/spanien/barcelona/forum/14553.aspx/spanien/barcelona/forum/14553.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4eva
2010-08-01 00:05
Bluered

"Givetvis inte i klass med Madrid (innan Mourinho), där tränaren var en toffla..."

Toffla LOL ahahah
Barcelona Napao
2010-08-01 00:04
Ämne: Criff

Det har väl....Juande Ramos var en annan som hade antifotboll när han tränade er.
Barcelona Napao
2010-07-31 23:57
25 miljoner för en back som han inte kunde använda i Chamions legue glöm inte det.
Länktips: www.sport.es
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-31 23:55
Jag får en känsla av att Pep går mer på magkänslan än med hjärnan när det gäller värvningar. Bara köpet av Chyg för 25 miljoner (!) får mig att bli magsjuk, det är helt vansinnigt.

25 miljoner för en mittback är extremt mycket, det motsvarar ungefär det dubbla för en anfallare.
Barcelona Frodo
2010-07-31 23:53
Alex.K

Ta det lugnt. Jag tyckte bara att det var kul med ironin. Vad jag vet har det bara hänt de senaste två gångerna. Det kommer att bli intressant att se hur länge Mourinho varar dock.
Barcelona Criff
2010-07-31 23:51
Oha789, Maxwell, Busquets & Pedro då?
Barcelona Criff
2010-07-31 23:50
Alex.k, Jovisst, men Barcelona har vunnit ligan 2 gånger innan och sen förlorat den året därefter.

Och just nu ser jag helt ärligt inget annat lag som skulle kunna utmana än Real..
Barcelona Pep.G
2010-07-31 23:49
Hetfiel

Haha sorry broder, vi delar inte åsikt vad gäller den frågan, låt oss istället dela ut det vi har gemensamt, Fc Barcelona.

Rafa Marquez, vilken vilken ! Älskar hans tillslag. Jävligt go högerdoja har han. Hade velat se lite mer utav han men aja. Mittbacksproblem nu ?
Barcelona Oha789
2010-07-31 23:44
BlueRed

Ja exakt jag sa inte att det bara är PEPs fel jag nämde också Txiki Bergistan.

Men som du sa hoppas att sammarbetet mellan Zubi och PEP fungerer bättre än vad det funkade mellan Txiki.

Jag är hittils abslut inte nöjd med vad PEP gjort med sina värvningar. Förutom Dani Alves, keita och Pique. Dom 3 värvningarna är krossande bra. Men resten har varit helt åt helvete, pengar rakt ner i papperskoren som spelare Kerierson, Henriqu och Caceres och Chiggy. Var riktigt dåligt.
Barcelona BlueRed - I’m with Coco
2010-07-31 23:37
Oha789

Först och främst så är några av dem där värvningarna inte tränarnas val, utan Txiki och resten av ledningen.

Pep verkar ha friare tyglar som tränare. Han vågar säga sitt om spelare som ska in. Med Rijkaard kändes det lite mer som om ledningen också hade en stor del i värvningarna. Givetvis inte i klass med Madrid (innan Mourinho), där tränaren var en toffla...

Annars så håller jag med. Pep är inte direkt världens bästa när det gäller transfers. Frågan är om Rijkaard hade kunnat göra det bättre om han fick bestämma lika mycket som Pep. Hur som helst, nu får vi hoppas på att Zubi och Pep får ett bra samarbete/kommunikation mellan varandra. Då får vi förhoppningsvis ett slut på dessa värvningar.
Barcelona Oha789
2010-07-31 23:14
Jag måste säga att jag beundrar PEP Så mycket att de inte är sant.

Men det finns visa fronter man måste säga emot honnom.

Känns som om han inte har det som Rejkaard hadde när det gäller att köpa spelare.

Kolla bara dom Rejkaard köpte, Etoo, Ronaldinho, Deco, Henrik Larsson, Ludovic Giuly, Rafael Marquez, Edmilson, Van Bommel, Sylvinho, Belleti, Yaya Toure, Henry.
Sedan så tycker jag ända spelaren Rejkaard verkligen gjort fel i är Ezquero och Gudjonsen, Zambrotta, Thuram

Medans PEP har många fel. Henrique, Caceres, Zlatan, Kerierson, Hleb, Chiygyrinski, sorry för stafelen i namnet. Det är mycket pengar Barcleona har lagt på dessa spelare och som laget verkligen förlorat pengar på.

Om klubbens ekonomi ska vara dåligt vilket jag ablsut inte tror på, Så är det till stor del PEPs och Bergistans fel.

Men Pep har gjort som Rejkard en del köp som jag tycker varit strålande. Daniel Alves, Pique, Keita, Maxwell

Dessa värvningar iår kan jag inte ta med då man inte har hunnit bedömma dom.

Kan säga att det är en tränare som tar fel val när han ska köpa spelare men däremot är underbar när det gäller allt annat specielt hur han ska bygga Barcleona med ungdommarna i La masia uppåt mot a-laget.
Real Madrid Alex.K
2010-07-31 23:07
Criff

Det har väl hänt typ en gång?

Frodo

Säg en coach förutom Capello och Mourinho som vi har hämtat in när ni har vunnit 2 irad som förespråkar Anti-fotboll enligt er.
Barcelona basaric
2010-07-31 23:05
Marquez hade verkligen allt som en mittback ska ha, och lite till. Tack för alla år Rafa!

Länktips.
Barcelona Criff
2010-07-31 22:47
Frodo, det värsta är att dem brukar ta ligan de nästkommande 2 åren också.
Barcelona Frodo
2010-07-31 22:31
"Every time Barca bags two consecutive Ligas, Real Madrid hires the most anti-football manager available."

Läste detta på ett annat forum och tyckte att det var klockrent. Personen syftar på Capello och Mourinho.
Real Madrid Jacce Mano
2010-07-31 21:35
okej tack, sen tänkte ja dom prioterar väl våra matcher och hur är de i cl?
Real Madrid RMCF FANATICS 1980 ♥
2010-07-31 21:21
Jacce Mano

japp dom sänder båda :)
Real Madrid Jacce Mano
2010-07-31 21:01
tjena OT men ja undrar om ni vet om sky sports sänder la liga samt cl matcherna ?
Barcelona Vampíro
2010-07-31 20:52
Vill också passa på att tacka Rafael Márquez för sina år i Barcelona. En fantastisk spelare och människa som alltid gav 100% för laget, under mina år som culé så har man inte direkt varit bortskämd med duktiga försvarare men Márquez har verkligen varit en klasspelare. Önskar honom all lycka i framtiden. Visca el Kaiser!

Undrar hur ledningen resonerar nu, tänker de köpa in en till försvarare eller nöjer man sig med spelarna i Barça B/Atlétic? Samma sak gäller mittfältet, hade känts skönt om man hade kunnat få allt bekräftat.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2010-07-31 20:45
Barca har tappat 2 stora ledare den här sommaren. Henry och Marquez frånvaro kommer självklart att synas i truppen.

Henry var den Bojan, Pedro och Jeffren lärde sig mycket av och han tog emot dom med den rutinen han hade med unga spelare i Arsenal. Sånt betyder mycket för en trupp med flera unga talanger.

Nu får man önska dom lycka till i fortsättningen. De har båda skrivit historia med Barcelona.
Barcelona Hetfield- Megan Fox is a dude
2010-07-31 20:32
Grande Marquez! Det här svider ordentligt, vi har tappat många spelare den här sommaren, men det har svider verkligen (och Henry..yeah I said it).

Pep.G

När du blir äldre så förstår du hur patetiskt det är att bråka med en person. Jag tror att du är en bra person, det är bara att du resonerar på fel sätt. Jag hoppas att du kan tänka lite bättre när du blir äldre, när väl mognaden sitter in.

Jag avslutar diskussionen med att säga såhär. Om en person är ute efter att bråka med dig, gå bara därifrån, då kommer den personen att framstå som en efterbliven neandertalare. Om du bråkar med personen så är ni båda efterblivna neandertalare.

Enough said.
Canaletes
2010-07-31 20:29
Márquez presskonferans från idag. länk

njut!
Barcelona el Flaco
2010-07-31 19:47
Rafa Marquez: "Jag kommer förbli culé tills den dagen jag dör".

Under presskonferensen idag, där Rosell, flera styrelsemedlemmar och tränarstaben var närvarande, passade även el Kaiser med att tacka Frank Rijkaard, Ten Cate och den förra styrelsen för sitt stöd när han först värvades till klubben.

Sandro Rosell tackade spelaren för alla sina år i klubben och meddelade att han kommer lämna dörren öppen ifall Rafa någon dag vill återvända till Barça.

Marquez uppgav att anledningen till att han lämnar beror på att han vill spela mer kontinuerligt än vad han har gjort det senaste året och ville inte nämna vilket lag han kommer spela för hädanefter.

Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2010-07-31 19:45
Jag tycker att JB AcMilan skrev det mest kloka inlägget och summerade ämnet bra, så jag tycker att vi avslutar det nu.
Barcelona Pep.G
2010-07-31 19:45
Smogen

Jag hatar våld min broder, det ska alla ta och veta, det löser ingenting men ibland måste man ta till med hårdhandskarna. Så funkar det här livet och vill man hellre gå hem till sin säng helt blå om ögonen kan jag inte förstå helt enkelt. Man ska undvika våld men förekommer det jidder så ska man agera. Så är det.
Barcelona Pep.G
2010-07-31 19:43
petersays

Haha, aldrig i mitt liv har jag lagt handen på en brud och förbanna den dagen om den kommer. Jag säger det igen, jag förespråkar inte våld men när det väl kommer det kritan så ska man väl ge tillbaka. Snälla du, är du ute på en klubb och någon jävel kommer och vill slåss, vad ska du göra ? Ska du stå där som en man och ta ditt kast eller hamna i fosterposition och få stryk ? Svara på den här frågan.
JB AcMilan
2010-07-31 19:41
Ämne: Barcadinho.

Bra ....
Ska slanga mig in i disskusionen.

Jag fattar vad Pep.G menar, haller dock inte med till hundra procent, kan man sa ska man undvika vald till 100% i alla situationer, fotbollsplan eller gatan. Liksom vanda andra kinden till.

Men alla situationer (och manniskor) ar olika, kommer det en situation dar det inte gar att undvika vald for att forsvara sig eller nagon annan sa hade jag personligen inte forkastat beteendet. Manlighet och stolthet har inget att gora med det.

Uttrycker en asikt nu, inga personangrepp tack :P
Barcelona Smogen
2010-07-31 19:41
Pep.G

Jag är också uppvuxen i GBGs förorter. Förr i tiden höll jag på som du "jiddrar du med mig eller ska försöka bråka kan du ge dig fan på att jag ger igen och nitar dig".
Men sen växte jag upp, jag insåg hur pinsamt löjligt det är att hålla på så där, på eller utanför fotbollsplanen. Efter att jag insåg hur extremt töntigt och menlöst det är att slåss har jag konstigt nog inte hamnat i bråk en enda gång...du förstår vart jag vill komma va?
Om man bara lär sig att tygla sitt humör hamnar du inte i bråk...
Barcelona petersays
2010-07-31 19:17
Jävligt OT.

Och jag fattar inte varför vi ens kom in på diskussionen om inte folk hade börjat nappa på någon idiotisk madridista som flameade.
Barcelona petersays
2010-07-31 19:11
"Hade Getafespelaren haft lite bollar hade han gått upp och gett Pepe lite match. Var är bollarna grabbar ? Nästan som om man ser några kärringar som diskuterar lite slagsmål. "

Du måste vara den största tönten jag någonsin skådat i detta forum. Framtida hustrumisshandlare eller closet homosexual? Nånting måste det vara eftersom du verkar förespråka våld och andänder ord som "kärring" och "kyckling". Antingen det eller en fjant som lever ut sin machodröm framför datorn.

Våld är ALDRIG ok, och i det där fallet tycker jag absolut att Pepe kunde åkt på en brottsrubricering eller två vid sidan om planen.

Edit: Eller med två ord: Skärp dig! Skit samma varifrån man tror att man kommer och vilken uppväxt man har. Man är den man väljer att vara. Att skylla ett våldsamt leverne på den sociala omgivningen, det är i sanning svagt - inte att vägra våld eller våga låta bli att ge igen.
Annons: