/spanien/barcelona/forum/14564.aspx/spanien/barcelona/forum/14564.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-11-02 23:10
Ska bli intressant att höra Peps ord om bråket. Min personliga gissning är att det har något med publikens beteende att göra (såg att han pekade upp på läktarna i början innan det blev tjafs)
Barcelona Braxingen
2010-11-02 23:09
FC Barcelona en Mi Corazón ,
Du har så klart rätt till dina åsikter. Ingen ska hoppa på dig för det.

Men jag håller inte med.

Guardiola har inte varit typen som överdoserar byten. Faktum är att han alltid varit sparsam med byten. Förtroende är grunden i hans ledarskap. Du kan tycka att det är dåligt, men han vann sexlingen så. Pique var knappast kung när han kom till Barcelona, men Pep envisades med att spela Pique. Han blev bra på våren. Riktigt bra och i Champions League-finalen undrar jag om han inte var kungen av de alla.

Jag gillar melodin.

Sedan håller jag med NoGo™. Koppla av lite. Vi gör en dålig match, men leder fortfarande gruppen och tar poäng. Det är egoistiskt och baserat på att ni skall få dämpa era egna aggressioner när ni säger att Pep skall avgå. Jag tycker ni skall lära er hantera det och se saker ur ett längre perspektiv än ett par matcher innan ni börjar ropa på avgång.

PS. Pep har fyra raka El Clasicon (uteslutande vinster). Jag hoppas inte bara på ett femte och sjätte, utan även ett sjunde och åttonde med Pep vid rodret.
Barcelona Abbe.
2010-11-02 23:09
Ser fram emot att se vad Guardiola säger om "bråket" på den kommande presskonferensen.
Barcelona koon
2010-11-02 23:07
FC Barcelona en Mi Corazón

Kanske behöver vänta tills säsongen är slut innan vi lägger någon skuld på Pep.
Han har de personliga egenskaper som Barca vill ha i sina spelare. Och för att gruppen ska ha det, måste ledarna ha det.
Och Barcelona är mer än bara talangfulla spelare. Det är en grupp som vinner tillsammans. Dåligt eller bra? Det spelar ingen roll. Det bara är så.
Barcelona Sam
2010-11-02 23:07
Hetfield

Jag anser att klubben behöver förändring. Men jag ser inget fel i att Pep stannar. Dock tror jag (om Pep stannar) att det kommer eventuellt att leda till att spelet stagnerar och leder till 1-2 säsongers titeltorka. Det är min teori. Därför ser jag gärna att försöker hoppa över just den lågkonjunkturen genom att tillsätta en ny tränare innan det eventuellt börjar gå åt pipan och Pep inte skriver på ett nytt kontrakt och att det blåser upp massa rykten i tidningarna osv.

Men vi får se, min åsikt är inte skriven i sten och det är väl inte framtiden heller.
sebbaa
2010-11-02 23:06
Liten matchrapport. Är personligen nöjd med 1-1 då Parken är alltid är svår, vare sig man möter FCK eller Danmark där. Gruppledning och allt i egna händer för båda lagen, nog vore det fint om både Barça och Köpenhamn gick vidare framför näsan på Rubin och Pana :)
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-11-02 23:06
Frustrerande att jag inte minns vem det var jag diskuterade med för några månader sedan om Bailes skicklighet. Han påstod att killen var mer eller mindre värdelös medan jag sa att jag aldrig sett honom göra en dålig match. Hoppas han blir Abidals ersättare :)

För övrigt fattar jag inte hur någon där nere kan säga "vem som helst hade vunnit 6 titlar på en säsong med det laget vi hade". Det har aldrig någonsin skett i någon klubb och NEJ vem som helst hade inte gjort det. Pep for president! Hoppas bara han gör lite tidigare byten framöver!!
Barcelona DM1982
2010-11-02 23:05
Visst ska Valdes ha rött för det där, ingen tvekan.

Domaren var överlag dålig, kändes mycket osäker.

Alves var helt ok, han kämpade som vanligt. Sedan gör han dumma saker ibland men det är inte hela världen.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-11-02 23:04
Sam

Du brukar vara en klok och seriös person, men när du säger något sådant (jag hoppas att du var sarkastiskt) så ifrågasätter man om du är nykter.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-02 23:04
FCB en mi corazon,

Varför skulle någon hoppa på dig för det? Du kom med en tanke hur du tror det kommer se ut nästa år, som du dessutom kunde motivera.

Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, faktiskt.. jag älskar Pep och tycker fortfarande han är den bästa tränaren vi kan ha, MEN han måste sluta vara så feg!

Och problemet är vem skulle ersätta? Jag kan inte komma på någon som jag hellre skulle vilja ha, trots allt.
Barcelona NoGo™
2010-11-02 23:03
Men herregud vi fick en poäng och leder fortfarande gruppen så lugna ner er lite.

Snacka om att byta tränare osv, herregud alltså.
Barcelona Ronaldinho Jr.
2010-11-02 23:02
C.A.K

Håller inte med dig över huvud taget. Jag har alrdrig skämts över honom och speciellt inte idag! Han var ju den enda som gav allt för laget idag! Jobbar och sliter. Sedan har han fått oförtjänt mycket skit om att vara "oärlig". Han spelar sällan sällan fult. Visst en lite eftersläng idag men han antog nog att Wendt medvetet stog i vägen och dessutom försökte knocka honom. I övrigt tycker jag verkligen om hans inställning. Han får väldigt mycket smällar utan att lipa..
Barcelona Barçainfluensa
2010-11-02 23:00
såååå jävla pinsammt... visst att man spelar 1-1 men vafan såå jövla dåligt... messi du var sämst idag... är så jävla arg så det finns inte... glömm allt iår
amnesia
2010-11-02 23:00
// VizzlA^^

Nej och det sa jag inte heller. Har du lässvårigheter?
Barcelona Sam
2010-11-02 22:59
FC Barcelona en Mi Corazón

Jag håller med dig i nästan allt du sa. Jag ser gärna en ny tränare nästa säsong. Pep får gärna komma tillbaka om X antal års erfarenhet någon annanstans.
Barcelona C.A.K
2010-11-02 22:59
Jag skäms över Alves. Han verkar ha en mognadsnivå på 7 år. Oärligare spelare får man leta efter. Det är synd för när han är bra, så är han riktigt, riktigt bra.
2010-11-02 22:58
Rambla

Wilgoth är Arsenalsupporter..go figure.
Barcelona Rambla~
2010-11-02 22:58
Studion är ju för klul. De har inte fattat att storlagen går på halvfart i gruppspelet. Speciellt Barca är väldigt sega i bortamatcher. Ge oss Köpenhamn i utslagsrundan och jag garanterar att det blir överkörning a la 5-0 i halvtid på Camp Nou.
2010-11-02 22:57
Så stänger man av precis innan det blir action, vad handlade bråket? Vem bråkade? Vem vare som kastade :P?

--------

Jag börjar bli väldigt trött på Peps jävla "jag-har-en-mindre-penis-än-Cruyff" syndrom. Vad fan behöver du köra med 100 olika formationer varje dag, spela med samma lag som vann trippeln , dvs. Messi på kanten och Iniesta bredvid Xavi så slipper vi det här jävla drället. Du behöver inte överskugga Cruyff/Rijkaard, spela med det som funkar!
Jeeeeez!

Inte så konstigt att Villa är så formsvag, snubben får spela på kanten trots att vi har 0 striker förutom Villa i laget.
Atlético FC Barcelona en Mi Corazón
Jag kommer säker få 90% av Les Rambla på häxjakt efter mig, men here it goes.
Jag hoppas att detta är guardiolas sista år i klubben, pga man ser att det inte är samma guardiola från 08/09-09/10 han har blivit för bekväm i sina agerande vilken tränare är så jävla envis att de gör sitt 1:a byte efter 75-80 min när man är jävligt illa ute, det känns som han inte längre kan motivera spelarna att vara extra taggade och som klubben själv beskriver det "lämna huden ute i planen"
Och ja han van trippeln men hur länge ska han få leva på det?. Det som jag tycker är skrattretande är att för vissa har han blivit större än klubben, hans idéer verkar inte fungera längre och då tar han till vissa idiotiska idéer,
Dessutom hans köp som kostat klubben hundra tals miljoner euros under loppet av några månader gör inte saken bättre det känns som han har mer makt än Rosell i klubben ingen har stake nog att säga emot han pga han väljer att bara skriva på 1 års kontrakt vilket är ett geni drag av guardiola.
Och nej jag dömer inte ut han efter dagens match, man har kunnat se detta mönstret sedan mitten av förra säsongen. Han har ju själv sagt att ett lag för att behålla hungern måste göra förändringar, det var då han fick sin världsberömda "feeling" som tvingade bort Eto'o.
Då är förändringen enligt mig till nästa säsong han.
Detta är min åsikt och snälla respektera den men jag förväntar mig ändå att bli kallad idiot, pantad, falsk Barcelona fan, att jag inte kan fotboll osv
Barcelona NoGo™
Ja med tanke på hur matchen såg ut så får vi väl vara nöjda med 1 poäng. Men seriöst så har jämnt ska det inte var mot det här laget, väldigt nonchalant och dålig inställning.
Barcelona Barce4evor
2010-11-02 22:56
Summering.. Valdes borde blivit utvisad. Barcelona är för stillastående i sitt spel idag, för lite spel bakom baklinjen.

Och... PEP är fan pinsam. Fattar inte hur den mannen får fortsätta träna Barcelona. Han e ingen taktiker för 5 öre..
Vem som helst kunde vinna 6 titlar med det laget Barca hade det året. Tänk vad en BRA tränare hade kunnat göra med laget.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-11-02 22:55
Besviken på spelarna, besviken på Pep, men mest besviken är jag över att vi trots allt var millimetrar från segern och säkerligen gruppsegern också..
Real Madrid VI GER OSS ALDRIG, REAL MADRID!!
Någon som sa att valdes träffa axeln. vet ej vart din axel sitter men för mig är detta ej axeln, kolla länktips. ville bara motbevisa inte föra någon vidare diskussion om dettta då det ej kommer leda någon vart!
Barcelona Rambla~
WillgotH

Varför är Pep pinsam? Jag gissar på för att han inte ville ha kvar Zlatan.
Barcelona VizzlA^^
2010-11-02 22:52
amnesia

Du är pinsam.

Inte är det hela värden att kryssa en bortamatch i Cl, vi fick aldrig igång spelet och sådant händer ibland.
Barcelona Rambla~
2010-11-02 22:44
Pipita

Det är klart de är förtjänta av det. Det som gör en irriterad är ju att Barca hade kunnat köra över det här laget med 5-0 om den rätta inställningen funnits. De tror att de bara behöver ställa ut skorna och vinna på sin talang och tekniska överlägsenhet. Jävla nonchalans rent ut sagt. Nu förstår jag hur madridfans kände sig när de fick stryk av Alcorcon.
Barcelona Messidinho_10
2010-11-02 22:43
elbraco

Busquets var sugen på att slå ner deras tränare.
Barcelona DM1982
2010-11-02 22:43
Helt rättvist resultat. FCK spelade riktigt bra och raderade ut hela vårat spel. Vi kunde inte hitta på något som skulle förändra spelet och tyvärr är det inte helt ovanligt.

Ingen fara på taket, vi vinner gruppen ändå men synd att vi inte kunde avgöra ikväll.
amnesia
2010-11-02 22:41
Alltså vilken pinsam match. Pinsam domare. Sen framför allt pinsamt barcelona. Köpenhamn var lätt värda segern. Stör mig så mkt på den här matchen. Vi hade aldrig fått en poäng om vi inte var mkt större klubb än lilla köpenhamn.

Men på nåt sätt ska man väl samtidigt vara glad över att domaren gav oss det... Men mot köpenhamn liksom? Varför vinner vi inte?
Annons: