/spanien/barcelona/forum/14561.aspx/spanien/barcelona/forum/14561.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Joan Gamper 1899
2010-07-30 14:38
Vill inte se Barcelona värvar galet som Real. Vi kan ta up några talanager till A-laget.
Barcelona Hyder
2010-07-30 14:38
Messidinho_10

Varför ska vi lägga in en stöt för att Real Madrid värvar Khedira? Vi kommer förmodligen köpa minst en spelare till men det finns ingen anledning att stressa. Dessutom tror jag att Rosell och Zubi har allt under kontroll och förmodligen är dem redan på vippen till att värva en ny spelare. Hoppas innerligt att man fortsätter jobba i det tysta (Fabregás-affären exkluderad). Chyg såldes och Adriano värvades, båda affärerna får anses vara chockerande och uttrycket "blixt från klar himmel" är applicerbart i båda fallen.

Adriano och David Villa är i mina ögon två helt klockrena värvningar. Om Real Madrid hade gjort dessa värvningar hade det svidit rejält. Är säker på att vi blir tillfredsställda oavsett vad som händer på värvningsfronten. Låt säga att ingen kommer, då kan vi vara säkra på att ett par egna produkter kommer ta det stora klivet i a-laget. Pedro och Busi är ju två utmärkta exempel på hur spelare från den egna akademin är fullt kapabla till att växa in och bidra på den absolut högsta nivån. Med Peps förtroende och ledaregenskaper och de stora talanger vi förfogar över talar ingenting emot att vi får se en liknande utveckling på ett par spelare till. Jag är lugn i alla fall, om inte det redan framgått.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-30 14:37
Fabregas och en ersättare till YAYA.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-07-30 14:34
Du skojar, spelare?! Självklart är det spelare du menar men vem är du du tycker rosell måste köpa nu?
Barcelona Messidinho_10
2010-07-30 14:32
Spelare så vi kan få lite bredare trupp, vi kan inte förlita oss på juniorerna!!
2010-07-30 14:30
Ok, att köpa köpa köpa vem?
Barcelona Messidinho_10
2010-07-30 14:30
Med stöten menar jag köpa köpa köpa
2010-07-30 14:27
Messidinho_10

Och stöten är enligt dig vad?
Barcelona Messidinho_10
2010-07-30 14:23
Och där gjorde Real klart med Khedira enligt mig en grym mf bra jobbat. Nu måste Rosell sätta in stötten!!
Barcelona jopo
2010-07-30 14:22
Angående hela Fabregas affären.

Alla världsspelare höjer kvaliteten i laget men frågan är om han hade fått mkt speltid, det är det som e det svåra, tycker jag.

för att få ut det bästa av spelarna borde startmittfältet bli xavi - iniesta - busquets. sen hade fabregas varit på bänken tillsammans med keita och den nya mittfältaren som ska komma.

men fabregas lär nog veta att han kommer sitta lite på bänken om han kommer, men det är samtidigt där han också måste börja för att sakta men säkert avlasta xavi som kanske börjar bli till åren och inte vara lika fit for fight varje match.

Eller vad tror ni?
Barcelona Ellpee
2010-07-30 14:09
Tack för svar!
Det suger ju!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-30 13:59
Ellpee

Det är tyvärr Canal + som tar över. Det är faktiskt vansinnigt och girigt av Canal + att man ska behöva betala 300 kr/månad för La liga. Och ja, visserligen så visar de också Allsvenskan (?), men vem bryr sig om allsvenskan?

199 kr för Viasat paketet är ju rimligt, då får man CL och PL.
Barcelona NoGo™
2010-07-30 13:59
Ellpee

Canal+ kommer att sända La Liga.
Barcelona Ellpee
2010-07-30 13:55
Någon som vet vilken kanal som sänder La Liga kommande säsong?
Barcelona Criff
2010-07-30 13:52
Bra påläst, 70 Mille + Zlatan, var hittade han den fantasisiffran?
Sen var det väl närmre 46 Miljoner Euro och inget annat, sen + Eto som värderades till 20 Miljoner Euro, vilket gjorde att det hela sågs som ungefär 66 Miljoner Euro.

Zlatan var också 27 år när han värvades.. Fabregas är 23 år.

Det var inte mycket han fick rätt i sitt inlägg :)
Barcelona Rambla~
2010-07-30 13:41
Oj, fel i länktips i förra inlägget. Nu är det rätt.

Vålerenga - Barcelona

2:a halvlek
Länktips: ul.to/f9h6xu
Barcelona Rambla~
2010-07-30 13:40
2:a halvlek.
Barcelona Rambla~
2010-07-30 13:35
Matchen från igår, 1:a halvlek. Ingen kommentator, endast läktarljud.
Länktips: ul.to/o55dyh
Canaletes
2010-07-30 13:33
Messidinho_10

Bilden blir roligare om man förstår vad det står.
Ska försöka översätta:

Wenger joinar också den nya lagen att förbjuda tjurfäktning

Wenger: För angående Cesc-temat kommer jag inte heller låta dem att dem "tjurfäktar" mig

aja, hoppas ni förstod :P
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-07-30 13:30
WilgotH//

Precis som Hetfield säger så kostade Zlatan €50m + Eto'o och dessutom måste man komma att Eto'o hade inte långt kvar på sitt kontrakt vilket gjorde att hans värde inte var det rätta om man enbart ser till hans kvaliter som fotbollsspelare.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-30 13:21
Wilgoth

Det var 50 miljoner+ Eto'o. Dessutom så är Zlatan en betydligt större stjärna än Cesc.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-30 13:19
Viva la Pepa!

Ska bli intressant att se hur Pep formerar anfallet nästa säsong. Han har otroligt många möjligheter, med tanke på att Zlatan, Villa och Messi alla tre kan spela på många platser och gillar att ha en liten fri roll.

Jag tror lite som du att det kommer bli lite av en 4-3-2-1. Med Messi och Ibra som får springa lite vart de vill. Sen får ytterbackarna sköta kanterna. Med Pedro på plan blir det 4-2-3-1. Med Messi som släpande, Pedro på högerkanten och Villa/Zlatan på topp.

WilgotH
2010-07-30 13:15
Barcelona Viva la Pepa!
2010-07-30 13:11
Vet inte om nån tagit upp detta men.. Var på matchen igår, och måste säga att jag tror inte Ibra kommer att spela i boxen nästa säsong. Han var mycket på högerkanten, mycket högt upp i banan och nästan aldrig högt uppe i banan.

Jag tror nästan att han kommer användas på ett nytt sätt, släpande fri roll bakom Villa och brevid Messi kommande säsong, i en slags 4-3-2-1 uppställning.

Eller så sa bara Pep att han skulle gå ut och få lite matchtempo i sig:)

För övrigt var jag väldigt imponerad av Adriano, var som en ny Dani Alves på vänsterkanten. Mkt bra värvning
elbraco
2010-07-30 12:59
Måste tipsa om att gaymagasinet G hade planer på att publicera nakenbilder på en Kaká-lookalike, men genast hotade Kakás advokater om en stämningsansökan.
Kan inte vara kul för Kaká som är ultrakristen, har bibeln som favoritbok, gospel som favoritmusik, och på hans skor står det: God is Faithful.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-30 12:56
HAhaha vilken bild..!
elbraco
2010-07-30 12:52
Ämne: Ämne: Ämne....
Haha surt! Nån skrev ju för ett tag sen att Hussfeldt är Milan-fan så det blir väl roligt för honom iaf. Måste kolla en match för att se om han kan hålla sig neutral :)
Barcelona Rambla~
2010-07-30 12:49
Ämne: Ämne: El brac....
De kommer att jobba med Serie A. Stackars italien-lovers får stå ut med sopan Kåmark istället. :P
elbraco
2010-07-30 12:45
Ämne: El braco

Ja, det ....
Hassan//
Okej, tack för svar. Niva + Wenström är ju duktiga dom med, men Sladjan tycker jag har tappat lite. Hur svårt är det att läsa fakta från en skärm...

Vad händer med Kåmark och Hussfeldt nu då? Känns ju nästan som man kommer sakna Kåmark :-´(
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-30 12:44
Har nu också läst om Canal+ och det låter väldigt bra. Skönt att inga från TV4 följer med och fortsätter kommentera. Lasse Granqvist, Jens Fjellström och Jonas Dahlqvist är alla tre grymma och gillar de riktigt mycket.

Kul att det äntligen blir lite snack innan och efter matcherna. La Liga fullständigt sket i det de sista säsongerna.
Det här kommer bli bra.
Annons: