/spanien/barcelona/forum/14585.aspx/spanien/barcelona/forum/14585.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-26 16:07
Lite dumt av styrelsen att visa att man vill bli av med Marquez så öppet (igen). Vi pratar ju trots allt om Mexicos bästa spelare, och kanske världens bästa passningsspelare bland mittbackar. Mer än 3-5 miljoner borde man väl kunna mjölka?

el Flaco

Men när Puyol har det avtalet att han kan försvinna om han får för lite speltid så säger det till mig : Jag lämnar om jag får för lite speltid. That's that.

Rambla

Jag är inte bombsäker, men jag fick höra det i ett annat forum.
Atlético addeh
2010-07-26 16:06
el Flaco

Självklart, det är många år av framgång innan det är dags att ta farväl.

Xavi är dock bara 30 år och säger själv att han är i mycket god form rent fysiskt.
Barcelona Rambla~
2010-07-26 16:05
En bra twitter med barcastuff.
Barcelona Rambla~
2010-07-26 16:04
Juventus sports director Giuseppe Marotta wants to talk soon with the agent of Marquez, Enrique Nieto, to make him a concrete offer. [sport]

If he joins another, European club, Barcelona will ask a transfer fee of 3-5M. Italian clubs Genoa and Juventus are interested. [sport]
Barcelona Vampíro
2010-07-26 16:00
test
Barcelona el Flaco
addeh/

"Bara tanken att Puyol & Xavi kommer lägga skorna på den berömda hyllan om några år gör mig illamående."

Håller med att det kommer bli en sorglig dag när dessa två herrar väl ska lägga skorna på hyllan, men det är ett par år kvar tills dess så jag tänker mer njuta av den tiden som är kvar istället för att känna ångest över den dagen då de tar farväl. :)

Barcelona Rambla~
Raul: “Guardiola has been the player who taught and influenced me the most. On the pitch, he was already a coach.”

Raul: “The opponent I’ve liked the most? Guardiola. We had a great time together at the national team. He gave the assist for my first goal”

Det verkar finnas en speciell vänskap mellan de båda.
Barcelona Criff
2010-07-26 15:56
Jag tror inte Puyol kommer vilja fortsatta spela fotboll pa toppniva efter han kanner att han inte ar bra nog att spela i Barcelona.
Bade Guti & Raul har ju inte den kanslan an, vilket automatiskt gor att dem soker sig till nya klubbar.
Precis som att Puyol skulle soka sig fran Barcelona i dagslaget sa tror jag nog varenda toppklubb hade varit ute efter honom.

Okej om dem gar till arab lagen eller till USA, for det vet alla att det ar en sista lonecheck innan dem lagger av helt.
Men spelare som gar till andra toppklubbar i Europa er ju inte sig riktigt som klara med fotbollen i helhet.
Atlético addeh
2010-07-26 15:55
el Flaco

Det klart, ett Madrid utan Raúl blir aldrig detsamma. Trots att han inte tillfört så mycket de senaste åren har han åtminstone funnits där.

Bara tanken att Puyol & Xavi kommer lägga skorna på den berömda hyllan om några år gör mig illamående.
Barcelona el Flaco
2010-07-26 15:53
Hetfield/

Puyi har kontrakt till 2013 och jag tror/hoppas att han kommer fullfölja sitt kontrakt. Då är han 35 år gammal och även om mittbackar brukar hålla längre än mittfältare och anfallare så tror jag att det är en lämplig ålder för Puyol att ta farväl.
Atlético addeh
2010-07-26 15:50
Att se Raúl i Schalke matchdress kommer vara en minst sagt knepig och annorlunda syn. Känns inte som han kommer göra nåt vidare väsen av sig där heller.

Hetfield

"Sen är Guti en sopa, så jag kan förstå att han ville mjölka på så mycket pengar det bara går genom att sitta på bänken och njuta av nattlivet i Madrid."

Klockrent! :D
Real Madrid Sergio the machine
2010-07-26 15:49
Criff
ni som kan spanska läs på marca vad raul säger. mourinho försökte få mig att stanna och försäkrade mig om att jag skulle få speltid men inte konstant. Men jag ville testa något nytt utanför spanien och vill ge ut maximalt av mig själv innan jag lägger av. Raul är inte en människa som bryr sig om pengar för då skulle han stannat i madrid han är en människa som älskar sporten och vill spela så mycket som möjligt därför lämnade raul madrid. Adios för idag
Barcelona el Flaco
2010-07-26 15:48
Off-topic, men i länktipset finns det en kort klipp på när Raúl tar farväl på Santiagtt Bernabéu inför några hundratals supportrar och omringad av alla de pokalerna som han vann under sin tid i Real Madrid.

För mig är Raúl en av de största spelarna jag har fått uppleva. Man kommer, på något märkligt sätt, sakna honom.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-26 15:45
Jag förstår inte riktigt poängen med att Raul stannande kvar de senaste åren när han har fått så sparsamt med speltid. Varför lämnade han inte för ett par år sen om han ändå inte tänker avsluta karriären i Real Madrid?

Jag anser väl att Raul har mycket kvar att ge, "fox-in-the-box" typen dör aldrig ut (titta Inzaghi och Henke Larsson). Sen är Guti en sopa, så jag kan förstå att han ville mjölka på så mycket pengar det bara går genom att sitta på bänken och njuta av nattlivet i Madrid.

Sen så ska vi inte låtsas om att t.ex: Puyol avslutar karriären i Barcelona. Han har väl ett avtal där om han får lite speltid så får han lämna klubben? Indikerar det inte att han kommer att lämna den dagen åldern tar ut sin rätt?

Jag tror personligen att (av de som är i startelvan) att Xavi, Valdes och Iniesta avslutar karriären i Barcelona. Jag tror att Puyol försvinner och att Messi avslutar karriären i Argentina.
Barcelona Criff
2010-07-26 15:44
Jag haller med Rambla, bada dessa spelare har sagt hur manga ganger som helst att dem vill avsluta sin karriar i Real och sa ar det bara.
Hade dem inte fatt spela en sekund de senaste sasongera hade jag forstatt men sa ar inte fallet.
Sa klubben maste mer eller mindre sagt att det ar battre ni gar vidare.
Sa ser jag pa saken.
elbraco
2010-07-26 15:42
Ämne: elbraco

Balotelli....
Nej kanske inte för Pep men visst fanns det rykten om honom. Jag bara konstaterade att det var skönt att dom ryktena försvann, tror dom flesta culés tycker det även om han är en bra fotbollsspelare.
Barcelona Rambla~
2010-07-26 15:39
elbraco

Balotelli var aldrig aktuell. Inte efter värvningen för 40m av Villa. En tidningsanka som det knappast låg mycket sanning bakom.
Barcelona Frodo
2010-07-26 15:39
Apropå något helt annat så spelade Gio sin sista match igår!
Barcelona Rambla~
2010-07-26 15:38
Sergio the machine

Jag bryr mig inte om vilket. Dock så kvarstår fakta, Guti vill avsluta karriären i Real Madrid men det lär han inte göra nu.
Barcelona el Flaco
2010-07-26 15:36
Abidal återvände idag till Barcelona för att ansluta sig till resten av laget. Imorse gick han igenom läkarundersökningarna och senare ikväll väntas han träna ihop med de övriga lagkamraterna.
elbraco
2010-07-26 15:36
edit: gamla nyheter tydligen...
2010-07-26 15:35
Raul har alltid själv fått välja och han sade i sin presskonferens idag att hans kärlek till fotboll överväger allt. Han sa att han ska ge allt sina sista år sen ska han komma tillbaka och arbeta inom klubben.
2010-07-26 15:33
Rambla~
För guti gick ut sa detta är mitt sista el clascio hade redan kommit överens med allihop om att han lämnar alla var redan inställda på det. Detta har varit klart för flera månader sen sen kan man inte bara ändra sig månaden efter. Om guti redan gjort klart för styrelsen att han lämnar och styrelsen planerat efter det så ska man följa den linjen. Criff mourinho hade lovat raul speltid men han var inte första valet hos mourinho och raul gick inte med på det.
Barcelona Criff
2010-07-26 15:32
en sjalvklart kan inte spelare som Raul ga ut att saga att klubben vill gora sig av med honom.
Vilken javla klubb gor det?
Jag menar att Barca ville bli av med Henry var val sjalvklart, men ingen gar ju ut och dissar en spelare pa det sattet i media.
Sen skulle ju Perez o resten bli syndabockar om Raul gick ut o sa att klubben ville gora sig av med honom.
Barcelona Criff
2010-07-26 15:29
Sergio the machine, Raul gjorde 39 matcher, Guti 30 matcher, som var mer an vad Guti spelade aret innan dess senast.
Sa ser inte riktigt vad som hade blivit mycket annorlunda just nu om nu inte klubben sagt till dem, visst ni far stanna, men ni kommer varma banken flitigt :) Vilket indirekt betyder, FORSVINN!
Enligt mig iaf.
Barcelona Rambla~
2010-07-26 15:28
Sergio the machine

Förklara då varför Guti är så ledsen när han säger att han ville avsluta karriären i Real Madrid? Beslutet att lämna ligger 50% på klubben och 50% på honom själv. Hans egna ord.
Barcelona Rambla~
2010-07-26 15:27
Azzurri

Koncentrera dig på att hålla i veckopengen du får på fredagarna istället. Det ligger mer på din nivå.
2010-07-26 15:25
Criff
raul har i princip varit det förutom förra året. Guti har under schuster spelat otroligt mycket men vid pellegrinis ankomst så fick båda mindre speltid. De insåg väll att vi har 2 år kvar vi vill spela ut max av dessa två år sen lägga skorna på hyllan. Madrid kan inte erbjuda dem två års konstant speltid.
Barcelona Frodo
2010-07-26 15:20
Azzurri

Det bästa för dig är att inte uttala dig om vår ekonomi. Eller rättare sagt inte uttala dig om ekonomi överhuvudtaget. Du verkar inte kunna något om vår ekonomi så det vore kanske smartare att fråga om den istället för att uttala dig om den? Det är inte det faktum att du inte kan, utan snarare att du är nedlåtande trots att du inte kan som man stör sig på.
Barcelona Barca4eva
2010-07-26 15:19
Azzurri

Alla lag med skulder? Då kommer ju alla lag falla...
Annons: