/spanien/barcelona/forum/1456.aspx/spanien/barcelona/forum/1456.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemesis 10
2016-01-02 20:10
Sen undrar jag varför Messi spelade centralt idag? Såg nyss en heatmap på honom och han spelade centralt hela matchen. Är det Lucho som har bett honom att göra det? Vi har ju varit som bäst när Messi har spelat ute till höger så jag förstår inte varför han spelar centralt? Pep hade ballat ur om han hade sett det där, vi tappade dynamik och det blev lättare för Espanyol att försvara när Messi lirade centralt.
När han spelar ute till höger så tvingar vi motståndarna att förflytta sig mer vilket ger mer ytor, jag tror också att Suarez tappade lite av sitt djupledsspel eftersom att han ibland fick springa ut till högerkanten för att bredda och sära på Espanyols försvar.
Jag hoppas att Lucho tar tag i det här för laget spelar bättre med Messi ute till höger när vi ska börja anfalla.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-01-02 20:05
@Nemesis 10:

Inte undra på. Varför så förvånad?
Han pressar och jobbar hem för 2 pers. Han och Messi.

Nej, nej säger inte att Messi ska säljas eller bänkas men det är fan dags att någon säger till honom detta. Vill han spara sig till slutsporten får han bli utbytt.

Är så bitter, är så arg att jag måste hitta på nånting ikväll för att lägga det här bakom mig. Jag borde fan skaffa liv stället..
Barcelona FCB_Messi
2016-01-02 19:37
Carles puyol 5 Vem har sagt att vi kan vara bättre än Messi ? Vi kritiserar honom för att han springer så fruktansvärt lite . Kan du inte hålla med om det eller ? Jag kan tillägga också , just denna matchen hängde han mycket med huvudet och passade inte bollen i rätt lägen utan gick på avslut själv vilket var dåliga beslut . Han måste höja sig , punkt slut .
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Erik Satie
2016-01-02 19:26
@kröjff:
Givetvis ber jag om ursäkt, även om det enligt mig var rättfärdigt med dessa obscena uttryck direkt efter Valencia-matchen då detta utspelade sig. Det var i stridens hetta.
Barcelona Nemesis 10
2016-01-02 19:24
Måste säga att Suarez såg trött ut idag, han har spelat som fan och behöver vila, vi behöver verkligen en backup anfallare, Munir och Sandro kan vi spara till dom stora matcherna ;)
Barcelona Lion24
2016-01-02 19:24
Idag inledde vi med ett oerhört lågt tempo. Den här matchplanen var precis likadan som när vi mötte Athletic i ligan och vann med 1-0, att hålla ett lågt tempo och framförallt ha tålamod. Jag tror att man egentligen vill spela sitt vanliga spel men eftersom man möter Espanyol tre gånger på ca två veckor så ville man inte avslöja sig själva för mycket, för det är ju dags om tre dagar igen. Man ville lura Espanyol och ha tre helt olika matchtyper där man var försiktigare i den här. När vi hade det tufft i den första halvleken, även om vi var bättre, så återgick man till sitt vanliga spel, det spel man egentligen skulle spela med från början. Annars var vi klart bättre och borde vunnit.

Men en stor fet eloge till Real Madrid fanet Javier Tebas och spanska fotbolls/liga förbundet. En stor eloge till Real Madrids supporterklubb Espanyol som maskar, spelar fult och sliter ut deras hjärtan och krigar som om det vore tredje världskriget när dom möter oss men där det blir en helt annan matchbild när dom möter ett annat lag. Javier Tebas har många gånger sett upp till Premier League och vill att La Liga ska expandera och kanske bli ännu större än Premier League. Lycka till säger jag Javier Tebas. Jag tror inte ens du är ärlig när du säger så för du vet att det är omöjligt att expandera och bli större när ditt maffiagäng beter sig så här.

Dom här senaste omgångarna har varit ren parodi i Spanien. Allt är där för att se, alla kan se. Man behöver inte vara någon hjärnforskare för att förstå. Straffen mot Betis? Ska FC Barcelona, som 10 dagar tidigare vunnit sin femte titel för året, behöva hjälp för att slå ett nykomlingslag på Camp Nou? Ett FC Barcelona som vann trippeln för några månader sen. Detta är achievments som knappt något annat lag kunnat göra i sin historia, trots dominans på 50-talet eller vilket år det kan vara. Tror ni vi går på alibistraffarna? Alibi domsluten för att det ska se snyggt ut? Kom och prata när det gäller, när det behövs. Grattis ändå allihopa, ni har skött ert jobb utmärkt.
Barcelona BARCA-més que un club
2016-01-02 19:18
Denna Domaren var menad att döma vår match till att gör så mkt som möjligt för att ta från oss 3 poäng bara hans ansikte äcklar mig patetiskt domare alltså.

Vi får se hur duktiga Espanyol är när dom ska gästa camp nou på onsdag .

Då fär vi se om dom kommer spela så som dom gjorde tvivlar jag på .
Barcelona Stright outa Barca
2016-01-02 19:08
The referee didn't mention the racist chants against Neymar in his official match report #fcblive [via catradio]
Barcelona Nemesis 10
2016-01-02 19:01
Espanyols taktik passade perfekt till denna med just denna domaren, deras plan gick klockrent just för att denna domaren tillåter allt.
Hade det här varit CL hade Espanyol slutat matchen med 9 man eller så hade dom åkt på pumpen för att dom inte hade vågat spelat just såhär i en CL match. Vi har sett flera lag använda den här typen av taktik mot Barca, inte minst Mourinho när han tränade Real.

Espanyol ville bara förstöra hela första halvlek och psyka våra spelare med deras brutala spela vilket funkade då man såg att våra spelare knappt kunde slå enkla passningar. River Plate spelade också tufft och hårt men skillnaden där var att domaren satte en gräns och visade spelarna från första början vad som gäller.

Första halvlek är knappt värt att prata om då den blev sönderblåst vilket gynnade Espanyol. Andra halvlek skapar vi chanser men förvaltar dom inte vilket gör våra spelare ännu mer frustrerade och vad leder det till? Jo dom tappar koncentrationen och fokus och det leder till slarvigare spel och man slår bort mycket fler bollar plus missar självklara målchanser. Vi hade inte samma kyla, precision och säkerhet i vårat spel och tillät Espanyol att rubba vårat spel och psyke. Det kommer bli otroligt skönt med Arda och Vidal tillgängliga eftersom vi behöver lite ny energi i laget, en värvning av en anfallare hade absolut inte suttit fel heller för förr eller senare kommer MSN bli trötta då vi har ett väldigt tufft schema framför oss.

Ligan är fortfarande öppen och kommer vara det ett bra tag till och det borde folk ha lärt sig efter alla dessa år att ligan aldrig avgörs vid årsskiftet.
Trots det tycker jag fortfarande att vi har bäst chans då vi ska möta båda våra konkurrenter på hemmaplan. Det jag kräver nu från laget är att vi laddar om ordentligt och läxar upp Espanyol riktigt hårt en gång för alla.

En grej till, hur jävla dåligt är det inte att La Liga förbundet är stängt under nyår trots att det spelas matcher? Vi hade behövt en Arda en sån här match.

Visca Barca!
Barcelona 100% AntiMadridista
2016-01-02 19:00
papillon Snälla Carles Puyol kom tillbaka. Våra kaptener är helt värdelösa. 0 ledarskap på planen.
Barcelona kröjff
2016-01-02 18:54
@Erik Satie:

Kalla mig gärna "tråkmåns" och "moraltant" Men forumreglerna säger bl a att inlägg med sexistiskt innehåll och/eller skällsord samt personangrepp inte accepteras. MOD och en man som heter Ove, må ha olika preferenser. Men man borde väl vara överens om att ständigt upprepad återanvändning av olika slags könsord som skällsord i personangrepp, så som ovanstående citat från december förra året manifesterar, inte är förenligt med forumreglerna? Så sätt P för all prepubertala eller för tidiga och självutlösande inlägg, innan vårt Les Rambles på allvar gör sig förtjänt av öknamnet som vissa ständigt tillskriver Puertan.
Barcelona Ali G
2016-01-02 18:53
The referee didn't mention the racist chants against Neymar in his official match report #fcblive [via catradio] Så jävla patetisk domare!! Stäng av skiten!
Barcelona I.Cuenca
2016-01-02 18:50
[QUOTE=[Carles Puyol 5]]Folk borde bli spärrade här. Hur kan man kritisera Messi så mkt. Om ni tror att ni kan vara bättre så varför har Barca valt Messi framför er istället. Ni kan bara hålla käften, Messi bajsar snett på er. Blir så arg att ni kastar så mkt skit på Messi. Han är människa lika mkt som ni men Messi föddes med en talang vilket ni inte gjorde så va tysta. [/QUOTE] Exakt
Barcelona papillon
2016-01-02 18:48
Så jävla synd att den sophögen till domare förstörde matchen. Han förstörde hela Neymars match från första början genom att tillåta fula tacklingar och efterslängar på honom. Att man inte kan ha en kapten med pungkulor som kan ta ett rejält snack med domaren från och med första fula tacklingen. Diop får gult kort i 88 min efter att ha gått in vårdslöst i minst 6-7 situationer tidigare.
Barcelona Barca4life98
2016-01-02 18:43
(Carles Puyol 5) Håller med till viss del men Messi är en spelare som alla andra. Vill han inte kämpa litegrann åtminstone så kommer det här inte att sluta bra. Messi är bäst genom tiderna men han kan inte vara immun emot kritik. Det enda jag vill se är att han åtminstone är aktiv när VI har bollen. Han går då också.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2016-01-02 18:40
Folk borde bli spärrade här. Hur kan man kritisera Messi så mkt. Om ni tror att ni kan vara bättre så varför har Barca valt Messi framför er istället. Ni kan bara hålla käften, Messi bajsar snett på er. Blir så arg att ni kastar så mkt skit på Messi. Han är människa lika mkt som ni men Messi föddes med en talang vilket ni inte gjorde så va tysta.
Barcelona Ali G
2016-01-02 18:35
Jag har läst flera ggr härinne att när Messi blir äldre så kommer han att spela på mittfältet. Hur tänker ni där? Tänk dig Messi i mittfältet.. Han hade promenerat och kollat på när motståndarlaget har bollen och kommer på anfall. Komedi!
Barcelona Barcadinho.
2016-01-02 18:34
Vad finns det att klaga på domaren? Tycker ni att det var allt för tufft från Esp?
Nej, det var tufft men långt ifrån en brutal gräns.
Jag är mer trött på såna domare som knappt tillåter kontakt alls. Jag vill att det ska gå och plocka poäng med ett normalt fysisk spel också, inte bara finlir. Inte alla lag kan spela snyggt.

Suarez var osynlig idag och hans stolpträff visade sig vara avgörande för dagens resultat.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-02 18:33
FreeYourMind Word! Enda sedan Messi kom tillbaka från sin skada så har han sett ointresserad ut på plan. Det förstör för laget när en spelare inte springer som dom andra.
Barcelona enkos
2016-01-02 18:24
Imorgon kväll kan vi ligga bara trea med en match mindre.. ser inte alls bra ut.. 3 av 4 sista matcher vann vi inte .. hoppas killar börjar vakna och växla trots att man spelar mot övermakter
MOD
2016-01-02 18:23
Vill bara påpeka att oseriösa inlägg INTE accepteras! Spärrar kommer att delas ut för de som inte respekterar reglerna!
Barcelona Barca4life98
2016-01-02 18:20
Bara att gå vidare nu! Vi är förfarande i ett bra läge men ja vill ha in Arda och Vidal så snabbt som möjligt. Krydda det med Denis om det låser sig. Spelare som alltid går framåt, som inte är temposvaga. Messi ska spela på högerkanten punkt slut.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-01-02 18:19
@enkos:

Skillnaden mellan dem är att Suarez och Neymar krigade som alla andra.
Medan Messi gjorde, du såg själv matchen.

Vi säger inte att Messi ska spela högerback, dm eller som mittback. Det enda vi önskar är att han Messi (andra kaptenen) lägger samma energi som Suarez, Neymar och Rakitic i presspelet eller när man tar en löpning för laget.

Snälla kolla på senaste matcherna som Messi har spelat. Alla har försvarat honom här inne för vi har tänkt på att han inte är 100% än. Han får fan hjälpa till också.

Det gjorde han föra vårterminen. Han pressade och krigade som Neymar och Suarez och detta lede till 5 titlar av 6.
Barcelona Liunil Masse
2016-01-02 18:16
Rambla Det går inte att spela vårt bästa spel när Espanyol får göra vad fan man vill utan att domaren gör något. Rätt övertygad att om domaren gjort sitt jävla jobb rätt, så hade vi fått håll på ett Espanyol med några man utvisade.
Barcelona enkos
2016-01-02 18:13
Neymar och Suarez gör sina sämsta matcher och ändå hackar folk på Messi som gjorde och skapade tillräckligt mycket för att vinna matchen men som hans medspelare inte tog vara
Barcelona Skurhink
2016-01-02 18:09
Frodo!
De handlar vell för fan inte om kvalitén på spelare rakt av!

Messi gör Alves Rocketic så sjukt jävla mycket sämre än vad dom faktiskt är!
Det är ett exempel...

Var mer konstruktiv nästa gång du kritiserar. Spärr 48 h!/Mod
Barcelona FCB_Messi
2016-01-02 18:08
Messi är för jävla lat asså . Det kan vem som helst erkänna . Han krigar inte som suarez t.e.x.. Han är inte bra på presspelet heller . Alltid för långt ifrån sin gubbe. Han måste springa mer !! Vad är problemet !!
Barcelona Barça-MeTi
2016-01-02 18:08
grabbar man kunde tro att man kollade på en jävla MMA match, allt verkade vara tillåtet av hor domarn, fyfan
Barcelona Rambla~
2016-01-02 18:07
Liunil Masse På vilket sätt har jag fel? För att jag inte spyr över domaren? Jag anser att denna match borde ha vunnits oavsett domarens oduglighet. Dessutom, utvisningar på motståndarnas spelare garanterar inte vinster. Bollen ska ändå in i mål och det misslyckades tyvärr spelarna med idag.
Barcelona Mido
2016-01-02 18:06
Om Messi tänker vara så lat som för 2 säsonger sedan då är det lika bra att säga hejdå till alla titlar eller så måste LE våga bänka honom.
Annons: