/spanien/barcelona/forum/14562.aspx/spanien/barcelona/forum/14562.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Hassan
2010-07-30 12:38
Rambla

Jo, jag känner det samma som dig. Det är glädjande att kanalen tänker satsa på sin produkt till skillnad från Tv4. Där kändes det som att kanalen tröttnat på ligan säsongen innan Zlatan köptes då det inte ens fanns några studiosändningar.

Dessutom kommer Lasse Granqvist se till att få till en studioinramning som fyran bara kunde drömma om. Jonas har även lovat mig att de kommer titta på Henok och Kennedy i ligan, vilket är glädjande.

Men mest är det underbart att de skall köra med sina reportage från de olika delarna i Spanien.
Barcelona Barca4eva
2010-07-30 12:37
Messidinho_10

Exakt lol, sluta hitta på...du tror ju på varenda jäkla tidning som skriver nåt.
Barcelona Rambla~
2010-07-30 12:33
Tack Hassan!

Trevligt att du fortsätter att skriva om Canal+ planer för la liga. Gud så skönt att slippa fotbollskanalen och Tv4.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-30 12:32
Tror inte Wenger släpper Cesc. Han är kapten och deras överlägset viktigaste spelare, så det är klart att han inte vill släppa honom.
I så fall måste verkligen Cesc säga att ha vill lämna. Tydligt. Men frammförallt så måste vi betala mer än 50 miljoner euro.

För mig gör det inte så mycket om Fabregas stannar i London. Det tål att sägas många gånger. Vi har redan Xavi och Iniesta plus många bra mittfältare i Barca B. Cesc kan stanna och bli en hjälte för Arsenal. Han är kapten där och kommer bli en av deras bästa någonsin om han är kvar hela sin karriär.
Barcelona Rambla~
2010-07-30 12:30
Messidinho_10

Det spelar väl ingen roll vad jag tror eller inte? Skillanden är ju att du påstår saker som du inte har en aning om.

Ja du, han kanske flyger till London för lagfotografering?
Barcelona el Flaco
2010-07-30 12:29
Ämne: Rambla~

Varför tr....
Han åker ju till Lndon för att ansluta sig till träning och officiella lagfoto. Det här med att han ska åka tillbaks till Barcelona är bara spekulationer än så länge.
Real Madrid Hassan
Sorry för dubbelpost. Admin kan radera detta inlägg.
Real Madrid Hassan
Rambla

Jo, jag tyckte också det. Men okej jag länkar den här för er som är intresserade av CANAL+ satsning på ligan. Det kommer mer i augusti från Dahlquist.

Tycker bara det är underbart att denna trio ska leda sändningarna. Känns som något riktigt bra detta.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-30 12:27
Messidinho_10 påminner mig om sagan om pojken som lurade byn genom att ropa att det kommer vargar, sen när vargarna väl kom så trodde ingen på honom.

Rambla & Hassan

Wenger må vara en talangtjuv, men han förstår nog att ingen kommer att betala 60 miljoner för en yngling som inte har vunnit några titlar med klubben. Det är bara hans sätt att säga "stick", han kunde lika gärna ha sagt: "Jag vill ha 1 miljard."

Barcelona Messidinho_10
2010-07-30 12:26
Rambla~

Varför tror du han flyger personligen till London och sen tillbaka till Barcelona igen? För att säga att han vill vara kvar eller..?
Barcelona Rambla~
2010-07-30 12:24
Ämne: Hassan

Idag avgör....
Hitta inte på saker!
Barcelona Messidinho_10
2010-07-30 12:21
Hassan

Idag avgörs det Fabregas kommer säga jag vill lämna 100%, som sagt tror också Wenger inte skulle tvinga Cesc vara kvar. Sen är det upp till oss att hosta upp ca 500 milar!
Barcelona Rambla~
2010-07-30 12:19
Messidinho_10

Hur vet du att Cesc kommer att säga så? Vad du tror är en annan sak.

Wenger kommer inte att släppa Cesc, om inte Barcelona slantar upp minst €60m och det kommer klubben aldrig att göra. Av det jag såg av JDS och de andra mittfältarna igår (dessutom så saknades ju bla Thiago) så gråter åtminstone inte jag några floder om Cesc inte värvas, snarare tvärtom.
Barcelona Rambla~
2010-07-30 12:16
Det där med att inte få länka är ju bara fånigt. Var och en väljer väl själv vad den vill läsa, eller? Personligen så orkar jag inte spara alla websidor som favoriter då jag kanske inte besöker dem så ofta. Då är det bara bra om en länk finns här på forumet. Nu blev jag ju nyfiken på Canal+ grejen.

Ja, jag är bekväm av mig. :P
Real Madrid Hassan
2010-07-30 12:14
Messidinho_10

Jag skulle tro att Wenger skulle låta han gå - om Rosell slantar upp det han vill ha för sin gosse. Med andra ord tror jag inte att Cesc kan få Wenger - fransman som han ändå är - att ändra sig angående denna fråga.

Att sälja Cesc så sent in på sommaren är något som Wenger nog vill slippa göra.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-30 12:11
Hassan

Ja det skulle jag också vilja höra vad Wenger har att säga när Cesc kommer säga jag vill lämna.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-30 12:07
Gonzalez_Barca

Ja jag ska dit det kommer bli fest!! Boende kan man fixa på plats det är inga problem det finns så mycket att välja. Utanför La Rambla brukar det finnas billiga boende.
Real Madrid Hassan
2010-07-30 12:06
Oj Cesc kan alltså fortfarande vara på g till Barca? Ska vi kalla detta för sommarplågan (speciellt för Arsenal-fansen) 2010? Skulle gärna vilja höra vad Cesc säger till Arsene mellan fyra ögon. Av det man läst och hört (ytterst lite från Cesc) så verkar han nästan vara "rädd" för att tala klarspråk. Skulle tro att han är fortsatt försiktig i sitt möte med Wenger idag.

Off top.
Jag vill injte länka till min blogg då det kan se som promotion - även om jag inte tjänar något på att göra det här - men idag har jag skrivit om de svar som CANAL+ delat med sig under sommaren till mig. Handlar förstås om La Liga-sändningarna till kommande säsong.

Lasse Granqvist blir studio-ankaren, underbart.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-30 12:04
Då vart det klart att man ska till Barcelona på Joan Gamper turneringen :)

Är det några fler som ska dit? om ja hur mycket kosta ert hotell ni ska bo på? Vi har bara bokat flyg och biljetterna ännu, inte hittat något bra billigt hotell.

Lysnos, jag vet att du hade hittat ett billigt sådant.. Care to tell me where? :)

Tack på förhand :)
Barcelona Messidinho_10
2010-07-30 11:53
Ja nu skriver Sport cumbre definitiva por Cesc!!
Barcelona Klint
2010-07-30 11:47
Meeeeessi!!!

Kolla länktips
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-30 11:45
Skönt att säsongen äntligen är igång nu. Såg bara andra halvlek med ganska suddig bild så kan inte säga vilka som imponerade och så. Däremot var alla mål riktigt snygga.

Roligt också att Bojan fick vara kapten. Det om något visar hur B-betonat det här laget var:).
Barcelona Messidinho_10
2010-07-30 11:45
Nu har kapten Puyol också sagt sitt om Fabregas, jag kan ingenting annat än instämma i hans ord. Nu får den där jävla grodätaren ta och ge sig!

Var det inte idag Fabregas skulle till London och diskutera med han igen?
Meeeeessi!!!
2010-07-30 11:36
kan nån skriva alla barcelonas trännigsmatcher som kommer nu
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-07-30 11:21
Det är väl perfekt att ha Pinto som andremålvakt ett tag till då hans uppförande utanför plan är fantastiskt samtidigt som han allt som oftas gör ett gediget jobb på plan. Aléx, Miño och Oiér finns bakom honom och kommer denna säsongen att få mycket värdefull rutin från Segunda där man möter lag som Betis, Valladolid, Celta Vigo etc. I framtiden kan förhoppningsvis någon av dessa ta över andremålvaktsposten och kanske, kanske även utmana Valdés om nummer 1. Time will tell.

Nä, skulle Valdés bli skadad eller avstängd i dagsläget så tycker jag att det känns tryggt med Pinto som ersättare. Att en bättre andramålvakt går att hitta är det väl inget snack om, men att hitta en bättre målvakt som inte bara accepterar bänken utan också är en stor bidragande orsak till den goda stämmningen i truppen blir nog betydligt svårare att finna.

Edit: Dessutom visar väl Zamora-utmärkelsen som Pinto har fått att han är en mycket kompetent målvakt.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-30 10:58
Messi ska spela en landskamp för Argetnina mot Irland i Dublin den 11 augusti. 3 dagar före supercupfinalen mot Sevilla
Barcelona II Barça II
2010-07-30 10:38
Det är absolut inget fel på Pinto, han duger mycket bra som andra målvakt!
Barcelona VizzlA^^
2010-07-30 02:14
Aléx som spelar med u-19, borde väl vara högst i "hierarkin" när det gäller ungdomslagens målvakter?..alltså kan någon som är mer insatt över målvakterna reda ut vem som är bäst just nu och kan tänkas ta en plats i A-laget såsmåning om.
(tycker det är svårt att bedöma målvakternas kvalitéer..skiftande motstånd etc)
Barcelona Sentuary
2010-07-30 01:54
Ämne: Ämne: Ämne....
Håller med, men tyvärr så har Barca aldrig haft nån bra andremålvakt den närmaste tiden, att Pinto spelar i en klubb som Barca är ett skämt, visst han må vara en glädjespridare men kom igen bättre andremålis kan man hitta.
elbraco
2010-07-30 01:47
Ämne: Ämne: Ämne....
Frågan är varför du blev så upphetsad för, han undrade ju bara om Chelsea spelade med sina ungdomar...

På tal om ungdomar, hur bra är egentligen Ruben Minõ? Känns som om vi borde ha någon annan andremålvakt än 34-årige Pinto.
Annons: