

Jag tänker främst på hans ålder och priset, lägg till hans enorma potential så har vi en spelare som kan avlasta Xavi/Iniesta. Men i en perfekt värld så hade vi köpt Gourcuff och skippat Cesc.

el Flaco drog parallellen med Arshavin som var lysande i EM, men skillnaden här är att Özil spelar i en bättre liga och han är endast 22 år. När Arshavin fick genombrottet så var han i den åldern att han var på väg ner.

Till RED:

Är det verkligen smart att publicera artikeln "Guardiola: "Vi vill värva Cesc". Jag väntar bara på att Arsenalfansen ska storma forumet hehe.
Atlético addeh
2010-07-19 15:45
el Flaco

Visst, Bartra gjorde inte bort sig och såg stabil ut, men kroaterna bjöd inte upp till nåt vidare motstånd. De hade i alla fall inget anfallsspel.

Hetfield

Jag är också emot dig när det gäller Özil. Föll på knä för honom under VM men det är också det enda jag sett utav honom. Ju längre in i VM-turneringen vi kom tyckte jag Özil försvann mer och mer, han har ju ett rykte att vika ner sig i viktiga matcher.

Tycker Thiago borde få chansen på riktigt i A-laget kommande säsong, även om han fortfarande har en del att lära. Riktigt intressant spelare. Matchens gigant mot Kroation i U19-EM igår.
Barcelona el Flaco
2010-07-19 15:35
Ämne: EL FLACO//
Man tac....
el Maestro/

Ingen orsak. Klint hjälpte även till med artikeln och förtjänar ett tack han med.
Barcelona tikitaka
2010-07-19 15:26
Tja, kan man Streama presentationen? :)
Barcelona el Flaco
2010-07-19 15:21
Ämne: Ämne: MF Doom....
Bartra är just nu uttagen i det spanska U-19 laget och spelar EM i Frankrike. Han såg ganska stabil i inledningsmatchen mot Kroatien igår.

Jag rekommenderar dig att hålla ögonen på Fontàs och Muniesa under försäsongen och även Sergi Gómez, ytterligare en ung mittback som fick chansen av Luis Enrique under slutspurten förra säsongen.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-19 15:19
Pep ville ju faktiskt behålla Chyg, men det var Rosell som övertalade honom att det är bäst att sälja Chyg så att man kan finansiera andra köp. Jag var en av de få som ville ge Chyg en andra chans, så i mina ögon är det synd att han försvann.
Han visade ju faktiskt en hel del hjärta, och han lärde sig språket förvånansvärt snabbt.

Jag har alltid var lite bitter över att Van Bommel försvann, han blev väldigt snabbt en av mina favoriter. Han ville ha speltid , men jag kan fortfarande inte förstå varför klubben inte övertalade honom att stanna.

Jag är lite orolig att det inte pratas om nya värvningar, vi har trots allt ett par luckor i laget som måste täppas. Jag vill inte jämföra oss med Real, men de har lyckats att täppa många hål (med bra och unga spelare).

Jag röstar fortfarande på Özil (som el Flaco var lite mot), men jag ser en hel del potential i pojken. Lägg till att han är 22 år och hans kontrakt går ut om 1 år, så vi skulle kunna få honom för 15-20 miljoner.
Barcelona el Maestro!
EL FLACO//
Man tackar. Klockrena översättningar.
Real Madrid El Nisse
Joe Cole till Liverpool!!!!!!!!
MF Doom
2010-07-19 15:13
Ämne: MF Doom/

"[.....
Roligt att läsa det du skriver, har ingen koll på ungdomarna om jag ska vara ärlig men man lär sig med tiden.
MF Doom
2010-07-19 15:12
Hur många av er har eller ska beställa canal plus förresten? Eller kommer många att streama istället?
Barcelona el Flaco
2010-07-19 15:10
MF Doom/

"[...] jag hade gärna sett en satsning på en mittback som kan bilda ett stabilt försvar många år framöver. Puyol duger fortfarande men hur länge till".

När det gäller framtiden för mittbacksfronten har vi trion Fontás, Muniesa och Bartra som säkerligen lär få sina chanser denna säsongen. Förhoppningsvis blir någon av dessa tre Puyols framtida ersättare där bak.
Barcelona Sjölejonet
2010-07-19 15:09
Vi struntar i att värva Fabregas. Han har kontrakt med Arsenal till 2015. Han kommer inte bli en Barca spelare förrän tidigast 2014.
Barcelona westinho
2010-07-19 15:07
Ämne: MF Doom: Vet du att ....
Bl.a. Piqué har ju sagt öppet att Cescs önskan är att spela i Barcelona, jag tror inte han hade sagt så om det inte varit sant. Om det hade varit lögn skulle nog Cesc dementerat det, eller?

Nu får det vara slut på cesc-diskussionerna.
MF Doom
2010-07-19 15:06
Elsafrånunderjorden

Han har ej sagt de men inte förnekat det. Han hade kunnat döda alla rykten direkt, precis som Pep kunde ha gjort med Ibra egentligen.

H.Alavi - Magico!

Pep själv gjorde han till en flopp. Hade gärna sett honom vara kvar. Vem ska värvas nu? För som jag tidigare skrev till el flaco så behövs det ingen värvning nu då Adriano har kommit och Abidal kan spela i mitten ifall någon blir skadad men jag hade gärna sett en satsning på en mittback som kan bilda ett stabilt försvar många år framöver. Puyol duger fortfarande men hur länge till.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-07-19 14:58
MF Doom: Vet du att Cesc vill till Barca? Har han sagt det öppet?

FC Barcelona en Mi Corazón: Han jämförde inte försäljningarna, han sa att vill styrelsen sälja så kan han inte göra så mycket åt det, oavsett om det är Chyg eller Iniesta.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-19 14:58
FC Barcelona en Mi Corazón

För mig var Chyg en flopp för att han inte fick så mycket speltid, och när han väl fick det så var han kass.

Han fick aldrig den stora chansen, dvs att spela från start i flera matcher och visa upp sig.

Det finns säkert något positivt i Chyg, annars skulle inte Guardiola ha värvat honom.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-07-19 14:51
guardiola jämför försäljningen av chygyrnskiy med att det känns som att man skulle sälja Iniesta, mår killen bra? hur kan man ens jämföra, vad fan har chygyrnskiy gjort som är så jävla bra så guardiola blev sjukligt kär?
MF Doom
2010-07-19 14:43
rätta mig om jag har fel men cesc tecknade väl ett nytt kontrakt med arsenal förra säsongen? varför gjorde han det då han vill till barca? ville han få upp lönen och samtidigt bli kvar i arsenal? ändrades hans åsikt efter säsongen eller hur ligger det till? hade han inte tecknat ett nytt kontakt så hade det gjort värvningen av han lättare.

men om jag själv får välja så klarar barca sig utan han just nu iaf!
Barcelona el Flaco
2010-07-19 14:28
Ämne: el Flaco
Så Caceres....
Att döma av det Pep sade under presskonferensen så ja.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-19 14:18
Haha scrolla ner på sidan och kolla på videon!!
Barcelona westinho
2010-07-19 14:13
"Ramos hoppas på trippel"

Är det bara jag som får en déja vu känsla?
Barcelona Pep the King
2010-07-19 14:13
Ett gott skratt förlänger livet:)
Barcelona basaric
2010-07-19 14:12
Pique och Cesc njuter av livet..
Barcelona ★Sami★
2010-07-19 14:10
el Flaco
Så Caceres kommer bli utlånad?
MF Doom
2010-07-19 14:04
Ämne: Gotha/

Pretty muc....
sant, värvning av en mittback är ingen panik då. hoppas bara att abidal håller sig skadefri. tror att det bara kommer en backup till sergi nu sen lär det inte hända nåt mer som det känns nu. lämnar ibra så kommer cesc kanske men arsenal verkar inte vilja släppa honom alls och barca behöver inte honom just nu heller.
Barcelona 8 som Iniesta.
2010-07-19 13:39
Någon som har en länk på presskonferansen? :)
Barcelona el Flaco
2010-07-19 13:38
Gotha/

Pretty much. *Nickar instämmande*

MF Doom/

Jag tycker framför allt att det var bra att Guardiola förklarade varför han valt att bara förlänga sitt kontrakt med ett år, även om det var ett ganska väntat svar.

Sen tycker jag även att han motiverade köpet av Adriano och det lät förnuftigt att ta in en sådan pass mångsidig spelare som kan täcka upp på många olika positioner. Pep sade även att man kan använda Abidal som mittback och köra med Adriano som vänsterback, vilket kan leda till att en värvning av en ny mittback inte är någon direkt prioritering även ifall Márquez skulle lämna.
MF Doom
2010-07-19 13:35
Ämne: Intressant, Liverpoo....
dom flesta klubbarna lär inspireras av barcas filosofi med tiden, då priserna på spelare är helt sjuka idag.
Real Madrid Gotha
2010-07-19 13:32
el Flaco;

Vi håller alltså med varandra till punkt och pricka.

Annons: