/spanien/barcelona/forum/14578.aspx/spanien/barcelona/forum/14578.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
ponta p
2010-07-28 00:07
Troooor han menar 30 miljoner kronor.

Oopppsss, lite sent, aja :),
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-27 23:57
el Flaco, 1.70 y addeh

Jo, jag var inte 100 på det men nu är jag det. Märkte att det var något fel efter att jag hade skrivit inlägget. :P
Barcelona el Flaco
2010-07-27 23:56
Ämne: 1.70-ligan.

Oh he....
Marco Sennas prislapp lär ligga runt 2-3 miljoner euro med tanke på hans höga ålder och det faktumet att hans kontrakt med Villareal går ut nästa år.
Barcelona 1.70-ligan.
H.Alavi,

Vi snackar 30 miljoner KRONOR.
Bättre backup går knappast att få för de pengarna ;)
Atlético addeh
H.Alavi

"Oh hell no, 30 miljoner euro för Marcos Senna? En spelare som lär bli petad i förmån för Busquets? Ingen chans."

Nu blev det väl lite fel. Det sägs att det handlar om 3 miljoner euro, inte 30. Hyffsad skillnad. :P

Såg din edit nu. £3 är det som gäller i alla fall.
Atlético addeh
2010-07-27 23:54
H.Alavi

Haha, jag det har du rätt i. Busquets är ingen målgörare direkt, tror han tryckt dit en boll i den blåröda tröjan.

Kan tänka mig att flera ogillar honom bara för att han syns så lite i målprotokollet. Jämfört med Yaya som är en alltmer offensivare spelartyp och gör åtminstone ett par mål per säsong.
2010-07-27 23:50
1.70-ligan.

Oh hell no, 30 miljoner euro för Marcos Senna? En spelare som lär bli petad i förmån för Busquets? Ingen chans.

Touré hade knappt någon chans när Guardiola valde ut sin elva, ingen chans att Senna har det.

Edit: Har ingen koll på hur mycket Senna kostar, om han bara kostar 30 miljoner kronor så har jag ingenting emot att köpa in honom. Men med euro inblandat så är det för mycket.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-27 23:45
Addeh,

Håller med dig.Skrev nåt liknande i morses. Nog för att Senna är till åren, men gubben kan än! Särskilt när han inte behöver spela lika ofta som i Villareal. Ser absolut att de köper han för 30 mille istället för någon annan.
Inte minst efter allt ekonomi-tjat idag :P
I länktipset ser vi att han även kan prestera mot i de svårare matcherna
2010-07-27 23:43
addeh

"Han kan även lära Sergio ett och annat."

Absolut! Han kan lära Busquets hur man avfyrar en kanon. ;) Älskar Sennas skott, så hårda och makalösa!
Atlético addeh
2010-07-27 23:40
Villarreals lagkapten Marcos Senna verkar vara första valet som en ersättare till Yaya uppger EMD.

Hans spelstil passar in i Barças och han är ett billigt alternativ som i sin tur gör att klubben kan lägga resterande pengar på Cesc.

Intressant minst sagt, jag föredrar Senna som ett alternativ till Busquets. Visst har han har några år på nacken men hans rutin och spelskicklighet kommer kunna bli riktigt bra i Barcelona. Han kan även lära Sergio ett och annat.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-27 23:31
Ämne: Cesc snart klar Arse....
Källa?
Barcelona Messidinho_10
2010-07-27 23:27
Cesc snart klar Arsenal ger upp honom.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-27 23:24
Man kan väl säga att ekonomin inte är så bra som man trodde att den var under Laportas styre, men att Rosell säkerligen vill späda på det hela nu när han precis kommit till makten för att sedan bli räddaren i nöden.
2010-07-27 22:55
C.Andrés

Siffrorna stämmer då Barcelonas Javier Faus har avslöjat rapporten under en presskonferens.

Aftonbladet plockar bara upp det som står i de katalanska tidningarna, så har det varit sedan Zlatan skrev på för FCB.
Barcelona Koeman_4
2010-07-27 22:52
Ämne: För er som undrar om....
Fan vad tråkigt :(
Ska jag ju dit och se det live,
Men hade varit kul att spelat in matchen och kolla på den hemma i lugn och ro dagen efter.
Barcelona C.Andrés
2010-07-27 22:40
Hur f*an ligger det till egentligen? Inte för att jag tror på aftonblaskan,men jag har ingen vidare koll med rapporter som dyker upp varje dag med olika resultat om att ekonomin är bra,den andra dagen dålig.
Real Madrid Zizou_spars
2010-07-27 22:29
1.70-ligan.

Forbes listan handlar ju enbart vad klubbarna är värda. Tex United på första plats sägs vara värt mest, men dem har fortfarande en riktigt knackig ekonomi.

Rambla
Rauls mindre avtack offentliggjordes enbart några timmar före den verkställdes egentligen, på en måndag då folk arbetar.
Skulle tro att de båda befinner sig under Santiago Bernabeu Trophy senare i augusti för att få ett ordentligt avtack inför en full stadio.
2010-07-27 22:28
För er som undrar om matchen ska visas på TV kan få svaret här nedan.

Hassan Alavi (min brorsa) samarbetar med Canal+ och säger nu att kanalen har bestämt sig för att inte sända matchen, vilket betyder att vi culés måste streama matchen, precis som alla andra fotbollsfans. ;)

Tv4sport var lite generösa med tanke på Zlatans ankomst förra säsongen, jag menar, vem sänder en träningsmatch 6 på morgonen? Tv4sport. Varför? Zlatan.
2010-07-27 22:24
Mrfaariis

Jag skyller på Joan Laporta och hans styrelse som startade världsryktet. Att gå ut i media och påstå att en spelare vill komma till Blaugrana sätter igång journalisterna på en gång.

Och sen så är det också, precis som du säger, Fabregas fel att han inte vågar gå ut i media och säga vad han tänker göra nästa säsong.

Även Blaugrana spelarna Pique, Xavi och Puyol har gått ut i media och sagt att Fabregas vill till Barcelona. Jag tolkar det som att Fabregas har sagt till de att han vill hit och att han vill att de ska säga det via media.

Fabregas kommer att spela i Blaugrana, frågan är bara när.
Atlético addeh
2010-07-27 22:20
Har för mig att CANAL+ ska visa matchen mot Valerenga, men har ingen källa på det.

Kom igen, det är en träningsmatch. Så svårt är det inte att streama en och annan match.
Barcelona el Maestro!
2010-07-27 20:24
Ämne: Matchen finns då int....Jag tror att matchen kommer att visas tillslut.
De bryr sig inte om VM-stjärnorna i Sverige.
Folk bryr sig om Zlatan. Det är han som säljer! Reklamintäckter är det som kan avgöra i slutändan.

Edit: Bra för oss.
Barcelona Smogen
2010-07-27 20:19
Matchen finns då inte med i tablån hos varken canal+, tv4 sport, eurosport eller viasat... kanske såg dom att inte VM stjärnorna är med och ställde visningen.
Barcelona Smogen
2010-07-27 20:17
Förövrigt kollar jag lite på siffrorna som Barcelona redovisar, intressant att nettoskulden stigit från 329€ miljoner till 442€ miljoner mellan juni 2009 och juni 2010. Då det nu snackas om att skulden ligger på ca 550€ miljoner undrar jag verkligen var de övriga 1.2 miljarderna tagit vägen.
Känns ju vansinnigt att man ökat sin skuld med över 2 miljarder på bara ett år. Det är ju nästan en dubblering av skulderna.
Barcelona Mrfaariis
2010-07-27 20:13
Asså jag är så trött på Fabregas. Kan han inte bara säga att han ska stanna i Arsenal så får vi ett slut. Orkar inte äns läsa Barca nyheter för han .
Barcelona el Maestro!
2010-07-27 20:13
Ämne: Har jag missat något....Det undrar jag med.
I och med att Zlatan är med borde ju matchen visas i Sverige, tycker man.
Canal+ Sport kanske,får man hoppas.
De visar ju en del försäsongsmatcher nuförtiden.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-27 20:12
Smogen,

Jag har också för mig att den ska sändas
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-27 20:12
Orkar egentligen inte dra upp "ekonomi-snacket" igen, men ta en titt på denna. Utgår man från dessa siffror ser det ju väldigt lovande ut? Den är från i år
Barcelona Smogen
2010-07-27 20:09
Har jag missat något, ska inte Vålerengen matchen visas?
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-27 20:01
Vill f-n inte se Puyol sluta. Han ska vara 42 år precis som Maldini och hoppas verkligen att FC Barcelona pensionerar hans nummer.

Grande Puyi!
Barcelona Smogen
2010-07-27 20:01
När är det Barcelona möter Vålerengen och ska inte canal+ visa matchen? Hittar den inte i deras tablå...

edit:
ok, hittade torsdag 19.00 men inget på canal+, får väl kolla in tv4 sport och viasat också.
Annons: