/spanien/barcelona/forum/14559.aspx/spanien/barcelona/forum/14559.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Mora Azzurri
2010-07-26 15:00
Ja det låter ju hållbart med att ta ett lån för att betala tillbaka grejer + betala löner.... Härligt!!
Real Madrid Sergio the machine
2010-07-26 15:00
Criff
Du kan ingenting real tvingade inte bort någon av dem. De har behandlat dom som kungar, de får bäst betald de har spelat otroligt mycket men de båda vet att det kommer en tid då de finns bättre spelare. De gav båda en roll där de skulle få spela men inte konstant medan både raul och guti vill spela fullt de två sista åren. Så de valde att få speltid i ett annat håll och sedan komma tillbaka och arbeta inom klubben. Schalcke och besiktat behövde inte betala en krona real sade att om de vill gå tänker vi inte försvåra något för dem.
Barcelona Barca4eva
2010-07-26 14:59
Messidinho_10

Oj okej

Och Azzurri, pengarna lånades för att betala vissa grejer kortsiktigt...Villa köptes ju innan man lånade pengarna dummer? Löner skulle betalas men varför tror du att bankerna skulle låna ut så mycket pengar? Eftersom Barca kan betala tillbaka allt och även gå plus! Dålig ekonomi? Lol åt dig.
Barcelona Criff
2010-07-26 14:59
Azzurri, Och lanet togs for att betala spelare? Lar dig lite fakta innan du slanger upp massa dynga.
Barcelona Criff
2010-07-26 14:58
Westinho, ok i Rauls fall dar han ville ha en ny utmaning. Han gick till en toppklubb inom Europa.
Men i Gutis fall da? Han hade latt kunnat fortsatta vara den super suben som han varit enda sen han han borjade i klubben. Tror knappast att han skulle soka sig till Besiktas frivilligt?
Raul visar ju med att ga till Schalke att han fortfarande vill satsa pa fotbollen.
Sen hr val alltid Raul snackat om att han har viljat spela i Milan, inte i Schalke?
Tror det ar lite fran dubbla parter i allt.
Tyckte det kandes ratt klart att dem bada skulle fa lamna nar Mourinho tog over.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-26 14:55
Barca4eva

Nej det är inte bara Robinho som värvades när Shejken tog över här är en lista på några av dem som värvades just det året.

Nigel de Jong
Craig Bellamy
Wayne Bridge
Shay Given

Vincent Kompany
Shaun Wright-Phillips
Mora Azzurri
2010-07-26 14:51
Varför snackar ni om Manchester City's pengar?
"erat" Barcelona har ju tagit ett lån på dryga 1,5 miljarder för att sedan köpa Villa för 400mille kr och Adriano för 100mille kr.
Eran ekonomi kmr falla hårt, väldigt hårt snart..

http://thestar.com.my/sports/story.asp?file=/2010/7/16/sports/6673797&sec=sports

(edit) Lade in en länk för er tvivlare
Barcelona Messidinho_10
2010-07-26 14:50
Det är så sorligt att Raul lämnar fast jag är en cules så har Raul legat varmt om hjärtat hos mig.

En gång i tiden så sa man Raul Madrid så stor var han eller är!
Barcelona Barca4eva
2010-07-26 14:50
Messidinho_10

När shejken först tog över var det väl bara Robinho som värvades?
Barcelona Messidinho_10
2010-07-26 14:38
Gonzalez_Barca

Kolla här den här sommaren hittils även Balotelli inräknad så har Mancity värvät för ca 1.3 Miljarder, förra året 1.5 miljarder och året där på 1.5 miljarder!!

1.5+1.5+1.30=4.3 miljarder.
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-07-26 14:32
petersays//

Jag förstod att du inte ville diskutera Cesc specifikt, jag använde bara honom som exempel på att det är inte alltid svart eller vitt. Enligt UEFAs regelverk är Cesc Arsenal-produkt men jag tycker inte att stämmer överens med verkligheten.
Barcelona westinho
2010-07-26 14:31
Criff

Menar du att Barcelona ska tvinga kvar Xavi och Puyol om ett par år om de vill lämna för att få speltid någon annanstans?

Guardiola lämnade Barcelona, trots att han är en legend i klubben. Jag tror inte Real Madrid tvingar bort Raul och Guti, det är nog snarare de som vill spela lite mer fotboll innan de lägger skorna på hyllan.
Barcelona Criff
2010-07-26 14:27
Usch, jag hoppas aldrig vi far se var klubb skeppa ivag vara kaptener och spelare som pa det viset Real gor.
Tank om vi skulle slappa Xavi & Puyol bara sadar?
Sa sjukt det hade kants.
Dem ska lagga sina skor pa hyllan i Barcelona. Inget annat!
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-26 14:21
Ämne: Gonzalez_Barca

N....
I år har de värvat för 75 miljoner pund, cirka 90 miljoner euro. Och då är inte Balotelli klar ännu. Förra året värvade de för cirka 120 miljoner pund. Det blir cirka 2,3 miljarder euro, kommer Balotelli blir det cirka 2,6.. Vart du fick 5 miljarder ifrån har jag ingen aning..
Barcelona Messidinho_10
2010-07-26 14:10
Gonzalez_Barca

Nu är du ute och cyklar bara iår hittils har Mancity värvat för över 1 miljard!!!
Barcelona petersays
2010-07-26 13:39
Anledningen att jag skrev det var inte för att diskutera Cesc, utan bara lägga in en brasklapp för att alla som spelare i Atletic inte är Culés sedan barnsben, uatn många ansluter i sena tonåren. Det verkar, som jag skrev tidigare, råda nån slags tro om att varenda spelare fått La Masia i sig sedan bröstmjölken medan andra klubbar bara köper och snor spelare osv osv. Vi har en underbar akademi, förmodligen en av världens absolut bästa. Men bara lite sådär, tänk till.
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-26 13:05
Ämne: Som Manchester City ....5 miljarder på spelarköp?!

De har värvat för max 2,5 miljarder sedan shejken tog över..
Barcelona El Kaiser de Michoacán
2010-07-26 13:01
tarrak och petersys//

Angående det här vem som är en egen produkt och vem som inte är det så tycker jag att det är svårt att generalisera då alla utvecklas olika mycket vid olika tidpunkter.

Cesc är ett bra exempel. Han lämnade för Arsenal när var 16 år. Alltså borde han räknas som en Arsenal-produkt enligt reglerna. Men detta stämmer inte riktigt eftersom Cesc var så otroligt bra redan då och gjorde faktiskt A-lagsdebut redan i oktober (ungefär en månad efter han kom till Arsenal). Visserligen i Liga-Cupen men ändå A-lagsdebut.

Jag tycker att det känns konstigt att kalla någon egen produkt om man spelar i A-laget redan en månad efter man anlsuter till klubben. Sen att Arsenal har utvecklat Cesc på en mycket bra sätt kan väl ingen förneka men Arsenal-produkt? Nä, det tycker jag inte. Men sen är han inte ren Barça-produkt heller.
Barcelona petersays
2010-07-26 12:52
Skulle hellre se att Marquez hamnar i Italien.
Atlético addeh
2010-07-26 12:33
Vi får väl se om det dyker upp något angående Marquez framtid under dagen. Magkänslan är väl ändå att han packar väskorna och sticker över Atlanten, New York Red Bulls förmodligen.
Barcelona Messidinho_10
2010-07-26 12:33
Som Manchester City Shejken värvar nu är det Balotelli som är klar. Någon som vet hur mycket han har spenderat sen han tog över kan det vara över 5 miljarder på spelarköp??
Barcelona Rambla~
2010-07-26 12:17
Han lämnar ju knappast fotbollen. :P
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-26 12:07
Det ser ut som att Raul lämnar Real Madrid för Schalke 04, så otroligt synd.

Lycka till och tack för alla år i fotbollen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-07-26 11:37
Men t.ex Fontas har spelat i Barca B i tre år nu, och har säkert utvecklats väldigt mycket där.
Sen var det ju någon som sa att de spelarna kommer från samarbetsklubbar.

Det var väl samma sak med Puyol. Han kom spm 16-åring men spelade i B-laget i några år. Puyol tror jag var ganska sen med att debutera i A-laget, han var väl 21 eller något?
Barcelona tarrak
2010-07-26 11:36
petersays

Förstår inte vilken betydelse det har om spelarna kommer till La Masia när de är 12 eller 16? Det enda som betyder något i slutändan är väl hur väl skolade de är i Barcelonas spel, så att de kan gå in i a-laget? Men om man ska gå enligt UEFAs definition är både Oier och Fontas att betrakta som egna produkter då de tillbringat tre år, mellan åldern 15 och 21 i klubben.

Spelare som Soriano och Oriol är inte värvade för en framtid i a-laget, utan ska bidra med rutin och konkurrenskraft till b-laget.
Barcelona petersays
2010-07-26 11:09
Anledningen att jag tog upp det här med egna produkter är att det är så vansinnigt lätt att tro att alla spelarna i Barcelona Atletic spelat för Barca sedan knattestadiet, men så är det absolut inte. Väldigt många kommer till klubben när dom är 16-17.

Oier (2007, 18 år, Real Union)
Andreu Fontas (2007, 18 år, Banyoles)
Jonathan Soriano (2009, 23 år, Espanyol)
Edu Oriol (2009, 22 år, Sant Andreu)

Enligt spanska Wikipedia så är det förresten klart att såväl Elvis som Espasandin och Rueda och Luque lämnat Atletic. Måste jag missat.
Barcelona Klint
2010-07-26 10:57
petersays

Åtminstone har Sport låtit meddela att Henriques och Márquez framtid ska avgöras under dagen. Vi får väl se om det dyker upp något.
Barcelona petersays
2010-07-26 10:53
Visst var det sagt så att klubben kommer berätta om vissa spelares framtid idag? Hleb, Cceres, Henrique, Marquez m.fl.?
Barcelona malique
2010-07-26 10:21
det är sjukt hur mycket dem älskar fd barca stjärnan Ronnie i USA
Barcelona marcus (barca)
2010-07-26 08:44
Abdiii

JAG förstår inte var dessa uppgifter kommer ifrån men om du går in i Manchesters Citys trupp här på svenskafans ser jag det otroligt att man lyckas få det till att 12 spelare måste lämna. Det finns inte i närheten av den siffran och då är ju många av dom inte att räkna med då vissa av dom är yngre spelare/ska bli utlånade.

Så jag förstår inte riktigt? Visst, dom kanske måste sig göra av med några. Men då snackar vi Bellamy, Cruz eller Michael Johnson. Spelare som inte är i närheten av världtoppen (även oma jag gillar Bellamy)

Nejdu. Dessa uppgifter vill jag gärna se en källa på.

Man måste räkna bort en del spelare. Exempelvis Petrov, Etuhu osv. Spelare som vi vet inte kommer få en plats till denna säsong. Nejdu. City vet vad dom gör!
Annons: