/spanien/barcelona/forum/14607.aspx/spanien/barcelona/forum/14607.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona VizzlA^^
2010-07-17 00:49
finns ingen logik i att värva j.martinez då han är nästan lika "gammal" som sergio..alltså kan inte båda ha en framtid som startspelare..en rutinerad spelare hade passat bättre +¨att en ung spelare behöver speltid.

senna skulle inte varit helt fel...
elbraco
2010-07-16 23:35
Ämne: Ämne: Jag är ....
Börjar bli tveksam till Javi Martinez, känns som man läser överallt att Bilbao kräver utköpssumman på 30 milj. euro för att släppa honom. Lite väl mycket enligt mig.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-16 22:54
"Vilket smäll det skulle vara att köpa ännu en landslagsspelare. Petez köper kanske framtidens landslagsmän. Barca äger just nu!"

Perez köper framtidens? Canales och Pedro Leon, that's it :P Annars är han väl ute efter Tysklands mittfältstrio? Khedira, Schweinsteiger och Özil..
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-07-16 22:51
Iniesta är verkligen en underbar människa. Han glömmer aldrig byn som han kom ifrån. När det spanska landslaget höll sitt firande glömde han inte att hylla Fuentebilla.

Men ni vet också hur blyg Iniesta är och han sa efteråt att om han visste vad som skulle hända härnäst så skulle han aldrig ha gjort mål. Han syftar på all media uppmärksamhet :-)

Nu kan han till och med få en egen fotbollsarena i Albacete.
Barcelona el Maestro!
2010-07-16 22:45
Ämne: Jag är mäkta imponer....Det är nog Pep och Zubi som har sett till att det blev just Adriano och inte någon annan. Rosell själv godkänner bara köpet som president.

Nästa värvning skulle jag gissa kan bli Javi Martinez som får ta Toures position. Han är en superbspelare som gör också mål med tanke på den position han spelar i.

Vilket smäll det skulle vara att köpa ännu en landslagsspelare. Perez köper kanske framtidens landslagsmän. Barca äger just nu!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-16 22:08
Jag är mäkta imponerad av Rosell. Folk spydde galla innan han ens fick chansen att visa vad han gick för, men jag är glad att han visar att det är han som bestämmer.
Hittills så är det mesta av hans beslut varit klockrena, och jag är väldigt glad att man köpte Adriano.

Om det hade varit upptill Txiki så hade han nog solat till sista dagen, sen värvat en dussinlirare för att ha gjort något i sista stunden.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-16 21:53
Alex.K

Vet faktiskt inte hur det ligger till med sånt. Sevilla ägde väl ändå en del av Adrianos kontrakt, om inte hela? Hur som helst så får ju Sevilla pengar för övergången, och då brukar ju dem mjölka ordentligt.
Canaletes
2010-07-16 21:49
1.70-ligan.

In fact, we have already begun to make some improvements by reform the ladies' washing and toilet facilities."

:)
Real Madrid Alex.K
2010-07-16 21:43
BlueRed - I’m with Coco

Ägs inte Adriano av ett företag? Kanske därför det blev billigt.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-16 21:13
Har inte haft tillgång till en dator, kommer hem och ser att Adriano är klar!? Det var verkligen inte ett namn man hade räknat med.

Har inte läst igenom inläggen så mycket, härinne, så jag vet inte vad ni tycker om det. Jag välkomnar honom, alltid tyckt om Adriano. Utvecklats riktigt bra dem två senaste säsongerna i Sevilla och jag tror att han kan bli riktigt bra i Barça.
Men som sagt, vilken överraskning, riktigt bra överraskning! :)

Edit: Priset var ju inte dåligt heller. Tror att Adriano själv verkligen pushat för att få igenom övergången. Annars hade nog Sevilla (del Nido) krävt mer, typ 16-20m €. Känns att dem släppte honom ganska enkelt.
Barcelona basaric
2010-07-16 21:09
Barcelona spelarna i VM 2010 slog hela 3181 korrekta passningar, otroligt.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-16 21:05
Nä, 3 år är väl kanske i längsta laget. Hoppas också mycket på Caceres och tycker inte klubben ska punga ut dyra pengar på en till back i nuläget :)

Senna är väl fortfarande till salu, men det kan väl diskuteras om det är ett bra köp. Han är fortfarande en grym spelare, men åldern talar inte för hans fördel.. även om 3 milj knappt är några pengar alls i den här branschen längre.

På tal om något helt annat:
LÄNKTIPS! Läste att Rosell vill ta tag i uppfräshningen av Camp Nou. Han säger att klubben har en fantastisk arena, men den börjar bli sliten. Huruvida omfattande ombyggnaderna blir återstår att se, men spendera 4 miljarder på det, som det snackades om innan.
Barcelona san Andrés
2010-07-16 20:54
1.70-ligan

Tveksamt om Puyol har tre år kvar. Vad är han, typ 32 nu? Han kommer alltid ha en kämparglöd som är omatchad ifotbollsvärlden, men tror han kommer ha tappat för mycket för att vara förstaval om tre år. Tyvärr.

Tycker vi har den nya Puyol redan, i Caceres. Han känns som en oslipad Puyol, och med lite slipning kan han och Piqué bli ett nytt mittbackspar.

Vad hände med Marcos Senna egentligen? Var inte han till salu för 3m euro?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-16 20:35
Barcadinho,

Håller med dig i det mesta du säger. Dock är inte en ersättare till Puyol helt nödvändig i år. I mina ögon är Puyol given brevid Pique iår med och som reserver duger Milito ev. Caceres , Abidal och juniorer utmärkt. Däremot kan det vara aktuellt till nästa säsong, då jag tror Puyol har max 3 säsonger kvar som förstaval.. såvida inte Caceres eller någon från de egna leden tar ett jättekliv i år :)

En ersättare till Yaya är dock ett måste, sen har vi en sjuhelsikes trupp
Barcelona Jonathan Dos Iniesta
2010-07-16 20:07
Traffic har nog också adriano. länktips
Barcelona westinho
2010-07-16 19:58
Älskar sådana här "från ingenstans-värvningar". Önskar klubben kunde göra tysta värvningar oftare. Inte lätt med de spanska tidningarna men ändå..
Canaletes
2010-07-16 19:53
WTF Moment igen!!! hahha :P

men en bra sådan!!!
Fan har alltid gillat Adriano som fan!! Alves motsvarighet FFS!!!!
Benvingut al Barça!!

men samtidigt fattar jag inte hur vi gör med Maxwell o Abidal
Márquez lämnar, Chygri har lämnat då bli det kanske Abidal i mitten?
Barcelona Barcadinho.
2010-07-16 19:49
Det var en överraskning och mycket bra värvning. Den naturliga två-fotare Adriano kan spela på många olika positioner, men han är mest en kant spelare. Han kan inte ersätta Yaya alltså, enligt vad jag tycker. Han kan rotera med Alves och Abidal, samt med Keita.
Och för vilket pris, mycket billigt med dagens mått.
Tummen upp för Rosell eller Zubizarreta.

Vi behöver ytterliggare två nya spelare – en istället för Yaya och en som kan så småningom ersätta Puyol. Chyg var tanken från början men han var en flopp. Abidal kan vara en tillfällig lösning men icke för en hel säsong. Jag vet att vi har här i LR några sydamrikanos som håller Milito väldigt högt, men enligt mig så är han bara en reserv.

el Flaco – jag tror inte att Adriano hör till Traffic. Traffic äger ofta väldigt unga spelare från Brasilien eller Miami innan deras genombrott. Adriano har varit i Spanien för länge för att kunna vara med i den kategorin.
Jag tror inte heller att värvningen har med Rosells kontakter i Brasilien att göra. Värvningen gick genom tack vare en bra relation mellan Barca och Sevilla efter Alves värvning. Del Nido var mycket nöjd med summan som Barca gett för Alves och relationerna mellan presidenterna var mycket goda sen dess. Det gick till och med och se med egna ögon hur vänliga Laporta och Del Nido var mot varandra under matcherna. Sista matchen med Laporta mot Sevilla kunde man se även extra vänskaps kramar och pussar. Det var en mycket känslomässigt stund mellan dem två, eftersom Del Nido anklagades då för skattefusk just innan matchen och ett hot av ett fängelsestraff svävade över hans huvud. Rosell eller Zubi fick fördel i förhandlingarna med en trevlig och godvillig Sevillas president.

Rambla o Hetfield –
Har ni inte lärt er att Medelhavet under juli och augusti är som en stekpanna?
Nästa gång kan ni försöka göra som mig. Åk dit under maj eller juni, mycket skönare väder och mindre turister.

Rambla – jag kommer ihåg att du ofta tyckte att Adriano är en filmare av värsta rangen. Jag hoppas att du kommer att få en bättre bild av honom nästa säsong.
Hamodiii
2010-07-16 19:21
Joo han fick starta när han var hel men han var väldigt skadebenägen den senaste säsongen. Därför missade han stora delar av säsongen.
Barcelona tikitaka
2010-07-16 19:09
Hamodiii

Var han startspelare den senaste säsongen? Tyckte inte att jag såg så mycket utav honom...
Barcelona tikitaka
2010-07-16 19:01
H.Alavi - Magico!

Självklart! Jag missförstod det hela. Tänkte mer på barcauppfostrade spelare haha :P

Hamodiii
2010-07-16 18:48
Grattis till ett riktigt kap. Alla vi Sevillistas är helt bedrövade över styrelsen hur dom kunde sälja Adriano så billigt. Tro mig, han kommer inte göra er besvikna. Ni som inte känner till Adriano så bra så kan jag säga att han är väldigt snabb och teknisk, bra man mot man, duktig både defensivt och offensivt, väldigt fin känsla, kvick och universal spelare som kan spela överallt på kanten. Men hursomhelst, grattis!
Barcelona Barcafan
2010-07-16 18:43
Tycker det är ganska bra att vår president säger att dom inte ska värva fabregas för 60-70 milj euro. Är också glad att Zlatan stannar och adriano och Villa blir kanon värvningar. Mindre glad över yaya men det kommer kanske en värvning till på den platsen. Sen kanske det är dags att ge Caceres chansen igen då chygrinsky har lämnat.
Barcelona Puyi 5
2010-07-16 18:29
ser ut som att barca inte får in cesc detta året igen, så det enda barca kan behöva är en till defensiv mittfältare, som Javi martinez, Diaby, A.Song. i alla fall någon som ger lite variation på den defensiva positionen
Barcelona Sam
2010-07-16 18:28
Nästa värvning får gärna vara någon som har samma funktion som Marquez, dvs kan spela både som mittback och pivote.
Barcelona RimuZ
2010-07-16 18:26
Nja vi behöver fortfarande en till pivote.
elbraco
2010-07-16 18:23
GRATTIS BUSQUETS som idag fyller 22 år.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-16 18:17
Förresten, är det bara jag som tycker att vi har värvat klart nu?
Hleb får inte vara kvar. Inte Henrique heller.
Det enda skulle väl vara om vi säljer Marquez och tar in Caceres. Men förutom det så är truppen spikad nu.
Barcelona basaric
2010-07-16 18:15
107 långa passningar, 74 av dom hittade hem, 332 medium passningar, 296 hittade hem, 67 kort passningar, 59 gick till rätt adress. För o sammanfatta det hela.. 506 passningar totalt under detta VM och 429 hittade hem.

Det är inte Xavi som stått för detta som många tror.. Nej,nej, det är världens bästa mittback som slagit dom här passningarna.. Pique!
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-16 18:13
Valdés

Jag fattar inte. Vill du att Adriano ska peta Abidal från vänsterbacksplatsen?
Abidal är en av de bästa ytterbackarna i världen, så han ska defintivt vara kvar som ordinarie.
Adriano är bra att ha som reserv på mittfältet, högerback och om det krisar sig ytteranfallare och vänsterback.
Annons: