/spanien/barcelona/forum/14555.aspx/spanien/barcelona/forum/14555.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2010-07-31 19:03
Pep.G:
Du överraskar mig helt och hållet. Men nu ser jag att du håller på med boxning och gymmet.
För mycket testosteron?
Du har kanske varit runt eller i våldaktioner på gatan, men du är inte ensam om det.
Våld på gräsmattan - så varför inte våld på läktare? Eller varför inte våld mot domare som gör fel? Jag har varit i situationer, där stora stenar och block flög överallt. Jag visste inte vart jag skulle ta mig vägen. Inte alls kul.
Men visst, en äldre undersökning visade att de flesta hockey supportrar i NHL ville behålla slagsmål sketcherna. Så du är inte ensam om det.
Jag får mig att du berättade förut att du själv spelar fotboll – din tränare bör i så fall tänka om, om vilka värderingar era klubb ska stå för.
Han verkar ha samma stil som tränaren i filmen ”Dag och natt” med Mikael Persbrandt – den aggressiva tränaren som tog sin ilska från livet på sina unga spelare.
Tänk istället på ordet PEACE.
Atlético addeh
2010-07-31 18:38
Pep.G

Stolthet och manlighet har ingenting med fotboll att göra. Såpass professionell måste man kunna vara att man inte reser sig och slår tillbaka. Nu får du ge dig.
Delarocha
2010-07-31 18:28
Men då jag märker att jag talar å de lite mer tänkade varelserna och du verkar tro att knytnävarna och blod löser din egna syn på din manlighet så tror jag inte vi är så lika som individer. Och det är jag nog rätt glad för. Nu ska jag ut och mucka med nån på stan och visa prov på manlighet.
Real Madrid Gotha
2010-07-31 18:27
Manlighet? Det är ju knappast manligt att slåss, det är så långt ifrån manligt man kan komma. vänd andra kinden till, att kontrollera sina känslor och inte låta dem ta överhand, det är manligt elelr kvinnligt eller vad du vill. det är den rätta vägen. Våld föder våld och är enbart löjligt.
Barcelona Criff
2010-07-31 18:24
Pep.G Det är precis den mentaliteten som har gjort världen till vad den är idag.
Bra jobbat!
Delarocha
2010-07-31 18:21
Pep.G

Det hade du gjort? Internet tough guy. Du hade då sannerligen inte gjort det. Jävlar var fräckt det måste låta "jag hade slått sönder honom". Lägg av. Lär dig tygla ditt humör istället. Bara för att andra tar till våld ger inte dig det rätten att göra detsamma. Det du säger är ju bara skrämmande.

Stolthet och manlighet? Vad är du för nån människa? Har du inte nog stolthet i kroppen och veta att våld är en amöbas mest rationella beteende.

Om du har ett behov av att hävda din manlighet i fysisk form kan du nog börja söka svaret på andra plan än att slåss. Tror det finns större dilemman än det.

Criff

Tänkte ungfär samma sak. Inte undra på att det ser ut som det gör i världen när folk rättfärdigar våld med stolthet och manlighet. Jag blir lite mörkrädd och sen inser jag att detta är vart världen tagit vägen.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-31 18:20
Pep.G

Tror du att det är vilda västern där Clint Eastwood ska rensa staden med revolvern? Om du ens lyfter fingret mot en spelare så får du X antal matchers avstängning. För en professionell fotbollsspelare så kan det innebära slutet.
Barcelona Pep.G
2010-07-31 18:17
addeh

Du fattar inte vad jag syftar på märker jag. Jag säger inte att man ska bråka när proffsfotboll förekommer MEN får jag ta emot av en spelare från motståndarlaget när jag ligger så kommer jag mata honom, inget snack om saken för då är det inte boll längre på spel utan det är din stolthet och din manlighet. Stor skillnad
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
Hehe "utbildad" och "journalist" tillsammans med Aftonbladet lät bara lustigt.
Barcelona Rambla~
Att en maräng kan komma in hit och raljera över Marquez och att han medvetet försökte skada Canales gör mig nästan lite förbannad.

Kolla in ditt eget lag istället. Speciellt i den matchen där 3-4 spelare medvetet försöker skada Messi för att de inte klarar av att stoppa honom på annat vis. Speciellt Ramos borde ha blivt utvisad i den matchen.
Barcelona Rambla~
2010-07-31 18:13
Cobanin

Jag läste det där Sala i Martin hade sagt om att sälja Messi till Real Madrid när han kommenterade den nya ledningens nya bokslut. Hur en svensk utbildad journalist kan missa sarkasmen i hans uttalande är helt otroligt. Jag fick mig ett gott skratt när jag läste AB:s artikel.
Barcelona Cobain
2010-07-31 18:11
Bråk/våld har inte NÅGOT att göra på en fotbollsplan! (Därför man delar ut gula och röda kort vid vissa förseelser! ;))Men man är inte mer än människa och människor kan som visat inte behärska sina känslor! Pepe "satt av" sitt straff och det finns spelare som gjort mycket värre saker (barcelona-bilbao någon?). Våld har inget med fotboll att göra, då kan man lika gärna kalla sig huligan och gå runt på stan och slå på andra lags "supportrar".
Atlético addeh
2010-07-31 18:11
Pep.G

"Sätt dig själv i den liggande spelarens situation, hade inte du gått upp och slagit sönder Pepe ? För det är vad jag har gjort. Få stryk i världsöppen TV ? Hahah fy fan heller"

Spelar man på den professionella nivån måste man kunna hantera sitt humör. Det Pepe gjorde går inte försvara. Tycker du Getafe-spelaren ska ställa sig upp och slå tillbaka föreslår jag att du hyr en film innehållande slagsmål istället för att diskutera fotboll. Sådant ska inte förekomma på en fotbollsplan.
Barcelona tarrak
2010-07-31 18:03
Angående Pepe-brytet så är det inte sparkarna i ryggen som är värst, då man ändå kan förstå irritationen på en enkelt fallande motståndare, utan de oförklarliga och oprovocerade knytnävsslag han utdelar till två andra spelare. Kan faktiskt inte påminna mig att jag sett något liknande tidigare.
Barcelona Pep.G
2010-07-31 18:00
Delarocha

Vad man ska göra ? Är det en seriös fråga ? Sätt dig själv i den liggande spelarens situation, hade inte du gått upp och slagit sönder Pepe ? För det är vad jag har gjort. Få stryk i världsöppen TV ? Hahah fy fan heller
Delarocha
2010-07-31 17:58
För att han ligger ner och att slåss är patetiskt egentligen. Vad ska man göra mot en spelare som får psykbryt och slår på allt? Han sparkar på en spelare som ligger ner. Om någon har skämt ut sig där är det Pepe och möjligen de andra Getafespelarna som låter honom fortsätta.
Barcelona Pep.G
2010-07-31 17:56
Delarocha

Som sagt, Getafespelaren vem det nu än är var en kyckling i det här fallet. Hur kan man låta sig få stryk framför hela världen så ?
Delarocha
2010-07-31 17:54
Kolla hela klippet. Han ger en rak höger till två spelare och stampar sedan på Getafe spelaren typ tre gånger. Psykbryt kallas det och är inte försvarbart.

Herregud är du på riktigt? Lite smällar? Spark i ryggen, hårt tag om håret/huvudet 2 gånger + stämpling på rygg/ben + käftsmäll på två andra spelare.
Barcelona Pep.G
2010-07-31 17:53
Försvarar verkligen inte Pepe här men kom igen nu gubbar. Lite bråk på plan då och då får man tåla. Folk verkar ha tappat förståndet. Mentalhus etc etc ? Kom igen nu. Getafespelaren lägger sig lätt i en straffsituationen och Pepe flippar lite och ger han lite smällar. Hade Getafespelaren haft lite bollar hade han gått upp och gett Pepe lite match. Var är bollarna grabbar ? Nästan som om man ser några kärringar som diskuterar lite slagsmål.
Barcelona Barcadinho.
2010-07-31 17:42
Ingen som vet hur klubben tänker och ersätta Marquez och Chyg. Vi ska ha i åtanke att de två herrar fick väldigt lite speltid sista säsongen (båda spelade 12 matcher och av dessa mest som inhoppare). De tillförde inte mycket till spelet alltså.
En klar variant är att använda Abidal som mittback vid behov, nu när båda Adriano och Maxwell finns.
En annan möjlighet är att använda en b-spelare för att täcka dem inhoppen.
Klubben värvade tre stycken spelare för mittbacks position de senaste två somrar – Cáceres, Henrique och Chyg - och ingen lyckades komma in i laget. Det är därför man spekulerar om hur man ska gå till väga. Erfarenheter visar alltså att det är ytterst svårt att hitta en mittback som kan passa till den tiki-taka stilen. Man är orolig för ett fjärde flopp försök. Den enda som har lyckats är Pique som är uppfostrat hemma. Márquez kom från Monaco och var ett guldmynt, men det är svårt att hitta en ny sådan.
Milito finns förstås också med.
Var och en kan dra en lista med möjliga ersättare - men det känns lite meningslöst, då vi vet ingenting. Det finns inga nya färska rykten än.
Barcelona tarrak
2010-07-31 17:41
Zizou_spars

Hört talas om uttrycket "Som man ropar, får man svar"? Vilket gehör tror du jag hade fått om jag gått in på Puertan och skrivit ett jublande inlägg om att Raúl lämnar, för att sedan fråga om hans ersättare?
elbraco
2010-07-31 17:30
zizou//

edit: det var visst Angel di maria!Hombre! som skrev det korkade inlägget, my mistake.

Delarocha//
+1
Delarocha
2010-07-31 17:25
Zizou_spars

Du ser ingen skillnad i att sätta in en tackling i spel, mot att misshandla en spelare när bollen redan är ur spel? Vart i ligger dubbelmoralen? Marquez tackling renderade ett gult + frispark. Pepe misshandlade bara en spelare efter att bollen gick till hörna.
Real Madrid Zizou_spars
2010-07-31 17:23
Delarocha
Höjden av dubbelmoral på det inlägget.

Jaja, diskussionen blev inte vad den skulle. Intresset fanns i vad ni såg för potentiella förvärv till försvaret.
Ha det bra, ciao!
Delarocha
2010-07-31 17:10
Angel Di Maria Hombre!

Glöm inte tacklingen Marquez satte in på Raul som hade kunnat förkorta hans karriär från 6-2 matchen. Den är klassisk och exakt varför man gillar Marquez. En spelare som smällde till extra på spelare som bör få det i matcher där hatet är stort.

Blev personligen väldigt glad åt den tacklingen då Gago och Raul precis kapat Messi. Sen kommer Marquez och mer eller mindre förstör Raul. Tack för det Rafa.

Att inte Getafe spelarna bara sänker Pepe är ju fan svagt. Allvarligt talat. Pepe skulle ju bara haft en rak höger i struphuvudet där. Jävla pack, inte undra på att Real gillar honom.
Atlético addeh
2010-07-31 17:09
Att ni tar upp Marquez och Pepe i samma mening är nog det mest patetiska jag läst. Pepe borde fått rött kort sju gånger om för det han gjorde. Skulle det inte hänt på en fotbollsplan hade han suttit inlåst nu.
Barcelona el Maestro!
2010-07-31 17:08
"Pepe är La Ligan mest idiotiska person, han misshandlade honom. Borde bli fängslad och få flera års avstägning..."

Hehe,
För min del så borde han hellre låsas in i dårhuset i Madrid. Sådana där psykbryt ska inte förekomma inom fotbollen. Han kan vara livsfarlig för andras liv ju...
Real Madrid Zizou_spars
2010-07-31 17:01
Hetfield
Försvarar det inte?! Det var helt fel gjort och straffet befogat.

el Meastro!
Läs och förstå. Undrade ironiskt hur Cobain kunnat glömma det.
Skojade med honom.

Så ja, Pepe är La ligas mest idiotiska person, han misshandlade honom. Borde bli fängelse och flera års avstängning.
Kom igen, ge er!

Frågan som ställdes var hur ni tror eventuella förstärkningarna kommer se ut nu efter både Chyg och Marquez, försök ge svar på Hombres fråga istället.
Barcelona Barcadinho.
2010-07-31 16:58
Zizou_
Han fick ju 10 matcher avstängning för händelsen - han var ytterst vulgär och aggressiv, oavsett hur man tolkar bilderna.
Barcelona el Maestro!
2010-07-31 16:56
Ämne: Cobain

Pepe, han ....Är det någon id*ot som spelar i La Liga så är det Pepe. Undrar hur man kan glömma en sån händelse. Du kanske har lyckats att förtränga den.

Det han gjorde var ingen tackling. Det var en ren misshandel.
Annons: