/spanien/barcelona/forum/14579.aspx/spanien/barcelona/forum/14579.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Jax12
2010-07-25 11:58
Ämne: Ämne: Vilka f....
Ok. Grymt att dom har kommit att bli så framgångsrika i klubben i sitt hjärta iallafall!
Barcelona el Maestro!
2010-07-25 11:52
Ämne: "Även Sport skr....Som jag förstår så skulle han få lika mycket i lön som Iniesta.
Han skulle tillhöra den lönekategori som ligger i tredje platsen. Högsta lönekategorin tillhör Messi och Zlatan(Henry är nu borta). I Andra ligger Puyols och Xavis.

Det är flera spelare som skulle ha högre lön än honom.

Edit: Stavfel!
Barcelona el Maestro!
2010-07-25 11:44
Ämne: Vilka finns mer blan....
Kommer inte ihåg hela listan. Men de var 14 stycken.
Läste om det i en artikel i Marca tror jag häromdagen. Eller om det var i AS.
Kanske är det någon annan som kommer ihåg det?
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-25 11:41
"Även Sport skriver idag om Fabregas. Enligt de ska ett kontrakt mellan Barcelona och Cesc vara redo. Fem år och €7 miljoner i lön första året. Detta skulle göra honom till den tredje bäst betalda spelaren i klubben. Kontraktet ger även Cesc möjligheten att öka sin lön genom prestationer, vilket i praktiken skulle kunna göra honom till den bäst betalda spelaren i slutet av hans kontrakt, skriver Sport."

Om det ligger någon som helst gnutta sanning i det så måste jag nog kräkas. Varför i hela friden ska Fabregas få så mycket betalt när Xavi inte ens tjänar så mycket? Vad har Fabregas vunnit med Arsenal för att förtjäna så mycket respekt?

Give me a break! Sen ska vi dessutom ge Wenger en av våra talanger (igen), vore lustig om Thiago eller JDS blev nästa hit i Arsenal, så slutar det med att vi överbetalar för att få tillbaka de om ett par år.

Angel Di Maria/

Jag är väldigt neutral, jag gillar faktiskt Raul. Han är en av de som jag står ut med i Real och även beundrar. Men han har inte ens vunnit hälften så många titlar som Henry, och individuellt sätt så är Henry ljusår från Raul.
Men som sagt, Raul är en stor spelare i klass med Maldini som ska och bör hyllas unisont.
Barcelona Jax12
2010-07-25 11:39
Vilka finns mer bland dom 14 spelarna?
Barcelona el Maestro!
2010-07-25 11:36
Ämne: Barcelonito / Lucho....Guti Maricon, hehe...

Vad synd att verkan Guti eller Raul tillhör den gyllene spanska generationen som vann allt numera, VM, EM. o.s.v.

Visste ni förresten att Puyol, Iniesta och Xavi tillhör numera de 14 stycken spelare i världen som har vunnit allt som går att vinna.
Den skaran är bland andra Franz Beckenbauer med.
Canaletes
2010-07-25 09:16
Barcelonito / Lucho Enrique 21

haha sett den innan. LOL!!
Här är en anna som jag tycker är rolig. Länk*

Och tack Guti o Raúl.
Madrid tappade där själen i laget.. trist :/
bara Casillas kvar nu
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-07-25 08:34
Innan Guti gör oss tjänsten att försvinna från Spanien måste jag länka det här för sista gången.

Sen måste jag tacka Guti för allt han har åstadkommit med sitt hår. Han har inte tillfört den spanska fotbollen det lilla minsta och kommer för alltid bli ihågkommen som den eviga avbytaren som var bra en match per säsong.

Så tack Guti för att du gjorde våra rivaler sämre, både med dina odugliga sportsliga insatser och din värdelösa personlighet.

Och tack för att du festade dagen efter 2-6 förlusten. Du är en äkta madridista.
Barcelona Criff
2010-07-25 07:49
Angel Di Maria !Hombre!, Las pa mer statistik och kom tillbaks!
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-07-25 05:44
Angel Di Maria !Hombre!

Raul har däremot inte VM och EM. Henry har vunnit precis allt man kan vinna och lite till så det blir över. Rauls pokaler är inte hälften så många som Henrys.

Henry har gjort 50 mål på 109 CL matcher, Raul har 66 på 130. Hade Henry inte spelat med så många lag som inte slogs om CL under den tiden han spelade där och istället spelat i ett storlag som Raul gjort under hela sin karriär så hade Henry varit långt långt över Raul på den listan.

Han har trots allt bättre snitt vad det gäller målgörandet i CL trots att han inte varit i närheten att vinna den i så många år.

Så på tal om neutrala bedömningar tycker jag att du ska titta på mer fakta och inte gå efter känslor.

Henry är en av få som har vunnit precis allt internationellt.

* FA Premier League: 2001–02, 2003–04
* FA Cup: 2002, 2003, 2005
* FA Community Shield: 2002, 2004
* La Liga: 2008–09, 2009–10
* Copa del Rey: 2008–09
* Supercopa de España: 2009
* UEFA Champions League: 2008–09
* UEFA Super Cup: 2009
* FIFA Club World Cup: 2009
* FIFA World Cup: 1998
* UEFA European Football Championship: 2000
* FIFA Confederations Cup: 2003
Edit:
* Franska ligan
* Franska cupen
Barcelona basaric
2010-07-25 03:21
Abidal har inte gjort ett enda mål under sin tid som proffs.. inte i klubblaget och inte i landslaget heller.
Real Madrid Angel Di Maria !Hombre!
2010-07-25 03:04
Hur neutral är era bedömningar om vilken spelare som varit bäst och störst? Hur kan ni inte ha raul som ett när han gjort fler cl mål än alla dessa och även fler vm mål och fler mål i sin egen liga och landslag. Dessutom så hade raul som bäst bredare register än dessa spelare. Sedan har han varit i ordinarie från 94-2009 i en klubb där flesta profiler spelat i. Tänk om och tänk rätt.
2010-07-25 02:31
elbraco

Förlåt, men du kan inte jämföra dagens PL med enorma investerare och tv-pengar med PL för 10 år sen. PL var en skit liga (ursäkta språket) där de flesta lagen hade samma spelfilosofi:

Ha en lång jävel i boxen, och tjonga upp bollen på honom.

Henry var fortfarande en magisk spelare, men rätt ska vara rätt. Förövrigt så misslyckades Henry i Juventus.
elbraco
2010-07-25 02:28
Ämne: elbraco

Nej, nu ä....
Må så vara, men i vilket fall så skulle han hållit världsklass i vilken liga han än spelade! Dessutom var det väl så att PL höll en jämnare nivå? Serie A hade kanske Juve och Milan men längst ner fanns väl lag som Bari, Chievo och Modena? Rätta mig gärna om jag har fel :) men det känns lite som dagens La Liga, alldeles för stor klasskillnad på botten- och topplagen.
Barcelona Frodo
2010-07-25 02:25
Hetfield

Du har rätt. Serie A var den bästa ligan under deras prime.
2010-07-25 02:22
elbraco

Nej, nu är det fel. När Henry spelade i PL och var som bäst så hade inte PL samma standard och klass som idag. Vid den tiden så var Serie A bäst i världen, det var då Milan och Juventus hade sina storhetsperioder.
Så både Totti och Del Piero spelade i en betydligt bättre och tuffare ligare. Lägg till att det är/var svårare att göra mål i Italien pga. deras catenacchio fotboll.

addeh

Nej det tror jag inte. När Totti går runt i Rom så bugar folk för honom, så stor är han faktiskt.

Ja, Totti är väldigt barnslig ibland, han måste ge tillbaks istället för att släppa en sak. Men folk måste komma ihåg att han har stannat i Roma trots att han har fått enorma bud från alla klubbar i världen.
Han är som 34 åring fortfarande Roma:s viktigaste spelare, och han är en av Serie:A bästa målgörare genom tiderna.

Lägg till att han donerar enorma summor till bl.a skolor i Afrika, så de som påstår att han är en rasist för Balotelli grejen kan väl tänka om en aning.
Atlético addeh
2010-07-25 02:21
Hetfield

Kan inte annat än att hålla med dig om den rangordningen. Som du säger, när Henry var som allra bäst var han helt otrolig. Lite tråkigt att han aldrig blev utnämnd till världens bäste.

Jag har alltid gillat Totti som fotbollsspelare. Hans ofta barnsliga beteende på planen gör dock att han rasar i mina ögon. Nu senast mördförsöket på balotelli i den italienska cupfinalen.

När Totti en dag lägger skorna på hyllan. Låt oss då hoppas att han blir blir ihågkommen som den fantastiska fotbollsspelare han var, istället för alla tramsigheter han höll på med.
elbraco
2010-07-25 02:14
Ämne: addeh

Jag skyller....
Om man ser på vem som är bäst håller jag med om den listan, dessutom måste man tänka på att Henry spelade i en bättre liga. 226 mål på 369 matcher är inget dåligt facit, snittade 0,61 mål per match!
2010-07-25 01:56
addeh

Jag skyller på att det är sent ;).

Jag rankar väl såhär (inte utifrån vem som är störst, då är Totti given, men utifrån vem som är bäst):

1. Henry
2. Totti
3. Raul
4. Del Piero

Man måste komma ihåg att när Henry var som bäst så var han komplett. Det fanns ingen försvarare i världen som kunde matcha hans snabbhet, han var graciös som en gasell och giftig som en kobra.
Atlético addeh
2010-07-25 01:49
Hetfield

"Tre legender, vem är bäst: Raul, Totti, Henry eller Del Piero."

Det blir väl ändå fyra legender? :)

Väldigt svår fråga dock. Jag rankar i alla fall Del Piero lägst av dessa herrar.

Totti som varit en utav världens bästa fotbollsspelare i många år men trots anbud från flera större klubbar varit Roma trogen och alltid levererat. För mig är han en stor legendar.

Annars sätter jag Henry väldigt högt på listan också. Trots att han lämnade Arsenal älskar supportrarna honom ändå. Henry har vunnit det mesta som går att vinna i fotbollsväg & har haft en fantastisk karriär.
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-25 01:47
Helt ärligt så är Raul den största legenden. Man måste erkänna med tanke på hur länge han har spelat. Del Piero också, men håller dock Raul Gonzalez Blanco förre.
2010-07-25 01:47
Ämne: Ämne: Tre leg....
Nja, frågan om vem som är störst är i mina ögon Totti. Men vem som är bäst (i deras respektive prime) , det är där klurigheten finns.
elbraco
2010-07-25 01:41
Ämne: Tre legender, vem är....
En roligare fråga är väl vem som är STÖRST :)Själv skulle jag nog säga Totti men det finns väl inget givet svar direkt.
Atlético addeh
2010-07-25 01:37
Se länktips. En klassiker när det gäller att bränna en straff på ett lustigt sätt. :D
darre2
2010-07-25 01:33
har nån hört vad som har hänt med jeffren?
Otrolig duktig kille, har följt honom nu under 4 år, tror att han har mer potential än pedro tom dock får han dessvärre begränsad speltid som stoppar upp hans utvecklingsfas bör lånas ut en säsong; vad tycker ni?
2010-07-25 01:30
Fyra legender, vem är bäst: Raul, Totti, Henry eller Del Piero.

Klurig fråga.

darre2

Jeffren är förmodligen min favorit bland ungdomarna (möjligen efter Bojan), men anledningen till att Pedro kommer före är för att Jeffren är väldigt endimensionell.

addeh/

Om det inte är "fail" så vet jag inte vad som kvalificerar för det.
Atlético addeh
2010-07-25 01:26
Ämne: Påminner om Henrys g....Det är väldigt stor skillnad på att lägga en sådan straff än det Henry gjorde, som skedde ute på plan. Skulle det gå fel blir det ingen stor grej. Att lägga en sådan fräck straff däremot kan få stora konsekvenser. Nu stod det 2-0 till Spanien när Calvante drog in straffen, vid ett lika resultat eller underläge hade han nog inte vågat sig på en sådan fräckis.
JB AcMilan
2010-07-25 01:19
Den snyggaste straffen har val anda Totti gjort hehe, dock pa traning. Men Calventes straff ar ju ocksa grymt snygg.
ponta p
2010-07-25 01:00
Påminner om Henrys gamla trick btw.. ;).
ponta p
2010-07-25 00:58
Hehe den där straffen är bra skön. Har testat den på träning en gång faktiskt, missade dock..
Annons: