/spanien/barcelona/forum/14599.aspx/spanien/barcelona/forum/14599.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca kid
2010-07-16 12:17
Det är många som kritiserar Webb. Men jag tycker han va helt okej i finalen. Holand är dåliga förlorare.

Barcelona Busquets who?
2010-07-16 12:16
Adriano är en personlig favorit som kan spela på både höger- och vänstersidans positioner. Klassvärvning om den skulle bli av.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-16 12:02
Sen är det ju givetvis inte officielt än. Så helt klart är det inte. Det har hänt för att tidningar har skrivit att allt är klart så visar det sig att det bara är påhitt.
Barcelona Abbe.
2010-07-16 12:00
Ämne: Om Adriano kommer ti....
Samtidigt är det Sevilla man förhandlat med, då är 10 miljoner euro inte så mycket ;-).
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-16 11:56
Varför vill ni ha in Filipe för? Vi har redan två grymma vänsterbackar som kan spela i några år till. Helt onödigt, ska vi förstöra honom genom att sätta han på bänken eller ska vi peta Abidal? Tänk!

Adriano är nog tänkt att spela nästan bara mittfältare och högerback. Han kommer nog få en hel del speltid då han kan spela vänster och högerback, alla positioner på mittfältet och ytteranfallare.
Barcelona Hyder
2010-07-16 11:54
Om Adriano kommer till oss blir jag otroligt nöjd. Han har förvisso varit något ojämn i Sevilla-tröjan men som back-up på båda sidorna av backlinjen kommer han nog göra ytterst bra ifrån sig. Precis som Pedro är han omänskligt tvåfotad. Hans defensiv är det lite upp till bevis för, det är i Barça-tröjan vi kommer att se om han har stora brister eller inte. Jag blir glad om detta rykte stämmer. 10milj är inte lite pengar men jämfört med alternativkostnaderna hos andra spelare så får man nog se det som ett mindre kap.
Barcelona Andreas (Aris/Brasilien Red.)
2010-07-16 11:44
En mycket bra övergång tycker jag. Han kan spela på många olika positioner, han är 25 år och 10 miljoner är inte så mycket heller.
Barcelona Abbe.
2010-07-16 11:37
Adriano är kapabel att spela på båda kanterna då han i princip har en lika bra högerfot som vänsterfot, vilket är positivt. Dock är inget officiellt än, så jag ska inte ropa hej ännu.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-16 11:27
man fick honom för 10 mille va? Jag hade hellre sett att man pungat ut 7 milj euro till och fått Felipe, men men..

Hoppas inte att det är pga ekonimiska bekymmer man valde en lite billigare Adriano, utan att det var för att man tyckte detta är en bättre affär..
Barcelona Jax12
2010-07-16 11:26
Den officiella hemsidan har inte skrivit något om Adriano, så det är väl bara att vänta och se. Själv hade jag dock hoppats mer på Filipe!
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-07-16 11:25
Några fler detaljer? Hur mycket betalade vi för honom? Har inte följt honom så jättemycket, vad är det för typ av spelare?
Barcelona 8 som Iniesta.
2010-07-16 11:23
I Sevilla spelade han väl som vänsterback och vänster-yttermittfältare? Eller har jag fel?
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-16 11:19
Oj! Det kom verkligen som en överraskning. Han kommer väl mest få spela mittfältare, då det är där vi har minst spelare. Sen spelar han högerback när Dani Alves inte kan spela. Jag har för mig att han också kan spela ytter?
Barcelona Lionel Messi n10
2010-07-16 11:17
Wow det va en liten chock har inte hört nåt rykte om han på sistonde så kommer elmundo och rapporterar att han är klar. Då blir det ingen Filipe må jag tro.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-16 11:11
Då blir det ingen Filipe då..
Barcelona 8 som Iniesta.
2010-07-16 11:00
Känns nästan som om han kom från ingenstans inte hört rykte eller nått. Lite som en chock för mig...
Barcelona ★Sami★
2010-07-16 10:53
Extra!! Sevillas Adriano klar för Barca. Kolla länktips. En riktig bra spelare som kan spela högerback och på mittfältet.
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-07-16 10:48
älskarbarcelona

Målet i länktips.
Barcelona tano
2010-07-16 09:56
Angående huvudspel och att Zlatan inte skulle gjort några mål på nick så, jo han gjorde sådana mål förra säsongen. Vissa glömmer snabbt, titta t.ex. på hans första mål i Barca tröjan.
Han hade även en del farliga nickar under säsongen. Främsta problemet är väl inte nickarnas kvalite utan att befinna sig på rätt plats vilket han inte alltid är. Även inläggen har varit av lite undermålig kvalite nu på våren. Vet inte hur många gånger Dani slog ett inlägg över hela straffområdet...
Barcelona älskabarcelona
2010-07-16 07:16
Är det bara jag som inte får fram Iniestas mål från finalen på youtube ?
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-07-16 02:06
80% procent av stjärnorna som värvas till Real misslyckas ändå. De verkar inte förstå att deras kortsiktiga koncept där man ändrar halva laget från en säsong till nästa inte fungerar. Tycker att vi har varit mycket smartare på marknaden då vi värvar in 2-3 spelare som Verkligen går in och gör stor skillnad. De omringas av spelare som spelat i klubben länge och vet exakt vilken roll de förväntas ha. Nä jag ser oss återigen som favoriter trots att de gjort den smartaste värvningen på länge, den av Mourinho!
Den ända jag fruktar i den klubben!
adil,
2010-07-16 01:41
Contreao var verkligen inte den bästa ytterbacken i turneringen. Han var vass offensivt och bjöd på en hel del artisteri men var inte särksilt bra defensivt sätt. Passningarna var inte hans starka sida heller. Minns att han skulle slå en passning inåt banan till en mittback men passade motståndaren istället som nästan fick friläge. Så gör man bara inte.

Sergio Ramos utan tvekan för den bästa prestationen av alla ytterbackar. Det var länge sedan jag såg honom så bra.
Delarocha
2010-07-16 01:26
Åttondel till och med. Portugal vann en match. Ja visst 7-0 men mot Nordkorea som vi förövrigt knappt har någon aning om exakt hur dåliga dem är. De släppte väl iallafall in flest mål av alla lag. Utöver det vann inte Portugal en enda match och spelade inte ens speciellt bra fotbol. Att då kalla Coentrao VM:s bästa ytterback är för mig ett hån mot hela turnering. Jag kan nämna 5 ytterbackar jag tyckte var bättre.
Canaletes
2010-07-16 01:20
Delarocha

åttondels
Delarocha
2010-07-16 01:10
Hur fan kan man bli utnämnd eller kallad bästa ytterback om man åker ut i kvartsfinalen och Portugal mer eller mindre gör en enda bra match i hela VM? Det är för mig helt galet.
Barcelona Frodo
2010-07-16 01:06
addeh

Coentrao var knappast turneringens bästa ytterback. Ramos var bäst och dessutom vann han kampen mot Coentrao under åttondelsfinalen. De spelade på samma kant och i andra halvlek körde Ramos över honom. Dessutom förstår jag inte hur en spelare som bara kom kom till åttondelsfinal kan vara turneringens bästa ytterback när han inte testades i fler tuffa matcher. Däremot var han ett positivt utropstecken under turneringen.
Delarocha
2010-07-16 01:05
Gonzalez_Barca

Nej jag gjorde en cover på den han och Hussfelt började orda om. De sa typ i runda slängor "det är ingenting vi bara säger. Det är så här. Det vet vi".

Deras källor kom aldrig fram och historien dog väl mer eller mindre för att inga tecken verkade stämma.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-16 01:00
Ämne: Jag har hört från Kå....
Var det inte under el clasico då Kåmark nämne att Ibra och Messi inte gillade varandra? Att de visste om det, och det inte bara var rykten.. vart har du fått Villa in i bilden? eller har han dragit igång något igen..
Delarocha
2010-07-16 00:56
Martinho00

Fabregas ska ha props för att han har stannat i Arsenal så länge med tanke på att han är topp 10 mittfältare i världen (kanske).

Valencia och Arsenal är ungefär jämnstora.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-16 00:50
Om Pep säger att dem ska passa, då passar dem. Simple as that. :)

God natt.
Annons: