/spanien/barcelona/forum/14592.aspx/spanien/barcelona/forum/14592.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Denyo
2010-07-25 16:25
rivaldo_gudarnas gud//

jag säger inte att zlatan är bättre än dem men han är defentivt inte sämre än någon av dem två!
zlatan har inte knappt haft den möjligheten att spela dem stora matcherna visst har han gjort det men hur många är dem inter som åker ut i åttondelen kvarten varje säsong i CL.
landslaget? gruppspelet, max åttondel var 4 år!
de är skillnad att ha ett världslag och spela med
än som jag sa spela med anders svensson o grabbarna!
att säga att man inte kan nämna han med dem två det är ett stort skämt! sett till skillsen också är zlatan defentivt en bättre och mer komplett fotbolsspelare en både drogba och torres enligt mig.

bara för att han inte gjorde 25 mål så gnäller ni han är fortfarande barca spelare så uppskatta det han gjorde istället utan målet mot madrid hade vi kanske inte ens vunnit ligan.
adil,
2010-07-25 16:24
Denyo

Håller med om att agget mot Zlatan här inne är lite väl överdrivet. Mycket beror nog på hans slappa attityd som inte uppskattas bland culesen, vilket även gäller mig. Men tycker ändå inte att det känns särskilt kul när var och varannan postar länkar om att Zlatan ska säljas hit och dit, när han inte ens är till salu. Mannen som avgjorde el Clasico och satte dit två mot äckel Arsenal förtjänar kanske aningen mer förtroende, trots allt.
elbraco
2010-07-25 16:20
Ämne: elbraco

Du kan....
Herregud lugna ner dig, klart jag överdrev men det är ju knappast så att Guti har varit lika bra som många många andra i Realtröjan. Ni Madridistas hyllar honom enbart för att han har varit i Realtröjan så många säsonger, vi andra som ser från ett annat perspektiv tycker inte att han har varit så bra, men det är klart att han är stor för ER. För OSS är han bara en medioker truppspelare typ...
Barcelona Rivaldo_gudarnas gud
2010-07-25 16:17
Denyo//

det är inget snack om saken vem av dom 3 du nämner som är den bästa. Drogba levererar alltid i stora matcher. Oavsett motstånd. Och oavsett vilket lag han spelar för. Att jämföra honom med Zlatan i dagens läge är ett skämt. Torres å sin sida är för skadebenägen och yngre än dom andra två för att ha en ärlig chans i diskussionen. Har dock avgjort en em final vilket säger det mesta.
Barcelona Denyo
2010-07-25 16:08
Hyder

hur menar du att han inte kan nämnas i samma menning som dem "stora stjärnorna"?

zlatan( 295 matcher 147 mål) har både bättre statistik än
torres(293 matcher 138 mål)och
drogba(311 matcher 150 mål) samt fler liga titlar.. samt indviduellt har han gjort några av dem mest spektakulera målen i hans tid..

och om du kollar till landslaget så har han gjort det mycket bra med tanke på vad han har för material att lira med .. drogba o torres har världstjärnor att få bollar i från, zlatan har anders svensson från elfsborg lite skillnad!

tycker det är för mycket zlatan hatare här inne, han har endå gjort det bra hittils i barca och jag hoppas att han visar alla er en gång för alla denna säsong att han är topp 5 i världen på sin position!

plus att han gått från klarhet till klarhet annars hade han inte spelat i barca!

torres har inte gjort något speciellt så som jag anser .. visst han har ett em och vm guld men hur mkt bidrog han nu i vm tex..
Barcelona Messidinho_10
2010-07-25 15:59
Det här skulle vara ett bra byte Thiago Silva mot Zlatan plus lite cash från Milan. Säg såhär Thigo Silva + 250mkr för Zlatan.
adil,
2010-07-25 15:53
Hyder

Nu är du ute på hal is. Du ser endast till spelarnas meriter, men väljer att förbise den individuella skickligheten. Att de du nämnde har gjort viktiga mål i stora sammanhang betyder inte per automatik att de är bättre än Zlatan.

Låt inte hans tveksamma prestationer första säsongen i Barca lura dig. Man kan inte vara bäst i världen under sin första säsong i ett sprillans nytt lag och spelsystem. Sett över en hel ligasäsong står Zlatan för lika viktiga mål och assist som alla världsanfallare.

Jag följde honom i Inter och han var verkligen inte sämre än Drogba och resten av de du nämnde. Tvärtom mer spektakulär och sevärd. Ibra är en bollkonstnär och sådant värderas högt i mina ögon, inte minst i Barca.
Barcelona basaric
2010-07-25 15:47
Sen så har alla dom du nämnt haft bättre spelare runt omkring sig både i klubblaget och i landslaget.
Barcelona basaric
2010-07-25 15:42
Hyder

Jag har aldrig sagt att Zlatan är den bästa på sin possition, men han är EN av dom bästa.

Jag har även sagt att jag tycker att han är top 10 på sin possition.
Barcelona tarrak
2010-07-25 15:35
Ämne: Ämne: Nu när ....
Jag har alltid uppfattat det som ett strategiskt val. Ska man ut och klubba, så orkar man inte spela mer än en halvtimme per match.
Barcelona el Maestro!
2010-07-25 15:31
Ämne: Nu när Guti officiel....Den stora saken som Guti har lyckats med(enda saken enligt mig)är att han har stannat kvar i Real Madrid så länge som 15 år.
Det kan tolkas som att han saknar ambitioner när han säsong efter säsong inte har varit ordinarie.
En bra truppspelare som nöjde sig med att hoppa in i matcherna är vad han har varit enligt mig. Det räcker ju som skäl att tycka om honom som fotbollsspelare. Han har varit lojal.
Barcelona tarrak
2010-07-25 15:30
Känns tomt att Guti lämnar. Kommer att sakna hans hysteriska utbrott, exeptionella filmningar och halvårslånga formsvackor. Helt klart en unik spelare, som kommer att lämna ett stort tomrum på Madrids nattklubbar och avbytarbänk. Pim pam!
Barcelona Hyder
2010-07-25 15:28
basaric

Tycker absolut inte att Zlatan kan betraktas som bättre än spelare som Drogba, Eto'o, Forlán, David Villa eller Torres för den delen. Han har mycket kvar att bevisa enligt mig för att ens kunna nämnas i sammanhang som spelare som avgjort stora matcher i klubb - eller landslag. Sett över de senaste åren är Zlatan en utav dem bästa på sin position, ja. Att han sedan skulle vara den bästa centrala anfallaren i världen har jag mycket svårt att förstå. Då ser du självklart till de senaste åren av spel och inte det senaste halvåret. Men då springer ju spelare som Eto'o, Drogba och Henry (för att nämna några exempel) ifrån Zlatan rätt enkelt.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-25 15:25
Alfredo di Zidano

Hehe, värst vad defensiv du blev. Guti är en nolla, och fotbollsvärlden kommer att komma ihåg Guti som en filmande nolla. En spelare som har spelat i samma klubb i så många år utan att lämna ett avtryck i fotbollsvärlden, det är en bedrift isig.
Såja, tillbaks till Puertan där ni kan prata om FM och hur Guti är en av tidernas bästa mittfältare.

När det gäller Zlatan så håller jag med dig, han är inte en favorit så att använda honom som vapen till att "såra" mig är bara sorgligt.

Sen att du försöker komma med personliga påhopp visar bara på bristande intelligens, men jag kan väl säga att jag har en flickvän, men tack för att du undrar :)
ponta p
2010-07-25 15:24
Nu när Guti officiellt har lämnat Real, kan jag inte annat än lyfta på hatten för denne herre. Hur mycket man än har hatat honom kan man aldrig ta ifrån honom vilken fruktansvärt duktig fotbollspelare han är och har varit, även om han varit ojämn. Kan heller inte tycka illa om en spelare som varit i samma lag hela sitt liv, och egentligen inte varit ordinarie de senaste 10 åren men ändå vill stanna kvar och kämpa för speltid istället för att ta den enkla vägen ut. Som sagt, hatten av för en stor fotbollspelare och ett ruskigt passningsgeni.
Barcelona C.Andrés
2010-07-25 15:23
Ämne: Sir Paul Scholes

....
Såg du giggs eller scholes under 90-talet? Dom var lika tongivande för sitt lag som Messi,Ronaldo eller vilken annan superstar är tongivande för sitt lag idag.
Barcelona basaric
2010-07-25 15:18
Hyder

Just darför är Zlatan en av dom bästa på sin possition.. han har presterat sjukt bra varje år i det laget han representerat förutom dom sista månaderna med Barcelona och första året med Juventus.
Barcelona Barca4eva
2010-07-25 15:14
Asså kan ni aldrig lägga av med Real vs Barca?!(culés vs maränger alltså) Känns som att det behövs ett till guld för Spanien, och då var det ändå tjafs!

Ni som diskuterar Ibra, bra...lägg er inte i Guti-diskussionen snälla =P
Barcelona Hyder
2010-07-25 15:11
basaric

Man kan inte bedöma en spelare endast efter hans bästa form utan man måste se till vad och hur han presterar rent allmänt. Annars hade Guti varit med i toppen av skiktet gällande de bästa mittfältarna i världen. Då förstår ju även du hur patetiskt det är att bara bedöma en spelare från hans bästa form. Självklart bedömer man inte en spelare genom att se på honom urform, det har ingen påstått heller.
Barcelona el julio
2010-07-25 15:10
Ämne: basaric

"En ....
Ibra är utan tvekan en av de bästa anfallarna i världen, särskilt i Interform (sista året).

el julio
Barcelona basaric
2010-07-25 15:07
Hyder

Man tittar ju knappast på hur bra en spelare än då han är urform.
adil,
2010-07-25 15:06
Laudrup

Jag instämmer.

Zlatan är förmodligen den bästa anfallaren i världen. Inte den bästa målgöraren, men den bästa anfallaren. Han har fysik som ingen annan, vilket han kompletterar med en teknik och passningsförmåga ingen annan centralanfallare i världen besitter.

Det tog Zlatan till Barcelona!

VAMOS
Barcelona Hyder
2010-07-25 14:58
basaric

"En Zlatan i toppform är bättre än dom flesta anfallarna i världen"

Snälla, så kan du säga om alla stora anfallare idag. Är man i toppform är man naturligtvis en av de bästa i världen. Herregud, Guti i toppform (det händer cirka en gång varannan säsong) är en av de bästa mittfältarna i världen. Du förstår säkert min tankegång.
Barcelona VizzlA^^
2010-07-25 14:57
Jag litar på Guardiola när han säger att han vill ha fabregas, då finns det en tanke bakom en trnsfer..han nämnde också att cesc eventuellt skulle kunna axla en pivoté roll (när busquets inte kan spela) tror faktiskt att ett mittfält som ser ut såhär:

------Cesc------
-xavi----iniesta

hade funkat mot lättare motstånd i några matcher. Cesc är fysiskt starkare än xavi och kan även slå dem längre passningarna bakom backlinjen.
Marquez säljs, då blir nummer fyra ledig till fabregas..och guardiolas visdomsord går i uppfyllelse ("en dag ska du bära nummer 4 i barcelonas A-lag")
dock ska sägas att vi inte behöver hämta hem honom redan iår..vi ska inte betala hur mycket som helst.

Aldrig i livet att vi släpper någon canterano för att hämta hem en "hemvändare"..

prio ett är en defensiv mittfältare och där vill jag se en spelare som Alou diarra, erfaren, billig, och en spelare som accepterar bänken.
Sen eventuellt en bra back(endast om marquez säljs) och caceres inte kommer tillbaka. (henrique finns det väl ingen chans för denna säsong)
Cesc borde vara max en andra priotering och en Dm som första, hoppas ledningen jobbar i det tysta för en Dm borde anlända så fort som möjligt + delta i hela preseason.
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-07-25 14:56
Hetfield

Skratta åt Guti? hehe dålig humor du måste ha... Jag kan tillomed betta pengar på att du har vart singel hela livet så tråkig humor. Jag kan hålla me dig om att Gago kan vara lite och skratta åt, men Guti? Han är genialiskt. Däremot, Chygreniskadinho eller vad han heter så många och skratta...även Shan da Man. Miljardfloppen Zlatan har också fått mig och skratta stora delar av säsongen.
Barcelona basaric
2010-07-25 14:52
davids3

En Zlatan i toppform är bättre än dom flesta centrala anfallarna i världen, en Zlatan just nu är fotfarande en av dom 10 bästa centrala anfallarna i världen.

-----------------------------

– Cesc vill spela med oss men han har berättat för mig hur nära Arsenals fans är hans hjärta. Han är en väldigt speciell spelare och jag hoppas att han vinner titeln med Arsenal den här säsongen. Efter allt jobb han gjort för Arsenal vore det en skam om han inte fick något för det, uppges Iniesta säga.
Real Madrid Alfredo di Zidano
2010-07-25 14:51
elbraco

Du kan absolut inte ha varat länge i fotbollsvärlden. Guti har spelat i Real Madrid under de 24 senaste åren 15 utav dem i senior laget. Det han har gjort för real är historiskt och legendariskt. Va inte så jävla bitter och ignorant bara för att du inte är aktiv i fotbollsvärlden. Satsa på Curling och lämna fotbollen där du inte hör hemma.
Barcelona Davids3
2010-07-25 14:43
Laudrup

Skämtar du eller skämmtar du ?
Att säga att zlatan ens är en av 10 bästa central anfallare är inget annat än ett skämt.
Har du koll på fotbollen ens ? du kanske ska gå över till basket istället.
Håll såna saker för dig själv nästa gång
elbraco
2010-07-25 14:37
Stor underhållning på Puertan där man gråter över Gutis avsked som om han har bidragit mycket till Real.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-25 14:37
Synd att Guti lämnar, nu har jag ingen som jag kan skratta åt och håna.

Wait...Gago.
Annons: