/spanien/barcelona/forum/14575.aspx/spanien/barcelona/forum/14575.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Atlético addeh
2010-07-22 20:24
Ämne: Uefa har bestämt att....
Tråkigt för Mallorca, men i deras ekonomiska situation finns inte så mycket annat att göra.

Jag blev djupt imponerad när jag såg dem förra säsongen och det hade varit kul och se hur dem skulle klara sig ute i Europa. I och med att dem har tappat nyckelspelare som Aduriz känns det ändå som om Villarreal kommer göra bättre ifrån sig.

Hoppas för Villarreals skull att dem inte tappar spelare som Godín, Senna & Cazorla.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-22 20:22
Ämne: Uefa har bestämt att....
Så otroligt orättvist och brutalt gjort av Uefa. De har ju varit helt fantastiska, och de förtjänar verkligen EL platsen som skulle kunna inbringa en hel del pengar.

Berlusconi är rena maffian i armanikostym, men gör Fifa något åt hans skumma affärer? Oh no.
Barcelona Barcadinho.
2010-07-22 20:15
Uefa har bestämt att ta ifrån Mallorca EL-platsen.
Detta med anledning till klubbens skulder (som ligger runt 50 milj euro).
Känns som ett riktigt hårt straff.
Skulle uefa våga göra samma sak mot mer etablerade klubbar? Knappast.
Villarreal kommer att få ersätta Mallorca i så fall i turneringen.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-07-22 20:14
Jag har bokat allt utom hotell därför jag undrar så bokar jag samma ;) Obs...

Bor endast på 5 star... ;)

Nejdå men håller mig undan hostel..
Barcelona tikitaka
2010-07-22 19:38
Är oxå nyfiken.. Dela gärna med er om ni hittar nått bra :)
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-07-22 19:27
Vilka är det nu som ska på Barcelona - Milan?
Vilket hotell bor ni på?
Hur många åker ni?

Mvh
Delarocha
2010-07-22 19:27
krullo vad ska vi då göra med Busquets?
Barcelona krullo
2010-07-22 19:20
Borde switcha Zlatan mot Mascherano+ lite pengar skulle gynna båda klubbarna.
Atlético addeh
2010-07-22 18:43
tarrak

Jag tycker den innehåller det mesta man behöver veta när man ska åka dit. Tråkigt att du inte är nöjd själv.

Man kan inte skriva en hel bok, lite måste man ta reda på själv också.
Barcelona tarrak
2010-07-22 18:31
addeh

Tack ska du ha! Vill minnas att jag var sjuk, trött och ofokuserad när jag skrev den, så är inte överdrivet nöjd själv. Har planer på att skriva om och fördjupa en del.

Ni här på forumet får gärna höra av er med sådant ni undrar över och som ni tycker är värt att ta upp.
Atlético addeh
2010-07-22 18:19
tarrak

Måste berömma din reseguide, har inte läst den förut. Grymt bra!

Den kommer bli välbehövlig i framtiden.
Barcelona tarrak
2010-07-22 18:18
Vet inte om den varit uppe, men en ganska skön hyllning till Iniesta i länktips. Gillar speciellt LEGO-simuleringen av VM-finalen drygt två minuter in i videon.
Barcelona haeger
2010-07-22 17:45
tarrak

Jaså ok. Jag har alltid trott att endast medlemmar får köpa biljetter på hemsidan, oavsett vad.
Barcelona tarrak
2010-07-22 17:35
Ämne: Piquénbauer

Behöv....
Nej, det behövs inte. Skillnaden är att icke-medlemmar i de flesta fall måste vänta till tidigast en månad innan match, medan socis kan köpa när de vill.

Tror att all nödvändig info finns med i länktips och det jag inte fått med är vidarelänkat.
Barcelona haeger
2010-07-22 17:29
Piquénbauer

Behöver man inte vara medlem för att kunna köpa biljetter på hemsidan?
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-22 17:28
Ämne: BlueRed/

Erkänn a....
Barcadinho

Jag brukar säga att jag bara följer andra lag, som t.ex Roma, som jag också tycker om att titta på. Men visst, Sevilla är ett lag jag verkligen har börjat fatta tycke för de senaste 3-4 år.
Barcelona Piquénbauer
2010-07-22 16:46
Om någon undrar så går det nu att köpa biljetter till Barca-Milan direkt från fcbarcelona.com

När det är betalt och klart kan man tydligen skriva ut biljetterna! :)
Barcelona Puyi 5
2010-07-22 16:35
inte ska våran zlatan någonstans
Atlético addeh
2010-07-22 16:15
tarrak

Det stämmer, dem har bytt tillbaka till Barcelona B. Varför vet jag inte, men jag misstänker det kan ha något med avancemanget till Segunda A att göra.

Såg din edit nu. Rosell Rosell Rosell...
Barcelona tarrak
2010-07-22 16:06
Jag var inne på officiella hemsidan och överallt nämns B-laget som just Barça B. Har de bytt namn och i så fall, när och varför?

Edit: Hittade svaret själv. Tydligen ett påhitt från Rosell, antar att det är roligt att bestämma. Bara man bestämmer sig för ett namn så kvittar det, börjar bli lite fånigt att byta fram och tillbaka bara.
Real Madrid lianne
2010-07-22 15:32
Ämne: vad kostar biljetten....
Som jag skrivit förut så har jag hittat bra priser hos SportsEvents365, servicen är jättebra som jag har förstått av andra.
Länktips: www.se365.se
Barcelona westinho
2010-07-22 15:31
Jag tror Bojan kommer vara riktigt vass denna säsongen, därför hoppas jag att han får mycket speltid. Han är vår framtida nummer 9 och det är dags för honom att få chansen. Därför tycker jag det bästa vore om Zlatan lämnar.
Atlético addeh
2010-07-22 15:28
Pep visade förra säsongen att han kommer ställa upp med det bästa laget. Det spelar ingen roll vem som tjänar mest eller har mest status. Bäst form spelar. Tror dock det skulle vilja till väldigt mycket för att Pep skulle bänka Messi, fast så länge han presterar som han gjort de senaste åren är det ingen diskussion att ta.

Sami

Trevlig resa, hälsa från mig. :)
Barcelona ★Sami★
2010-07-22 14:53
Drar i väg nu på semester till Barcelona. Ha det bra alla Cules!

Visca Barca
Barcelona el julio
2010-07-22 13:54
Ämne: Problemet är väl att....
Vettiga synpunkter.

Tror inte att det funkar på ngt sätt med Ibra som komplementspelare i ngt lag. Tror desvärre inte att Pep kan lova ngt annat i dagsläget så vi får se.

el julio
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-22 13:49
Man kan ha Zlatan i startelvan så länge han presterar. Blir det som förra säsongen, där han stundtals spelade riktigt dåligt, så måste Pedro spela.

Det jag tror med Pedro är att han blir bättre av att försöka kämpa sig in i startelvan. Som den senaste säsongen. Får han däremot en fast plats i startelvan finns det kanske en risk att han blir lite mätt.

Jag tror dock inte att Pedro kommer bli en flopp nästa säsong. Men jag menar att det ska vara en strid om den där sista positionen i anfallet. Det kommer båda bli bättre av.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-07-22 13:39
Problemet är väl att om man behåller Zlatan så måste han mer eller mindre ha en given (och viktig) plats i startelvan för att fungera. Tycker inte man kan ha honom som något alternativ på bänken. Det blir inte bra för någon part. Just tycker jag dock att Zlatan får plats:

Iniesta-Xavi bakom Villa-Zlatan-Messi men kommer Cesc blir det svårare då ser jag Cesc-Xavi bakom Iniesta-Villa-Messi. Och då har man inte ens inkluderat Pedro som bara växer för varje dag.

Fan, sjukt bra uppställningar bägge två egentligen om bara Zlatan kan anpassa sig till 100% till Barça-stilen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-22 13:21
Jag tyc ker man behåller Zlatan. Gör man det har man väldigt många bra formationer att välja mellan. Villa kan spela både i mitten och på kanten. Pedro båda kanterna. Messi kan nog spela lite överallt. Likaså Bojan.

Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-22 13:11
westinho

Som sagt, I hope not.
Barcelona westinho
2010-07-22 13:08
Det enda sättet för att denna Cesc-affären ska gå igenom är om Wenger sänker sitt pris på Cesc med ungefär 15 miljoner euro.
Annons: