/spanien/barcelona/forum/14590.aspx/spanien/barcelona/forum/14590.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2010-07-18 17:48
petersays/

Botía är redan klar för Sporting de Gijón. Har för mig att vi har en återköpsklausul som sträcker sig inom de två-tre närmaste åren.
darre2
2010-07-18 17:48
jag tycker vi bor signa minst 2 mittfalltare till... visst vi har thiago och jds men de har oerfarna lana ut de en sasong sen kan jag sla vad att de haller hogniva..

hamta och ozil
Real Madrid RMCF FANATICS 1980 ♥
2010-07-18 17:46
H.Alavi - Magico!

aa jag tror det var perez är inte helt säker?!
Barcelona petersays
2010-07-18 17:46
Jag tycker man hittills har jobbar väldigt bra med värvningarna. Jag personligen är inget fan av Villa, men hoppas att han kan omvända mig. Tycker dock att det bringar lite obalans i anfallet - där vi fortfarande inte har en given starter på vänsterflanken. Villa känns mer som en striker, likaså Bojan och Zlatan.

Adriano är en bra all round player, och kanske ett smartare val än t.ex. Veloso som jag förordat. Prövad i ligan och med vänner i laget (Keita/Alves), syns sällan i andra sammanhang än på planen.

Chygy var en flopp från dag ett, Henry kostade alldeles för mycket pengar och har en usel säsong bakom sig, Touré - ja...det svider att se honom lämna - men läget börjde bli infekterat. Inte bara p.g.a. Yaya utan även pga klubben. Vi får se vad som händer på den fronten.

Om ryktena stämmer och vi går 7M för Marquez så..ja. Jag är beredd att låta honom gå även om jag älskat Kaisern sedan dag ett. Han har inte harmonierat i backlinjen och behöver kontinuerligt spel för att hålla sig i form. Det kan han inte få med Puyol, Pique och Milito som konkurrerar. Men en mittback till behövs, blir det Henrique, Fontas eller en nyvärvning? Återstår att se.

Vad behöver vi då? En kreativ mitt som kanske även kan ta defensivt ansvar som pivoté i vissa matcher. Hittar vi honom i de egna leden? Vet ej.
Det är lätt att sätta för stor tillitt till de ofta extremt haussade ungdomarna i canteran. Se t.ex. Gai. Alla han inte utvecklas till en Iniesta eller en Messi, men samtidigt måste de få chansen. Är det dags för J2S, Thiago och Fontas nu?
Atlético addeh
2010-07-18 17:43
el Flaco

Åh, vilket drömnummer! Hoppas han presterar aningen bättre än Chyg & Hleb gjort med nummer 21.
Barcelona C.Andrés
2010-07-18 17:40
Satt och tänkte nyss vilka inom la masia som räknas som talanger med en "eventuell" framtid i Barcelona. Skulle vara roligt att se hur lång listan blir,har kommit på dessa spelare som det ryktas om och skrivs om men har säkert missat ett par stycken.
Dalmau,Bartra,Fontás,Muniesa, Oriol Romeu,Sergi Roberto,JDS,Thiago och Ruben Rochina.

Rätt så underhållande att leka med tanken om vad dessa förmågor kommer att åstadkomma inom en snar framtid.
adil,
2010-07-18 17:40
Villa/Silva

Vet inte om det är särskilt smart att värva in så många unga spelare under en och samma veva. Knappast rätt signaler till ungdomsakademin?

Real Madrid har haft en komplett trupp sedan förra sommaren. De kommer bli bättre under Mourinho men Barca är också ett bättre nu lag än förra säsongen.

David Villa hallå?

Jäkligt spännande att se vem som kommer värvas härnäst, måste bli en back-upp till Busquets. Adriano var en mycket otippad värvning så det kan ju bli vem som helst. Allt från en etablerad världsspelare i Mascherano till oprövad talang från franska ligan tex Moussa Sissoko? De namnen är några som i alla fall legat framme på tapeten.
Barcelona el Flaco
2010-07-18 17:38
Nu har klubbens hemsida uppgett detaljerna kring Adrianos presentation imorgon.

Kl. 17 ska han presenteras på Camp Nou inför medierna. Därefter kommer en presskonferens hållas i Sala Paris.
Barcelona petersays
2010-07-18 17:36
"Nu med Mourinho in charge har man gjort några riktigt smarta värvningar. Nu har man faktist värvat unga talanger som Pedro Leon, Khedira, Sergio Canales, Di Maria. "

Khedira är inte klar än.
Barcelona el Flaco
2010-07-18 17:35
Gravesen var en klassiker.

"Zizou! ZIZOUUU!"
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-18 17:33
RMCF FANATICS 1980 ♥

Haft? Ni har ju fortfarande kvar Gravesens s.k skills i Gago. ;)

Förresten, var det Perez som köpte in Gravesen?
Real Madrid RMCF FANATICS 1980 ♥
2010-07-18 17:30
H.Alavi - Magico!

haha jag som madrid suppoter skäms över att ha haft Gravesen i laget ? så otrloig dålig spelare ?
2010-07-18 17:28
Villa/Silva

Håller med. Madrid kommer att vara starkare än någonsin (hur många gånger har vi sagt det inför en säsong?)

Precis som Xavi sa till en katalansk tidning igår, med Mourinho i La Liga så motiverar det bara FCB till att köra över Madrid igen. Personligen är jag lyrisk över att Madrid har anställt honom, känns som att ribban blir högre och högre inför varje säsong.
Barcelona el Flaco
2010-07-18 17:28
addeh/

"Någon som vet vilket nummer Adriano kommer bära på tröjan?"

Nummer 21.
Atlético addeh
2010-07-18 17:25
H.Alavi

Pellegrini är en klok man. Jag tror ingen annan hade gjort det lika bra som han gjorde i Real Madrid förra säsongen.

Någon som vet vilket nummer Adriano kommer bära på tröjan?
Valencia Villa/Silva
2010-07-18 17:23
Ämne: Villa/Silva

Madr....
Jag håller med dig. Fast runt 2007 så gjorde Madrid oftast riktigt usla och konstiga värvningar. Nu med Mourinho in charge har man gjort några riktigt smarta värvningar. Nu har man faktist värvat unga talanger som Pedro Leon, Khedira, Sergio Canales, Di Maria. Innan så gjorde man äckliga värvningar som Gravesen och värre.

Jag tror att Madrid kommer att bli farligare än någonsin i år med en tränare som Mourinho. Därför tycker jag att Barca bör ochså rusta upp med ett par bra spelare och strunta i Fabregas. Bara Fabregas transfer lär sätta stopp för andra köp denna sommar.
Barcelona el Flaco
2010-07-18 17:23
Personligen förstår jag inte hypen kring Özil. Jag är allergisk mot att värva in en spelare enbart för att han gjorde bra ifrån sig i ett internationellt mästerskap. Özil känns för mig som en Arshavin-aktig spelare, fast yngre.

Personligen hade jag valt att ge Thiago och/eller Jonathan dos Santos chansen istället för att värva in Fabregas eller Özil. Yeah I said it.
2010-07-18 17:22
Hetfield

Jag kanske inte var så tydlig, men det jag menade var att vi behöver inte slösa stora summor på spelare bara för att Real Madrid gör det.

Vi har inte så många luckor o fylla som Madrid har, vi har just nu, precis som du säger, en mittfälts roll att fylla. Anfallet är proppfull smamtidigt som backlinjen kan starta en egen klubb.

På mittfältet har vi Thiago och JDS som snart är klar för att ta det stora steget upp till A-laget. Men klubben kommer att köpa in fler spelare, Rosell jobbar i mörkret och en bombvärvning lär dyka upp.

Anders Svensson? :P
adil,
2010-07-18 17:21
H.Alavi & el Flaco

Tack för informationen. Synd för Adriano men han verkar inte mindre glad för det. :)

Jag kan tänka mig att Camp Nou kan behöva en besikting och renovering efter alla titel firanden senaste åren, inte minst det galna trippelfirandet. Camp Nou som är så vant vid att ha det lugnt och skönt. :P
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-18 17:18
Ämne: Villa/Silva

Madr....
Det ligger ju något i det han säger, vi kan ju inte lita på att Messi kommer att ha samma fantastiska säsong igen. Faktum kvarstår att vi behöver ha en defensiv mittfältare och en kreativ mittfältare som kan avlasta Xavi och Iniesta.

Vad hände med Özil, det känns som att han var månadens smak. Jag hoppas att Zubi tar en titt åt det hållet, för att Özil kan bli ruskigt bra om han får utvecklas.
2010-07-18 17:15
Villa/Silva

Madrid har rustat upp sin trupp sedan 2007, och ändå så är det vi som ligger flera steg före. Jag bryr mig inte om hur många världsstjärnor Real Madrid köper, så länge vi har våra nyckelspelare så behöver vi inte köpa spelare för över en miljard kronor.

- Det är inte så bra att ha en orkester med de tio bästa gitarristerna om du inte har en pianist

– Real har de bästa gitarristerna, men om jag frågar de om att spela pianot så klarar de inte av det så bra, säger den förre Real Madrid-tränaren Manuel Pellegrini till den chilenske tidningen El Mercurio.
Barcelona Barcelona10Messi
2010-07-18 17:13
Thiago har nätat för Spaniens U19-landslag i matchen mot Kroatien.
Barcelona el Flaco
2010-07-18 17:12
adil/

Ungefär runt kl. 17 ska presskonferensen börja och efter det kommer Adriano presenteras på Camp Nou. Endast journalister kommer dock få tillträdde till presentationen eftersom man håller på att renovera arenan och därmed kommer man inte släppa in folk som man tidigare gjort.
adil,
2010-07-18 17:11
Ämne: Ämne: Ämne....
Hehe, den eviga talangen och sopan Gago lär knappast få mer speltid denna säsong i Real Madrid.

De har ju typ femtioelva mittfältare nu. Antar att de ska spela någon slags 1-8-1 variant/formation. ;D
Valencia Villa/Silva
2010-07-18 17:11
Tror ni barca gör några mer värvningar?? Det känns som om Madrid har rustat up rejält medan Barca har bara slöat ner. Fast egentligen var Real det laget som behövde rusta upp för att konkurera med er. Dem har gjort några extremt bra köp som Khedira, Canales, Pedro Leon m.m

Det känns som er ledning måste minst göra två klassvärvningar till. Så som jag ser det behöver ni en defensiv mitt och någon som kan täcka upp för Iniesta/Xavi.

Barca bör faktiskt strunta i Fabregas. Han är en otroligt duktig spelare men 50 mil euro och uppåt känns tok för mycket. Man kan göra 3-4 riktigt bra värvningar för den summan. Mer bredd dessutom. Iallafall vad jag tycker.

2010-07-18 17:10
adil,

Imorgon eftermiddag blir han officiellt presenterad som en FCB spelare på Camp Nou.

Men Adriano kommer inte att presenteras framför culés då arenan repareres här o där.
adil,
2010-07-18 17:05
När äger Adrianos presentation rum på Camp Nou? Imorgon måndag var det någon som sade har jag för mig?

Ska bli trevligt att se honom i Barçatröjan. En härlig typ verkar han vara, för att vara brasse. Inte lika galen som Dani Alves. ;P
Barcelona el Flaco
2010-07-18 17:01
Ämne: Hur många värvningar....
Hittills är de två du nyss nämnde de enda värvningarna Barcelona har gjort.
Valencia Villa/Silva
2010-07-18 16:54
Hur många värvningar förutom Adriano, Villa har barca gjort under sommaren??
Barcelona el Flaco
2010-07-18 16:02
Länk till U-19 matchen mellan Spanien och Kroatien.

För Spaniens del verkar det som att sex spelare från Barças ungdomsakademi startar; målvakten Sánchez, backarna Montoya, Bartra och Planes och även mittfältarna Oriol Romeu och Thiago.
Annons: