/spanien/barcelona/forum/14556.aspx/spanien/barcelona/forum/14556.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
darre2
2010-07-31 12:44
Han bör nog få minst samma hyllning som eto och ronaldinho... killen är bland de utlänska spelarna som spelat flest offeciella matcher för barcelona
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-31 12:36
Nu ska vi komma ihåg Rafael Marquez för hur han var. När han var som bäst så var han helt magisk, han hade allt en mittback behöver och lite till. Ståtlig, säkerheten själv, känsliga fötter, stark i luftrummet osv.

Men det är bäst såhär, Marquez förtjänar att spela i ett lag där han får vara en startspelare. Lite besviken att han valde MLS och inte t.ex: Juventus.
Atlético addeh
2010-07-31 12:31
Rafa kommer säga hej då till klubben ikväll klockan 18:00 vid en presskonferens. Marquez köptes 2003, samma år som Laporta tillträdde. Nu lämnar båda klubben, efter sju fantastiska år i klubben.
darre2
2010-07-31 12:04
Ämne: RAFA MARQUEZ....
för mig är han en sann legend...
Barcelona Messidinho_10
2010-07-31 12:01
RAFA MARQUEZ
Barcelona barca kid
2010-07-31 11:58
Ett av Iniestas underverk.
Barcelona barca kid
2010-07-31 11:58
Ett av Iniestas underverk.
Barcelona el Maestro!
2010-07-31 11:50
Gràcies per tot, Rafa.
Barcelona Barcadinho.
2010-07-31 11:48
petersays – det är jätte kul att ha dig som Portugal - ambassadör i forumet. Det är bra för oss att få information av folk som är mer insatta i andra lite mer unika ligor. Men frågan är om man inte blir lätt ”fartblind” ibland, när man följer en viss liga så noga. Du följer också laliga, så du bör ha en referenspunkt att kunna jämföra.
Men igen, så är risken att man lurar sina ögon ibland. Det som funkar riktigt bra i Portugal eller Frankrike är inget garanti för en snäpp högre nivå. Titta t ex på Benzema. Du kommer säkert ihåg hur t ex Andreas från den brasilianska redaktionen gav många fina lovord om Keirrison. Han är mycket mer insatt i ligan där borta. Han gav oss säkert inte fel bild av grabben. I Brasilien betraktades K9 säkert som en stor talang. Men titta hur han har svårt att imponera i klubbar som Benfica och Fiorentina. Jag tar bara upp det som ett exempel på vad jag menar med ”fartblind”.
Sen finns det förstås många exempel på spelare som Deco, Nani, Pepe, CR som lyckades nå toppen via den portugisiska ligan. Men många hamnar inte där.
Vi får väl se hur det kommer att gå för Moutinho och Veloso – jag hoppas att du kommer att ha rätt med din bedömning, så länge de inte hamnar i Madrid. :D
Barcelona H.Alavi - Magico!
2010-07-31 11:46
Gracias por todo, Rafa!
Barcelona Messidinho_10
2010-07-31 11:38
Nej fan vad tråkiga nyheter en av mina personliga favoriter lämnar.

Visca Marquez!!
Barcelona el Maestro!
2010-07-31 11:34
Förresten en relativ bra back-up till Busquets skulle ju kunna vara Christian Poulsen.
Tror inte att han skulle klaga på att inte få spela i vaje match. Han är en erfaren spelare med La Primera-erfarenheter. Lär inte kosta skjortan heller.
Barcelona el Maestro!
2010-07-31 11:12
Breaking news:

Márquez lämnar klubben. Det är officiellt nu. Han kontrakt rivs. Till MLS. Klubben kommer att hållas en cermoni för honom ikväll(klockan 18.00) för att hedra Márquez.

Det var kanske lika bra det. Han var inte särskild populär i den senaste säsongen på Camp Nou, beroende på alla hans tappar.
Barcelona Busquets who?
2010-07-31 10:38
petersays:
Jo jag har sett honom spela; varför är din första reaktion att jag inte ens sett honom spela? Märklig utgångspunkt.

Kollar mycket på Portugisiska ligan och ja, han får nog svårt att färga i en bättre liga. Portugisiska ligan är inte imponerande just nu, personligen kollar jag enbart för att jag har släkt där.

Skönt att du verkar se så ljust på Velosos framtid. Personlig supporter till honom? Minns att du skrivit om honom här i flera år och hur bra han är. Lite komiskt att han går till Genoa kan tyckas.
Barcelona petersays
2010-07-31 10:10
Ämne: petersays:
Förstår ....
Bra spelförståelse, bra defensivt, kan spela på många positioner, tungt skott, grym på frisparkar.

Har du ens sett honom spela eller dömer du av att han gick till Genoa och att Quieros valde att bänka honom under VM? Såg säkert 10-15 matcher förra säsongen och han var grym!

Quieros är ett miffo, det finns det ingen som säger mot. Han avstod flera grymma spelare under VM för att han hamnat i bråk med dom. Att spelare som Moutinho och Veloso lämnar Sporting är för att klubben haft en mycket turbulent tid med tränarbyten och en usel säsong ryggen. Båda spelarna har dessutom velat lämna klubben förut då dom känner att dom vill till större lag, men Sporting har begärt på tok för mycket pengar för dom och det har skurit sig på alla fronter.

Genoa är bara en mellanlandning för Veloso, det kan jag lova dig. Nästa sommar spelar han i Inter eller nån av de fyra stora i PL (nej jag räknar inte City dit än).

Men faktum för både Moutinho och Veloso är att dom behöver vidare för at inte fastna i utvecklingen, man komma bara komma till en viss punkt i ett lag av den storleken, sedan börjar tålamodet och motivationen att tryta. De portugisiska lagen blandar verkligen och ger på internationell nivå. Båda är i den åldern (24 år) att dom bara MÅSTE bort från Sporting nu eller aldrig. Och om Sporting begär för mycket pengar från storklubbarna så får man hitta alternativa vägar. Tror inte Moutinho kommer fortsätta i Porto mer än ett par år heller. Båda kommer spela fotboll på högsta nivå inom 2-3 år.
Barcelona Kribba291
2010-07-31 09:46
Usch nu får det snart räcka.
Varför kommer det in fjantar med vita tröjor hit vart och vartannat inlägg.
Regeln borde vara enkel.
Är ens egen lagsida stängd för utomstående så ska inte det forumets medlemmar heller kunna skriva hos andra lag.
Dock tycker jag det är trist.
Lagforumen tenderar att bli klubbar för inbördes beundran.
Men man klarar man sig hursomhelst utmärkt utan att andra lags fjortisar kommer in hit och gör "dröm"elvor.
Barcelona Busquets who?
2010-07-31 09:46
petersays:
Förstår verkligen inte vad du ser I Veloso. Vilka kvalitéer tycker du han besitter som gör han intressant för Barcelona?

Varför köpte ingen bättre klubb än Genoa (som inte ens spelar i Europa kommande säsong) honom? För att han är rätt medelmåttig.
Barcelona Smogen
2010-07-31 08:42
Fråga, är Fransisco Roca Perez (CEO för La Liga) på något sätt släkt med en annan Perez vi känner?
Barcelona petersays
2010-07-31 08:38
Då var det alltså klart att Veloso går till Genoa för ca 14M (8-9 + Zapater). Synd som tusan. Hade hoppats att Rosell jobbade i det fördolda. Shit vad Sporting rear ut spelare den här sommaren. Men klart. Deras tränare har gjort sig ovän med klubbens två mest lovande och presterande spelare, Veloso och Moutinho, så vad kan man vänta sig.

Mittfältaren Veloso stod för 11 mål i ligan förra säsongen. Länkar till alla finns i Genoaartikeln i tänktips.

Inte så kreativ, men en riktigt bra mittfältare som hittar krysset i varannan match. Hade hoppats på att se honom här.

Edit: Ryktas också om att Inter ska ha hjälpt Genoa med pengar och pushat för dealen, med reservation om att få köpa Veloso nästa sommar om han gör en bra säsong.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-07-31 08:09
Frågan är om inte själva idéen och drömmen om att ta "den förlorade sonen" tillbaka till Barca, inte är större än spelaren själv.

Cesc är inte så mycket bättre än spelare som Gourcuff och Özil.

Jag börjar bli orolig inför nästa säsong. Vi säljer Yaya, Chyg och snart Marquez och värvar 2 offensiva spelare som Villa och Adriano.

När ledningen har stirrat sig blinda på Cesc så går man kanske miste om många spelare och priset höjs på alternativa spelare. Barca är i behov av en defensiv och en kreativ mittfältare. Truppen är inte tillräckligt stark just nu för att kunna slåss om alla turneringar.

Det är inte bra för Busquets utveckling att inte ha en spelare som sätter press på honom. Det är inte heller bra att man inte har ett kraftpaket som alternativt pivote för att döda vissa matcher.

Tur att Laporta värvade Villa så fort som han gjorde. Längtar till hans debutmatch.
Barcelona basaric
2010-07-31 03:05
Dubbel.
Barcelona basaric
2010-07-31 03:05
Jag ber om ursäkt Messi.. Förlåt Xavi, men lilla Pedrito har gått och blivit min favoritspelare.

Länktips.
Delarocha
2010-07-31 02:49
Ja det hänger fruktansvärt mycket drägg och annat här. De flesta kan inte heller stava.
Barcelona KtoorBaloor
2010-07-31 02:44
Junkens Profil är juu helt störd...
Barcelona davidpique93
2010-07-31 01:34
det är bara att inse att fabregas inte kommer lämna så länge Wenger bestämmer. In med en kreativ mittfältare nu (läs özil) och sedan en defensiv mittfältare som likväl kan spela mittback!
En spelare jag gärna skulle se i barca är vincent kompanyfrån man city. En mittback som är lika bra som def mittfältare.
Barcelona älskabarcelona
2010-07-31 01:21
Nu är det väl klart att Cesc inte kommer till oss . Jag hoppas Barca ger upp nu och ger sig på Özil istället .
Barcelona Criff
2010-07-31 01:10
Junken, Pedro är 3 år äldre än Bojan. Kanske därför?
Bojan kommer att bli stor. Just you wait :)
Delarocha
2010-07-31 01:02
Pedro är dock tre år äldre än Bojan. Bojan gjorde väl typ 17 mål för 2-3 säsonger sedan sista året med Rijkaard. Tror Pedro gjorde cirka 18-20 totalt, kan ha varit några fler.
Junken
2010-07-31 00:33
Sant faktist Pedro kan bli jätte stor, plus ända också han kommer från egna centeran.mig

Hur många mål gjorde pedro i år?
och ni sa att bojan skulle bli bra men det blev pedro hehe :P
Barcelona Gonzalez_Barca
2010-07-31 00:30
Ämne: ---------Villa------....
Du kunde inte bara skrivit ett inlägg med max 15 ord istället för att dra en omotiverad elva?

"Ersätt Robben med Zlatan och ni får en av världens mest effektiva startelvor"
Annons: