/spanien/barcelona/forum/14583.aspx/spanien/barcelona/forum/14583.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Canaletes
2010-07-24 00:20
Márquez typ klar för Red Bulls...

en legend!
elbraco
2010-07-23 23:59
På tal om ingenting, är det bara jag som tror på City i år i Premier League. Inte för att jag gillar dom speciellt, men jag kommer nog följa dom för skojs skull. Tycker att dom har värvat smart och väljer spelare som är bra individuellt och inte "lever på laget" så att säga. Tänker på lag som Real där man tror att man blir världsbäst för att man har Kaká och Ronaldo utan att tänka på hur dom spelar tillsammans.

Citys värvningar:
Silva (man kan inte "leva på laget" om man spelar i ett lag som Valencia)
Yaya Toure(behöver ingen presentation)
Boateng

och när man även har Tevez, SWP och Bellamy + en grym backlinje är det inte mycket som saknas. Dom har även 2 grymma målvakter att välja mellan (Hart och Given). Inga av dessa herrar skulle jag påstå är divor och med det pumpande hjärtat Tevez i mitten tror jag nog att lagets offensiv slår de flesta engelska lag numera. Dessutom har dom en bredd trupp för övrigt. Denna säsongen får vi se om det finns en ny storebror i Manchester!
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-23 23:52
Vet du om han släpps på fri transfer eller får klubben de 7milj euro det första taldes om?
Barcelona Barcadinho.
2010-07-23 23:47
Goal och Sport skriver att Marquez i princip är klar att följa med Henry till MSL
Klubben har i så fall tappat tre defensiva spelare under sommaren, Chyg, Yaya och mexikanen. Då är det inte längre möjligt att snacka om pengar och skulder (Rosell) eller tunn trupp (Mr Pep). En ny defensiv spelare måste in och helst två.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-23 23:46
Addeh,

Jasså, men då är väl kanske en privote överflödig vid ett köp av Cesc.
Jag anser inte att Cesc är överflödig då Xavi och Iniesta inte kan spela alla matcher och det är sällan båda två är tillgängliga när man som mest behöver dom. Så var det alla fall den gågna säsongen. Visst finns det egna talanger som också kan bli i Xavi-klass om några år, men det finns inga garantier. Och om några år när Xavi blir till åren finns det plats för både dom och Fabregas.
Atlético addeh
2010-07-23 23:20
1.70-ligan.

Vid ett köp av Cesc tror jag ingen ny pivoté kommer värvas. Både Xavi & Keita har sagt att dem kan tänka sig att gå ner och spela i den rollen, förstnämnde har dessutom gjort det förr.

Överflöd är dock det minsta man kan säga om ett köp av Cesc kommer ros i hamn.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-23 23:08
Jag har varit ganska skeptisk till en värvning av Cesc till en början, men nu säger jag bara KÖP! Om inte honom så Özil. Fatta vad guld det hade varit att ha en Xavi/Iniestatyp till..vi blir inte lika sårade vid skador och oändligt mycket flexiblare.

Tänk vilka angenäma bekymmer för Pep att ta ut en startelva och tänk vad han kan exprimentera! Ta upp Iniesta i anfallet, utan att försvaga mittfältet samidigt som man kan vila Messi och Villa i samma match och ändå ha en sisådä tre världsanfallare att välja bland.. Sätt ner Messi som mittfältare, vila xavi och spela med Fabregas/iniesta, Sätt Zlatan som centertank och ha Iniesta och Bojan på kanterna, osv osv...

Snacka om flexibilitet och offensiva kvalitetér i överflöd - något som behövs om man ska vara bäst i världen.
Blir Cesc för dyr, köp Özil istället. För en privote till måste vi ha, sedan är laget komplett! Resten av bredden stavas La Masia
Barcelona tarrak
2010-07-23 22:49
Ämne: Tja, beställde preci....
Ta med dig pass och det kreditkort du använt vid betalningen så går det bra att hämta ut biljetterna i luckan. Det ska även gå att hämta ut biljetterna i bankomat, vilket kan vara värt ett försök, även om jag aldrig fått det att funka.
Barcelona Rambla~
2010-07-23 22:04
Det har det säkert men nu talar vi om tiden under Laporta och på senare tid Rosell. Varje säsong så har klubben budgeterat för spelarköp in sin årliga budget.

Det senaste lånet handlar inte om att få pengar till spelarköp utan att få tillgång till likvida medel. Det finns två sätt att göra det på. Antingen så säljer man av fastigheter, mark eller annan egendom man investerat i, eller så går man till banken och tar ett kortsiktligt lån. Det är billigare för ett storföretag (vilket Barcelona nog får räknas till) att faktiskt kortsiktligt låna pengar av en bank än att avyttra egendom. Klubben tjänar alltså på att ta ett lån istället för att göra sig av med något man äger.
Barcelona barca kid
2010-07-23 22:00
Roligt att Henry nätade mot Spurs.
Barcelona Sam
2010-07-23 21:51
Rambla~

Har väl med största sannolikhet hänt någon gång i det förflutna.
Barcelona Rambla~
2010-07-23 21:51
Ämne: Hoppas Cesc verklige....
Vilka spelarköp påstår du har finansierats av banklån?
Barcelona tikitaka
2010-07-23 21:38
Tja, beställde precis ett par biljetter till milan-matchen men fick detta meddelande " For this match, the option of printing at home your tickets is not available. We apologize for the inconvenience " Vad bör jag göra nu? Någon som vet? Ska jag bara ta med legitimation och hämta ut den på plats eller hur gör jag? hjälp!
Barcelona Sam
2010-07-23 21:37
Hoppas Cesc verkligen inte kommer i år. Vi kommer ju spränga transferbudgeten på honom när vi behöver en ca 2 spelare till. Eller blir det nya rundor till bankerna för att finansiera nya spelarköp?
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-23 21:29
Ni som börjar tröttna på att bara sitta ner och inte få titta på fotboll, kan titta på Sevillas match. Se länk, scrolla ner tills du ser streamen and enjoy.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-23 21:22
Ämne: Vafan till och med d....
Du är inne på Sveriges hemsida om Barcelona ;)
Barcelona Mrfaariis
2010-07-23 21:05
Vafan till och med danmark har en egen sida om barcelona. Scerige måste fixa en svensk hemsida om Barcelona !!
Barcelona Davids3
2010-07-23 20:54
wenger har äntligen accepterat ett möte med barca om cesc, vad tycker ni om det
Barcelona Barca o Mort!
2010-07-23 19:36
El campeon z9

que si que si que puta real madrid,

sjunger dom flera gånger.
Barcelona abewin
2010-07-23 19:29
El campeon, Z9

Jag beställde hos resfeber och då fick jag platser där vid klacken. Ganska roligt var det, dock är jag inte säker ifall du beställer där på kortsidan och kommer exakt där vid klacken :)
elbraco
2010-07-23 19:07
Rob! och Rambla//
tack för svaren!
Barcelona 8 - Hello.
2010-07-23 18:58
Kolla igenom FC Barcelona filmen(länk) idag. Riktigt bra dokumentär om Barcelona och dess hitoria. Man får se höjdpunkter av visa matcher och sånt. Dem flesta här har nog redan sett den.

Rekommenderas till dem som inte sett den!
Barcelona El campeon, Z9
2010-07-23 18:28
tjena har några snabba frågor

någon som kan skriva ner texten till denna videon i länktipset skulle vilja lära mig det och gärna något annat så man kan sjunga med på camp nou,

och sen tänkte jag fråga hur man ska kunna göra för att få platser vid klacken bakom målet på camp nou!

:D
Canaletes
2010-07-23 18:05
Ni vet den där galne engelske kommentatorn.

Lyssna när ahn refererar Messis mål mot Mexico :P
rob!
2010-07-23 18:02
elbraco //

Ja, det stämmer att vi har en ganska stor skuld. Som Rambla skriver nedan är det tackvare bygget av emirates, men även fastigheter på highbury.

Men vart EMD får siffran ifrån har jag ingen aning om, om du kollar länktips så får du korrekta uppgifter.

Man minskade den totala nettoskulden rejält då man i november redovisa siffran till £203.6m(£332.8m i maj)i halvårsrapporten, mycket tackvare att man sålde av en större del av fastigheterna på highbury.
Barcelona Rambla~
2010-07-23 17:47
elbraco

Arsenal har stora lån efter sitt arenabygge. Fast att ha stora skulder ( i det här fallet pga ny stadion) innebär inte per automatik att man har dålig ekonomi. I Arsenals fall är det ju faktiskt tvärtom. De drar in enorma pengar i och med att de har en ny och modern stadion som tar in mycket mer folk än den gamla. Det var något de kalkylerade med när de bestämde sig för att bygga sin stadion och ta stora lån. Framtiden ser ljus ut för Arsenal när det gäller ekonomin så fort lånen har minskats ner efter amorteringar.

Det samma gäller Barcelona. De har inga stora bankskulder utan det är skulder på tex värvningar som ännu inte har betalats fullt ut. Även Barcelona drar in enorma pengar under en säsong. Det där med att de lånade pengar var knappast för att de är i trubbel ekonomiskt utan för att de behövde kontanter för dagliga utgifter.
Barcelona Hyder
2010-07-23 16:41
Den bästa studiokonstellationen sett över de senaste 10 åren var enligt mig CL-studion på TV3 med Claes Runheim som programledare, Thomas Nordahl som expert samt Cain Dotson som någon slags side-kick. Det var tider.
Atlético addeh
2010-07-23 16:29
Hetfield

Co-sign. Håller med om vartenda ord. Måste tillägga att det är lika kul varje gång Chris Härenstam tappar rösten, vilket händer näst intill varje match han kommenterar.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-23 16:28
Hetfield

Haha, hur kan man inte tycka om dina Birro-beskrivningar. :P
-----
Ska bli intressant och se hur mycket spansk fotboll Dahlqvist har lärt sig. :D Och som vanligt blir det ett nöje att sitta och lyssna på Fjellströms analyser.
elbraco
2010-07-23 16:27
Angående senaste uppdateringen i Cesc-sagan så står det att Arsenal har skulder på ca. 4 miljarder kronor? Kan det stämma? Det betyder ju att arsenalfansen inte kan skryta om det enda bra de har - deras ekonomi?

Rit-Ola är bra men känns så ojämn, och det känns som om han alltid försöker skämta till saker, och det går inte riktigt 100%-igt varje gång. Själv gillar jag Ola Wenström som programledare eller som ledaren i studion - dock inte för hans fotbollskunskaper. Han är ALLTID professionell och har koll på det han ska ha koll på, det finns ingenting som jag stör mig på med honom. Sämst är väl Elin Ekblom-Bak eller vadfan hon nu heter.
Annons: