/spanien/barcelona/forum/1458.aspx/spanien/barcelona/forum/1458.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Soda Popinski
2015-12-31 00:26
Som vanligt - allt som börjar på "Real" - krossas med 4-0.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona vic111
2015-12-31 00:19
Kommer Turan och Vidal kunna spela i cupen mot Espanyol?
Barcelona Barcadinho.
2015-12-31 00:06
Kul läsning nu när man är ledig från Spanska akademin i Sverige.
Mest intressant om Pep - den här manen är verkligen törstig att lära sig allt om fotboll. En unik egenskap i en värld av hierarkiska framgångar.

"När jag arbetade i FC Barcelona och tränade deras ungdomslag besökte jag ofta klubbens tränarrestaurang. Denna restaurang besöktes av klubbens samtliga tränare, till och Med Josep Guardiola, och var en plats där man åt och samtalade om fotboll. Guardiola själv ställde ofta frågor till oss andra tränare, trotts sina gedigna meriter och erfarenheter. Han var bland annat intresserad av vilka taktiker vi applicerade på 7-manna fotboll eftersom han själv aldrig tränat denna typ av uppställning. Han ville veta hur vi gjorde för att spela ut bollen från målvakt och vidare upp i plan och hur vi arbetade med målvakt, backar, mittfältare och anfallare för att skapa samspel. Jag funderade på varför han, som historiens kanske mest framgångsrike tränare, var så intresserad av att lära av oss nyutexaminerade tränare och om 7-mannafotboll. En dag frågade jag honom om mina synpunkter och perspektiv på fotboll verkligen kunde vara honom till nytta och han svarade:

"Självklart, det är alltid viktigt att lyssna och lära här i livet. Jag må vara Guardiola och ha goda kunskaper men det finns alltid saker jag kan förbättra."
Barcelona Himne del Barcelona
2015-12-31 00:05
@Nemesis 10:

Det är en helt orimlig statistik som blir ännu mer orimlig när man tänker på hur Messi gör sina mål och framspelningar, hur många som har varit avgörande, i vilka sammanhang och hur stor påverkan han har på matcherna med sin breda kompetens där han behärskar och är bäst på i princip allt.

Det är fantasisiffror som är talande för en fotbollsspelare vi med stor sannolikhet aldrig kommer att få se igen. Mitt tips är att passa på. Åk ner till Barcelona och ta varje chans att skåda detta fenomen live så länge det finns möjlighet.

Att somliga börjar resonera i marknadsmässiga termer om att sälja för att få in pengar medan värdet fortfarande är högt är så vedervärdigt, motbjudande och så långt ifrån min egen fotbollssyn att jag mår illa på riktigt. Finns det verkligen ingenting som är heligt längre i en fotbollsvärld som bara blir sjukare och sjukare och allt mer pengastyrd?

Hoppas att Messis lite mer tillbakadragna roll gör att vi får fortsätta se honom spela fotboll länge till. Messi har flyttat gränserna för vad man trodde var möjligt och har på många sätt förändrat fotbollssporten. Att ha fått vara med och följa den resan innehållande alla magiska ögonblick är mer värt än alla pengar i hela fotbollsvärlden.
Barcelona Nemesis 10
2015-12-30 23:32
Messis statistik:

500 matcher
425 mål
159 assist
32 hatricks
26 pokaler

Jag hoppas att någon kan väcka mig från döden när det dyker upp en spelare som når den statistiken på lika många matcher, helt otroligt.

Messi ska aldrig säljas, finns ingen på hans nivå, speciellt när det kommer till dom tunga matcherna ;)
Barcelona Canaletes
2015-12-30 22:57
@enkos:

Så här lät det när det 180:e målet gjordes.
Barcelona wallmannen
2015-12-30 22:54
Skön och stabil seger!
Så här dagarna innan ett nytt år vill jag vill sjunga en lovsång dedikerad till Adriano. Han är inte bra på nåt, men han har alltid suttit där på på bänken och jublat när Barca gjort mål. Jag önskar Adde lycka till vad som än händer nu i januarifönstret..
Barcelona Canaletes
2015-12-30 22:54
3 hours into Betis and chill and they give you this look.
Barcelona Katalano
2015-12-30 22:48
@Ali G:

Jag hade inte sålt Messi för att få in dem alla 3 för de pengarna. Han är värd mer än de 3 tillsammans. hade jag haft ett annat lag i barca hade jag också hellre valt Messi framför de 3 andra tillsammans. Messi höjer ett helt lag och gör andra spelare bättre.
Barcelona Katalano
2015-12-30 22:45
Ni som talar om Messi och Neymar. Messi har tagit en annorlunda roll nu när han har Ney och Suarez med sig i anfallet som båda klarar av att göra mycket mål. Han ligger därför bakom de andras mål mycket mer och tar inte lika mycket avslut själv. Vad som gör dem så bra allihop är samspelet.
Barcelona Stright outa Barca
2015-12-30 22:43
[QUOTE=[Carles Puyol 5]]Vi har gjort 180 mål på 1 år wow nytt rekord [/QUOTE] kommer ihåg när de i puertan snackade om att ingen kommer slå denna rekord på 20-30 år hehe tog bara 12 månader hehe
Barcelona Ali G
2015-12-30 22:40
@enkos:

Vi krossade ju Real Madrid utan Messi! Neymar är världens bästa fotbollspelare jag vet att det svider för vissa men så är verkligheten. Messis promenader gör mig vansinniga, jämför det med Neymar som löper kopiöst och bidrar med energi.

Jag är för idén att sälja Messi nu när han är värd som mest för härifrån går hans pris nedåt. Med en försäljning av Messi kan vi köpa in spelare som Dybala, Veratti och Laporte utan utan problem.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2015-12-30 22:37
Vi har gjort 180 mål på 1 år wow nytt rekord
Barcelona Fuerza
2015-12-30 22:30
@Federer:

Onödigt. Spelare som Adriano växer inte på träd. Han spelar ca 10% av årets matcher. Ska han göra underverk med den speltiden? Har full förståelse för hans ringrostighet. Hans roll är att fylla ut och ersätta när andra spelare är trötta eller behöver sparas. En viktig lagspelare om något.
Barcelona Nemesis 10
Fortsätter Neymar att prestera så som han har gjort under senaste halvåret så kommer han ta hem guldbollen nästa säsong. Det känns som att Messi bara blir så bra som han kan vara under stor matcher för då taggar han till. Även om hans standard är världsklass så verkar det som att han inte vill köra för hårt i såna här typer av matcher vilket också skiljer honom från Ronaldo som ger sitt allt i såna matcher.
Barcelona Neymar N11
Barcelona have for the first time won their first game after a Club World Cup or Intercontinental Cup #fcblive Didn't win 4 previous times
Barcelona enkos
2015-12-30 22:28
Rambla

Nej tyvärr. . Utan Messi är vi inte det bästa laget i världen. . Visst klarade vi oss bra utan honom i 10 matcher men se vilka matcher det var..
Barcelona Barcelonistas
2015-12-30 22:27
180 mål under 2015, vi slår därmed Carlo Ancelottis Reals tidigare rekord.
Barcelona enkos
2015-12-30 22:27
Smogen
Ändå tar Pep Thiago med sig till City
Barcelona enkos
2015-12-30 22:26
Nu har vi gjort 180 mål under 2015. Världs rekord !!!
Barcelona Rambla~
2015-12-30 22:26
Inte för att jag vill se Messi lämna men är nu övertygad att vi hade klarat oss alldeles utmärkt om det skulle ske tack vare Suarez och Neymar. Det som då hade behövts förbättras är försvaret och en mittfältare av klass.
Barcelona Gabriel
2015-12-30 22:25
Skön vinst och en stabil seger där Alba, Piqué och Iniesta fick välbehövlig vila. Enkel summering, inget mer att tillägga förutom att domaren sög. Inget ovanligt där heller.
Barcelona Smogen
den nedtagningen av Neymar..... Där blev det väl även bekräftat att om Pep går till Man C så kommer han INTE försöka köpa Neymmar? :)
Pep hatar ju sådan skit. Minns ni när Thiago drog en pasning med fotsulan?
Barcelona Blaugrana91
[QUOTE=vic111]Sånna idioter som dig gör att vi kommer slarva bort Samper för att behålla Roberto [/QUOTE] Vet jag inte vem du syftade på, men antar att det var mig. Återigen bevisar du att du är ett troll genom att kalla mig idiot istället för att förklara din åsikt...
Barcelona enkos
2015-12-30 22:23
@Erik Satie:

Efter Messi ja
Barcelona Davids3
Jag hoppas Real njöt så länge det varade med att känna på första platsen :-)
Barcelona Skurhink
Messi är en skugga av vad han var, han glänste i sånna här matcher förr, jag längtade ihjäl mig för att få se honom spela förr! Han är långt ifrån lika magisk som förr! Tyvärr!!!
Barcelona Erik Satie
2015-12-30 22:22
Neymar är fantemej världens bäste spelare.
Barcelona enkos
@Tiki-Taka:

Lättare sagt än gjort. Vem vill köpa dem
Barcelona enkos
Bra andra halvlek. . Synd bara att Neymar inte gjorde mål annars bra med 2 assist
Annons: