/spanien/barcelona/forum/14606.aspx/spanien/barcelona/forum/14606.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho
2010-07-21 15:45
Varför spelar inte Muniesa?
Spanien Clichy #22
2010-07-21 15:41
Frodo//

Kan förstå att det är svårt att se en röd tråd när jag svarar på inlägg av fyra olika användare. Om du går tillbaka till det jag skrev från början så torde det klarna. Men som ett svar på din direkt fråga så ska ni på forumet inte stå till svars för ledningens eller spelarnas agerande, även om nu Barcelona är en demokratisk förening och en del användare här kanske rentav äger medlemskap (öppen fråga)?

Om du struntat i det med brända broar så är det din ensak. Jag tror inte den nuvarande ledningen i Barcelona gör det, och som sagt tycker jag det ska bli intressant att se vad man tänker göra för att förbättra relationen.

VizzlA^^//

Där har du en mycket bra poäng. Naturligtvis är sgs alla av Rosells uttalanden den här sommaren politiska och ämnade att öka stödet för sig själv genom att misskreditera Laporta. Samtidigt är det tydligt att Arsenal inte är nöjda med Barcelonas agerande, vilket väl inte minst märktes när Wenger avstod från att träffa Rosell i Sydafrika.

Klubbens ekonomi har jag svårt att uttala mig om, men om jag förstått saken rätt skulle klubben inte gått på plus för senaste räkneskapsperioden om man inte sålt Chyrgrynskij och ett stycke land för 15 miljoner vardera. Är dock som sagt inte särskilt insatt. Kanske du har någon bra länk?
Barcelona VizzlA^^
2010-07-21 15:22
Clichy #22

Att Rosell går ut med att barca inte agerat korrekt mot Arsenal "a few months ago" är enbart ett ytterligare sätt att spänna musklerna och smutskasta Laporta, indirekt.
Han vill visa att, med mig som president går vi tillväga på ett korrekt sätt..samma sak när det gäller ekonomin. Hade vår ekonomi blivit mycket sämre om sisådär två år då hade han inte skyltat med det för fem öre. Men nu vill han framstå som räddaren i nöden. Rent demonstrativt visar han klubbens "usla" ekonomi genom att sälja Chygrynskiy (mot guardiolas vilja) kan garantera att klubben hade kunnat behålla honom utan problem och mitt i allt detta står fabregas. Ekonomin ser helt plötsligt inte så dålig ut när Cesc jagas av klubben, men det är klart att en mysslyckad ukrainsk mittback värvad av laporta är skurken i det hela, medans "den förlorade sonen" måste anlända.
Det ska sägas att jag inte har någonting emot Rosell, hittils har han skött allt bra. Politik är en stor del i fotbollen och det är förståeligt att Rosell agerar anti-laporta.

Barcelona Frodo
2010-07-21 15:22
Clichy#22

Jag ser inte den röda tråden i ditt resonemang. Ska vi på det här forumet stå till svars för vår lednings agerande? Sen struntar jag i det här med "brända broar". Är det bara Barca som förstör förhållandet klubbarna emellan? Att Arsenal snott två av vara talanger och ständigt har gamar utanför la Masia som försöker locka till sig ungdomar som klubben lagt ner tid och energi på. Är det ett sätt att visa respekt mot Barcelona?

Ja, jag skrev snott tidigare. Du kan använda vilken term du vill och påpeka att det rent juridiskt sett var korrekt. Men om man ska dra en parallell till ditt inlägg, så var det respektlöst mot klubben och dess satsning på ungdomsverksamheten.
Barcelona tarrak
2010-07-21 15:18
Ämne: Någon som vet vilka ....
Samma som i förra; Alex i mål, Montoya, Bartra och Planas i backlinjen. Oriol och Thiago på mittfältet.
Barcelona Alvés
2010-07-21 15:17
Någon som vet vilka som startar från barcelona
Barcelona Abbe.
2010-07-21 15:13
1-0 Spanien, gamla Barça-liraren Dani Pacheco målskytt.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-07-21 15:06
Joan Gamper 1899

Här är en bra länk till matchen. :)
Barcelona Piquénbauer
2010-07-21 14:57
Jag har också bokat flyg+hotell fr o m 21 aug till 26e aug :)
Det blir Barca-Sevilla och Barca-Milan! Så jävla skönt var länge sen jag var på plats.

Nu funderar jag mest på om jag ska köpa match biljetterna till överpris redan nu i Sverige eller om man ska köpa på plats nere i Barcelona. Någon som har tips?

Kanske någon är på plats och kan hjälpa mig med köp av biljetter?

Visca Barcaaaa
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-21 14:56
Har nån bra länk till dagens U-19 match Spaniens förstås. Tacksam för svar!
Spanien Clichy #22
2010-07-21 14:49
Varit borta från datorn en stund så blir att svara flera i samma inlägg nu. Det riskerar därför att bli lite långt. Det kommer att handla om arsenal-barcelona, tänkte säga det på förhand så vet de som inte är intresserade om det och kan hoppa över.

Hetfield- Megan Fox is a dude//

Åh, men jag tycker inte alls det är synd om oss. Inte om er heller, eller om Fabregas eller nån annan. Tvärtom är jag nöjd och tacksam över att även Barcelona och deras supportrar börjat inse det som var uppenbart för flera månader sen.

Det här med att vi inte ska öppna munnen kommer nog dock "too little too late" med tanke på de försvar av yttrandefrihet som lagts fram när barcaspelare, fans och representanter snacka om Fabregas.

Heywood Jablome - Xaviniesta//

Jag tror också och hoppas han stannar den här säsongen. Och håller med om att det blir högintressant att se hur han väljer att kommentera alltihop inför säsongen. Kan bli en svår balansgång att få rätt tal, så kommer säkert vara rätt genomtänkt. Tyvärr tror jag det kommer finnas arsenalsupportrar som ändå inte är nöjda med Fabregas agerande, men hoppas det inte tar sig uttryck under matcherna.

Jag tror inte han kommer att förnya sitt kontrakt, utan att han vill återvända till Barcelona i framtiden. Det har väl hela tiden varit tanken, att avsluta karriären i Barcelona. Det nuvarande kontraktet är dock ganska långt, så skulle Barcelona velat ha honom billigt borde man varit med och huggit 2006 när han förlängde. Som det är nu tror jag att varje år med nuvarande kontrakt ekonomiskt sett är värt mera för Arsenal än för Barcelona.

Ett nytt möte i CL skulle som sagt vara oerhört kul, även om jag misstänker vi skulle åka på stryk igen :)

BlueRed - I’m with Coco//

Känner igen den där känslan över att vara trött över folk som gråter ut över situationen..

elbraco//

Svårt att säga hur det blir med Fabregas, men klubbarna emellan så är bollen hos Barca att bygga upp relationen. Håller med dig om att även Arsenal tjänar på att ha en god relation med Barcelona, och menar inte att Barcelona har ett tvång att be om ursäkt.

Samtidigt har Rosell själv gått ut och sagt att "we have relations, but we want to have good relations" och att klubbarna är "in a phase of relations building". Klubbarna har tidigare haft goda relationer, vilket synts i bla affärerna med Hleb och Henry. Men Barcelonas beteende de senaste månaderna har brännt en del broar, och det är Rosell medveten om.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-07-21 14:38
Haha! Det här var nog det sista jag förväntade mig av Messi. Jag är chockad.
Barcelona basaric
2010-07-21 14:32
Fabregas och rapportern Raul immiterar Sara och Iker.
Atlético Sarry-Abdullah-10
2010-07-21 14:24
Atletico Madrid vinner mot barca i tredje omgången:)
Barcelona Messidinho_10
2010-07-21 14:24
Lusnos - David Villa #7

Vilket flygbolag, Ryanari??
elbraco
2010-07-21 13:50
Ämne: Såg att någon tyckte....
Om det är Fabregas du skriver om kan Barcelona bränna hur många broar som helst, Cesc kommer ändå återvända någon dag.

Annars är det knappast enbart Barcelonas ansvar att bygga upp relationen med Arsenal igen. Om Wenger fortsätter gama utanför La Masia så tror jag han har en fördel av att ha goda relationer med klubben och ledningen.
Rätta mig gärna om jag har fel men det känns som om du menar att Barcelona har ett tvång att be om ursäkt eller liknande till Arsenal.
Barcelona älskabarcelona
2010-07-21 13:38
Flygg för 550 kr?
Barcelona westinho
2010-07-21 13:30
Lusnos

Vad kostar din resa sammanlagt? Hotell + biljett + flyg. Vad har du bokat för biljett, var sitter du? PM:a.
Barcelona The Reporter
2010-07-21 13:17
Vad är det dära med Iniesta och Hollywood
ponta p
2010-07-21 13:16
Angående mittfältet och att det ser glest ut, Messi är ju annars en spelare som kan ta klivet ner och ta en Xavi-roll ett par matcher.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-07-21 13:09
Nu har jag bokat biljetter till Barcelona - AC Milan, flyg ner för 550 spänn! :D

Och biljett för drygt 600 kr, åker ner 24e tidigt och hem 26e.

Lite småtrevligt sådär :)
Barcelona tarrak
2010-07-21 13:04
Ämne: Messidinho_10
jag h....
Jag skulle tippa på att det bästa är att höra med Vålerenga. Som arrangörer lär de ha koll på hotell, plats och tid för träning osv.
Barcelona Rid1
2010-07-21 12:58
Messidinho_10
jag har letad efter info överallt men hittar inget alls, varken officiellt eller inofficiellt.
varifrån har du dit info.
jag är mer intresserad att titta på träningarna än på matchen,jag har varit på ett antal försäsongsträningar med de och alltid kommit mycket nära spelarna och kunnat snacka med de.
det ger mycket mer än en match
Barcelona Messidinho_10
2010-07-21 12:32
Rid1

Jag tar bilen upp till oslo och är där några dagar. Tror Barca är på plats i Norge redan på Måndag eventullt tisdag morgon.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-21 12:24
clichy #22

Han var nog ironisk... Tror att dem flesta (inklusive mig) är trött på att många Arsenal supportrar kommer in hit och gråter ut över situationen.
Atlético addeh
2010-07-21 12:17
Hetfield

"men jag avskyr Hleb på alla möjliga sätt"

Hleb är en vidrig fotbollsspelare som äcklar mig på så många sätt jag kan komma på. Bara att han tänkte tanken att försöka skada Puyol bevisar vilken idiot han är.

Bryr mig inte vart Hleb spelare kommande säsong, bara det inte är för Barcelona.
Real Madrid Ronaldo10
2010-07-21 12:09
Peshmerge

Som trippeln säger zlatan men också adriano maxwell pinto bojan osv....!
Barcelona Rid1
2010-07-21 11:48
jag undrar om någon ska till oslo och kolla på matchen och träningarna.
är det någon som vet när de kommer dit och när de åker därifrån, hotell, träningar osv.
tacksam för info
Barcelona Heywood Jablome - Xaviniesta
2010-07-21 11:05
Jag tror och hoppas att Cesc stannar i Arsenal. Åtminstone den här sommaren.

Däremot tror jag inte att Barcelona har bränt några broar alls för att om det är Cesc önskan att lämna Arsenal för Barcelona så är det dags för honom att göra det snart, om han vill bli tränad under Guardiola.

Det mest intressanta kommer att vara vad Cesc väljer att säga om det visar sig att han är Arsenalspelare när transferfönstret stänger. Eller kommer han att förnya sitt kontrakt när hans kontraktstid håller på att lida mot sitt slut? För att ju närmare vi kommer slutet av hans kontrakt desto billigare blir han.

Det hade varit hyperintressant med ett till möte. Och den här gången att Cesc faktiskt får spela på Camp Nou.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-21 11:05
Clichy #22

Snälla, lägg av med "det-är-så-synd-om-oss" snacket. Ni är de sista som ska snacka om "brända broar" när Wenger är en notorisk talangtjuv som tar spelare som andra lag har lagt ner energi och pengar på.

Ni är dessutom varit vinnaren i det här sammanhanget, ni har bara kastat över rester till oss (Overmars, Hleb osv.), så ni ska inte öppna munnen.

-------------

Jag läste i "Silly Season" sektionen att Hleb har bestämt sig för att stanna kvar, oavsett vad Pep vill. Fan heller, jag har aldrig avskytt en Barcelona spelare (förutom Figo, men han blev hatad när han flyttade), men jag avskyr Hleb på alla möjliga sätt.

Jag vet inte hur han har mage att återvända efter att han har snackat skit om Barcelona, och försökt skada Puyol i mötet mot Stuttgart. Lägg till att han har tydligen sagt till Cesc att stanna i Arsenal för att Barcelona är ett misstag. Kan det vara för att du suger?
Annons: