/spanien/barcelona/forum/14560.aspx/spanien/barcelona/forum/14560.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona westinho
2010-07-29 00:47
In med Senna som backup till Busi, kanske någon mittback till (men hoppas på Fontás där istället) sen känns truppen bra. Senna lägger skorna på hyllan om 2 år säger vi, då är Romeo mogen nog för att ta över rollen som backup till Busi.

Tycker en värvning av t.ex. Özil hade förstört chanserna för JDS och Thiago. Även om jag gillar Özil.
Barcelona C.Andrés
2010-07-29 00:44
Ämne: Jag väntar fortfaran....
Du börjar bli riktigt irriterande,alltid dessa värvningar från dig. Räcker det aldrig med det material som finns eller som ryktas in? Nej du måste tvunget ha fabregas,mascherano,valfritt-namn-som-kostar-över-50miljoner euro. Fatta,ska det värvas så ska det värvas smart,inte enbart för att spendera. Tror att det laget du letar efter är Madrid...
Barcelona Edoo9
2010-07-29 00:40
Ämne: Jag väntar fortfaran....
Behövs det verkligen en stor värvning? Tycker vi har det rätt så bra ställt så som det är nu med undantaget att vi behöver täppa till där bak ifall nu Rafa försvinner. I värsta fall har vi några av våra talanger som kan ställa upp där.
Barcelona Frodo
2010-07-29 00:37
Det ska bli intressant att se hur B-laget formeras nästa säsong. Vi har väldigt många stora talanger som spelar på samma position. Bartra, Fontas och Muniesa som mittbackar. Roberto, Thiago och JDS på de två offensiva mittfältsplatserna. Den defensiva är given för Romeu. Hoppas bara att Enrique satsar på de unga talangerna.

Vissa lär ju hoppa fram och tillbaka mellan a-laget vilket är positivt men samtidigt märker man hur tufft det är att ta plats i B-laget också. Med tanke på hur bra ställt vi har det på mittfältspositionerna i B-laget vore det dumt att hämta Cesc. Thiago kommer att bli bättre om några säsonger.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-29 00:34
Jag väntar fortfarande på Rosells stora värvning, det räcker inte med bara Adriano.
Barcelona Rambla~
2010-07-29 00:27
Kände ni till detta? I Katalonien har man nu förbjudit tjurfäktningar. Det var fan på tiden.
Barcelona Rambla~
2010-07-29 00:25
Efter den här veckan får fan ledningen ge upp Cesc helt och hållet och istället koncentrera sig på att slutföra de värvningar som verkligen behövs. Vi kan inte hålla på och leta värvningar sent in i augusti. I över två månader har de jagat honom och inte kommit det minsta närmare en värvning. Vad är det de inte begriper? Arsenal vill inte sälja så ge bara upp det. När inte Cesc själv vill ta striden blir det aldrig av.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-29 00:22
Imorgon är det dags som man har längtat!!!
Barcelona Rambla~
2010-07-29 00:22
addeh

Jo, läkt har det ju gjort sedan länge. Det är ju återbyggnad som gäller för honom och av vad jag har förstått så är han i slutfasen. Han kan ju inte gå in och spela match i dagsläget.
Atlético addeh
2010-07-29 00:19
Rambla

Trodde det redan hade läknat. Känner igen "Metatarsal" så det borde stämma. Aja, en träningsmatch är inte hela livet, he'll be back!
Barcelona Nesto
2010-07-29 00:19
Har inget minne av att Hleb va så fruktansvärt dålig som många beskriver honom.
Han fick knappt speltid och hade svårt att anpassa sig.
Hur som helst så borde han nog säljas efter de han sagt och han lockar väl inte Guardiola på nått sätt.
Barcelona westinho
2010-07-29 00:18
Fontás har nyligen börjat träna på plan, tillsammans med Victor Vazquez..förhoppningsvis är han med när de åker till Asien.
Barcelona Edoo9
2010-07-29 00:12
test
Barcelona Rambla~
2010-07-29 00:11
addeh

Fontás läker fortfarande en operation han genomförde på vårkanten. Jag har för mig att han bröt ett mellanfotsben (Metatarsal har jag för mig det brukar kallas), så han är snart fit for fight.
Atlético addeh
2010-07-29 00:08
L.A.M Nr 10

Han var utlånad till Xerez förra säsongen. Nej, han kommer inte vara något alternativ till Busquets. Antingen tar han plats i Barcelona B, men förmodligen blir han utlånad igen.
Atlético addeh
2010-07-29 00:05
Tycker det var det absolut bästa som kunde hända att Hleb blev utanför truppen. Han kommer inte tillhöra klubben många dagar till. Han var fantastisk i Arsenal, pinsam i Barcelona. Tillförde ungefär lika mycket som Chygrynskiy. Skönt att bli av med snubben.

För övrigt hade jag sett fram emot att få se Fontás i aktion imorgon, men hans skadebekymmer förföljer honom.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-29 00:04
Hleb får inte komma tillbaka. Skulle han göra någon nytta i dagens Barca? Keita, Adriano och ungdomarna kan täcka upp de platserna bra nog.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-28 23:59
Jag visste inte att Victor Sanchez var tillbaka. Trodde vi sålde honom till Xerez förra sommaren men det var väl antagligen bara lån.
Trippelsäsongen dög han ju verkligen inte för en plats i truppen. Men nu när han har spelat i La Liga en säsong nu så kanske han kan vara reserv som defnsiv mittfältare till Sergio?

Det kan kanske vara en sista nödlösning om man inte lyckas värva någon.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-28 23:57
Jasså, hade för mig att han inte var med från starten. Kanske minns fel :P
Barcelona Rambla~
2010-07-28 23:54
Hleb har varit med sen starten på försäsongen till skillnad mot Abidal. Det har ingenting med det och göra. Hleb is out. Det kan inte bli tydligare.
Barcelona 1.70-ligan.
2010-07-28 23:47
Fast jag stör mig även på Peps barnsliga sätt ibland. Han är en fantastisk tränare och verkar vara en lika fantastisk människa, så att han ibland får för sig att han inte ska ha vissa spelare är för mig obegripligt.. Hleb skulle kunna vara en utmärkt komplementspelare, egentligen.

Edit: Fast egentligen kanske bara "petningen" beror på att han inte tränat tillräckligt länge. Abidal är ju inte heller med, t.ex.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-28 23:42
Rambla

Tanken var ju god, Hleb var ju trots allt en av Arsenals viktigaste spelare. Han var deras Iniesta, den som vågade bryta igenom och utmana i mittfältet. Tanken var ju att han skulle avlasta Iniesta.

Hleb år i Barcelona var bland det mest patetiska jag har sett, mot slutet så kunde han inte ens ta emot en boll och passa den vidare.
Barcelona Rambla~
2010-07-28 23:37
Hetfield

Jag håller med, fast det man stör sig på är ju hur Barca och Pep jagade honom. Till vilken nytta? De borde ha lärt sig spelare från Arsenal knappast brukar lyckas i Katalonien, om vi undantar Gio och Silvinho. De två var faktiskt inte några dyra spelare eller stjärnor men var trots det väldigt nyttiga och framför allt omtyckta i Barcelona.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-28 23:32
Ämne: Är bilden på Cristia....
Falsk!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-28 23:31
Canaletes

Det sägs ju att C.Ronaldo har setts komma ut från vissa gayklubbar. Inte för att det spelar någon roll, han får gärna vara homosexuell (även om det skulle förklara en hel del).

Mangi

Hleb kan gå och ruttna någonstans. Efter hans respektlösa agerande mot Barcelona, både i mötet i CL och efter att han har snackat skit om Barcelona så får han sticka.
Barcelona Barca4eva
2010-07-28 23:30
Canaletes

Naj då
Barcelona Rambla~
2010-07-28 23:26
Mangi

Det kan bara betyda en sak. Hleb är så rökt i Barcelona som han bara kan bli. Och nej, självklart är han inte så dålig att han inte hade kunnat bidra med nyttig bredd under säsongen men nu är Pep som han är.

Hleb försinner, det kan inte bli tydligare. Det är Peps värvning och det är Pep som inte vill ha honom. Bara att gilla läget.
Canaletes
2010-07-28 23:21
Är bilden på Cristiano äkta? :S

Vill inte skapa kaos
Barcelona Mangi
2010-07-28 23:15
Är det någon som reflekterar över att Hleb inte ens tas med i truppen mot Vålerengen?!

Så svag kan han faktist vara då han bara för 2 säsonger sedan tillsammans med Fabregas var Arsenals bästa spelare! Luktar lite prestige i det beslutet!

Fine Guardiola har gett oss många titlar, men han måste även stå för en hel del kostiga värvningar och försäljningar.
Barcelona el Maestro!
2010-07-28 22:49
Oj, så Tello är tillbaka från Espanyol.
Kul, jag ser att han är med i truppen som åker till Norge.
Jag tror att han kan vara stor hjälp för Barca B i den kommande säsongen i segundan.
Annons: