/spanien/barcelona/forum/14577.aspx/spanien/barcelona/forum/14577.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Abdiii
2010-07-26 04:22
Manchester City tvingas sälja 12 spelare bland dem ryktas det att Micah Richards, Robinho,De Jong, Stephen Ireland m.m. ska flytta för ett stort rea-pris eftersom man måste ha 25 spelare (nya regler i Premier League)

Jag tycker de skulle vara väldigt bra att köpa Micah Richards eftersom han är stark,bra på huvudet, bra en mot en och dessutom ung och kanske skulle vara våran mittbackslösning! eventuellt Robinho, men jag tror inte det skulle vara bra för Pedro som även han är en klass spelare eller vad säger ni?

Jag tycker även Zlatan Ibrahimovic borde säljas så att Pedro spelar i Startelvan, jag vet att Zlatan är motiverad och spelsugen inför den kommande säsongen, men jag är lite osäker på om det verkligen är bra för fc barcelona att bänka Pedro...
Pedro - Villa - Messi hade varit skitbra!
Increíble
2010-07-26 02:52
Haha det skulle verkligen kännas bra. Men då måste Cesc vilja spela för klubben, inte bara för att han känner att han har nånting att betala tillbaka. Det iallafall min åsikt! Och som jag sa tidigare, uppskattar att du tog din tid att förklara detta för mig. :)
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-26 02:48
Ämne: Tack Gonzalez_Barca,....
Det ryktas om att Thiago och Jonathan dos Santos kommer ingå i en deal.. Hoppas inte då de båda imponerat på mig den senaste tiden. Båda är mittfältare, där Jonathan dos Santos är ungefär som Xavi, väldigt bra passningar och ett bra skott. Medans Thiago har lite bättre teknik, men även han en duktig passningspelare. Vore synd om någon av de två lämnade, man vet liksom inte vem man skulle vilja ha kvar i laget då båda imponerat lika mycket, dock har Thiago tagit för sig mer, både förra försäsongen samt under B-laget. Nu har jag inte följt honom under u-19 EM men enligt rapporterna har han skött sig utmärkt. Me som sagt, det är endast rykten.. men du fick i alla fall en liten presentation om de två som ni ryktas få i mellanskillnad :)

Det värsta vore om båda försvann samtidigt då vi riskerar att göra samma misstag igen som vi gjorde med Cesc.. Men låt oss hoppas att vi får behålla JdS och Thiago och ni får behålla Cesc, i alla fall några säsonger till ;)
Increíble
2010-07-26 02:38
Tack Gonzalez_Barca, uppskattar verkligen det du skrev. Haha hade inte en aning om hur Barca skulle spela men nu blev allt bättre. Men tror du inte att Arsenal vill ha någon spelare från Barca i samma veva som Cesc skulle gå till Barca? Inte fatt Arsenal brukar göra så men om, vem tror du det blir? :) (är Arsenal supporter)
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-26 02:15
Ämne: Kan någon här svara ....
Xavi - Busquets - Iniesta/Cesc
Messi - Ibra - Villa

Xavi - Busquets - Cesc
Messi - Ibra/Villa - Iniesta

Fyra olika uppställningar om Cesc kommer, tyvärr utan succémannen Pedro.. Med fler dimensioner i spelet kan Pep i princip, leka med elvan exakt hur han vill och ha en väldigt bra kvalité i elvan. Jag tror inte han aldrig startat med samma startelva två matcher i rad sedan han tog över. Så rotationer gillar han att göra, nu får han ännu fler möjligheter.

Tyvärr tror jag inte Pedro befinner sig i startelvan om Ibra stannar och Cesc kommer in. Men jag tror han kommer få väldigt mycket speltid. Förra säsongen fick han speltid för att Henry var helt ur form, eller ja han hade ingen form då han tyvärr var helt slut. Nu när Henrys "ersättare" Villa kommit in, tror jag att Pedro får finna en bekväm plats på bänken. Men som sagt, Pep älskar att rotera, så både Pedro och Bojan tror jag kommer få mycket speltid. Sen ska man ju tänka på skadorna, vi kommer få skador denna säsong, har vi flera skador samtidigt är det riktigt bra att vi har Cesc, Keita, Pedro och Bojan att tillgå där vid mittfältet och anfallet.

Men för att tippa startelvan den 29 Augusti mot Racing så tror jag på följande:
Valdés
Alves - Pique - Puyol - Abidal
Xavi - Busquets - Iniesta
Messi - Ibrahimovic - Villa

Med eller utan Cesc på bänken får ödet bestämma.. och så länge inte Ibra lämnar, eller någon av de tre där framme skadar sig under försäsongen (god forbid) så kommer Pedro befinna sig på en väldigt bekväm plats bredvid Bojan och Jeffren :)

Note: vill bara säga att detta är spekulationer helt tagna ur luften, med lite tänkande så tror jag att det är bäst om säsongen 09/10 ser ut så här. Och märk också hur många gånger jag skrev "Jag tror", alltså det är mina teorier om hur Pep tänker till nästa säsong.
Barcelona Öagunner- 1886 (Oooo to be aGooner)
2010-07-26 02:15
Frodo//
Cesc gjorde 1 eller 2 ligacup- matcher hösten 2003, fast han var inte med i A- truppen förrän något år senare (inte ens hälften av de spelare Wenger brukar lufta där är med i A- truppen numera heller).

Jag tillhör väl inte kategorin gooners som påstår att Cesc enbart skulle vara Arsenal- produkt. Vi har utan tvekan mycket att tacka er för grunderna. Å andra sidan tror jag definitivt inte Fabregas varit lika bra idag om han stannat hos er. Han blev ju mer eller mindre ordinare redan 05/06, då hade ni ju både Deco och Xavi på den positionen.

Väl mött.
Barcelona Essienesque
2010-07-26 01:51
Antagligen en rotation på mittfältsplatserna likt den som Frank använde sig av när Xavi, Iniesta och Deco fanns.
Increíble
2010-07-26 01:48
Kan någon här svara på hur eran XI kommer se ut ifall ni får in Cesc i laget? Guardiola kan ju inte bara glömma Pedros succé.
Barcelona Frodo
2010-07-26 01:22
Hetfield

Puyol tillhörde en av Barcelonas satellitklubbar. De har flera runt om i Katalonien. Istället för att hämta alla talangfulla ungdomar till la Masia vid en ung ålder så tillåts unga katalaner spela kvar i hemtraktens klubbar för att göra det bekvämt för spelarna. Dessa klubbar runt om i Katalonien informerar dock Barca om spelarnas utveckling och steget till la Masia tas vid en senare ålder vilket möjliggör en enklare anpassning på det personliga planet.

Nu är jag inte fullt insatt i klubbarnas samarbeten men det finns säkert nån på forumet som kan mer och kan förklara det bättre.

Angående Cesc så tog han en plats i Arsenals a-trupp 2 eller 3 månader efter sin ankomst dit. Då kan man knappast säga att han var en talang som utvecklades i deras akademi.
Barcelona Trippeln
2010-07-26 01:21
Hetfield- Megan Fox is a dude

Ja men skillnaden här var att när Puyol kom som 16(inte 17) så kom han från en helt okänd klubb i de lägre seriesystemen.

Fabregas kom från Barcelona där han lärde sig det han kan idag till stor del av Barca.
Han har själv sagt att utan la masia så skulle han inte ha varit den spelare han är idag.Punkt.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-26 01:10
Personligen så blir jag trött på allt snack om egna produkter, de som har lämnat har lämnat.

De "viktigaste" produkterna stannade kvar.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-26 00:57
En fråga, Puyol är väl inte en Barcelona produkt om han kom till klubben som 17 åring?

Enligt den logiken så borde väl Cesc räknas som en Arsenal produkt då kan gick dit som 16 åring.
Barcelona Frodo
2010-07-26 00:54
petersays

Han spelade för Banyoles innan som jag tror är en satellitklubb för Barcelona. Är dock inte helt säker på det, men tror att det var nåt sånt.
Barcelona petersays
2010-07-26 00:41
Egna talanger och egna talanger. Fontás var väl 17-18 när han kom till Barca?
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-26 00:25
westinho, det kanske hade varit den bästa lösningen :) Hoppas också mycket på de egna talangerna, bara de håller reda nu.

Tror Fabregashistorien får ett slut inom den kommande veckan. Det känns som det hela har trappats upp.. jag blir glad om han kommer, bara inte någon från Barca B går motsatt väg
Barcelona westinho
2010-07-26 00:19
Jag hoppas Pep gör sig av med Márquez för att han har tänkt satsa på Fontás. Det är dags för Fontás nu, han är född 89 och är stor och bollskicklig.

Hoppas han snart börjar träna med laget så att man får se honom under försäsongen.
Atlético addeh
2010-07-26 00:02
1.70-ligan.

Pep litar mer på spelare från de egna leden än fjantar från City. Men Peréz är nog sugen att plocka fram plånboken för ett antal spelare. :P

Rambla

"De klarar ju inte ens av att slå NY Red Bulls. :P"

Kunde inte sagt det bättre själv. :D
Barcelona Barcadinho.
2010-07-25 23:57
Varför släpper man spelare under kontrakt gratis till NY Red Bulls?
Det var en mycket bra fråga. Det finns nog inte ett enkelt svar, utan man behöver ta med olika aspekter. Det stämmer att klubben vill göra en gest till Henry och Marquez genom att låta dem byta klubb snabbt och smidigt utan komplikationer. Henry var på diskussionerna om USA ganska länge och han har förberett sig nog till flytten ganska länge. Marquez kommer närmare hemmet och han också var med om snacket om USA tidigare. Det hela kom knappt som en överraskning för honom. Han kommer att vara ett dragplåster för de många mexikaner i området, tycker man.
Pep räknar inte med de två längre och man vill göra det snabbt. Samma sak med t ex Deco och Ronaldinho – snabbt och billigt.

Men varför ville man inte avvakta med Marquez lite till, när vi har ett behov av defensiva spelare? Det kan hända att en ersättare är redan nära till ett kontrakt. Det kan hända att Pep vill låta unga från b-laget att täcka det lilla som Marquez gör på plan nu för tiden. Det kan hända att Marquez själv önskade sig ett flytt på grund av dåligt med speltid.

Men varför Henry o Marquez gratis till NY och inte till City/Juventus för några slantar?
Det finns en annan aspekt som ligger bakom och som vi vanliga fans har svårt att veta.
Det är allmänt känt att Barca försöker få ingång till den amerikanska marknaden. Den sista turneringen i USA är ett exempel. Allt samarbete i Miami via traffic är ett annat. Barca har spelat två träningsmatcher mot NY Red Bulls tidigare och tjänat förmodligen bra pengar på det (i 2008 turneringen men också 2006 med Ronaldinho). Matcherna mot NY var slutsålda med 80000 åskådare. Så ni förstår poängen – det är affärer det handlar om. Ena gången ger du och en annan gång får du. I slutändan är båda partner vinnare, förhoppningsvis.

Återstå att se om det verkligen stämmer med Marquez. Det sägas att det officiella beskedet kommer imorgon. Vi får väl se.
Barcelona Frodo
2010-07-25 23:31
Rambla, el Flaco, Tarrak

MLS fungerar likt några av de andra nordamerikanska ligorna NHL och NFL med en caphit. Man draftar och tradar spelare, men man kan inte sälja eller köpa spelare. Kort och gott sagt är det för att hålla ligan vid liv och göra det möjligt för alla lag att vara konkurrenskraftiga. Man minskar risken att någon franchise går under på grund av att de inte lyckas dra till sig bra spelare.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-25 23:30
Tja, kanske. Men visst kan det möjligen finnas någon komplementspelare för att bredda truppen litegrann. Har ingen koll på vilka spelare som ska säljas dock, var bara en tanke som slog mig när jag såg artikeln
Barcelona Rambla~
2010-07-25 23:28
De klarar ju inte ens av att slå NY Red Bulls. :P
Atlético addeh
2010-07-25 23:26
Ämne: Förresten, City tvin....
City's blåbärsspelare är väl inte så mycket att hänga i granen. Tror vi klarar oss prima utan dem.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-25 23:20
Förresten, City tvingas "rea" ut så mycket som upp till 12 spelare. Kanske kan man fynda någon definsiv backup där :)
Barcelona tarrak
2010-07-25 23:08
Ämne: Ämne: Rambla,....
Nej, tre. NY kommer exempelvis att ha Henry, Angel och Rafa.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-25 23:07
Frodo

Ranier är ingen vinnaren för att han får aldrig chansen att bygga ett lag som alla andra tränare får. Han byggde upp laget som Mourinho tog över i Chelsea. Han gjorde underverk med Juventus (titta hur det gick utan honom) och han har gjort underverk i Roma.
Det ska bli spännande att få se Rosella Sensi ge honom en ärlig chans.

addeh/

Det ska bli roligt att få fetknoppen Benitez få ihop deras mediokra mittfält.

Ja, det är ju förstås Roma's fel. Men jag är fortfarande bitter över hur vidriga Lazio är.
elbraco
2010-07-25 23:02
Ämne: Rambla, el Flaco

....
Det finns väl bara en så kallad designated player i varje lag om jag inte minns fel?
Barcelona tarrak
2010-07-25 22:54
Rambla, el Flaco

Det stämmer, men jag ville förklara principen utan att krångla till det alltför mycket. Riktig budgetliga där man med undantag för tre spelare i varje lag har ett lönetak, som vad jag kan minnas, ligger under allsvensk nivå.
Atlético addeh
2010-07-25 22:51
Hetfield

Roma hade allt i sina händer med ett några omgångar kvar, då gick de på pumpen mot Sampdoria hemma. Jag tycker mer det var den matchen som avgjorde ligan än Lazios läggmatch. Håller dock med om att det var vidrigt gjort, men hade å andra sidan inte förväntat mig något annat från Lazio-spelarna.

Att Inter inte kommer vara detsamma utan Mourinho är uppenbart. Jag tror dem kommer få enorma problem med scudetton kommande säsong, speciellt nu när Roma verkar fått vart på grejerna.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-25 22:49
Men Rafa är väl inte klar än?
Barcelona el Flaco
2010-07-25 22:46
Rambla/

"MLS betalr väl inte transfersummor?"

Har för mig att jag läste på Sport, i samband med ryktena kring Henrys och Márquez framtid, att de nordamerikanska fotbollsklubbarna inte får betala transfersummor för spelare. Vad det beror på har jag dock ingen aning.
Annons: