/spanien/barcelona/forum/146.aspx/spanien/barcelona/forum/146.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Katalano
2017-04-21 09:24
neymar JR || Cillessen #1

Ja, visst är det så och jag blir lika frustrerad varje gång. Vi är ett lag med 11 spelare på planen som tillsammans ska vinna matcherna, det är inte 3 st mot 11 motståndare. Detta tycker jag talar för att den spricka som det talats om ibland i laget verkar stämma.
Barcelona Ribohn Fan
2017-04-21 09:21
No! Det var Two-liners. En mindre än din. Rakitic är aldrig bra att passa! Ett större problem är att vi bara har en uppspelspunkt och det är Neymar. Alla lag överbelastar våran vänsterkant, där det blir väldigt mycket folk att spela sig igenom. Hade vi haft en högerkant och eller central punkt att spela upp bollen på, iställe för alltid på Neymar, då skulle också ytorna bli större för Neymar
Barcelona neymar JR || Cillessen #1
2017-04-21 09:15
Katalano Det värsta är att det är så det har sett ut. Rakitic har varit ofta fri i boxen och MSN har ignorerat honom. Visst lämnar kroaten mycket att önska men hans djupledslöpningar in i boxen är världsklass. Han avslutar i klass som Neymar och Suarez ändå så varför inte bara passa bollen till honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Katalano
2017-04-21 09:09
@Ribohn Fan:

Jasså, du skulle alltså inte ta i beaktning om Rakitic är i ett bättre läge än Messi när du slår den passningen? Om Rakitic håller på att löpa sig fri medan Messi står hårt uppvaktad av motspelare? En fruktansvärt dålig one-liner du slänger fram.
2017-04-21 08:53
Katalano Han söker enbart Messi, även Suarez visar frustration gentemot Neymar ungefär varenda match. Suarez måste dock gå på diet nu, lucho har slarvat med deras fysik för länge nu. Pep hade aldrig tillåtit det!
Barcelona Ribohn Fan
2017-04-21 08:47
Skulle jag välja på att passa Messi eller Rakitic. Skulle mitt val vara ganska enkel.
Barcelona Katalano
2017-04-21 08:36
FCB_Messi

Sen Suarez kom till Barca så tycker jag att det är just smarta löpningar som utmärkt honom. Både för att sätta sig själv i läge, men också för att skapa utrymme åt Messi och Neymar. Vi har dock sett mindre och mindre av dessa löpningar på sistone.

Ett problem med Neymar är att han i alltför hög utsträckning söker passningen till Messi. Det är ganska ofta en annan mittfältare tar fina löpningar och befinner sig i bra lägen utan att få bollen just för att Neymar envisas med att passa Messi.
Barcelona FCB_Messi
2017-04-21 08:21
Problemet med Messi och suarez är att det är för jävla dålig rörelse på dom när Neymar har bollen . Det var flera sekvenser där Neymar kom igenom 3-4 spelare men fortfarande inte kunde spela till någon . Suarez rör sig mycke, men dumt och onödigt känns det som . "Smarta löpningar" är en väldigt viktig attribut hos en anfallare. Tycker Paco är bra på det.
Barcelona Blaugrana91
2017-04-21 07:12
[QUOTE=El Pistolero #9]There are strong rumors Bartomeu will step down as Barcelona president to focus on his family businesses, unclear if this summer or next. Från Rafael på Twitter. Kanske därför det går så långsamt med nya tränaren? Kan tänka mig LennyRomario göra robotdansen när han läser detta rykte. [/QUOTE] Vore lite tråkigt faktiskt, tycker trots allt att Bartomeu har gjort det bra. Hans vision om att göra Barcelona mer global som klubb är nog nödvändigt för att fortsätta vara i toppen.
Barcelona Iniesta70.
2017-04-21 06:57
Barcelona El Pistolero #9
2017-04-21 00:53
There are strong rumors Bartomeu will step down as Barcelona president to focus on his family businesses, unclear if this summer or next. Från Rafael på Twitter. Kanske därför det går så långsamt med nya tränaren? Kan tänka mig LennyRomario göra robotdansen när han läser detta rykte.
2017-04-21 00:23
Fast när Suarez spela i Liverpool så spela de en väldigt Barçainfluerad fotboll och där var han i särklass bäst i hela PL. sanslösa siffor den säsongen.
2017-04-21 00:08
Katalano Hur många löpningar tog han mot Juventus? Man kände inte igenom honom alls, och var faktiskt den störste besvikelsen. Han har ju sett rätt så dålig ut senaste tiden, tyngre än vanligt. Fotbollen vi spelar nu gynnar Suarez dock, men fotbollen vi fans vill att vi ska spela kommer inte gynna Suarez. Har för mig att t om han själv har varit inne på det och var en osäkerhet för honom innan han skrev på för Barcelona. Målvakts frågan ska faktiskt tas upp, Ter stegen är ute ur alla turneringar nu mer eller mindre. Skall inte cillessen få stå nu och komma i form inför cup finalen?
Barcelona Katalano
2017-04-20 23:57

Kommentaren om Suarez och djupledsbollar var främst med syfte på matchen mot juventus. Messi lägger annars mängder med bollar för Suarez att jobba med.

Angående Ter Stegen så förstår jag ironin, han spelar ju op den enda plats i laget där man verkligen inte kan skylla på Lucho. Och visst har MaTS varit en besvikelse enligt mig när det handlar om att just stoppa bollen från att gå in.
2017-04-20 23:46
[QUOTE=neymar JR || Cillessen #1]El pistolero Det är exakt en sådan tränare vi behöver den här tiden! Han har ju verkligen ett öga för att hitta talanger. [/QUOTE] Kan bara tänka på Oscar Garcia, men ledningen är som dom är.
2017-04-20 23:41
Vilka straffar mellan besiktas-Lyon.
2017-04-20 23:38
El pistolero Det är exakt en sådan tränare vi behöver den här tiden! Han har ju verkligen ett öga för att hitta talanger.
2017-04-20 23:36
[QUOTE=neymar JR || Cillessen #1]Rashford är ju lätt den bäste talangen England har fått på evigheter. [/QUOTE] Och tänka sig att om United inte haft Van Gaal så hade han aldrig varit i förstalaget nu. "Galningen" våga satsa på talanger mer än någon annan. Tacksam för att han våga satsa på Puyol, Xavi bl a en gång i tiden. Bayern Munchen bör också vara tacksamma.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2017-04-20 23:35
Jag kanske borde börja oddsa innan den här säsongen är över känner jag.

Alla lag, tränare som jag inte tål vinner och vinner.

Nu t.ex Mourinho!
Vad är er typs? Sluta kolla på dessa tror jag är det rätta.
Alltså, helt sjukt! Hela säsongen. Nu bojkottar jag dessa matcher framöver.

Barcelona FCB_Messi
2017-04-20 23:34
Soko Fanns en skribent här inne som hette Enkos förut . Allt är hans fel.
Barcelona Reymar
2017-04-20 23:26
Usch vem såg Zlatans landning? Ser ut som att korsbandet gick av.
2017-04-20 23:23
Juste ja den jäveln finns med, själv föredrar jag rashford ändå haha.
Barcelona Barca4life98
2017-04-20 23:21
neymar JR Glöm inte Dele Alli ;)
2017-04-20 23:18
Rashford är ju lätt den bäste talangen England har fått på evigheter.
2017-04-20 23:15
Måste faktiskt säga att jag gillar tielemans, riktigt smart spelare och lugn. Extremt bra funktionell teknik, inget flashigt men absolut inget slarvigt.
Barcelona Barca4life98
2017-04-20 22:35
Juventino! Grattis till avancemanget, hoppas att ni tar hem trippeln i år. Jag håller med "nemesis 10" angående hans analys om säsongen. Vill bara tillägga att vi har spelat 4-4-2 nästan hela säsongen och haft problem att kontrollera matcherna på mittfältet. Det som har kännetecknat oss i all evighet känns det som. Väl mött, hoppas att du fick svar på din fråga!
Barcelona Soko
2017-04-20 22:32
@Pichincha:

För ett par år sedan var Barca så överlägsna att man vann allt medan Real något knappt..Samma sak var det med Messi som vann 4 raka guldbollar medan Ronaldo 0. Alla culés skrattade och hånade både Real och Ronaldo. Nu har allt vänt. Medan Real vinner titlar bla 2 CL och Ronaldo vinner guldboll efter guldboll så går det inte lika bra för varken Barca eller Messi. Medan Messi har det även tungt i landslaget och förlorar tre raka finaler så vinner Ronaldo med sitt Portugal.
Jag har funderat om allt detta inte beror på just oss som har skrattat och hånat de alla dessa år att vi idag blev förbannade och fått nu de att skratta och håna oss ?!
2017-04-20 22:30
Haha Really Suarez får inga bollar i djupled? Inte från mittfältet kanske men dom har ju aldrig bollen. Är det något så har väl ändå luchos "spelsättet" gynnat Suarez men men man ser fotbollen så som man själv vill. Här näst kommer det väl fram till att det är luchos fel att Ter stegen inte kan rädda en boll :).
Barcelona II Barça II
2017-04-20 22:27
El Pistolero: Absolut, jag håller med dig. Jävligt naivt att tro att vi kan gå från Xavi till Arda och fortfarande vara lika bra. När det kommer till Thiago och Veratti så ser jag hellre ett köp av Veratti, då jag tycker att han helt enkelt är bättre än Thiago. Veratti bör således vara prio nr ett till nästa säsong. Dock är frågan vem som kan ersätta Alves, tror inte på Bellerin.
Barcelona Nemesis 10
2017-04-20 22:19
@Juventino!:
Tjena! Vill börja med att säga grattis till avancemanget och jag hoppas verkligen att ni vinner turneringen! För att svara på din fråga angående Barcelona denna säsong så skulle jag säga att en av anledningarna är att värvningarna man gjorde i somras har varit en enda stor besvikelse, av alla spelare vi värvade så har bara en spelare presterat och det är Umtiti. Den största besvikelsen ligger nog på tränaren Luis Enrique som har roterat riktigt dåligt denna säsong, visat att han inte vet hur han ska hantera borta matcher på ett taktiskt sätt samt att spelet inte har utvecklas utan vi har gått bakåt istället. Vi har knappt kunnat vila våran anfallstrio utan att riskera poängtapp och när man har Real Madrid och Atletico i samma liga så finns det inte rum för många poängtapp, Det gör också ont i många Cules hjärtan att klubben håller på förvandlas till något helt annat än vad den var för ett par år sedan och det är tack vare dom som styr klubben. Barcelona tillhör eliten tillsammans med Real och Bayern och då räknar man med att vinna minst en stor titel varje säsong annars döms det som ett misslyckande, pressen att leverera är skyhög. Det är iallafall min syn på saken. Tack för ett mycket väl mött inlägg, vill passa på att hylla arbetet eran klubb har gjort under dessa år efter CL finalen då vi sist möttes. Eran framtid ser ljus ut!
Annons: