/spanien/barcelona/forum/14598.aspx/spanien/barcelona/forum/14598.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-25 23:20
Förresten, City tvingas "rea" ut så mycket som upp till 12 spelare. Kanske kan man fynda någon definsiv backup där :)
Barcelona tarrak
2010-07-25 23:08
Ämne: Ämne: Rambla,....
Nej, tre. NY kommer exempelvis att ha Henry, Angel och Rafa.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-25 23:07
Frodo

Ranier är ingen vinnaren för att han får aldrig chansen att bygga ett lag som alla andra tränare får. Han byggde upp laget som Mourinho tog över i Chelsea. Han gjorde underverk med Juventus (titta hur det gick utan honom) och han har gjort underverk i Roma.
Det ska bli spännande att få se Rosella Sensi ge honom en ärlig chans.

addeh/

Det ska bli roligt att få fetknoppen Benitez få ihop deras mediokra mittfält.

Ja, det är ju förstås Roma's fel. Men jag är fortfarande bitter över hur vidriga Lazio är.
elbraco
2010-07-25 23:02
Ämne: Rambla, el Flaco

....
Det finns väl bara en så kallad designated player i varje lag om jag inte minns fel?
Barcelona tarrak
2010-07-25 22:54
Rambla, el Flaco

Det stämmer, men jag ville förklara principen utan att krångla till det alltför mycket. Riktig budgetliga där man med undantag för tre spelare i varje lag har ett lönetak, som vad jag kan minnas, ligger under allsvensk nivå.
Atlético addeh
2010-07-25 22:51
Hetfield

Roma hade allt i sina händer med ett några omgångar kvar, då gick de på pumpen mot Sampdoria hemma. Jag tycker mer det var den matchen som avgjorde ligan än Lazios läggmatch. Håller dock med om att det var vidrigt gjort, men hade å andra sidan inte förväntat mig något annat från Lazio-spelarna.

Att Inter inte kommer vara detsamma utan Mourinho är uppenbart. Jag tror dem kommer få enorma problem med scudetton kommande säsong, speciellt nu när Roma verkar fått vart på grejerna.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-25 22:49
Men Rafa är väl inte klar än?
Barcelona el Flaco
2010-07-25 22:46
Rambla/

"MLS betalr väl inte transfersummor?"

Har för mig att jag läste på Sport, i samband med ryktena kring Henrys och Márquez framtid, att de nordamerikanska fotbollsklubbarna inte får betala transfersummor för spelare. Vad det beror på har jag dock ingen aning.
Barcelona Giggity
2010-07-25 22:46
Goal.com är som aftonbladet i det att de nästan enbart rapporterar saker som andra har skrivit, i detta fallet en SPORT artikel. Det som goal ändå gör bra är en del av deras egenproducerade artiklar är läsvärda, till skillnad från aftonbladets
Barcelona Frodo
2010-07-25 22:44
Hetfield

Jag är inte säker på att Roma skulle vunnit med Ranieri från start. Killen är väldigt sympatisk, lugn och enkel att gilla men knappast en vinnare. Jag har svårt att se honom leda ett lag till framgång när laget ifråga har pressen på sig att leverera från start. Förra året var det mer att han skulle ta laget till en respektabel CL-plats och han förväntades inte föra laget till en ligatitel. Det här året kommer däremot förväntningarna vara skyhöga med tanke på hur nära Roma var senast och jag tror inte han lyckas. Men jag hoppas på en ligatitel för Roma, likt dig?

Jag är medveten om Laziomatchen och tyckte att matchen var väldigt suspekt. Med det sagt tycker jag ändå att Roma slarvade bort väldigt många enkla poäng under sista tredjedelen av säsongen. Nu kanske minnet sviker mig, men jag har för mig att de gjorde vissa sämre insatser mot slutet trots att de dominerade matcherna.
Barcelona Rambla~
2010-07-25 22:43
MLS betalr väl inte transfersummor?

I Henrys fall så hade hans lön ökat sista säsongen av hans kontrakt. Den utgiften kan klubben vara utan med tanke på vad han numers bidrar med.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-25 22:41
Tarrak,

tack för svaret. Hade inte tänkt så förut.. man kan också se det som ännu ett bevis mot aftonbladet osv, att klubbens ekonomi faktiskt är stabil, att man släpper spelare så.
Och en ersättare måste in :)
Barcelona tarrak
2010-07-25 22:30
1.70-ligan

Det här är väldigt vanligt förekommande med äldre spelare i storklubbar (se Raul och Guti som ytterligare bexempel). Eftersom att mindre klubbar inte har råd att matcha lönerna om de dessutom måste betala övergångssumma, så släpper man dem gratis. Barcelona slipper att betala lön till en spelare man inte längre tror på och ger honom samtidigt ett tack för lång och trogen tjänst.

Increíble

Nog för att Goal inte är någon vidare sida, men i det här, såväl som i de flesta andra artiklar, återger de bara andras nyheter. I det här fallet, Sports.
Barcelona KtoorBaloor
2010-07-25 22:29
1.70-ligan.

Jag förstår inte heller hur vi bara kan skänka bort Marquez när vi har så få spelare bakåt.
Barcelona HugoBoss
2010-07-25 22:29
Ämne: Haha dummaste jag lä....
Goal.com skriver sällan något som stämmer. Ta allting som skrivs på Goal med en stor nypa salt.
Barcelona KtoorBaloor
2010-07-25 22:26
Increíble

Hela världen vet att Goal.com inte är den pålitligaste källan på jorden.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-25 22:25
Ställt frågan tidigare och inte fått svar. Kanske är det en korkad fråga.. men varför släpper vi bara Marquez? Borde man inte kunnat få pengar för honom? Okej att Henry släpptes, han är överflödig där framme, men bakåt finns inte samma bredd och Rafa stod faktiskt under kontrakt. Jag förstår inte grejen med att skänka bort spelare till NY
Increíble
2010-07-25 22:21
Haha dummaste jag läst på länge. Att Cesc ska ha skrivit på ett kontrakt innan klubbarna har kommit överens är ju ett stort skämt. (Vill inte skylla denna händelse på er, utan på GOAL.com)

Länktips.
Barcelona Hyder
2010-07-25 22:10
Hetfield- Megan Fox is a dude

Rätta mig om jag har fel, men var det inte Romas förlust mot Sampdoria som avgjorde ligan mer än vad Lazios "läggmatch" mot Inter? En match som Inter ändå hade kunnat vinna.

Det är bara så jag kommer ihåg det, kan mycket väl ha fel.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-25 22:08
Frodo

Återigen, Roma var långt nere när Ranieri kom in och städade efter Spalletti. Om Ranieri hade fått ta över laget redan i början av säsongen, tror inte du att Roma hade vunnit ligan? Återigen, om Lazio inte hade varit så vidriga så hade Roma antagligen vunnit ligan (man vann faktiskt båda matcherna mot Inter).

Ja, du kan titta på maktstyrelsen i Italien idag och döma ut de, men man glömmer bort att Berlusconi , Moggi osv. var klockrena för ett par år sen, det är bara nyligen som det har vänt. Sen glömmer folk bort att Milan vann CL 2007, och Italien hade en storhetsperiod bara för 3 år sen.
Och ja, det var en hel del korruption med Moggi, men ingen kan väl på allvar påstå att Berlusconi och Moratti inte gör samma sak, men kanske i mindre skala.
Det vänder snabbt indeed.

Poängen är att jag föredrar stormatcherna i Italien än i Spanien, men det är väl en smaksak.

elbraco

Jag brukade få PM, men de slutade skicka när de insåg hur lite jag bryr mig om deras åsikter och förolämpningar.

Hyder

Mycket väl så, men tycker inte du att det är patetiskt när Lazio spelarna blir hotade av egna fansen så att de knappt anfaller?
Jag kommer ihåg att fansen buade ut Zarate för att han försökte anfalla mot Inter.
Det med att Inter är överlägsna i Italien är bara en illusion.

De kommer att falla ihop utan Mourinho, det kan jag garantera. Nu har de Europas mest överskattade tränare i Benitez, som liknar Jabba the hut's tvillingbrorsa.
Barcelona el Maestro!
2010-07-25 22:05
Om Márquez nu lämnar klubben som det ser ut, blir plötsligt Guardiolas gamla nummer 4 tillgänglig.

Tror ni inte att Busquets får det väl bekanta numret med tanke på hans position?
Eller sparas det för Cesc?
Atlético addeh
2010-07-25 21:50
Davids3

Jag förstår dig men du formulerade dig ändå konstigt. :)
Barcelona Davids3
2010-07-25 21:43
addeh
det gjorde jag inte läs inlägget igen så förstår du!

elbraco

haha jag hade några madristas i min klass som påstog att när guti är i form så tar han xavi =D orkade inte ens säga något emot jag bara skrattade, så guti är ganska helig för dom
elbraco
2010-07-25 21:41
Är det bara jag som har börjat få massa sura PM's från madridistas där dom skriver hur dum jag är för att jag tycker Guti är dålig.
Hetfield du måste få minst 10 sådana per dag?
Atlético addeh
2010-07-25 21:40
Ämne: addeh

läs alla k....
Davids3

I sådana fall formulerade du dig väldigt konstigt.
Barcelona Frodo
2010-07-25 21:38
Ett tag sa de i Puertan att Guti var bättre än Xavi. Man borde låsas in på dårhus om man tror det!
Barcelona Davids3
2010-07-25 21:37
Ämne: Davids3

Malaga är....
jaha men då är det bara bra, tveksamt om de börjar med massköpen redan nu
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-25 21:35
Davids3

Malaga är redan köpt av shejken.
Barcelona tikitaka
2010-07-25 21:33
Vad menar med pim pam...? alltid undrat det :P
Barcelona Davids3
2010-07-25 21:33
Sen kan också Malaga snart bli den nya M.city , en rik, shkeik är intresserad av att köpa klubben, bara rykten än så länge men det hade lbivit roligt, la liga skulle ha haft fler stjärnor och det skulle vara hårdare konkurrens
Annons: