/spanien/barcelona/forum/14611.aspx/spanien/barcelona/forum/14611.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
elbraco
2010-07-19 21:58
Ämne: Någon som vet hur lä....
Personligen tycker jag att Maxwell har skött sig bra med tanke på hur lite som spenderades på honom. Han köptes ju trots allt in som backup till Abidal.

Och Abidal spelade mittback under VM så skadad är hon nog inte, iaf inte allvarligt.
Barcelona el Flaco
2010-07-19 21:53
Hetfield/

"Det sägs ju att han är mer eller mindre klar för att återvända till Brasilien för ca. 20 miljoner euro".

Jag läste för två dagar sen att Flamengo inte hade råd med Ronaldinho och att det verkar som om det köpet inte kommer bli av (se länktips). Har även läst rykten om att Dinho kan vara på väg till MLS.

Annars håller jag med om det du skrev i det första stycket, om att vi borde komma ihåg honom för de goda åren snarare än det bittra slutet.

Vad gällande jämförelserna mellan Ronaldinho och Messi tänker jag inte gå in på det ämnet och säga vem jag föredrar av dessa två. Det är för svårt för mig.
Barcelona Fille s
2010-07-19 21:53
i artikel om vilka som ska spela försäsongen nämns abidal varken som försvare, eller spelare som får extra ledighet, är detta en plump av redaktionen för ja tror inte han spelar u 19 :P
Barcelona DM1982
2010-07-19 21:49
Ämne: Någon som vet hur lä....
Har han blivit skadad efter VM? Han spelade match under VM.
Barcelona Fille s
2010-07-19 21:47
Någon som vet hur länge och hur allvarlig abidals skada är? känns som han vart borta jätte länge nu och med en sån mångsidig spelare som adriano till truppen och maxwell som ständigt prestera medelbra fotboll börjar man ju undra.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-19 21:42
Ämne: Hetfield/

Det är ....Under de 3-4 åren som han var på topp så var han helt magisk, och jag tycker att vi ska komma ihåg honom som den spelaren han var i Barcelona. Ungefär som Hendrix, han var aktiv i ett par år, men trots det lever hans verk än idag. Det är för tidigt att säga något än, men jag tror inte att Messi kommer att nå till Ronnie's högsta nivå, frågan är mer om Messi klarar av att hålla sig på toppnivån längre än Ronaldinho.

Det sägs ju att han är mer eller mindre klar för att återvända till Brasilien för ca. 20 miljoner euro. Pengarna ska i sin tur användas till att locka Zlatan (plus mer pengar förstås). Det är otroligt synd, enda anledningen till att jag kollar på Milan är pga. Ronaldinho som är kvar som min favoritspelare genom tiderna (möjligen efter Batistuta).

Jag hoppas på att Ronnie går till Man C, snacka om vilket stjärnlag City får då! Men ser helst att han stannar i Milan , det sorgliga är att han är Milans bästa spelare.
Barcelona el Flaco
2010-07-19 21:30
Hetfield/

Det är verkligen sorligt att se Dinho kasta bort sin talang på det här viset. Han är förvisso 30 år gammal, men hans downfall har snarare berott på, som du är inne på, brist på inställning och vilja snarare än ålder och skador.

För några år var Ronaldinho symbolen för Jogo Bonito. Idag är han mer ett exempel på hur bristfälligt stjärnglansen inom fotbollen kan vara.

Trots det måste han nämnas i samma mening som Kubala och Cruyff som en av de största och viktigaste spelarna i Barças historia. El Gaúchos ankomst till Barcelona ändrade klubben, precis som ungraren och holländaren hade gjort i sina respektive epoker.
Atlético addeh
2010-07-19 21:21
Jag har aldrig sett Keita spela som pivoté. Han skulle säkert kunna göra det, men av det spelarmaterialet vi har i dagsläget känns Xavi eller möjligtvis Iniesta som dem enda som skulle kunna spela på den positionen förutom Busquets.
2010-07-19 21:21
el Flaco

Jag tror att han trivs så, han har visat klart och tydligt att fotboll är nr.2 för honom.
När han blev petad från landslaget så gick han till stranden och festade istället för att bita ihop och bli av med magen.

Kommer du ihåg när tidningarna & tv-kanalerna hånade honom för hans mage i Barcelona? Ett par veckor efter så gjorde han en dundermatch, och avslutade matchen med att visa magen för kameran, som var rena tvättbrädan.
Det är ambition och vilja! Om han hade visat 1/10 av det i sista säsongen i Barcelona så hade hela sagan slutat på ett helt annat sätt.
Barcelona el Flaco
2010-07-19 21:16
Ämne: Ronaldinho har blivi....
Det gör faktiskt lite ont att det skrivs mer om det Ronaldinho gör vid sidan av planen än på den samma. För bara fyra år sedan befann han sig on top of the world i och med Champions league segern i Paris och idag är han en i bästa fall en sidnotis.

Fell from top ten to not mention at all.
Barcelona el Maestro!
2010-07-19 21:14
Ämne: el Maestro!

Fabre....
Om någon då nöter bänken så tror jag att det skulle vara tyvärr Zlatan.
Då lär han hitta dörren ut i nästa sommar.
Man skulle bara hoppas på då att han hinner vinna den där j*vla Champions League med Barca innan han drar.
Canaletes
2010-07-19 21:08
Ronaldinho har blivit en riktigt livsnjutare :D

Här på scen med 50 Cent :P
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-19 21:02
el Maestro!

Fabregas skulle aldrig acceptera att sitta på bänken som t.ex Keita gjorde under förra säsongen i förmån för Xavi och Iniesta.

Om Cesc kommer, så kommer nog Villa ta central positionen i anfallet samtidigt som Iniesta tar över vänsterkanten. Med det sagt så förstår du nog också då att Zlatan måste säljas om vi ska spela på det här sättet.

Valdes
Alves-Pique-Puyol-Abidal
Xavi-Busquets-Fabregas
Messi-Villa-Iniesta

Som sagt, om Zlatan säljs.
Barcelona Dani Alves=The King
2010-07-19 21:02
Kan någon länka adrianos presentation !!!
Barcelona el Maestro!
2010-07-19 20:58
Man har läst många ställa frågan, var ska Cesc spela om han nu kommer till Barca?
Pep har lösningen klart för sig

Citat från presskonferensen:

"We are looking at a player in the profile of Toure, although if we sign Cesc we can adapt him to that position and look for another more attacking player".

Där har ni svaret.
Man behöver inte vara geni för att räkna ut att Cesc skulle kunna få regelbundet speltid utan behöva bara vara ersättare till Iniesta eller Xavi.

Hehe, Coolt!
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-07-19 20:52
Hur många matcher brukar Busquets missa då? Hans fysik är faktiskt underskattad. Han missar väl bara matcher när han blir avstängd :-)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-19 20:46
DM1982

Jo, det var ett tag sedan vi hade Madrid på Camp Nou under våren. Men de senaste två åren så har det faktiskt inte spelat någon roll då vi har vunnit 4/4.

I don´t care.

----

Adriano har nu blivit medlem i Barca Toons gänget. Är det bara jag som tycker att Guardiola blir skrämd när videon sätts igång precis när han går förbi skärmen? Lol!
Barcelona RimuZ
2010-07-19 20:44
Pivote rollen är hur viktigt som helst. Kan vi förlita oss på Keita? Har inte sett han där förr.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-19 20:36
Jag tror Adriano är tänkt som mittfältare. För som ytterback kommer han nog inte spela mycket. Vi har två spelare på vänstern, och påandra sidan finns Dani -alves som bara brukar vara borta ungefär 3 matcher per säsong.

Adriano ocvh Keita ska vara mittfältsreserver, och som någon sa här nedanför så kan ju Keita spela pivote.
JDS och Thiago behöver vi inte vara oroliga över. De kommer få speltid i cupen och säkert några matcher på Camp Nou i ligan också.
Barcelona DM1982
2010-07-19 20:35
Vet inte om jag är ute och cyklar nu men inte lottar man väl spelschemat i Spanien? Är rätt säker på att förbundet tar ut schemat själva, utan lottning.

För övrig lär vi få Real hemma första matchen, kan knappt komma ihåg när vi fick dem borta första matchen.
Atlético addeh
2010-07-19 20:30
Hetfield

Precis, en spelare för 40 milj. ska inte sitta på bänken likt det Henry gjorde förra säsongen, även om det handlar om Barcelona.

Fabregas kommer spela i Barcelona, frågan är bara när.
Atlético addeh
2010-07-19 20:28
KtoorBaloor

Rent realistiskt kan vi möta Real Madrid i första omgången. Men det kommer antagligen som vanligt bli en match sent på hösten och en sent på vårkanten.
2010-07-19 20:24
addeh/

Nej, det är inte fel att ha Cesc och Özil på bänken. Problemet är priset, man kan inte ha en spelare för 40 miljoner på bänken, det är därför jag röstar på att vi köper Özil (eller någon i samma prisklass).

Özil lär ju få en hel del speltid då Iniesta och Xavi behöver vila, samtidigt som man kan slänga in honom för att mixa om i grytan.
Vi kan nog stryka bort Cesc redan nu, det är klart och tydligt att Wenger vill bygga något med laget han har (nu när de har fått en ordentlig anfallare), och då är Fabregas en essentiell del av laget.
Så, no Fabregas :P.

El clasico matcherna brukar spelas i slutet av säsongen när ligan ska avgöras.
Translation?
More money of course.

Barcelona Alvés
2010-07-19 20:22
På presskonferensen idag så sa Guardiola att man letar efter en ersättare till touré och att om man inte köper någon i år så sa han såhär

If there is no signing of a direct replacement for Touré, Keita could take over in the defensive midfield role.

Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-07-19 20:16
KtoorBaloor.

Kan, kan vi göra. Men förbundet kommer nog att göra som de har gjort de senaste åren. Sent in på hösten och några omgångar innan slutet. Mer dramatik.
Lukas.RP
2010-07-19 19:40
Wellington

Ditt snack går inte hem i en klubb som Barcelona. Det gäller att hitta en bra kombination.

Och jo, vinna ska vi göra varje år. För gör inte vi det så blir det Real Madrid och det vill jag sist av allt här i livet.
Barcelona KtoorBaloor
2010-07-19 19:36
Kan vi möta Madrid första matchen?
Barcelona Wellington
2010-07-19 18:47
Alla är för vinst kåta nu! Känn inte att vi måste vinna varje år utan lägg det här året för att skola in nya unga spelare. Då kanske vi har en till Iniesta (Thiago) en ny Xavi (JDS) en mycket bra ersättare till Alves (Barta) med mera med mera och så kommer vi vara omöjliga nästa år. I längden tror jag det är mycket bättre än att kolla på vad som finns på marknaden hela tiden. Då kommer vi inte få upp några nya Xavis o Co och vi kommer aldrig bli så här bra igen.
Barcelona el Maestro!
2010-07-19 18:20
Ämne: Att Pep säger att ha....Det var nog bara ett sätt för Rosell att tala om att klubben behöver kontanta pengar. Ett sätt att mörklägga gamla ledningens framgång och sättet ekonomin sköttes. Det sportsliga kan han ju omöjligen sätta tvivel på. Det är mycket politik över det hela.

Han behövde på något sätt markera sin närvaro i styret.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-19 18:11
Att Pep säger att han ville ha kvar Chyg men att han av ekonomiska skäl tvingades sälja honom låter inte direkt bra.. hur står det till med klubbens ekonomi egentligen? Jag ställer mig frågan igen.

Det är synd att Chygy tvingades bort på det sättet han gjorde. Jag vet, han var inte alls bra den gågna säsongen men killen är ung och Pep såg något i honom. Några år till och vi kanske hade haft en världsback i honom.
Annons: