/spanien/barcelona/forum/14554.aspx/spanien/barcelona/forum/14554.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona älskabarcelona
2010-08-03 15:32
Jag är inte intresserad av Arteta . Tråkigt ifall Rosels " Stora " värvning skulle bli just Arteta . Han gjorde bra ifrån sig i Everton för 2 år sen men senaste säsongen så var det betydligt sämre . 20 Milj för just han känns lite väl för mycket . Kanske bättre att satsa på Hleb då istället ?
Barcelona Mojito - Culé (un estilo de vida)
2010-08-03 15:29
el Flaco

Kan mycket väl vara så.
Eller så är det en rökridå..!

Själv kan jag tycka att Pep och Lucho borde ha bäst koll på vilka spelare som klarar av att bredda truppen när det gäller B-lagstruppen.
Barcelona el Flaco
2010-08-03 15:25
Mojito/

Guardiola säger själv att det finns än en möjlighet att det kan komma förstärkningar, men jag tror inte att det kommer ske något nytt på marknadsfronten den närmaste veckan med tanke på att både Bartomeu och Zubi befinner sig i Asien med laget. Kanske har dessa två herrar följt med på turnén för att hålla ett öga på B-lagsspelarna för att bedöma ifall de klarar av bredda truppen istället för att värva?
Barcelona Criff
2010-08-03 15:05
Jag tror Henrique kommer komma tillbaks. Så fort han får EU pass. Känns lite som det är det dem inväntar.
adil,
2010-08-03 15:02
Arteta låter som ett bra alternativ, nog blir man lite knäsvag. Konstigt att det pratats så lite om en av Premierships bästa mittfältare. Dessutom är han 28 år, vilket jag anser är perfekt. Hans relativt höga ålder skulle alltså inte hämma JDS att ta en plats i A-laget så småningom.
2010-08-03 15:01
el Flaco

Neutrala, förväntade och bra svar av Pep.

Han vill inte sätta press på Zubi/Rosell, samtidigt som visar respekt till den nuvarande truppen och därtill höjer självförtroendet hos B-lagsspelarna.

Jag är dock stensäker på att det kommer en värvning inom kort a la Adriano.
Eller stensäker, jag hoppas i alla fall...
Barcelona el Flaco
2010-08-03 14:47
Pep Guardiola sade under presskonferensen idag att han har all förtroende i världen för de egna produkterna och att han kommer förlita sig på dem ifall det inte blir några fler värvningar fram tills den 31:e augusti.

Ser att ni diskuterade backtemat längre ner och Pep uttalade sig också om hur han ser på den frågan: ”Det räcker med de försvararna jag har till mitt förfogande”. Här utgår jag från att Guardiola syftar på Fóntas, Bartra och Muniesa som back-ups.

Pep sa också under presskonferensen att Messi inte kommer spela träningsmatchen imorgon eftersom han endast har deltagit i en träning med resten av laget och el míster anser inte att argentinaren är redo för att spela än.
Nytt klipp på FANTV.SE
2010-08-03 14:36
Fabregas stänger inga dörrar
Barcelona L.A.M Nr 10
2010-08-03 14:25
Caceres hade jag kunna tänka mig att ha som backup till P & P. Då skulle vi ha en mycket bra backuppsättning.
Problemet är att Pep har noll förtroende för honom, likaså med Henrique.
Tror inte det finns någon chans att Caceres och Henrique kommer spela för Barca någon gång. Just Henrique hade jag verkligen kunnat tänka mig att ha i truppen.

Egentligen skulle det vara så enkelt att bara ta tillbaka Caceres, så skulle nästan truppen vara spikad.

Angående Arteta känns det bara som ett rykte. Men det hade nog vart bra att ha han i truppen, beroende mycket han kostar. Jag tycker också 5 miljoner + Hleb är bra. Då får vi bort Hleb plus ffår in Arteta och har ändå bara betalat 5 miljoner.
2010-08-03 14:04
Angående Arteta så ryktades han tidigare i sommar vilja flytta hem till Spanien igen.

Eftersom han är från la Masia skulle han kunna vara en bra back-up till mittfältet.
Hur mycket jag än gillar Thiago och J2S så anser jag att det bästa för dessa är att få mycket speltid i Segundan och inte sitta på bänken i var och varnnan match med A-laget.
Det kommer bli krockar i spelschemat vilket gör att B-lagsspelarna inte kan vara med på 2 ställen samtidigt. Likadant känner jag med Romeu som ev ersättare till Busi, låt honom spela flitigt i segundan i stället och köp in en betydligt mer erfaren back-up.

Någon nämnde Hleb + 5 miljoner för Arteta, och det tycker jag är en vettig summa.

Kan också tänkas att Sociedad lägger in en stöt då Arteta spelat där tidigare, och skulle Everton "tvingas" sälja så kan mycket väl fler klubbar ställa sig i kö för baskens underskrift.
Barcelona Hyder
2010-08-03 13:43
Tror absolut inte att Arteta värderas till hiskliga 30 miljoner. Han har tidigare denna Silly Season ryktats vara på väg till Sevilla, då pratade man om summor kring 14 miljoner. Tror därtill att Everton kan tänkas vara ganska sugna på att släppa spanjoren för att casha in lite även om han är och har varit en mycket viktig kugge i laget. Dem kanske inte får samma summa om ett år, då för en 29-åring.

Jag tror dessutom att Arteta själv vill prova sina vingar på en ny nivå och om Zubi tar tag i förhandlingarna kommer säkerligen Mikel själv pusha på för att verkställa planen.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-08-03 13:33
Rambla

Jag tror också att det har en hel del med att Barcelona vill vänta på deras "breakthrough" så att man kan satsa på de. Ingen av de har fått sitt genombrott, så nu är de kluvna.

Det är lite dåligt skött av Laporta och Txiki, man kan inte bara skicka runt de som smutsiga strumpor. Antingen så satsar man helhjärtat eller så säljer man och går vidare.

Hehe 30 miljoner för Arteta? Jag tror knappast att de värderar Arteta till den summan, det är trots allt en 28-åring vi pratar. Lägg det bredvid att vi vill köpa Cesc för 40 miljoner som är 22 år.

addeh

I PL så skulle Caceres teknik duga, men i Barcelona så är han väldigt träbent.
Barcelona westinho
2010-08-03 13:06
Ämne: Hej..

Spelar Barc....
Varken eller, de spelar imorgon kl 13.
Barcelona DressedInBlauGrana
2010-08-03 13:04
Hej..

Spelar Barca inatt eller imorgon natt.

Tacksam för svar

Visca el Barca
Andre_D
2010-08-03 12:51
Edit: Såg precis att det var skrivet i silly seasin artikeln...
Atlético addeh
2010-08-03 12:26
Angående Martín Cáceres hade jag gärna sett honom få en andra chans. Han är inte alls så katastrofalt dålig på att hantera bollen som Hetfield påstår. Problemet ligger för det första i Pep och hans envishet att bara ge spelare en chans. För det andra ser jag Cáceres som ytterback, ingen mittback. I och med värvningen av Adriano, som kan avlasta Dani Alves ute till höger, känns en återkomst för Cáceres väldigt långt borta.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-08-03 12:22
Mikael Arteta, en av anledningarna till att jag håller på Everton :)

Barcelona Rambla~
2010-08-03 12:13
Hetfield

De här spelarna har klubben inte klarat av att sälja under två somrar nu. De lånas ju bara ut hela tiden. Nej, det är inte Peps fel men ibland får man fan ta och kompromissa och bara gilla läget. Det är inte helt värdelösa spelare precis. De kan faktiskt spela fotboll och kan komma att bli nyttiga under en lång säsong.

Ja Hleb hade varit bra att byta bort mot en sådan som Arteta. Fast jag tror att vi kan glömma honom. Evertons värdering och din/min värdering skiljer sig ganska så rejält. De vill minst ha €30m för honom.
2010-08-03 12:07
Rambla

Pep har ju visat öppet att varken Hleb, Caceres eller Henrique har någon framtid i Barcelona, resten är upptill Zubi att bli av med de. Det är inte Peps fel att de är kvar, men det är hans fel att de är här till att börja med (i alla fall Hleb och Caceres).

Samtidigt som jag köper resonemanget så förstår jag inte riktigt poängen med att ha spelare i truppen när Pep inte litar de för fem öre. Jag önskar bara att man kunde sälja alla tre så snabbt som möjligt så att man kan köpa andra spelare.
Måste tillägga att jag tycker att Henrique förtjänar en chans, han har varit bra i både Leverkusen och Racing.

--------

Ett köp av Arteta låter inte dåligt, han är ju Evertons bästa spelare (by far) och en av PL:s bästa kreativa mittfältare. Jag får lite Deco vibbar från honom.

Men 20 miljoner är för mycket för en 28-åring, om de går med på 15 miljoner så är det bra, eller möjligen Hleb+ 5 miljoner.
Barcelona Rambla~
2010-08-03 11:59
Hetfield

Jag anser bara att även Pep ska komma till insikt att det inte kan värvas hur mycket som helst efter det att tom hans egna värvningar floppat. Detta har han säkert inga problem med, han klagar i alla fall inte öppet om det. Jag vill bara att han ska använda alla resurser som finns att tillgå och försöka göra någonting bra av det. Även om vi inte gillar Hleb, om inte Henrique och Cáceres är startmaterial i Barcelona, så borde han kunna köra på en säsong med dessa spelare. Det är sådant en bra manager ska kunna klara av anser jag. Vi tycks ju inte bli av med dessa spelare heller.
2010-08-03 11:51
Rambla & Klint

Jag tycker inte att Pep är så envis, han vet när han ska släppa spelare när det skadar mer än det gör nytta. Både Hleb och Chyg var "hans" köp, och båda kommer inte att få spela för Barcelona.

Vi vet att Pep prioriterar försvarare som kan hantera bollen på ett bra och smidigt sätt, redan där kan vi stryka bort Caceres. Det spelar ingen roll om han har en enorm potential, han är en fara för laget.

Caceres är en högerback i Juventus, och av de matcherna jag fick se så var han rätt så bra. När han är högerback så innebär det mindre defensivt ansvar, och han får gå med på anfallen. Då är han rätt så överflödig när vi har Alves (som aldrig vilar) och Adriano som kan spela där, men även Puyol.

Kort och gott? Nej tack till Caceres. Hellre att man ger den chansen till Fontas/Muniesa. De är båda duktiga, och de kan hantera bollen.
Barcelona Rambla~
2010-08-03 11:47
Klint:

Jag antar att han ansluter samtidigt som våra världsmästare, har inte sett något annat.

Dock så tror jag inte att Cáceres själv vill vara kvar i klubben. Visst, hade han fått hyfsat med speltid så hade han säkert gärna stannat men han vet med sig att det på sin höjd blir något inhopp i CdR eller om de andra alternativen ej är disponibla. Dessutom så vet vi alla vid det här laget hur Pep är och hur han resonerar. Tjurigheten själv personifierad, vilket börjar störa mig allt mer. Även Henrique hade varit ett bra alternativ att ha på bänken.
Barcelona Klint
2010-08-03 11:37
Rambla~

Det låter som ett bra alternativ. Cáceres är ung och kan spela på alla platserna i försvaret. Ser ingen anledning till att han inte skulle få ytterligare en chans i klubben.

På tal om honom så har det väl inte stått någonstans om när han ska vara tillbaka? Eller är det den 9 augusti som gäller för honom också?
Barcelona Rambla~
2010-08-03 11:20
Röster börjar höjas över att Cáceres bör få en ny chans. Med tanke på att vi bara har 3 renodlade mittbackar i truppen så undar jag om inte Pep borde tänka om. Om Puyol får skadeproblem denna säsong, han hade faktiskt några sådana den förra säsongen och med tanke på att Milito faktiskt bara varit tillbaka lite drygt en halv säsong efter sitt skadehelvete, så behöver vi fler alternativ. Visst talangerna finns ju där men de verkar ju inte få permanent plats i truppen ännu. Om vi nu inte har pengar att värva för (de som finns är ju reserverade för en ev värvning av Cesc) så anser jag att Pep får fan sluta upp och vara så förbannat envis och inse att ekonomin inte är tillräckligt bra för värvningar och att behövs bättre bredd i truppen.
Barcelona Lusnos - David Villa #7
2010-08-03 11:19
C. Ronaldo:
"God sent me to earth to show how to play football"

L. Messi:
"I didn't send anybody"

Fun or just lame? ;)
Barcelona DM1982
2010-08-03 11:08
Arteta är nog lite för gammal. Annars en väldigt bra spelare som skulle kunna göra bra ifrån sig i Barca. 200 miljoner är inte dyrt, helt ok pris.
Canaletes
2010-08-03 11:07
Interviu med Andrés "Lo puto crack" Iniesta
Barcelona Rambla~
2010-08-03 10:56
Arteta? Snällla, det är inte ens ett rykte. Påhittat av The Sun som så mycket annan skit de senaste veckorna.
Barcelona ¡Barça! - Crèma Catalana
2010-08-03 09:33
Okej, tack!
Barcelona Klint
2010-08-03 09:32
¡Barça! - Crèma Catalana

Imorgon kl. 13.00.
Annons: