/spanien/barcelona/forum/14558.aspx/spanien/barcelona/forum/14558.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2010-07-30 20:00
Ämne: Är rätt så säker på ....
Hur mycket jag gillar Oriol Romeu så ställer jag mig tveksam till huruvida han är redo för att agera back-up till Busquets redan den kommande säsongen. Ser hellre att klubben värvar in en billig, rutinerad och temporär pivote för att sedan flytta upp Romeu längre fram. Ett år i Segunda A med regelbundet speltid hade varit positivt för ynglingen.
Barcelona Okkapokka
2010-07-30 19:47
Är rätt så säker på att detta Spanska U19 skulle klå Frankrikes A-lag också.

Hoppas också att Oriol flyttas upp och får chansen istället för att vi köper in någon annan. Han har varit prickfri i den här turneringen än så länge. Även om nu U19 ligger ett par snäpp under den högsta nivån såklart. Men det är något att fundera på i alla fall, helt klart.
Atlético addeh
2010-07-30 19:28
tarrak

Madrid är ju bäst i världen på att förstöra talanger så hoppas för hans egen skull att han söker sig till en annan klubb.
Barcelona tarrak
2010-07-30 19:24
Madrids Rodrigo har väl inte varit speciellt dominant i den här turneringen, men det är omöjligt att undgå att se vilken framtida klasspelare han är. Bara att hoppas att de sjabblar bort honom.
Atlético addeh
2010-07-30 19:22
1-0 Spanien. Vilket jävla smörpass! Det måste varit turneringens snyggaste. Läckert av Pacheco. Fint avslut av Rodri också.
Barcelona RimuZ
2010-07-30 19:19
Har inte det. Sitter på ett segt internet :(
Atlético addeh
2010-07-30 19:18
Ämne: Stream någon? Är på ....
Duglig stream finns i länktips.
Malibou
2010-07-30 19:16
Ämne: Stream någon? Är på ....
om du har sopcsat på datorn finns de en riktigt bra stream från myp2p fast med rysk kommentator tror ja :P
Barcelona RimuZ
2010-07-30 19:15
Stream någon? Är på jobbet och har tråkigt :P
Barcelona marcus (barca)
2010-07-30 19:13
Gud är störst! - Pep el rei!

Problemet den säsongen var ju inte att det var överflöd på spelare, utan mer att Ronaldinho tappat allt han hade samtidigt som relationen med Eto´o var dålig (just på grund av det?)

Henry hade sedan svårt att anpassa sig till ligan och fick inte ut maximalt av sitt spel. Säsongen efter var däremot något helt annat!
Malibou
2010-07-30 19:12
Ämne: Vem är Spaniens u-19....
Keko
Barcelona Antonio Puerta
2010-07-30 19:11
Vem är Spaniens u-19 landlagskapten, tacksam för svar!
Atlético addeh
2010-07-30 19:04
Ska bli intressant att se om Thiago kommer vara lika dominant som vanligt ikväll.
Puyol-nollkoll
2010-07-30 18:40
Frodo //
För er som har Eurosport 2, så går det även bra att se finalen där!
Barcelona Dani Alves=The King
2010-07-30 18:04
petersays //

Håller med dig Pep är nog en utav världens sämsta tränarer när de gäller värvning. Men de kan bero på att han är lite orutinerad..
Barcelona el Flaco
2010-07-30 17:59
Ämne: tror nån att ryktena....
Zubi fick frågan om Marco Senna idag under presskonferensen och han förnekade att man hade tagit kontakt spelaren. Zubi sade även att man inte har gjort några moves på transfermarknaden när det gäller att plocka in en ny pivote och tillade att man istället har inriktat sina blickar åt det som redan finns tillgängligt inom klubben.

Det kan förvisso vara ett taktiskt uttalande för att inte spä på ryktena som har förekommit i tidningarna de senaste dagarna, men vem vet.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-07-30 17:52
Det här problemet i anfallstrion påminner mig om 07/08, när Henry värvades och vi redan hade Messi - Eto´o - Ronaldinho. Har fortfarande mardrömmar om den säsongen.
David_Villa 7
2010-07-30 17:49
tror nån att ryktena om senna kommer gå igenom ?
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-30 17:41
elbraco

Jag håller med om att det är lite klurigt. Speciellt nu när Villa finns i laget också. Lyxproblem helt klart. Zlatan eller Villa? Eller blir det båda på plan samtidigt? Vart ska dem spela, osv...
Tänker inte ge mig in i något sånt än. Ville bara skriva att just Zlatan är som bäst i den mer släpande rollen. Det är i alla fall vad man har sett under hans karriär.
Barcelona petersays
2010-07-30 17:38
"Ja, om Txiki och Laporta hade tänkt lite bättre när det gäller värvningarna så hade man inte köpt Zlatan, Chyg osv. "

Pep insisterade på de värvningarna, tillsammans med Hleb och Caceres. Om man behövde körkort för att värva spelare borde Pep bli av med sitt.
Barcelona Frodo
2010-07-30 17:28
Idag spelar spanska u-19 landslaget final mot Frankrike. Sex barcelonaspelare kommer med största sannolikhet att starta och en sjunde lär förmodligen hoppa in. För er som är intresserade av ungdomarna från la Masia är det bara att hitta en stream kl 19. Håll ett extra öga på Thiago och Romeu!
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-30 17:25
För Hleb så skulle jag GE de en chipspåse. Jag bryr mig inte vart han hamnar, så länge det inte är i Barcelona.
elbraco
2010-07-30 17:24
Ämne: Härligt..Hleb skulle....
Samma här. Det konstiga är att han verkar vilja stanna även om han tydligen inte tycker om Guardiolas syn på fotboll :S
Barcelona Essienesque
2010-07-30 17:12
Härligt..Hleb skulle jag sälja för en påse chips så 5m känns förvånansvärt bra!
Atlético addeh
2010-07-30 17:08
Aston Villa, Sunderland och West Ham förbereder bud på Alexandr Hleb som sägs vara tillgänglig för 5M. [d-mail]
Barcelona Thierry14Henry
2010-07-30 16:50
När vi väl snackar om Zlatan och hans egenskaper, och ni säger att Zlatan tycker om och utmana, dribbla, klacka, skjuta och göra konster , så undrar jag: Varför har jag aldrig sett honom utmana i en hel säsong i Fc Barcelona, samma sak med att skjuta.. så frågan är ju inte vart han ska spela, utan frågan är nog när ska han komma tillbaka till den gamla Zlatan. Men det finns ju anledningar varför han inte var så bra förra säsongen, en stor spelare som zlatan vill oftast ha uppmärksamhet och när man spelar med messi och co i laget får man inte lika mycket boll . det kan ha gjort honom ivrig eller något liknande.
Atlético addeh
2010-07-30 16:50
Denyo

"så fort Barca forumet har fått fler inlägg än Madrids så känns de som dom tävlar i att gå om oss därför skriver den 90% strunt i deras forum"

90% av dem som skriver inne på Purten är 12 år och skriver strunt mest hela tiden. Det finns ett fåtal vettiga.
elbraco
2010-07-30 16:37
Ämne: elbraco

Är det in....Bluered//
Jo nu när du säger det sådär så låter det bra :)

Det jag tänker på om han ska spela bredvid Messi är att Messi kommer ju löpa, trixa, utmana etc backlinjen och "slita sönder" den om man vill säga så, och därför antog jag att ni menade att Ibra skulle ha samma roll. Enligt mig så utmanar Ibra mer 1 mot 1 så det var därför jag var tveksam.
Men med 4-3-2-1 kan det bli så att Messi öppnar ytor för båda Ibra och Villa....
Får nog ta och ändra min åsikt här helt enkelt!
:)
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-30 16:28
elbraco

Är det inte där Ibra är som bäst? Han är ingen Eto'o eller Villa som är bäst på att springa i djupled eller hugga på minsta lilla målchans. Det var ju just i den lite mer fria rollen utanför boxen som Zlatan var bäst, i Juve och framförallt i Inter. Tycker man får ut mer av honom när han spelar där.

Zlatan tycker om och utmana, dribbla, klacka, skjuta och göra konster. Passar ganska bra i den rollen. Pep väljer däremot och spela honom som en striker. Men vi får se.
elbraco
2010-07-30 16:18
Ämne: Viva la Pepa!

Ska....
Varför exakt tror ni på 4-3-2-1?
Förstår om Messi spelar släpande men Ibra? Han är ju knappast någon rörlig spelare som hittar instick eller spelar som kreativ anfallare utanför boxen.
Annons: