/spanien/barcelona/forum/14613.aspx/spanien/barcelona/forum/14613.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2010-07-19 15:10
MF Doom/

"[...] jag hade gärna sett en satsning på en mittback som kan bilda ett stabilt försvar många år framöver. Puyol duger fortfarande men hur länge till".

När det gäller framtiden för mittbacksfronten har vi trion Fontás, Muniesa och Bartra som säkerligen lär få sina chanser denna säsongen. Förhoppningsvis blir någon av dessa tre Puyols framtida ersättare där bak.
Barcelona Sjölejonet
2010-07-19 15:09
Vi struntar i att värva Fabregas. Han har kontrakt med Arsenal till 2015. Han kommer inte bli en Barca spelare förrän tidigast 2014.
Barcelona westinho
2010-07-19 15:07
Ämne: MF Doom: Vet du att ....
Bl.a. Piqué har ju sagt öppet att Cescs önskan är att spela i Barcelona, jag tror inte han hade sagt så om det inte varit sant. Om det hade varit lögn skulle nog Cesc dementerat det, eller?

Nu får det vara slut på cesc-diskussionerna.
MF Doom
2010-07-19 15:06
Elsafrånunderjorden

Han har ej sagt de men inte förnekat det. Han hade kunnat döda alla rykten direkt, precis som Pep kunde ha gjort med Ibra egentligen.

H.Alavi - Magico!

Pep själv gjorde han till en flopp. Hade gärna sett honom vara kvar. Vem ska värvas nu? För som jag tidigare skrev till el flaco så behövs det ingen värvning nu då Adriano har kommit och Abidal kan spela i mitten ifall någon blir skadad men jag hade gärna sett en satsning på en mittback som kan bilda ett stabilt försvar många år framöver. Puyol duger fortfarande men hur länge till.
Spanien Elsafrånunderjorden
2010-07-19 14:58
MF Doom: Vet du att Cesc vill till Barca? Har han sagt det öppet?

FC Barcelona en Mi Corazón: Han jämförde inte försäljningarna, han sa att vill styrelsen sälja så kan han inte göra så mycket åt det, oavsett om det är Chyg eller Iniesta.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-19 14:58
FC Barcelona en Mi Corazón

För mig var Chyg en flopp för att han inte fick så mycket speltid, och när han väl fick det så var han kass.

Han fick aldrig den stora chansen, dvs att spela från start i flera matcher och visa upp sig.

Det finns säkert något positivt i Chyg, annars skulle inte Guardiola ha värvat honom.
Barcelona FC Barcelona en Mi Corazón
2010-07-19 14:51
guardiola jämför försäljningen av chygyrnskiy med att det känns som att man skulle sälja Iniesta, mår killen bra? hur kan man ens jämföra, vad fan har chygyrnskiy gjort som är så jävla bra så guardiola blev sjukligt kär?
MF Doom
2010-07-19 14:43
rätta mig om jag har fel men cesc tecknade väl ett nytt kontrakt med arsenal förra säsongen? varför gjorde han det då han vill till barca? ville han få upp lönen och samtidigt bli kvar i arsenal? ändrades hans åsikt efter säsongen eller hur ligger det till? hade han inte tecknat ett nytt kontakt så hade det gjort värvningen av han lättare.

men om jag själv får välja så klarar barca sig utan han just nu iaf!
Barcelona el Flaco
2010-07-19 14:28
Ämne: el Flaco
Så Caceres....
Att döma av det Pep sade under presskonferensen så ja.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-19 14:18
Haha scrolla ner på sidan och kolla på videon!!
Barcelona westinho
2010-07-19 14:13
"Ramos hoppas på trippel"

Är det bara jag som får en déja vu känsla?
Barcelona Pep the King
2010-07-19 14:13
Ett gott skratt förlänger livet:)
Barcelona basaric
2010-07-19 14:12
Pique och Cesc njuter av livet..
Barcelona ★Sami★
2010-07-19 14:10
el Flaco
Så Caceres kommer bli utlånad?
MF Doom
2010-07-19 14:04
Ämne: Gotha/

Pretty muc....
sant, värvning av en mittback är ingen panik då. hoppas bara att abidal håller sig skadefri. tror att det bara kommer en backup till sergi nu sen lär det inte hända nåt mer som det känns nu. lämnar ibra så kommer cesc kanske men arsenal verkar inte vilja släppa honom alls och barca behöver inte honom just nu heller.
Barcelona 8 som Iniesta.
2010-07-19 13:39
Någon som har en länk på presskonferansen? :)
Barcelona el Flaco
2010-07-19 13:38
Gotha/

Pretty much. *Nickar instämmande*

MF Doom/

Jag tycker framför allt att det var bra att Guardiola förklarade varför han valt att bara förlänga sitt kontrakt med ett år, även om det var ett ganska väntat svar.

Sen tycker jag även att han motiverade köpet av Adriano och det lät förnuftigt att ta in en sådan pass mångsidig spelare som kan täcka upp på många olika positioner. Pep sade även att man kan använda Abidal som mittback och köra med Adriano som vänsterback, vilket kan leda till att en värvning av en ny mittback inte är någon direkt prioritering även ifall Márquez skulle lämna.
MF Doom
2010-07-19 13:35
Ämne: Intressant, Liverpoo....
dom flesta klubbarna lär inspireras av barcas filosofi med tiden, då priserna på spelare är helt sjuka idag.
Real Madrid Gotha
2010-07-19 13:32
el Flaco;

Vi håller alltså med varandra till punkt och pricka.

Barcelona el Maestro!
2010-07-19 13:31
Ämne: el Flaco
Självklart....
Det var väl Franco som låg bakom den vinsten?
Barcelona el Flaco
2010-07-19 13:30
Gotha/

"Självklart har det relevans, men i den diskussion som fördes här inne där det diskuterades om vilken "förnedring" som var värst osv, Pasillon mot 2-6 så känner itne jag att 1943 segern hör hemma direkt."

I det anseendet håller jag med dig. Matchen från 1943 är mer en statistik idag än något annat, men det är väl ändå intressant att läsa om vad som skedde den dagen.

Mitt inlägg var dock mer riktad åt att klubbarnas historia rent generellt aldrig kan plockas bort ur ekvationen, än att diskutera om den sentimentala värdet när det gäller förnedring i samband med el Pasillo och 2-6 matcherna.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-07-19 13:28
Intressant, Liverpool tänker kopiera Barcelonas modell nu.
MF Doom
2010-07-19 13:26
Ämne: H.Alavi/

Jag föjd....
hoppas att klubbarna som lånar barcas spelare, betalar deras löner också!
MF Doom
2010-07-19 13:25
Ämne: MF Doom/

Jag tyck....
nej men jag trodde att det skulle komma upp någon form av diskution här i samband med peps presskonferens!

Barcelona el Flaco
2010-07-19 13:25
H.Alavi/

Jag föjde pressfonerensen via Sport.es och Pep sade följande om de utlånade spelarna:

”Vi har intentionerna att låna ut på nytt de spelarna som var utlånade förra säsongen. Vi ska prata med de och deras agenter för att komma fram till en överenskommelse”.
Real Madrid Gotha
2010-07-19 13:21
el Flaco
Självklart har det relevans, men i den diskussion som fördes här inne där det diskuterades om vilken "förnedring" som var värst osv, Pasillon mot 2-6 så känner itne jag att 1943 segern hör hemma direkt. Men självklart har den en relevans i stort, men i det lilla perspektivet som diskuterades här inne, där det handlade om känslorna för en viss match vi upplevt, då känner jag inte att 1943 har relevans, för det är nog ingen här inne som levde då ens.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-19 13:20
el Flaco

Jag kollade på inte på presskonferansen live utan följde Guardiolas ord via svensk/spansk media. Men i det jag har läst så har ingen jorunalist frågat Guardiola om hur framtiden ser ut för Henrique och Caceres.

Eller det kanske är jag som har missat det?
Barcelona el Flaco
2010-07-19 13:17
Gotha: "Så det är bara att inse, att alla lever i historien, inte bara madridistas".

Co-sign, men å andra sidan, vad vore klubbar som Barça och Madrid utan sin historia? Jag anser att det som hände för 50-60 år sedan är till en viss del relevant än idag och har bidragit med att stärka rivaliteten mellan dessa två klubbar.

Barcelona Frodo
2010-07-19 13:16
addeh

Det är en sak att Perez accepterar Mourinhos syn på fotboll men det är en helt annan sak om fansen gör det. Nu menar jag inte svenskafans realsupportrar som försvarar kontringsfotboll utan fansen som bor i Madrid. I Spanien handlar fotbollen om resultat och underhållning. Detta gäller särskilt i storklubbar som Real och Barca.

Fansen kanske accepterar en defensivare fotboll i en säsong om de vinner titlar. Men det kommer inte att hålla i längden och deras frustration kommer att göra sig hörd.
Real Madrid Gotha
2010-07-19 13:13
Ämne: Ämne: Noterad....
Allting som hänt efter igår är ju historia, så alla människor lever på historia, bara att inse. Dock håller jag med dig att det som hände 1943 är inte för mig relevant eftersom att jag inte upplevde det.
Men Det som hänt för 2, 3, 10 år sen som jag har upplevt är historia lika mycket som allt annat. Och det är knappast pasillo eller 2-6 som avgör vilket man ser som mest förnedrande, det är vilket lag man håller på. Det är subjektivt så det heter duga och att påstå något annat är ju bara löjligt.

Så det är bara att inse, att alla lever i historien, inte bara madridistas.
Annons: