/spanien/barcelona/forum/14576.aspx/spanien/barcelona/forum/14576.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-27 22:28
För er som undrar om matchen ska visas på TV kan få svaret här nedan.

Hassan Alavi (min brorsa) samarbetar med Canal+ och säger nu att kanalen har bestämt sig för att inte sända matchen, vilket betyder att vi culés måste streama matchen, precis som alla andra fotbollsfans. ;)

Tv4sport var lite generösa med tanke på Zlatans ankomst förra säsongen, jag menar, vem sänder en träningsmatch 6 på morgonen? Tv4sport. Varför? Zlatan.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-27 22:24
Mrfaariis

Jag skyller på Joan Laporta och hans styrelse som startade världsryktet. Att gå ut i media och påstå att en spelare vill komma till Blaugrana sätter igång journalisterna på en gång.

Och sen så är det också, precis som du säger, Fabregas fel att han inte vågar gå ut i media och säga vad han tänker göra nästa säsong.

Även Blaugrana spelarna Pique, Xavi och Puyol har gått ut i media och sagt att Fabregas vill till Barcelona. Jag tolkar det som att Fabregas har sagt till de att han vill hit och att han vill att de ska säga det via media.

Fabregas kommer att spela i Blaugrana, frågan är bara när.
Atlético addeh
2010-07-27 22:20
Har för mig att CANAL+ ska visa matchen mot Valerenga, men har ingen källa på det.

Kom igen, det är en träningsmatch. Så svårt är det inte att streama en och annan match.
Barcelona el Maestro!
2010-07-27 20:24
Ämne: Matchen finns då int....Jag tror att matchen kommer att visas tillslut.
De bryr sig inte om VM-stjärnorna i Sverige.
Folk bryr sig om Zlatan. Det är han som säljer! Reklamintäckter är det som kan avgöra i slutändan.

Edit: Bra för oss.
Barcelona Smogen
2010-07-27 20:19
Matchen finns då inte med i tablån hos varken canal+, tv4 sport, eurosport eller viasat... kanske såg dom att inte VM stjärnorna är med och ställde visningen.
Barcelona Smogen
2010-07-27 20:17
Förövrigt kollar jag lite på siffrorna som Barcelona redovisar, intressant att nettoskulden stigit från 329€ miljoner till 442€ miljoner mellan juni 2009 och juni 2010. Då det nu snackas om att skulden ligger på ca 550€ miljoner undrar jag verkligen var de övriga 1.2 miljarderna tagit vägen.
Känns ju vansinnigt att man ökat sin skuld med över 2 miljarder på bara ett år. Det är ju nästan en dubblering av skulderna.
Barcelona Mrfaariis
2010-07-27 20:13
Asså jag är så trött på Fabregas. Kan han inte bara säga att han ska stanna i Arsenal så får vi ett slut. Orkar inte äns läsa Barca nyheter för han .
Barcelona el Maestro!
2010-07-27 20:13
Ämne: Har jag missat något....Det undrar jag med.
I och med att Zlatan är med borde ju matchen visas i Sverige, tycker man.
Canal+ Sport kanske,får man hoppas.
De visar ju en del försäsongsmatcher nuförtiden.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-27 20:12
Smogen,

Jag har också för mig att den ska sändas
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-27 20:12
Orkar egentligen inte dra upp "ekonomi-snacket" igen, men ta en titt på denna. Utgår man från dessa siffror ser det ju väldigt lovande ut? Den är från i år
Barcelona Smogen
2010-07-27 20:09
Har jag missat något, ska inte Vålerengen matchen visas?
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-27 20:01
Vill f-n inte se Puyol sluta. Han ska vara 42 år precis som Maldini och hoppas verkligen att FC Barcelona pensionerar hans nummer.

Grande Puyi!
Barcelona Smogen
2010-07-27 20:01
När är det Barcelona möter Vålerengen och ska inte canal+ visa matchen? Hittar den inte i deras tablå...

edit:
ok, hittade torsdag 19.00 men inget på canal+, får väl kolla in tv4 sport och viasat också.
Real Madrid Angel Di Maria !Hombre!
2010-07-27 19:51
raul har en väldigt bra relation med valdano då det var valdano som tog upp raul i a-laget. Perez är nästan som en gudfar till raul.

Raul är en idrottsman som trots alla meriter känner att han har mer att ge på toppnivå, han älskar att spela fotboll och han vill känna på en annan miljö innan han lägger av. Det var helt och hållet hans beslut. Guti hade bestämt sig innan el classico.
Barcelona el Flaco
2010-07-27 19:35
Rambla/

Det kan mycket väl bero på att Raúl inte har haft en bra relation med Florentino, men å andra sidan är det svårt att spekulera i vad som har sagts bakom stängda herrar mellan dessa två herrar och även Valdano och Mourinho.

Hur som helst hoppas jag på att Rosell och klubben gör det bästa när det blir dags för Puyol och Xavi att lägga skorna på hyllan. Oavsett om de pensionerar sig med Barçatröjan eller i något annat lag önskar jag att avskeden är värdiga två legendarer.
Barcelona Rambla~
2010-07-27 19:28
Angel di Maria

Ok, det förklarar saken lite bättre. Vi får hoppas på det för båda förtjänar ett rejält avsked.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-27 19:28
Då är vi betydligt bättre på att avtacka spelare i Sverige, haha kommer ihåg när det var 14 000 som sa farväl till Anders Svensson när han lämnade Elfsborg för Southampton 2001
Barcelona Rambla~
2010-07-27 19:27
el Flaco

Jag tror att detta beror mycket på Florentino och Valdano. Relationerna mellan Raul och Florentino är väl inte de bästa? Klubben förlängde dessutom både Gutis och Rauls semester allt för att de inte skulle hinna tillbaka innan Mourinho drog igång försäsongsträningen. Dessutom är både väldigt tydliga med att de ville avsluta karriären i klubben. Även om de själva kanske har lite för höga ambitioner när det gäller given speltid för att det ska kunna ske. En svår grej det där. Spelare som närmar sig sin karriärs slut har själva svårt att inse att de inte längre är startmaterial i klubben de älskar.

Det kommer att bli lika jobbigt för Puyi och Xavi om de väljer att avsluta karriären i Barca.
Real Madrid Angel Di Maria !Hombre!
2010-07-27 19:26
Ämne: På tal om presentati....
Det var ett miniavsked, det kommer ett större och gemensamt avsked för både han och guti.
Barcelona el Flaco
2010-07-27 19:22
Rambla/

Håller med om att det var märkligt att det fanns endast några hundratals supportrar på plats när Raúl skulle ta farväl. Framför allt med tanke på att det fanns flera tiotusentals människor när Galacticos 2.0 projektet skulle presenteras. Men både Madrid och Barça har ovanan att göra ett dåligt jobb ifrån sig när det gäller att ta farväl av gamla legender. Guardiola försvann själv via bakdörren inför halvtomma läktare under en Copa del Rey match.
elbraco
2010-07-27 19:18
Ämne: På tal om presentati....
Håller med. När Puyi tar avsked ska det fanimej vara fullt på Camp Nou ;)
Barcelona Rambla~
2010-07-27 19:15
På tal om presentationer och annat. Är det inte lite märkligt att det bara var typ 500 personer på Rauls avsked? Jag menar, vi snackar största legenden inom klubben sen di Stefanos dagar. Jag försöker inte kasta skit på madridfansen nu utan snarare på klubben som jag anser skött detta lite dåligt. När Kaka presenterades kom 60,000 till Bernabeu men när legenden Raul tackar för sig är det nästan tomt där. Det känns väldigt konstigt.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-07-27 19:11
el Flaco

Haha, kungen är en maskin själv.

Nu när Raul är borta från La liga så antar jag att de största legenderna i La liga är Xavi, Puyol och Casillas. Det är grymt att sådana superstjärnor i Spanien är så ödmjuka och fina förebilder.

Tittar man på England så ser man skillnaden. Skandaler på varenda storstjärna.
Barcelona el Flaco
2010-07-27 19:06
Barcelonito / Lucho Enrique 21/

Puyi är verkligen ett föredöme för många andra fotbollsspelare. Han är nästan besatt av att träna och att göra det med en sådan pedantiskt förberedning.

Medan andra spelare gillar att visa upp sina bilar, herrgårdar och synas bland medierna, gjorde en katalansk tidning för några år sedan ett reportage där Puyol visade vad för typ av elektroniska utrustningar han använder när han tränar, bl.a. en apparat som mäter hjärtslagen när man löper.
Barcelona el Flaco
2010-07-27 19:01
tititaka/

Endast medierna släpptes in under Adrianos presentation eftersom klubben håller att renovera arenan och man valde därför för att inte släppa in supportrarna.
Barcelona tikitaka
2010-07-27 19:00
westinho

Jaha vad konstigt :S Varför då?
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-07-27 18:55
el Flaco

Som Maldini sa en gång i tiden: När man blir äldre måste man träna dubbelt så mycket som de andra för att kunna hänga med dom yngre.
Barcelona westinho
2010-07-27 18:49
Ämne: Hur många var där på....
Inga supportrar fick lov att vara där, endast media.
Barcelona tikitaka
2010-07-27 18:44
Hur många var där på adrianos presentation?
Barcelona el Flaco
2010-07-27 18:42
Trots att Puyol fortfarande har semester har han redan påbörjat sin egen personliga träning för att komma till Barça i den bästa tänkbara fysiska skikt.

Kaptenen anlände i den katalanska huvudstaden för två dagar sen och behöver inte ansluta sig till träning förrän den 9 augusti, men har redan börjat med att bl.a. ta 30 minuters långa joggingturer.
Annons: