/spanien/barcelona/forum/14572.aspx/spanien/barcelona/forum/14572.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2010-07-26 21:15
"Det klart, enbart fem anfallare att rotera med på tre positioner känns väldigt tunnt."

Men ändå. Ponera att vi säljer Zlatan, och att vi startar med Pedro-Villa-Messi.

Alla tre av dom kan spela på flera positioner. Vi har Jeffren som kan spela höger/vänster och Bojan som kan spela vänster/mitt. Vi har dessutom Iniesta/Adriano som kan spela vänster. Det finns alternativ.

Men visst, kanske saknar det tyngd ändå. Men jag vill så gärna se mer av Bojan och Jeffren.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-26 21:12
el Flaco

Det är ju för att Pep vinner titlar, men kommer han att vara så "untouchable" om vi går 2 år utan titlar? Det är frågan.
Ja visst, Rijkaard har/hade inte samma status om Pep, men kom ihåg att när det gick dåligt för Barcelona så var tidningarna redo att lyncha Rijkaard utanför Camp Nou.
Det vänder snabbt i fotbollsvärlden.

Rambla

Det var mer önsketänkande av mig då Vucinic är en av mina favoritspelare. Men han kan spela på kanten och centralt, så vore en klockren värvning.

Sen köper jag inte att Pep ville behålla Chyg (även om han själv sa så). Jag tror att han själv insåg att det var ett misstag, och han ville bara sopa spåren efter sig genom att sälja honom och gå med "bara" 10 miljoner i förlust.

Jag menar, mot slutet så tror jag att Pep hade spelat med Messi som mittback än med Chyg. Sen, om Pep verkligen var genuint bestämt på att behålla Chyg, tror du att Rosell hade sagt nej till Pep? Come on, det luktar BS från långt håll.

addeh

Ja, jag har Roma som "andralag" :).
Vem kan ogilla De Rossi? Jag började följa Roma tack vare Batistuta, vilken lirare!
Barcelona el Flaco
2010-07-26 21:00
Hetfield/

Jag har aldrig i mitt liv upplevt en tränare i Barcelona, eller Spanien för den delen, som är så pass untouchable. Dels tycker jag att Pep har byggt upp en tillräckligt hög nivå av förtroende från både fans och medier som gör det möjligt för honom att komma undan med dessa misstag (Zlatan och Chyg), men å andra sidan håller jag med dig om att det kan vara osunt att man inte får lov att kritisera Pep när det är befogat.

Jag måste erkänna mig skyldig i det anseendet att när klubben värvade Zlatan istället för Eto’o, samt köpte in Chygrynskiy för 25 miljoner euro (!) så sa jag ett skit. Jag var förgrymmad över att man gjorde sig av med Samu och ersatte honom med Ibra och jag var förbryllad för ukrainarens prisslapp, men jag ”gick med” på dessa risktagganden eftersom jag litade på Guardiola. Därmed borde jag räknas som en del av problemet i hela den här ”ingen får lov att kritisera den store Pep ”diskussionen” och det får jag helt enkelt acceptera.

"Ja, Vucinic är helt magisk. Jag vågar nog påstå att han är i samma klass om Torres när det gäller styrka och fart."

Damn! Som sagt, jag har inte sett tillräckligt med Vucinic så jag får väl lita på ditt ord när det gäller hans färdigheter.
Barcelona Rambla~
2010-07-26 20:59
Hetfield:

Flopp? Tja, med tanke på summan han kostade och att han bara var i klubben en säsong så är det ju en megaflopp. Speciellt när man gick back €10m på ett år. Hade han fått, som Pep ville, stanna och utvecklas under Pep så vet vi ju vad som hade kunnat ske med hans tid i Barcelona. Något vi aldrig lär få veta.

Ni tror att Roma hade sålt Vucinic för under €30m? Det kan ni nog slå ur hågen med en gång. Alltså hade det inneburit ännu en dyr spelare på bänken i Barcelona. Visst är Zlatan för bra och alldeles för dyr för att nöta bänk. En jävla ogenomtänkt värvning med tanke på att Villa hela tiden varit målet.
Atlético addeh
2010-07-26 20:58
el Flaco

"Gör vi oss av med Zlatan så har vi bara Bojan och en ännu oprövad Jeffren bakom ordinarietrion Messi-Villa-Pedro. Det ser för tunt ut."

Det klart, enbart fem anfallare att rotera med på tre positioner känns väldigt tunnt. Å andra sidan måste jag hålla med Hetfield om att en spelare med en sådan grov lön som Zlatan ska inte sitta på bänken i Barcelona när han är självskriven i princip vilket annat lag som helst.

Hetfield

Serie A är ingen liga jag följer i största allmänhet. Dock har jag gillat Roma sedan liten och därför såg en del matcher förra säsongen. Jag tycker Vucinic är en fantastisk spelare. Han kan spela överallt i anfallet, även lite släpande. Detta gör att han skulle passa in bra i barças spelsystem.
2010-07-26 20:56
Ämne: Hetfield

Du, jag ....
Kaladze och Oddo kan få bli vaktmästare i Barcelona :P

Men det ändrar inte faktumet att Chyg var en flopp, eller hur? När en spelare är fel för Barcelona, så är han fel.
Det ska Pep ha kritik för, det är trots allt massiva pengar vi pratar om.
elbraco
2010-07-26 20:52
Ämne: utöver casillas, har....
Tror dom flesta spelarna i Real har spelat a-lagsfotboll...
Barcelona Rambla~
2010-07-26 20:52
Hetfield

Du, jag tar en förlust på 10-15 miljoner på Zlatan vilken dag som helst. Problemet är bara när det gäller Milan att det lär bli helt andra bud och förlustsiffror när de är inblandade. Att de skulle erbjuda €35m + Thiago Silva kan vi slå ur hågen direkt. Snarare blir deras bud Kaladhze eller Oddo + 15m. :P

Pep ville inte sälja Chyg, det kan du tacka Rosell för. När det gäller Zlatan så visst ska Pep ha kritik för det köpet om han väljer att redan nu kasta Zlatan åt hundarna.
2010-07-26 20:46
el Flaco

Ja, det är ju tanken. Knappast att man ska sälja Zlatan och hoppas på ungdomarna.

Tycker inte du att det är lustigt att ingen kritiserar Pep för köpet av Zlatan? Det känns nästan som att Pep är alldeles för immun mot kritik, jag har inte sett någon tidning eller journalist klaga på Pep för Chyg köpet.
Ibland så är det dåligt att en person blir så "untouchable" att ingen vågar ifrågasätta personen.

Let's face it, vi sitter i skiten pga. att Guardiola försökte ändra på ett koncept som redan funkar perfekt. Han försökte, det måste man ge honom cred för och det lät faktiskt bra, men med facit i hand så gick det åt skogen.

I samma anda som Del Bosque förstörde något vackert genom att köra så defensivt. Ja visst, man vann VM men hur bra var storlagen i årets upplaga av VM?

Du har nog rätt om Llorente, de spanska lagen har tappat alltför många profiler i år. Men något i den stilen, behöver inte vara just Llorente. Ja, Vucinic är helt magisk. Jag vågar nog påstå att han är i samma klass om Torres när det gäller styrka och fart.

Jag står inte ut med ett till år av "Z" artiklar, och där allt Barcelona gör ska Zlatan få cred för.
"Barcelona vinner med 6-0 tack vare en bänkad Zlatan"

Barcelona el Flaco
2010-07-26 20:39
Hetfield/

Ah okey, så du hade tanken att köpa in en anfallare att ha på bänken. Nu förstår jag ditt resonemang.

Angående de spelarna du nämnde som potentiella ersättare så hade jag inte velat att Barça värvar Llorente, trots att jag gillar honom, eftersom jag vill hellre se Llorente bli en fanbärare för Athletic Bilbao på samma sätt som Urzaiz och Etxeberría var. Vucinic däremot har jag sett väldigt lite av, följer inte Serie A, så jag vet inte om han hade passat in i systemet.

Fan vad komplicerat detta Zlatan-dilemmat är! Det känns som att hur klubben än gör så blir det fel; det vore dumt att ha en spelare med en sådan pass hög lön på bänken, för att inte nämna gnället från Raiola, och å andra sidan så lär man göra en förlust om man säljer Ibra, eftersom det finns nog ingen klubb i världen som villiga att erbjuda 50 miljoner euro för honom.

Vi sitter redan inne i skiten med Zlatan. Frågan är hur pass längre är vi beredda att gräva ner oss?
2010-07-26 20:29
Ämne: Hetfield/

"O....el Flaco

Ja, men hur intelligent är det att ha Zlatan på bänken när han skulle passa in i vilket annat lag som helst? Lägg till hans massiva lön och marknadsvärde, då säger jag bara : Sälj för sjutton. Skit samma att man förlorar 10-15 miljoner.

Hellre att man köper en spelare som Llorente (eller något liknande) för en billigare peng. Min favorit till backup anfallare är Vucinic. Makalös spelare när han är på spelhumör, ruskigt snabb, kan spela på kanterna och centralt, bra på huvudspelet osv.

Giggity

Även Arbeloa är en egen produkt.
Barcelona el Flaco
2010-07-26 20:26
Hetfield/

"Om man säljer Zlatan för 35 miljoner plus Thiago Silva så är det bara att tacka och ta emot".

Nja, jag ställer mig lite tveksam till en sån deal. Gör vi oss av med Zlatan så har vi bara Bojan och en ännu oprövad Jeffren bakom ordinarietrion Messi-Villa-Pedro. Det ser för tunt ut.

Även om Zlatan är långt ifrån att vara en av mina favoriter så ser jag hellre att vi behåller honom för att på så sätt besitta en starkare anfallsbesättning än att ta in en Thiago Silva, eftersom jag anser att de bakre leden är redan relativt starkt.

Barcelona Giggity
2010-07-26 20:26
utöver casillas, har real någon kvar nu som har bara spelat a-lagsfotboll i Real Madrid?
Barcelona Rambla~
2010-07-26 20:24
Hetfield

Du borde veta vid det här laget att Berlusconi och Galliani väntar till de sista dagarna, säkerligen vid Joan Gamper-matchen, innan de gör sitt move mot Zlatan. Du minns nog hur det kommer att bli också, de kommer med sina skambud, minns Ronaldinho. Vilken klubb som helst förutom Milan. Värsta klubben att förhandla med.
2010-07-26 20:20
el Flac

Hehe ja, Berlusconi ser ut som en "Dragqueen gone wrong".
Jag förstår inte varför han snålar med pengarna, pengar är väl det minsta av hans problem.

Om man säljer Zlatan för 35 miljoner plus Thiago Silva så är det bara att tacka och ta emot.
Atlético addeh
2010-07-26 20:12
H.Alavi

Det klart även svenska lag har haft framgångar ute i Europa, men som du säger, detta var nästan 20 år sedan. Svensk fotboll har sjunkit som en sten sedan IFK Göteborg hade sin storhetstid.
Barcelona el Flaco
2010-07-26 20:09
Ämne: Jabulanin är verklig....
"Kom igen Berlusconi, hosta upp pengarna!"

I dagsläget är det en större chans att Berlusconi kommer behålla pengarna för att finansiera sin nästa botoxoperation än att han kommer lägga ett bud på Zlatan.
2010-07-26 20:00
Jabulanin är verkligen ingen bra boll, det är nästan som att sparka på en ballong.

----------

Det ser tyvärr ut som att Zlatan stannar ett år till i klubben, även Maxwell har sagt att Zlatan är fast bestämd på att stanna kvar.
Kom igen Berlusconi, hosta upp pengarna!
Atlético addeh
2010-07-26 19:47
elbraco

Det begriper till och med Fredrik Reinfeldt. Det jag menade var att en "normal" boll, den vi är vana vid, inte har alls den bollbanan som Jabulanin. Har du testat den förstår du vad jag menar.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-26 19:44
el Maestro!

"Zlatan ger Barca nog en säsong till."

Tvärtom, Barcelona ger Zlatan en säsong till.

----

addeh

Kommer ihåg 98-99 säsongen (tror att det var då) då AIK verkligen hade en chans mot FCB i CL. 10 år innan vann Göteborg Uefa Cupen har jag för mig.

Den ekonomiska krisen har lämnat ett stort hål i den svenska fotbollen, väldigt tråkigt.
Real Madrid Raúl - Den bäste kaptenen
2010-07-26 19:30
Ämne: Testade Jabulani för....Spanska ligan brukar ha Nike-bollar. Fast som du säger borde Jabulani användas i Allsvenskan ;).
elbraco
2010-07-26 19:25
Ämne: Testade Jabulani för....
Dum fråga kanske men om en boll är hårt pumpad så är den ju i princip bara luft och borde därför wobbla mer i luften? En tyngre boll (sämre pumpad) borde ju gå i en mer rak linje?
Barcelona el Maestro!
2010-07-26 19:24
Zlatan ger Barca nog en säsong till.
Låt oss hoppas att han vinner den där Champions League som han så gärna vill vinna.
Därefter tror jag att han drar sig tillbaka till Italien. Där passar han bättre. Kanske kan han ersätta Dinho i säsongen 2011/2012?
Atlético addeh
2010-07-26 19:22
H.Alavi

Nej så vitt jag vet mig minnas har jag aldrig sett någon boll från ett mästerskap användas i Spanien. Jag hoppas att dem fortsätter med samma boll så blir allt frid och fröjd.

Allsvenskan däremot borde använda Jabulani så det blir lite mål.

Såg för övrigt att Sverige inte ens fanns med bland de 32 främsta europeiska ligorna. Pinsamt är bara förnamnet.
Barcelona Sam
2010-07-26 19:15
Sant, men man måste påminnas om att för varje år vi behåller honom så förlorar vi 12 miljoner (?) i lönekostnader exklusive diverse bonusar, så att sälja honom med en förlust på 10-20 miljoner skulle inte vara så jättefarligt.
Barcelona DM1982
2010-07-26 19:05
Verkar mer och mer som om Zlatan-signingen kan vara bland de sämre i Barcas historia. Inte för att han är en dålig spelare, även om han inte riktigt har kommit in i systemet ännu, utan för att han kostar så sjukt mycket pengar för klubben. Vi betalade en hel för honom, sedan har en sjuk hög lön. Hur tänkte de egentligen när de köpte in honom?

Visst är han en bra spelare men vi måste bli av med honom så att vi kan sänka lönekostnaderna. Självklart lär vi göra en bra förlustaffär på en eventuell försäljning, det brukar Barca vara bra på.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-26 19:05
addeh

"Hoppas inte det spanska fotbollsförbundet väljer att använda sig av Jabulani under säsongen."

Vad jag vet så har aldrig La Liga använt en VM/EM boll i ligan. Serie A och La Liga har en gemensam boll som används i alla matcher. Skulle det spanska fotbollsförbundet helt plötsligt besluta sig för att använda sig av Jabulani så skulle det överraska mig enormt då bollen är dålig.

*Länktips!
Atlético addeh
2010-07-26 18:45
Testade Jabulani för första gången idag. Måste säga att den var precis som alla säger och vad man förväntade sig. Trots väldigt hårt pumpad flög den som en badboll och den vobblade ganska kraftigt ibland också för del delen.

Börjar förstå hur svårt målvakter i VM hade det med dessa bollar. Hoppas inte det spanska fotbollsförbundet väljer att använda sig av Jabulani under säsongen.
Barcelona petersays
2010-07-26 18:29
Ämne: Ämne: Kanske ....
Topp! :)
Barcelona CuléAndrés99
2010-07-26 17:42
Ämne: Kanske läge att avsk....
Har du rätt i. Uppdaterat nu.
Annons: